Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 11557
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Hainje »

Voor zover ik weet piept het materieel van Arriva Brabant niet. Bij het sluiten van de deuren althans.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 36007
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Dat is ook niet bepaald nieuw ;) De Citea's van Syntus Utrecht hebben ook piepende deuren overigens, dat is al wat nieuwer materieel dan in Brabant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4171
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

De voormalige Maastrichtse stadscitea's zijn iets ouder dan die van Syntus en piepen niet. En bijvoorbeeld de Ebusco's van U-OV ook niet.
Reist meerdere keren per week tussen Amersfoort en de Uithof.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6904
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Of er akoestische signalen klinken bij het sluiten van deuren is geheel aan de vervoerder zelf. Het is in elk geval niet iets dat nog heel nieuw is, want zelfs op de eerste generatie van de Mercedes-Benz Integro kun je zoiets aantreffen. Wel vind ik geluidssignalen een stukje klantvriendelijkheid richting blinde/slechtziende reizigers, maar ik kan mij voorstellen dat veel andere reizigers niet op een kakofonie aan piepjes, zoemers en andere alarmen zitten te wachten, waarbij ik de piep bij het ontgrendelen van een SNG persoonlijk wel erg hinderlijk vindt.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
cassie127
Berichten: 5287
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Ach ga eens een dagje door NRW met de trein... Dan hoor je echt alleen maar gepiep :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Etienne
Berichten: 6771
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Etienne »

Het was knap druk op de Veluwe vandaag met de vele fietsers en vakantiegangers+caravans; mijn bus 107 die ik van Garderen naar Putten zou nemen had al +6 opgelopen bij Stroe en dat kreeg die er ook niet meer vanaf. Helaas miste ik daardoor wel de trein in Putten en moest een half uur wachten, wat met het weer vandaag dan wel geen straf was.
Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 78
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Willem »

Alleen een richtingflim waarop heel groot "STATION" en daaronder heel klein "Ede-Wageningen" staat begrijp ik niet.
cassie127
Berichten: 5287
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Keolis betaalt 2,9 miljoen euro schadevergoeding vanwege fraude concessie IJssel-Vecht
Keolis betaalt de provincies Overijssel, Gelderland en Flevoland een schadevergoeding van 2,9 miljoen euro vanwege het plegen van fraude bij de busconcessie IJssel-Vecht. Met het betalen van de schadevergoeding is volgens de provincies het juridische proces afgerond.

Keolis verloor in augustus vorig jaar de gunning IJssel-Vecht, omdat het gefraudeerd had in de aanbesteding. Er kwamen geheime documenten aan het licht, waarin stond dat de producenten van de bussen uit China geen boetes kregen opgelegd als ze te laat zouden leveren.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000183/K ... ssel-Vecht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 47197
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Suus »

Het wordt mij uit zowel het artikel als de onderliggende brief van Gedeputeerde Staten niet duidelijk of Keolis nu wel of niet is uitgesloten van de nieuwe concessie vanaf december 2022.
Rame à l'approche
BrengMe
Donateur
Berichten: 2038
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door BrengMe »

Keolis mag gewoon meedoen aan de nieuwe aanbesteding, dat was in april al bekend gemaakt. Zie dit bericht van de Stentor (let op: premium artikel).
cassie127
Berichten: 5287
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Rode draad van het verhaal is dat ze een partij die de fout in is gegaan bij een vorige europese aanbesteding, juridisch niet mogen uitsluiten van het doen van een bod.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
gkw1969
Berichten: 999
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Wat ook meegeholpen heeft, waarschijnlijk, is dat een beleidsadviseur Openbaar Vervoer een voormalige concessiemanager van Keolis is.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.
When you're tired of London, you're tired of life
ZO6176
Donateur
Berichten: 4274
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ZO6176 »

En wij nu
Roeland
Berichten: 1363
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

gkw1969 schreef: wo 25 aug 2021, 09:59 Wat ook meegeholpen heeft, waarschijnlijk, is dat een beleidsadviseur Openbaar Vervoer een voormalige concessiemanager van Keolis is.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.
Dat lijkt mij niet een rol te spelen, zeker niet in zo'n politiek gevoelig dossier. Dit soort juridische afwegingen worden niet door beleidsadviseurs, maar door de afd. Juridische zaken gemaakt.
MichOV
Berichten: 250
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Helaas zijn er opnieuw problemen met de BYD's:

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000904/O ... -uitvallen
cassie127
Berichten: 5287
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

In Zwolle rijden vanaf nu twee nieuwe stadslijnen. Lijn 10 en lijn 13. Deze twee lijnen gaan 2×/uur de vervallen haltes in de Aa-Landen en Holtenbroek weer bedienen. Door deze wijzigingen zal de dienstregeling van lijn 2 en 4 van 4×/uur terug gaan naar 2×/uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
MichOV
Berichten: 250
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Op lijn 111 vanaf Harderwijk station naar Nunspeet rijdt een Comfort BYD(23xx serie) ipv de reguliere BYD. Komt dit toevallig zo uit vanwege eventuele uitval van een andere bus of komt dit wel vaker voor?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2940
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Nee, hoort niet voor te komen.
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4171
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag ook dat een ComfortRRReis gelede vandaag onder andere op de C2 en 108 rijdt.
Reist meerdere keren per week tussen Amersfoort en de Uithof.
CamilleKreemers
Berichten: 3544
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

marvinkok schreef: za 04 sep 2021, 15:58 Nee, hoort niet voor te komen.
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...
Is dat mogelijk met een C1?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2940
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Wat bedoel je met C1?
Vast niet een Citroën :lol:
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6904
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk lijn C1 van ComfortRRReis. Lijn C1 heeft materieeltechnisch een gesloten omloop, maar chauffeurs blijven als het goed is niet aan een lijn gebonden.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4171
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk Citaro eerste generatie, de gasgeledes dus. ;)
Reist meerdere keren per week tussen Amersfoort en de Uithof.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2940
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Er zijn wel diensten met maar 1 lijn, maar inderdaad, chauffeurs wisselen regelmatig van lijn en nemen dan vandaag hun bus mee. Kán voor afwijkende materieelinzet op alle leiden, ook al is er normaal een gesloten omloop.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Guido
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 21:28

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Guido »

Er rijd voor het eerst een gelede citaro op de c2
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten