Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nieuwe lijn 8 in Apeldoorn is nog wel noemenswaardig. Op lijn 2 naar Zuidbroek wordt de frequentie gehalveerd en lijn 8 zorgt de hele week weer voor een ontsluiting van Zevenhuizen en wkc. Anklaar. De reserveerRRReis op lijn 14 komt dan te vervallen. Ook wordt op de lijnen 12, 13 en 16 de frequentie op zondag verlaagd naar 1x/uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ben benieuwd naar lijn 6 in Ede. In het vervoerplan van RRReis werd een heel nieuwe route genoemd, die volgens mij een soort ringlijn zou worden. Ede-Wageningen - Oost - Centrum - Ede-Wageningen ofzoiets.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ede, Station Ede Centrum 09:00:00 09:00:00
Ede, Grotestraat 09:06:43 09:06:43
Ede, Raadhuis 09:09:20 09:09:20
Ede, Mausoleum 09:18:00 09:18:00
Ede, Langenberg 09:19:47 09:19:47
Ede, Tolhuislaan 09:26:11 09:26:11
Ede, Station Ede-Wageningen 09:28:00 09:28:00
Ede, Station Ede-Wageningen 09:30:00 09:30:00
Ede, Tolhuislaan 09:32:16 09:32:16
Ede, Langenberg 09:38:24 09:38:24
Ede, Mausoleum 09:40:00 09:40:00
Ede, Doelenstraat 09:48:41 09:48:41
Ede, Politiebureau 09:51:45 09:51:45
Ede, Maanderweg 09:53:38 09:53:38
Ede, Station Ede Centrum 09:58:00 09:58:00
Ede, Grotestraat 09:06:43 09:06:43
Ede, Raadhuis 09:09:20 09:09:20
Ede, Mausoleum 09:18:00 09:18:00
Ede, Langenberg 09:19:47 09:19:47
Ede, Tolhuislaan 09:26:11 09:26:11
Ede, Station Ede-Wageningen 09:28:00 09:28:00
Ede, Station Ede-Wageningen 09:30:00 09:30:00
Ede, Tolhuislaan 09:32:16 09:32:16
Ede, Langenberg 09:38:24 09:38:24
Ede, Mausoleum 09:40:00 09:40:00
Ede, Doelenstraat 09:48:41 09:48:41
Ede, Politiebureau 09:51:45 09:51:45
Ede, Maanderweg 09:53:38 09:53:38
Ede, Station Ede Centrum 09:58:00 09:58:00
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het is weer eens raak met die lijn 105 van Arnhem - Barneveld. Of die bus is vaak te laat of komt de bus gewoon die van 7.56 uur niet opdagen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In de ovinfo-app staat deze rit nu daadwerkelijk als vervallen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In de concessie Veluwe had je de situatie dat je (op sommige lijnen) buiten de bebouwde kom op bijna elke willekeurige plek kon uitstappen.
Bestaat dat systeem nog steeds?
Bestaat dat systeem nog steeds?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voor zover ik weet zijn de Flexstops vervallen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Alleen staan de paaltjes van de flexstops op sommige plaatsen nog steeds langs te route
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven zijn de flexstops vervallen.
Daarnaast vind ik het ook typisch dat op de per 13-12-2020 gewijzigde routes geen nieuwe haltes zijn geplaatst. Lijn 170 't Harde - Epe heeft geen halte bij het militair museum en ook niet bij de buurtschap Tongeren. Idem voor de route Barneveld - Wekerom. Rondom de Valkseweg staan huizen genoeg.
Daarnaast vind ik het ook typisch dat op de per 13-12-2020 gewijzigde routes geen nieuwe haltes zijn geplaatst. Lijn 170 't Harde - Epe heeft geen halte bij het militair museum en ook niet bij de buurtschap Tongeren. Idem voor de route Barneveld - Wekerom. Rondom de Valkseweg staan huizen genoeg.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ook in Apeldoorn zijn er op verschillende logische plekken geen nieuwe haltes gekomen, zoals langs lijn 2.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijn 2 tussen Georg Hengelstraat en Symfoniestraat.
Lijn 11 tussen Marchantstraat en Hoenderparkweg.
Dat zijn de grootste gapen waar echt haltes tussen moeten.
Lijn 11 tussen Marchantstraat en Hoenderparkweg.
Dat zijn de grootste gapen waar echt haltes tussen moeten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er is geen informatie meer te vinden waaruit blijkt dat de flexstops nog in gebruik zijn. Alleen de borden staan hier en daar nog.
Dat een buschauffeur bereid is om er stoppen, zegt niet alles. Ik ben pas nog ergens in het gras uitgezet op mijn verzoek.
Dat een buschauffeur bereid is om er stoppen, zegt niet alles. Ik ben pas nog ergens in het gras uitgezet op mijn verzoek.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De haltes waren er ooit wel, maar ik ben bang dat die zijn opgeruimd toen de weg opnieuw is ingericht. Er reed toen al jaren geen lijndienst meer op die route. (Die was er ooit wel: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... pe_Centrum)CamilleKreemers schreef: ↑ma 29 nov 2021, 15:00 De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?
Wil je ze weer terug hebben, dan moeten er op z’n minst haltekommen komen, stoepjes, oversteekplaatsen om er veilig te kunnen komen... da’s dus 50 mille per haltepaar. Volgens mij is in Gelderland de portemonnee van uienleer als het om ov gaat, dus verwacht er niet veel van.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het Ministerie van Defensie exploiteert een eigen vervoersservice tussen station 't Harde en de kazernes. Als ze nu eens het ministerie zo ver zouden kunnen krijgen dat ze aan de lijnbus meebetalen? En dan het artilleriemuseum een eigen halte, genoemd naar het museum.
Gaat niet gebeuren, weet ik. Dit is veel te veel buiten de gebaande paden voor de OV-autoriteiten. En dan is het OV in Gelderland nog altijd veel beter dan in IJsselmond en Brabant.
Lang leve Nederland:
1. Veel haltes in het buitengebied zijn te onveilig.
2. Het Rijk stelt verhoogde haltes verplicht - want zij betalen het toch niet.
3. De provincie wil niet betalen voor een verhoogde halte.
4. We leggen gewoon helemaal geen halte meer aan. Probeem opgelost.
Gaat niet gebeuren, weet ik. Dit is veel te veel buiten de gebaande paden voor de OV-autoriteiten. En dan is het OV in Gelderland nog altijd veel beter dan in IJsselmond en Brabant.
Lang leve Nederland:
1. Veel haltes in het buitengebied zijn te onveilig.
2. Het Rijk stelt verhoogde haltes verplicht - want zij betalen het toch niet.
3. De provincie wil niet betalen voor een verhoogde halte.
4. We leggen gewoon helemaal geen halte meer aan. Probeem opgelost.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Eventjes lekken uit een interne nieuwsbrief
De flexstop was onderdeel van de concessie Veluwe. Er is besloten om deze service tot nader order te handhaven in IJssel-Vecht. Omdat de toekomst van de flexstops nog niet is vastgesteld, blijft er op deze palen staan dat dit een service is van Syntus.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De nieuwe dienstregeling en lijnennetkaart staat nu op de website https://www.rrreis.nl/dienstregeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De 89 en de 110 staan er nog steeds bij. Ik dacht dat die zouden worden opgeheven vanwege de bezettingscijfers?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Kan geen bron noemen, maar ik dacht dat ze hadden afgezien van het schrappen van die lijnen, omdat ze helemaal nieuw waren en tijd nodig hadden om te groeien.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Zo zijn er nog wat andere dingen die uiteindelijk niet doorgaan. Lijn 107 blijft op zondag rijden, bijvoorbeeld.
Overigens zie ik nergens iets over lijn 1 in Harderwijk.
Overigens zie ik nergens iets over lijn 1 in Harderwijk.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het ging vandaag weer niet helemaal goed met de BYDs.
https://nos.nl/artikel/2407768-buspanee ... eur-gewond
Wie zou deze bussen nog over willen nemen bij de nieuwe concessie? En zoja, wat zou de dagwaarde dan nog zijn...
https://nos.nl/artikel/2407768-buspanee ... eur-gewond
Wie zou deze bussen nog over willen nemen bij de nieuwe concessie? En zoja, wat zou de dagwaarde dan nog zijn...
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik vraag me af waarom Connexxion niet deze problemen heeft met BYD? Het lijkt een puur Keolis probleem te zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vooralsnog lijkt het niet zo zeer aan de bus te liggen. Het luik is zeer waarschijnlijk na onderhoud niet goed vergrendeld...
Onderzoeken lopen uiteraard...
Onderzoeken lopen uiteraard...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er zijn in NHN ook zeker problemen geweest met de BYD's. Heeft ook best lang geduurd voordat deze werden opgelost.CamilleKreemers schreef: ↑wo 01 dec 2021, 14:44 Ik vraag me af waarom Connexxion niet deze problemen heeft met BYD? Het lijkt een puur Keolis probleem te zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten