Pagina 82 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:59
door teun
Staat er eigenlijk niet ook nog ergens een MidCity met nummertje 2301 in Almere?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:02
door ovVeluwe
Was die bus niet inmiddels opgelegd, met als vervanger destijds de 3312 en hybride Rosero's uit Utrecht?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:45
door Durashift
Daniel schreef: za 03 okt 2020, 12:54 (..) Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.
(..)
Dat houdt ook op bij materieel dat de pantograaf op het dak heeft liggen, denk ik zo?

Als deze BYD's ook via de stekker geladen kunnen worden, dan kán je deze bussen ook, bijvoorbeeld, in Bunnik kunnen bijladen.
(mocht er ooit materieel uitgewisseld worden tussen de verschillende concessies.)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:55
door Daniel
Via de stekker laden kan altijd, altijd snelladen is namelijk niet zo best voor de batterijen dus 's nachts in de stalling hangen die E-bussen doorgaans gewoon aan de stekker.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 19:03
door Meltrain
Daniel schreef: za 03 okt 2020, 12:54 Klopt, en ook in de Drechtsteden en Gorinchem trouwens. Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.
Lijn 1 in Utrecht ook, toch? Ik weet alleen niet hoe de Ebusco's in Utrecht opgeladen worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 19:07
door Daniel
Lijn 1 in Utrecht heeft inderdaad ook een pantograaf in de laadpaal, maar dat zijn geen ABB OppCharge palen zoals die in IJssel-Vecht blijken te komen (en in de genoemde concessies al staan).

(De nieuwere Ebusco's in Utrecht laden aan de stekker in de stalling)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 23:48
door Durashift
Daniel schreef: za 03 okt 2020, 18:55 (..) altijd snelladen is namelijk niet zo best voor de batterijen (..)
Bij een watergekoeld batterijpakket valt dat wel mee.

Ander nieuws:
Omroep GLD schreef:De provincie Gelderland wil de kosten rondom het intrekken van de concessie gaan verhalen op Keolis én mogelijk ook de kosten voor de nieuwe concessie. Dat zegt gedeputeerde Jan van der Meer in een gesprek met Omroep Gelderland. (..)

Valleilijn:
(..) Hoe moeilijk het openbaar vervoer het heeft blijkt wel bij de Valleilijn. Niemand schreef zich in op de concessie en dat verbaasde ook Van der Meer.

"Dat is eigenlijk wel gek omdat het de makkelijkste concessie is die we op de markt kunnen zetten. Het is al helemaal ontwikkeld, we wilden zelfs tachtig procent van de inkomsten garanderen. En toch hebben ze het niet aangedurfd, ook de zittende vervoerder (Connexxion) niet." (..)
Bron:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -op-Keolis

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 11:03
door sirvinniei
Kan Valleilijn mooi worden opgenomen in Rijn-Waal. Er is in Barneveld en Ede best veel synergie te creeëren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 12:03
door The Greyhound
Probleem bij de Valleilijn blijft het verplicht overnemen van incourant materieel op leeftijd van een inmiddels failliete leverancier. Daar zullen veel partijen hun vingers niet aan willen branden, zeker niet in deze tijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 12:18
door regenmaker
sirvinniei schreef: zo 04 okt 2020, 11:03 Kan Valleilijn mooi worden opgenomen in Rijn-Waal. Er is in Barneveld en Ede best veel synergie te creeëren.
Men heeft daar destijds niet voor gekozen omdat de concessie dan zou bestaan uit:
  • Diesel Treinmaterieel
  • Elektrisch Treinmaterieel
  • Trolleybussen
  • Elektrische bussen
  • (Eventueel) Gas- of dieselbussen
Hetgeen een complex geheel zou worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 14:28
door teun
The Greyhound schreef: zo 04 okt 2020, 12:03 Probleem bij de Valleilijn blijft het verplicht overnemen van incourant materieel op leeftijd van een inmiddels failliete leverancier. Daar zullen veel partijen hun vingers niet aan willen branden, zeker niet in deze tijden.
Dat materieel valt volgens mij echt gigantisch mee, dat speelt namelijk ook niet in ZaWa, Friesland, ZHN, (allemaal gewoon lekker simpel busjes rijden) en Rijn Waal maar toch worden daar de aanbestedingen voor 2022 allemaal uitgesteld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:21
door busfanNL
teun schreef: za 03 okt 2020, 17:59 Staat er eigenlijk niet ook nog ergens een MidCity met nummertje 2301 in Almere?
Toevallig kwam ik deze bus tegen op Autoline (hij staat dus te koop).
https://autoline.nl/-/verkoop/stadsbuss ... 2330544100
Voor 9900 euro ben je de (gelukkige) bezitter van dit, inmiddels 12 jaar oude, koekblik.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 23:59
door ovVeluwe
Zo te zien nog niet heel lang uit dienst, aangezien de corona stickers er wel in zitten. Maar volgens mij is deze bus nauwelijks gebruikt in Almere.
Die oude Syntus bekleding blijft overigens wel een van de mooiere printjes. 😇

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 07:57
door Milco
Hij heeft toch echt geregeld op lijn 25 gereden. ;-)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 08 okt 2020, 13:03
door jensvdkroft
Krijgt VraagRRReis nieuwe busjes, of blijven die met de Caddy's en Transporters rijden, die er nu ook rijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 10:47
door MichOV
Any news mensen?

Hoe staat het ervoor met de BYD's zijn ze op tijd klaar om december allemaal ingezet te gaan worden of wordt dit naar januari 2021 verschoven waar ik iemand dacht ik hoorde praten?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 14:14
door cassie127
Beetje zoeken op Google of social media en je was dit bericht tegen gekomen :mrgreen: https://www.rtvoost.nl/nieuws/1318879/H ... oor-RRReis

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 16:15
door cassie127
CEO Frank Janssen van Keolis treedt af
De CEO van vervoersmaatschappij Keolis, Frank Janssen, heeft aangekondigd zijn functie per 15 november neer te leggen. Janssen geeft aan in de afgelopen roerige periode van het bedrijf ook te maken te hebben gehad met privé-omstandigheden en wil de komende tijd gebruiken om 'in mijzelf te investeren'.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1321115/C ... -treedt-af

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 19:16
door TLP
Dat is een vlotte aftreding in vergelijking met zijn voorganger, al kunnen privéomstandigheden altijd ervoor zorgen dat zeker een baan als deze niet meer goed uitgevoerd kan worden.

Overigens vraag ik me op basis van deze alinea af, of de schrijver en/of de journalist wel heeft opgelet:
Keolis kreeg het de afgelopen maanden zwaar te verduren, nadat journalisten van Follow The Money ontdekten dat Keolis de nieuwe, elektrische bussen uit China eigenlijk bij het Nederlandse VDL hadden moeten kopen. Keolis werd flink bestraft door de provincie die de zogenoemde concessie weer introk, maar de vervoersmaatschappij kreeg wel toestemming om de komende twee jaar met de bussen te blijven rijden.
Uh, uiteindelijk ging het toch echt om foutieve/misleidende informatie over de contracten en illegale sideletters? Dat een aantal politici niet blij waren met de keuze voor BYD in plaats van VDL is volgens mij weinig relevant...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 21:32
door sirvinniei
Hahaha. Wordt het artikel gefinancieerd door VDL?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 22:20
door Durashift
^^^ Geen nood: management buy-in bij Ginaf, dus nu snél de paperassen voor die midi bussen rond maken en men koopt (deels) Nederlandse waar. ;)
RTV Utrecht schreef:Vrachtwagenbouwer GINAF Trucks Nederland is weer in Nederlandse handen, meldt het bedrijf. De van oorsprong Veenendaalse onderneming was eigendom van het Chinese staatsbedrijf CHTC. Het zittende Nederlandse management staat nu aan het roer. (..)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/210589 ... rland.html

Als is de term 'aan het roer staan' beetje vaag, vind ik, want het zittend management stond toch al aan het NL roer? :idea:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 00:11
door SuperGhost
sirvinniei schreef: do 15 okt 2020, 21:32 Hahaha. Wordt het artikel gefinancieerd door VDL?
Of gewoon een journalist die PVV-fan is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 08:44
door MichOV
Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 17 okt 2020, 19:30
door willie
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
Nou van harte gefeliciteerd zou ik bijna zeggen. Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? Of gaan we bij de heraanbesteding Chinese bussen verbieden?

Daarop voortbordurend: zullen we dan maar gelijk inschrijvers in buitenlandse handen (Arriva, Connexxion, EBS, Keolis, Qbuzz) de toegang weigeren?

Benieuwd wat voor OV we dan nog overhouden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:07
door Zonnig
Je kan natuurlijk wel extra punten toekennen voor NL of EU materieel.