Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Lijn 45 schreef: ↑di 21 dec 2021, 21:18
Kan me ook niet veel problemen herinneren bij de Citea's in AML.
In eerste instantie wilden ze 300 opknippen omdat de bussen te weinig range hadden. Weet niet hoe ze dat onderhand hebben opgelost, maar het was duidelijk dat die bussen niet aan de concessie-eisen voldeden.
Dat is simpelweg opgelost door bussen aan te schaffen van een ander merk met een grotere range (dus door Ebusco te bestellen). Dat heeft niets met “problemen” te maken.
.. toch gek dat Qbuzz met 136 Ebusco's veel problemen heeft (had)..
Maar goed, Syntus kan zelf toch ook vergelijken met die enkele BYD's van de vorige generatie die in Utrecht rijden. Heeft die bus dan een merkbaar betere stuurkolom? (materiaal, bevestiging?).
^^^ dan denk ik: BYD heeft iéts gedaan (of nagelaten) bij de facelift (zogezegd) van de versie waar jij graag mee rijdt.. en dat is nu in het (grote) nadeel van Keolis.. Dát zou toch op te sporen moeten zijn, denk ik dan.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat er een heel groot aantal binnen een heel korte tijd opgeleverd moest worden?
Kan best zo zijn dat ze te snel (afgeraffeld) in elkaar zijn gezet en dat de problemen daaraan gerelateerd zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Het gedoe rond de gunning zou allicht ook nog een rol gespeeld kunnen hebben met het gehaast gereed krijgen van de bussen en minder kansen voor het personeel om er ervaring mee op te doen. Als je ruim van tevoren met de nieuwe bussen kunt gaan proef-/instructie rijden heb je natuurlijk ook meer kans om eventuele problemen te constateren en voor de start van de concessie te laten oplossen.
Overigens zit er ook wel een verschil tussen de laatste generatie die in Utrecht rijdt en de eerdere twee exemplaren. Laatstgenoemde bussen heb ik er weleens eentje van gespot die precies tijdens het afslaan naar een zijstraat in de bocht was stilgevallen en niet meer weg te krijgen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hoe de groene droom van vervoerder Keolis botste op elektrische rammelbussen
Zelf noemt openbaarvervoerbedrijf Keolis 2021 ‘een leerzame tijd’. Hoe je het ook wendt of keert, dat getuigt van een zonnige kijk op de gebeurtenissen. Want 2021 was het jaar waarin het inzetten van zo’n 250 nieuwe elektrische bussen uitliep op een aaneenschakeling van incidenten: kapotte kachels, slecht werkende accu’s, bussen die zelfs zomaar stil kwamen te staan. En de ellende is nog niet voorbij: vorige week kondigde Keolis aan alle bussen opnieuw onder handen te gaan nemen.
[...]
De chauffeurs hebben er intussen schoon genoeg van. “De werkdruk is enorm”, zegt Marijn van der Gaag van vakbond FNV. “Het werk voelt niet veilig aan, het is ijskoud in de bussen, chauffeurs hebben voortdurend te maken met boze passagiers.” Het ziekteverzuim is opgelopen tot 15 à 20 procent, vertelt hij.
Tijd voor Keolis om alvast te gaan kijken voor andere goede opties en snel afscheid te nemen van deze serie onbetrouwbare BYD's want is voor de technici, chauffeurs en passagiers onderhand onaanvaardbaar aan het worden lijkt mij.
Wat vaak ook werkt bij mij (iPhone, Safari) is om het laden van de pagina te stoppen op een bepaald moment, een beetje gokken. Dan is de pagina met alle tekst geladen, de laag met paywall er over heen nog niet.
MichOV schreef: ↑wo 29 dec 2021, 13:35
Tijd voor Keolis om alvast te gaan kijken voor andere goede opties en snel afscheid te nemen van deze serie onbetrouwbare BYD's want is voor de technici, chauffeurs en passagiers onderhand onaanvaardbaar aan het worden lijkt mij.
Tijd voor de provincie om te kijken onder welke voorwaarde de bussen over moeten naar de nieuwe concessiehouder.
Tom98 schreef: ↑do 23 dec 2021, 21:27
Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat er een heel groot aantal binnen een heel korte tijd opgeleverd moest worden?
Kan best zo zijn dat ze te snel (afgeraffeld) in elkaar zijn gezet en dat de problemen daaraan gerelateerd zijn.
Dat zou kunnen, alhoewel de keuze voor materiaalgebruik (stuurkolom) toch wel eerder is gemaakt, lijkt mij.
Er starten in de ochtend 2 ritten vanuit Vaassen. Na iedere slag 't Harde - Twello - 't Harde gaan de bussen weer naar Zwolle en komt er een nieuwe om die slag te maken. De laatste ritten vanaf 't Harde naar Twello en Epe gaan weer naar Vaassen, de rest naar Zwolle. Tussentijds wordt dus alles in Zwolle geladen.
Wat is eigenlijk de actieradius van de verschillende BYD’s?
Met een beetje pech komen die dingen in december naar Arnhem wanneer de lijnen ten zuiden van de A1 overgaan van IJssel-Vecht naar Rijn-Waal.
Wordt wel krap om te regelen dan. Ik vond ondertussen ook het topic hier op het forum terug, maar het lijkt al heel lang stil rondom die noodconcessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Milco schreef: ↑wo 05 jan 2022, 14:40
Waar laden de bussen op lijn 170 eigenlijk? Ik weet dat dit in Zwolle gebeurt, maar wordt er geladen op station of bij de garage?
Op het station van Zwolle kunnen toch alleen bussen opladen die zélf een pantograaf hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco schreef: ↑wo 05 jan 2022, 14:40
Waar laden de bussen op lijn 170 eigenlijk? Ik weet dat dit in Zwolle gebeurt, maar wordt er geladen op station of bij de garage?
Op het station van Zwolle kunnen toch alleen bussen opladen die zélf een pantograaf hebben?
Hm, dat zou wel kunnen inderdaad dat enkel de stadsbussen van Zwolle (22xx-serie) bij het station oplaadt en de rest in de garage.