Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Bij de onderaannemer.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

sirvinniei schreef: ma 27 jun 2022, 16:52 https://www.rrreis.nl/buslijn-106-vervalt-tijdelijk
Lijn 106 vervalt door personeelstekort. Ik dacht dat die lijn door een onderaannemer werd gereden?
Grappig trouwens dat er ook een alternatief reisadvies vanaf Hoenderloo wordt gegeven; daar rijdt ie al vanaf 2020 niet meer heen
Alternatief reisadvies is om te komen bij de bestemmingen waar die lijn kwam, niet om bij haltes te komen waar je anders op die 106 had kunnen overstappen. Aangezien het vanaf Hoenderloo slechts 400 meter is om bij de fietsen te komen en dat mogelijk aantrekkelijker is dan 15 minuten lopen vanaf Otterlo, is dat dus een volwaardig alternatief. Dat de 106 niet in Hoenderloo kwam maakt niet uit.

Als er geen treinverkeer Utrecht-Arnhem mogelijk is en het omreisadvies is via 's-Hertogenbosch, dan ga je toch ook niet roepen "maar treinen Utrecht-Arnhem kwamen nooit in 's-Hertogenbosch"? ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

In Hoenderloo stopt lijn 108 praktisch voor de ingang bij de halte Centrum. Hoewel het niet heel handig lijkt met het oog op de zomervakantie heb ik wel begrip voor het schrappen van lijn 106, gezien het gros van het publiek een overstap bespaard blijft, ook al brengt de 108 ze naar de andere ingang van het Nationaal Park. Alleen voor reizigers die specifiek voor Kröller-Müller komen of met lijn 105 komen is dit alternatief niet heel aantrekkelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Buzjevur »

Ze zeggen dat er maar twintig bussen zijn aangepast. Er komen helemaal geen andere stoelen meer voor de BYD en dat was wel beloofd omdat veel chauffeurs niet goed zitten.
Boete voor een bus die niet klaar is 5000 euro.
Stoel 2000 euro.
En dan moeten ze de rest dus doen voor 3000 euro.

Volgens mij denken ze bij Keolis zoek het allemaal maar uit met je klachten en ziek zijn want niets doen is veel goedkoper en we gaan hier toch bijna weg. Hele grote middelvinger naar de chauffeurs maar dat is ook hoe ze over de chauffeurs denken.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

BYD is verantwoordelijk voor de bussen en doen, voor zever ik weet, ook de renovaties.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Aangezien de bussen nog geen twee jaar oud zijn is dit mogelijk nog werk dat onder fabrieksgarantie valt ook.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Buzjevur »

Welke andere reden zou er dan moeten zijn om de stoelen niet te vervangen? Tigra is geweest en heeft ze afkeurd. Er zijn stapels klachten. Steeds meer zieken. En dan zegt Keolis we doen het toch niet. Of BYD zegt het en Keolis accepteert het. Ze mogen wel beter voor hun personeel gaan zorgen daar.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

De “renovaties” aan de bussen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van BYD en Keolis. Meestal wordt garantie op dit soort dingen afgekocht omdat het vaak om enkelvoudige problemen. Het gebeurt vrijwel nooit dat een hele vloot hetzelfde probleem kent.
Keolis riskeert een flinke boete, van 1,5 miljoen als ik me niet vergis, als ze niet op tijd klaar zijn. Gezien de huidige staat van het bedrijf en de slagvaardigheid van de afdeling wagenparkbeheer zie ik niet gebeuren dat de bussen voor het eind van het jaar allemaal opgeknapt zijn.
In het bestek is er wel het een en ander opgenomen over de kwaliteit van de bussen bij overname. En de provincie bepaald het bedrag wat EBS moet bepalen. Zijn de bussen niet opgeknapt, dan bestaat de kans dat De kosten in mindering worden gebracht op de rekening die EBS moet betalen en worden deze verhaald op Keolis.

Onder leiding van de vertrokken manager wagenpark ging het al niet goed, maar ze hebben nog steeds de verkeerde mensen op de verkeerde plek zitten.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Ze kunnen die bussen beter retour afzender sturen en ze pas terug laten komen totdat alles echt is gefixed. Wel zonde dat het allemaal zo slecht loopt. Het is een kwalijke zaak dat personeel die deze bussen moeten besturen de dupe zijn.

Anderzijds zou de provincie ook eens kunnen nadenken of er andere opties zijn ipv met deze bussen door te gaan. Echter zie ik dat niet zo gauw gebeuren.
TommyBoy
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door TommyBoy »

Verschillende buslijnen lijken weer een stukje verder afgeschaald door personeelstekort.
Op de C1 van Zwolle naar Dedemsvaart (en vice versa) zijn een aantal bussen gedurende de dag uit de dienstregeling verdwenen. Hierdoor vallen er gaten van een uur tot 1 uur en 10 minuten tussen 2 bussen.

Voorbeeld: C1 ri Dedemsvaart van 8:50 uur (Zwolle) is verdwenen.
Voorbeeld: C1 ri Nunspeet van 18:50 uur (Zwolle) is verdwenen.
Leest mee, maar reageert zelden
PHS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door PHS »

NOS: Keolis krijgt boete van bijna zes ton voor probleembussen
Vervoersbedrijf Keolis krijgt een boete van bijna zes ton vanwege aanhoudende problemen met een groot aantal bussen. Het bedrijf krijgt een boete van 5000 euro per bus die niet door de keuring is gekomen. Dat zijn er in totaal 119.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Succes EBS met die bussen.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Gelukkig zit er een clausule in de overname die bepaald dat de prijs voor de bus vastgesteld wordt door de opdrachtgever op basis van de staat van de bus en niet op basis van de nieuwprijs.
When you're tired of London, you're tired of life
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

Dan vermoed ik dat de provincies de dagwaarde van die bussen niet zo hoog zullen stellen...

Financieel gezien kan Syntus, met zo'n afwikkeling, misschien wel verzuipen in IJssel-Vecht, want volgens mij was dit nou niet de eerste boete / schadevergoeding voor IJssel-Vecht?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Net als Utrecht al doet gaat ook IJssel-Vecht vanaf morgen over op het concept van de hele dienst dezelfde bus. Hiermee wordt voorkomen dat ritten uitvallen omdat chauffeurs wachten op bussen die niet komen (door uitgevallen diensten). Ben benieuwd of dat goed gaat qua laden...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Ik lees dat sinds gisteren Munckhof met een 8-persoons busje op lijn 106 rijdt tussen Otterlo en Park Hoge Veluwe. Zeven dagen per week tussen 9u en 18u.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Sterkte aan die reizigers. Munckhof kan zich niet eens aan een dienstregeling houden. Ze hebben op lijn 170 ook al bewezen dat ze geen geschikte partij zijn om met een dienstregeling te rijden. Enige voordeel zullen de gratis ritjes zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door flipje »

Munckhof was de enige partij die op korte termijn deze ‘dienst’ kon uitvoeren. De keuze voor wel of geen busje is dan gauw gemaakt..
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Moeten ze wel rijden, heb veels te veel negatieve ervaringen met hun als dagelijks reiziger op de 170. Het handjevol vaste chauffeurs zat soms huilend achter het stuur vanwege hoe slecht Munckhof de dienst uitvoert.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Chauffeurs die huilend achter het stuur zitten lijken mij nou niet bepaald bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Voor mij is het een no-brainer om het voertuig stil te zetten of een ander te laten rijden als emotie mijn rijgedrag in de weg gaat staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Chrysa »

Wat verstandig van je. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door umbusko »

ArrivaBas schreef: za 06 aug 2022, 21:44 Voor mij is het een no-brainer om het voertuig stil te zetten of een ander te laten rijden als emotie mijn rijgedrag in de weg gaat staan.
Dan zou in Frankrijk of in Italië niets meer rijden. _O-
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

ovVeluwe schreef: za 06 aug 2022, 20:18 Moeten ze wel rijden, heb veels te veel negatieve ervaringen met hun als dagelijks reiziger op de 170. Het handjevol vaste chauffeurs zat soms huilend achter het stuur vanwege hoe slecht Munckhof de dienst uitvoert.
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand huilend achter het stuur zit omdat de baas of collega’s er een potje van maken. Volgens mij heb je dan net het verkeerde beroep gekozen en moet je snel wat anders gaan doen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Hainje »

Misschien dat de baas zo incompetent is in de boel aansturen dat de medewerker zich niet gehoord of zelfs geschoffeerd voelt.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door busfanNL »

Het zou zomaar kunnen. Ik werk voor een uitzend/flexbureau waar de sfeer en dingen regelen ook zo is als Hainje beschrijft, en daar zit sommig uitzendpersoneel ook achter het stuur te huilen bijvoorbeeld omdat er dingen gebeuren waardoor zij zich geschoffeerd voelen (bewust te weinig inplannen, salarissen niet of te laat uitbetalen, niks meer laten horen als je een vraag stelt, te weinig salaris betalen, etcetera). Maar ik vraag me af of dat bij Munckhof zo is. Ik ken dat bedrijf juist als een gestructureerde organisatie waarbij alles goed geregeld is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten