Pagina 93 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 11:27
door regenmaker
Vanuit Lemelerveld is het veel sneller om bij Station Dalfsen over te stappen op de trein inderdaad. Hetzelfde geldt voor Olst, Wijhe, Raalte en Heino. Nu worden juist meer onderwijsinstellingen, het ziekenhuis en het bedrijventerrein Hessenpoort bediend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 11:27
door Globetrotter
Dafdriver schreef: zo 22 nov 2020, 10:40 Kijk ik naar de nieuwe dienstregeling / lijnenpakket rond Zwolle zie ik dat de streeklijnen 161, 166 en 167 niet meer op het station in Zwolle halteren maar dat de reizigers bij het ziekenhuis moeten overstappen en de bussen het eindpunt hebben op het industrieterrein. De gemiddelde OV reiziger stapt het liefst zo min mogelijk over maar zo jaag je de OV reiziger naar mijn idee ook de bus uit.
Het aantal reizigers dat hiermee de bus uit wordt gejaagd, zal volgens het vervoerplan wel mee vallen. Daarin staat juist dat er weinig mensen zijn die met deze verbindingen vanuit de dorpen op de route naar het station van Zwolle reizen, omdat de trein in die gevallen een meer gekozen alternatief is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 12:44
door AlbertPool
Daarnaast kun je het materieel efficiënter inzetten door lijn 166/167 in te korten.

De 166/167 vervoeren in de ochtendspits vooral leerlingen van de scholen bij het ziekenhuis (middelbare school en MBO). Die bussen rijden dan leeg verder naar het station, terwijl er ook veel lege gelede bussen van lijn 7 naar het station rijden (die net ook scholieren afgezet hebben bij dezelfde halte). Andersom rijden de 166/167 in de middagspits leeg van het station naar de scholen.

Voor het vervoer tussen het station en de scholen is lijn 7 sneller (kortere route) en efficiënter door de inzet van geleed materieel, dus de bussen van de 166/167 kunnen beter elders gebruikt worden voor extra ritten op lijnen waar een niet-gelede bus in de spits wél voldoet.

(Over de 161 heb ik geen mening, die lijn heb ik niet gebruikt tot nu toe. Als er ook MBO-studenten langs die lijn wonen, lijkt het me alleen maar een voordeel om die te verleggen naar hetzelfde eindpunt: meer rechtstreekse verbindingen naar gewilde bestemmingen buiten centrum Zwolle à la de Uithoflijnen rond Utrecht.)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 13:16
door regenmaker
Ik ben benieuwd welke stalling de tussenritten van lijn 105 op zaterdag gaat rijden. Aangezien lijn 105 dan 2x/uur rijdt en lijn 205 1x/uur. Ede, Apeldoorn of Harderwijk?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 14:52
door Tom024
Een aantal berichten verwijderd, ook al heb je een mening over een religie, het is hier een OV-forum.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 15:56
door Durashift
AlbertPool schreef: vr 20 nov 2020, 20:09 In Ede wordt nu ook druk gewerkt, gisteravond bij de uitstaphalte:
(..)
Klopt, ik heb vrijdag die laadportalen even van een afstandje bekeken. Zien er netjes uit. Qua volume (dikte) van de palen valt mij dat erg mee.
Waarom het dan in Zwolle anders moest? Ik zie het niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 16:46
door ovVeluwe
Hoe staat het in Deventer en Harderwijk er eigenlijk voor?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 17:31
door MichOV
Bij station Harderwijk is nog niets gerealiseerd qua laadpalen, ik vraag mij ook af of die daar ook nog wel komen.

Ik gok dat de tussenritten van 105 op de zaterdag vanuit stalling Ede komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 18:43
door teun
Volgens de website komen die laadpalen in Harderwijk er wel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 19:36
door MichOV
Dan begint men er in Harderwijk best wel laat mee dan, ik was er vandaag even en zag nog helemaal niets, zelfs geen voorbereidende werkzaamheden voor die palen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 20:19
door CamilleKreemers
AlbertPool schreef: zo 22 nov 2020, 12:44 Daarnaast kun je het materieel efficiënter inzetten door lijn 166/167 in te korten.

De 166/167 vervoeren in de ochtendspits vooral leerlingen van de scholen bij het ziekenhuis (middelbare school en MBO). Die bussen rijden dan leeg verder naar het station, terwijl er ook veel lege gelede bussen van lijn 7 naar het station rijden (die net ook scholieren afgezet hebben bij dezelfde halte). Andersom rijden de 166/167 in de middagspits leeg van het station naar de scholen.

Voor het vervoer tussen het station en de scholen is lijn 7 sneller (kortere route) en efficiënter door de inzet van geleed materieel, dus de bussen van de 166/167 kunnen beter elders gebruikt worden voor extra ritten op lijnen waar een niet-gelede bus in de spits wél voldoet.

(Over de 161 heb ik geen mening, die lijn heb ik niet gebruikt tot nu toe. Als er ook MBO-studenten langs die lijn wonen, lijkt het me alleen maar een voordeel om die te verleggen naar hetzelfde eindpunt: meer rechtstreekse verbindingen naar gewilde bestemmingen buiten centrum Zwolle à la de Uithoflijnen rond Utrecht.)
Leuke was: ik had de 166 en 167 via de route van lijn 3 naar het Station gestuurd en lijn 40 via Berkum. Dan kun je heel lijn 3 schrappen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 21:02
door Meltrain
Maar dan hadden die lijnen dus nog steeds (met een omweg) naar het station gereden en niet naar het bedrijventerrein, wat mogelijk extra reizigers trekt. :idea:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 15:35
door SuperGhost
Maar zelfs het ROCOV had volgens mij bedenkingen van het doorsturen van de 161, 166 en 167 naar Hessenpoort, omdat volgens hun nu juist weer een overaanbod werd gecreëerd. Met lijnen C1, 3, 40, 161, 166 en 167 is het natuurlijk wel erg veel voor een industrieterrein.

Ik weet niet hoeveel langer de route tussen Hessenpoort en het ziekenhuis is via de grote weg (lijnen C1, 40,161, 166 en 167) en via Berkum (3), want anders zou je er bijv. voor kunnen kiezen om lijn 40 via Berkum te sturen. Hierdoor kun je lijn 3 al schrappen tussen De Vrolijkheid en Hessenpoort.

Als je dan lijnen 166 en 167 dan vanaf De Vrolijkheid laat doorrijden via de route van lijn 3 naar het station, dan kun je ook dat deel van lijn 3 schrappen.

Op die manier heeft Berkum ook een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis en behoudt het de verbinding met het centrum. Het 'zuidelijke/westelijke' deel van lijn 3 krijgt dan ook een directe verbinding met het ziekenhuis. Hessenpoort houdt dan met de C1, 40 en 161 meer dan genoeg bussen over lijkt me.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 16:03
door cassie127
De reden waarom er zoveel bussen naar de Hessenpoort rijden is omdat de stalling daar komt en de bussen daar moeten laden. Op het busstation van Zwolle kunnen maar 3 bussen laden en zoals hier eerder besproken hebben die bussen een ander systeem dan de rest.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 16:29
door MichOV
Is er ook een noodvoorziening voor in het geval er een stroomstoring is want ja niet dat zoiets vaak voorkomt maar hoe denkt men dan een bus in zo'n geval te gaan opladen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 17:11
door dennistd
Niet. Als er echt een dagenlange stroomstoring komt dan gaat het OV gewoon plat.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 17:26
door Post
MichOV schreef: ma 23 nov 2020, 16:29 Is er ook een noodvoorziening voor in het geval er een stroomstoring is want ja niet dat zoiets vaak voorkomt maar hoe denkt men dan een bus in zo'n geval te gaan opladen?
Als er echt dagenlang een stroomstoring is dan gaat het OV met diesel bussen ook plat. En niet vaak voorkomen, ik kan mij niet herinneren dat ik in mijn leven heb meegemaakt dat er dagen lang een stroomstoring was.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:59
door SuperGhost
Haaksbergen heeft een keer een heel weekend zonder stroom gezeten. Dat was echter vanwege enorme sneeuwval, waardoor de hoogspanningskabels knapte. Door de enorme hoeveelheid sneeuw (wel een halve meter!) in korte tijd kon het OV toen sowieso al niet rijden (dat stopte ook al enkele uren voordat de stroomstoring begon). Ik woonde zelf toen in Eibergen en doordat wij vlakbij een verzorgingstehuis zaten, kregen wij als eerste (na een paar uur) alweer stroom via noodaggregaten. Delen van Haaksbergen moesten echter het hele weekend wachten omdat er niet voldoende aggregaten waren op korte termijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 19:14
door EEO
CamilleKreemers schreef: zo 22 nov 2020, 20:19
Leuke was: ik had de 166 en 167 via de route van lijn 3 naar het Station gestuurd en lijn 40 via Berkum. Dan kun je heel lijn 3 schrappen.
Best kans dat het efficiënter is om de DRU's hier in te zetten voor Keolis, zodat je voldoende lijnen langs de stalling hebt om te kunnen bijladen. Anders krijg je veel matritten van en naar het station waar je als vervoerder geen subsidie voor krijgt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 10:27
door marvinkok
Op het intranet van Keolis is inmiddels een afbeelding verschenen van de eerste Citaro gas geleed in ComfortRRReis kleuren.
Ziet er wel prima uit moet ik zeggen, beter dan het vrijwel compleet witte op de de gewone RRReis-bussen.
Mogelijk dat ie verschijnt op de lijndienst zodat ie te spotten valt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 10:45
door Lijn 45
Welke bus is het?

Edit: De eerste BYD's hebben ook de volledige comfortRRReis kleuren

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:05
door MichOV
Dat ziet er tenminste mooier uit dan compleet in het wit. De kleurstelling zijn zelfs mooier dan dan de huidige kleurstelling die Syntus hanteert.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:22
door Ardan
ovVeluwe schreef: zo 22 nov 2020, 16:46 Hoe staat het in Deventer en Harderwijk er eigenlijk voor?
Ik zag gisteravond op het busstation van Deventer wat funderingsblokken liggen, en een graafmachientje en een berg zand. Denk dat het wel iets met laadpalen te maken heeft maar dat zien we vanzelf wel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:31
door cassie127
Volgens mij heb ik gisteren een bericht gezien op een scherm in de bus (lijn 165) over het plaatsen van laadpalen in Deventer en dat hierdoor twee haltes tijdelijk buiten gebruik zullen zijn

In OVinfo staat ook een melding over lijn 7 en 160. Deze vertrekken tot en met 26 november van halte C

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 12:19
door Daniel
marvinkok schreef: di 24 nov 2020, 10:27 Op het intranet van Keolis is inmiddels een afbeelding verschenen van de eerste Citaro gas geleed in ComfortRRReis kleuren.
Ziet er wel prima uit moet ik zeggen, beter dan het vrijwel compleet witte op de de gewone RRReis-bussen.
Mogelijk dat ie verschijnt op de lijndienst zodat ie te spotten valt.
In Amersfoort zag ik vanmorgen ook al een CNG-Citaro 12 meter langskomen die de volledige RRReis-kleuren had.