Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 2753
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

https://www.gelderland.nl/N310-Koningsweg
Daarnaast verwijderen we in opdracht van Keolis alvast de bushaltes bij Huize Jeekel. Keolis stopt tot 13 december 2020 bij deze haltes, daarna vervalt deze stop.
Vreemd, het weghalen van bushaltes die toch op de route liggen.
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 359
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Tja, is op lijn 50 in PU ook gebeurd met haltes waar weinig gebruik van werd gemaakt. Voor ons chauffeurs echt onbegrijpelijk, want je hoeft er bijna nooit te stoppen dus tijdverlies is er niet, maar je bedient die enkeling die daar wenst op te stappen wel gewoon als je die haltes intact laat. Iets met ''mensen op kantoor''.... :|
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
sirvinniei
Berichten: 2753
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

In Utrecht snap ik het nog vanuit de druk op de spits. Deze halte lijkt vooral voor recreatieve reizigers te zijn aan streetview te zien. Geen gebouw te bekenennen.
Ik heb geen onderschrift
nvdw
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door nvdw »

Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er een bushaltepaar nu direct aan de weg ligt, en dat er bij een reconstructie (het is een 80-weg) meteen haltekommen moeten komen plus infrastructuur om de weg veilig over te steken. Dat zal voor de 0,1 instappers per maand wel wat te begrotelijk zijn.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
MichOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Hoeveel BYD's zijn er inmiddels al in Nederland gearriveerd die in december in dienst worden genomen?
Of zit hier nu vertraging in de productie door de situatie omtrent het coronavirus?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Ben ook wel benieuwd wanneer de eerste instromen. Plan was eerst om al aan het eind van de zomer met een aantal te gaan rijden.
dennistd
Berichten: 3782
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

MichOV schreef: wo 30 sep 2020, 15:55 Hoeveel BYD's zijn er inmiddels al in Nederland gearriveerd die in december in dienst worden genomen?
Of zit hier nu vertraging in de productie door de situatie omtrent het coronavirus?
Ik kwam gisteren langs Holec in Hengelo, daar zag ik er zo al minstens 20-30 staan.
Henry
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 16:54

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Henry »

Ben gisteren even om het pand heen gereden, aan de achterzijde staan nog veel meer bussen
dennistd
Berichten: 3782
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Ik heb het vanaf de busbaan bij de halte Holec bekeken, de reizigers van lijn 13 zaten denk ik niet te wachten op een rondje van de zaak :mrgreen:
Michael
Berichten: 11031
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Michael »

Ik kwam rond 8:30 op de A27 thv Gorinchem 2 BYD's tegen die in noordelijke richting reden.
Etienne
Berichten: 6203
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Etienne »

Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Ook in Apeldoorn wordt er druk gebouwd op de buffer. In Zwolle lijken de werkzaamheden afgerond. In Vaassen zijn de eerste laadpalen op de nieuwe stalling geplaatst op het Eekterveld.
Weet iemand waar de nieuwe stallingen in Apeldoorn en Zwolle gaan komen? Ik dacht in Apeldoorn op Kanaal-Zuid en Zwolle Hessenpoort.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8077
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

In Harderwijk zouden de werkzaamheden ook binnenkort moeten beginnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Daelea
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Etienne schreef:Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Klopt, volgens een bericht op de schermen in de bus heb je gelijk. Zo te zien worden ze geplaatst op perrons D (85), F (107) G (108).

Overigens hangt er in de abri's op het busstation van Ede ook een A4'tje met de mededeling dat de DRIS defect is. Het grote bord wordt in 2021 vervangen door een display per halte. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het grote bord voor het laatst echt goed werkend heb gezien.. AfbeeldingAfbeelding
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Is het al bekend of de MAN's ook uiteindelijk zullen blijven, of alleen de Citaro's? En zijn de overbodige gelede bussen (22 lijkt me nogal veel voor alleen lijn C3) reserve voor andere plaatsen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

De stadsdienst Ede blijft met CNG rijden was de bedoeling, daar zal je die MAN's dus ook voor nodig hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3663
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

De niet gelede Citaro's kunnen daar ook voor worden gebruikt.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Er zijn 11 reguliere Citaro's en 22 gelede Citaro's. Daarnaast dus 10 MAN's. Aangezien ze laadpalen gaan plaatsen in Ede vermoed ik dat de streeklijnen wel elektrisch gaan rijden, dus dan blijft alleen de stadsdienst over. Nu worden de MAN's vaak ook nog ingezet op streekdiensten rondom Ede (aangevuld met Setra's) dus het zou me niks verbazen als de ex-HTM bussen zullen uitstromen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Op welke streeklijnen rijden die Edese MAN's dan? Ik zie zelf vooral de aardgas-Citaro's regelmatig op de streekdienst rijden.

Er is sprake van geweest dat lijn 85 (tot op zekere hoogte een streekbus) elektrisch zou gaan rijden, maar aangezien er zover ik weet afspraken zijn gemaakt over behoud van het rondje 5/83/85 kan dat zomaar deels ook aardgas blijven.
Als ik zo eens reken op basis van de dienstregelingen (waarvoor geen wijzigingen waren vermeld in het vervoerplan) dan ga je dat bij behoud van het rondje 5/83/85 niet redden met 11 Citaro CNG's. Alleen lijn 1, 2 en 5 rijden zonder doorkoppeling zou daar wel mee moeten kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Laatste tijd rijden ze regelmatig op lijn 108, 107 en soms schiet er eentje uit richting Arnhem. Daarnaast dus nog op lijn 83, 85 en 86.
dennistd
Berichten: 3782
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Daelea schreef: vr 02 okt 2020, 17:22
Etienne schreef:Op het busstation van Ede(-Wageningen) zijn twee halteplaatsen buiten gebruik voor het plaatsen van laadinfrastructuur vermoed ik zo. Voor de bussen op die perrons is een tijdelijke halte langs de uitrit van het busstation gemaakt.
Klopt, volgens een bericht op de schermen in de bus heb je gelijk. Zo te zien worden ze geplaatst op perrons D (85), F (107) G (108).

Overigens hangt er in de abri's op het busstation van Ede ook een A4'tje met de mededeling dat de DRIS defect is. Het grote bord wordt in 2021 vervangen door een display per halte. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het grote bord voor het laatst echt goed werkend heb gezien.. Afbeelding
Ik kwam deze pagina tegen: 2 laadpalen op de haltes en eentje op de buffer https://www.keolis.nl/ede
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Dat plaatje zie ik ook voor het eerst. Ik had niet verwacht dat dit systeem geïmplementeerd zou worden. Dacht zelf eerder aan plug-in (zoals in Haarlem en Beverwijk) of een pamtograaf op de bus. Maar zo te zien komt er een opportunity charging met een pantograaf in de snellaadpaal. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44601
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Suus »

Dat systeem is volgens mij ook in de regio Leiden al in gebruik voor de elektrische bussen van Volvo.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Klopt, en ook in de Drechtsteden en Gorinchem trouwens. Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.

Ik zag trouwens gisteren nog een foto langskomen van een Utrechtse BYD op de stalling in Apeldoorn t.b.v. instructie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

In Apeldoorn staan ook de 2001 en 2301 voor instructie momenteel. Zal vanaf maandag van start gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten