Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Etienne »

Als daar een elektrische bus een half uur staat te laden, kan daar natuurlijk geen bus vertrekken, lijkt me.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Dat is wel een vrij terechte observatie

Alleen, dat betekent dus dat de bussen laden op perron D of F, en dan naar een ander perron rijden om te vertrekken. Dat klinkt ook vrij omslachtig?
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Gebruikersnaam »

Komt lijn 184 nog terug na de crisis of zijn daar geen plannen voor? En ik blijf het onhandig vinden dat men voor 84 en 88 één lijnnummer gaat gebruiken :roll:
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Inmiddels is de nieuwe dienstregeling ook te vinden in de OVinfo app, maakt het zoeken toch weer een stuk makkelijker
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Plutona »

Daelea schreef: ma 09 nov 2020, 17:34 Ook een interessante is de perronindeling op Ede-Wageningen vanaf 13 december. Ik snap hem niet.
Spoiler: show
A 1, 2
B 5, 6, 651
C 85
D
E 86
F
G 108
H 88
J 107
Perron J is voor mij nieuw, en wat zou de reden zijn dat D en F niet meer gebruikt worden?
Volgens mij is Perron J daar waar nu lijn 184 van vertrekt, direct naast spoor 1
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Ik dacht nog, handig, die 89 stopt ook bij Ede, Kievitsmeent... maar hij blijkt exact gelijktijdig met lijn 5 te rijden dus die stop heeft ook relatief weinig meerwaarde zo (vanuit Wageningen richting Ede Kernhem haal je er ook geen bus eerder mee immers) :roll:
Dat betekend trouwens ook een overstap van een ruime 10 minuten vanuit Woudenberg/Scherpenzeel/Renswoude richting Wageningen Campus, maar dus ook een treinaansluiting vanuit Utrecht op De Klomp. Vraag me wel af hoeveel reizigers gaan gokken op een krappe (4 minuten) aansluiting op De Klomp in plaats van een frequentere overstapmogelijkheid op Ede-Wageningen. Ik zou persoonlijk op een kortere overstap op de aankomende bussen ingezet hebben, waarbij de overstap vanuit Ede Kernhem dan bij de halte Kievitsmeent mogelijk zou blijven.

En de 110 staat op woensdagen ook doodleuk dwars door de marktkramen Scherpenzeel ingelegd, dat wordt nog een uitdaging om binnen de rijtijd op te lossen (en ze waren gewaarschuwd...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9175
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Erg jammer dat er voor lijn 11 in Apeldoorn nog geen haltes tussen de Marchantstraat en Hoenderparkweg in het systeem staan, dat is nu wel een erg lang traject zonder halte. Zeker een extra halte ter hoogte van de Albardastraat had niet misstaan net als een halte bij de Aluminiumweg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Na 23.00 geen doorgaande bussen meer op de Veluwelijn, maar slechts tot Epe. Vind het toch een behoorlijke kaalslag voor in de avond. :cry:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9175
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Apeldoorn-Arnhem tot 3:00 's nachts op vrijdag en zaterdag. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Thijsjuh »

Even ter info: er zitten nog wat foutjes in de export. O.a. op lijnnummering en bestemming, wordt aan gewerkt maar dus nog even geduld. ;)

Halte J op Ede-Wageningen is trouwens ter hoogte van de fietsenstallingen. We gaan daar op een aantal lijnen werken met twee haltes per lijn, één normale en één laadhalte.
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Thanks voor de aanvulling! Ik vond lijn 203 naar UNKNOWN al zo spannend klinken

Wat je vertelt over twee haltes per lijn: wordt halte J dan ook echt gebruikt voor vertrekkende bussen, of staat daar een laadpaal (ben er al even niet meer geweest helaas)?
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Thijsjuh »

Daelea schreef: wo 11 nov 2020, 12:48 Wat je vertelt over twee haltes per lijn: wordt halte J dan ook echt gebruikt voor vertrekkende bussen, of staat daar een laadpaal (ben er al even niet meer geweest helaas)?
Halte J bestaat nu nog niet. Er komt ook een halte I. Maar het principe kan ik uitleggen aan lijn 86, die stopt op halte E. Echter is er een laadhalte op halte D waar deze ook stopt. Als er een bus is die vertrekt na het laden vertrekt hij van halte D, in alle andere gevallen van halte... Beetje lastig uitleggen zo.
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Zijn er al BYD's aan het proefrijden?
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ja, er staat er momenteel één op de busstation van Zwolle. Daarnaast heb ik er vanochtend één op de stalling in Apeldoorn zien staan en worden er vooral proef-/introductieritten gereden met de Utrechtste BYD bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tinus95
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 18:51

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tinus95 »

Ze zijn hier in Apeldoorn druk aan het rijden met 1 RRReis BYD en 1 Syntus Utrecht BYD.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

De 2001 rijdt proef in Apeldoorn, samen met een aantal uit Utrecht. In Zwolle rijdt de 2301, aangevuld met Utrechtse. De 2007(?, nummer weet ik niet meer zeker maar zag een foto op Facebook) is in Dedemsvaart geweest om de laadpalen te testen. De 2214 stond gisteren en vandaag in Zwolle om daar de laadpalen te testen.

Volgens mij zijn de hoogst genummerde K9UB's voor Zwolle, aangezien de 2214 een pantograaf op de bus heeft.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5280
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Zijn de kleine BYD's eigenlijk al gespot?
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Thijsjuh schreef:
Daelea schreef: wo 11 nov 2020, 12:48 Wat je vertelt over twee haltes per lijn: wordt halte J dan ook echt gebruikt voor vertrekkende bussen, of staat daar een laadpaal (ben er al even niet meer geweest helaas)?
Halte J bestaat nu nog niet. Er komt ook een halte I. Maar het principe kan ik uitleggen aan lijn 86, die stopt op halte E. Echter is er een laadhalte op halte D waar deze ook stopt. Als er een bus is die vertrekt na het laden vertrekt hij van halte D, in alle andere gevallen van halte... Beetje lastig uitleggen zo.
Volgens mij snap ik hem :-) Verklaart ook waarom D en F niet opgenomen zijn in de dienstregeling nu. Eigenlijk komt het erop neer dat de 86 dan van D of E kan vertrekken, bijvoorbeeld. Ligt er dus aan of de bus heeft moeten laden.
Stadsbus
Berichten: 1139
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Stadsbus »

De 2214 (RRReis) stond gister en vandaag op Zwolle, B5. De 2301 (toekomstig ComfortRRReis) kwam vanmiddag ook nog voorbij op het busstation van Zwolle rond 12:00. De 2214 heeft allemaal snoeren en draden buitenom de bus hangen, ik denk dat hij op station Zwolle blijft staan en geen rondje maakt een van deze dagen. Iemand was druk bezig met de pantograaf, die ging elke vijf minuten omhoog en weer naar beneden.

(Was bedoeld als reactie van een paar berichten hierboven).
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Weet iemand ook al hoe de verdeling van pantograafbussen gaat worden wat betreft lijnen/stallingen?

In Dedemsvaart was men ABB palen met pantograaf op de paal aan het neerzetten dus ik ga ervan uit dat daar geen pantograafbussen zullen rijden (C1/83). De stadsdienst Zwolle lijkt me het meest voor de hand liggen, daarnaast schiet mij eigenlijk alleen de (6)40 te binnen, wat naast de 83 en de Veluwelijnen (die volgens mij zouden gaan rijden vanuit Vaassen) straks de enige streekbus wordt die het station als eindhalte krijgt. Voor de lijnen die straks omgelegd of doorgetrokken worden naar de oostkant van de stad (161/166/167/200) lijkt het me logischer dat ze in de stalling aan de stekker o.i.d. gaan.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

waren de lijnen 166 en 167 niet gekoppeld op lijn 3 naar Station?
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Nee, dat was de wens van Rocov toch? Ze rijden iig naar de hessenpoort
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Daar komt ook een nieuwe stalling. Daar kunnen de bussen ook tussentijds laden.
Ging lijn 40 daarnaast niet gereden worden door Qbuzz?

Ik denk dat alle bussen met pantograaf puur voor de Zwolse stadsdienst zijn en de rest met zo'n Laadrekje zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Selivio
Berichten: 409
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Selivio »

Qbuzz neemt alleen Meppel-Steenwijk over(wat ze nu ook al buiten de spitsen rijden als de 20). Zwolle-Meppel blijft gewoon bij Keolis.
Grt. Stefan
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8718
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Klopt op [wiki]Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)[/wiki] de nummering van de BYD's wel? Ik dacht dat er in totaal 259 BYD's gingen rijden, maar als ik de drie deelseries optel kom ik uit op meer bussen dan dat aantal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten