Pagina 110 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 24 jan 2021, 11:10
door aj80
De gemeente Amersfoort wil dat bussen van buiten de gemeente richting Amersfoort stad of de provincie Utrecht niet meer op Amersfoort Centraal aankomen, maar op een eerder op een ander station worden opgevangen.
Volgens mij is dat complete kul, tenzij iemand een beleidsstuk kan vinden waar dit zo hard instaat. De 101 route is al 6 jaar geleden bedacht en nu pas uitgevoerd. Zou eerst al per 2018, vandaar dat er al een buurtbus door Vathorst rijdt. Idee was een koppeling met de 3/5/7 zodat je niet dubbelop naar CS reed, maar dat is er (nog) niet van gekomen. Nijkerkerveen en is vooralsnog het kind van de rekening.

Dat het voor de passagiers niet handig is bewijst het afkappen van de 101 bij Schothorst destijds. Op papier leek het prima: dezelfde reismogelijkheden (incl overstap) bleven mogelijk en geen dubbeling met de stad, maar het aantal passagiers liep schrikbarend terug. Het is geen Zuidplein. Nu zal het rijden naar Vathorst niet veel meer uitmaken. Geen IC maar wel kortere reistijd bus.

102 tot zeg eens Hoevelaken en dan terug is qua dienstregeling onaantrekkelijk. Je bent op het verkeerde half uur terug op Wittenberg. Halfuursdiensten bieden hier is ondoelmatig. Verder heeft deze verbinding wel degelijk binnen Amersfoort een functie (Wieken en Amerena).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 24 jan 2021, 14:16
door cassie127
Ik zie ze tegenwoordig op Raalte 30 minuten keertijd hebben, zonder fatsoenlijke pauze faciliteiten (zoals een toilet).

Dan komt de rit naar Raalte aan op het station en dan staat de rit naar Deventer op het punt om te vertrekken

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 24 jan 2021, 23:52
door SuperGhost
aj80 schreef: zo 24 jan 2021, 11:10102 tot zeg eens Hoevelaken en dan terug is qua dienstregeling onaantrekkelijk. Je bent op het verkeerde half uur terug op Wittenberg. Halfuursdiensten bieden hier is ondoelmatig. Verder heeft deze verbinding wel degelijk binnen Amersfoort een functie (Wieken en Amerena).
Amerena wordt tegenwoordig ook al door stadslijn 8 bediend. Volgens mij is dat ook bewust gedaan omdat Gelderland de 102 wilde inkorten en afbuigen naar Barneveld en dan Terschuur en Zwartebroek wilde bedienen met een buurtbusje (plannen waar niets van terecht is gekomen overigens)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 00:11
door Tom98
Met lijn 8 stoppen we sowieso tot minimaal 28 februari niet bij Amarena. Die halte staat wel in de planning inderdaad, maar door een ongelukkige verkeerssituatie aldaar rijden wij al heel lang een omleiding die telkens verlengd wordt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 00:31
door SuperGhost
Ik had het ook over de normale situatie, niet tijdens deze wegwerkzaamheden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 05:36
door Daniel
De wegwerkzaamheden daar zijn al meer dan een jaar afgerond, maar de rood/witte schaafplekken zitten nog op de zijkant van de verhoogde middenberm.
Handig wel voor de aannemer, zo kan die precies zien waar de bus de bocht niet haalt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 09:00
door Maxim
SuperGhost schreef: zo 24 jan 2021, 23:52 Amerena wordt tegenwoordig ook al door stadslijn 8 bediend. Volgens mij is dat ook bewust gedaan omdat Gelderland de 102 wilde inkorten en afbuigen naar Barneveld en dan Terschuur en Zwartebroek wilde bedienen met een buurtbusje (plannen waar niets van terecht is gekomen overigens)
Neehoor, dat is gedaan omdat die kant van de stadsdienst is aangepast op kunnen rijden met kleinere voertuigen, maar dan wel met directere verbindingen met het centrum. En omdat er flink gebouwd wordt in dat gebied, dus het reizigerspotentieel ook toeneemt. Met de 102 had het niets te maken :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 11:56
door SuperGhost
Oke, bedankt Maxim.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 12:48
door MichOV
De Amba's 4132 en 4138 rijden vandaag als zijnde C2.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 18:31
door sirvinniei
https://www.ovpro.nl/bus/2021/01/27/hal ... erbeteren/

Er komt nog een Rrreisproduct bij zo te zien: de haltetaxiRrreis.
Het lijkt alleen meer op de Groningse hubtaxi dan de Zeeuwse haltetaxi. Ach ja, het vraagafhankelijke jargon was toch al verwarrend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 21:43
door Daniel

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 21:53
door cassie127
Helaas is de tweet niet meer beschikbaar.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 22:04
door Daniel
Dat is snel gegaan... Het was een foto van een gestrande elektrische BYD met er achter een Keolis-busje met aggregaat op de aanhanger. Schijnt gebruikt te worden om de bus een boost met stroom te geven zodat 'ie de stalling kan bereiken op eigen kracht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 00:42
door ovVeluwe
Dinsdagavond heb ik hetzelfde gezien bij Politiebureau in Epe. Een BYD met daarachter een Syntus infrabusje met een aggregaat op een aanhanger. Schijnt nog een beste tijd te duren voordat hij weer wat opgeladen is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 10:22
door MichOV
Het is in elk geval wel een mooie tijdelijke oplossing zodat de bus weer even verder kan.👍

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 12:28
door nvdw
Het scheelt in ieder geval een aardig bedrag aan sleepkosten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 01:09
door Ardan
Ik vond dat ik gisteravond wel een leuke foto had gemaakt :)
Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 12:05
door MichOV
Weet iemand of het probleem met die verwarming in die BYD's al is verholpen en of men daar überhaubt mee bezig is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 15:12
door Tom98
Men is daar mee bezig, maar ik verneem ook op het intranet dat bussen die al daarvoor in de werkplaats hebben gestaan nog steeds problemen vertonen. Vooralsnog dus nog niet verholpen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 05 feb 2021, 23:55
door Maurice Hooikammer
Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.

Bovendien reed er van maandag t/m donderdag standaard een omloop op lijn 110 rond met een 12m bus i.p.v. met Rosero's. In de periode daarvoor sinds 13 december was dat slechts een keer gebeurd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 06 feb 2021, 22:56
door MichOV
https://youtu.be/BxhHmtKV_fk

Een filmpje van Nathan m.b.t. de afvoer van een aantal Amba's(4xxx serie, 50xx en 51xx) op 30 januari j.l. die allen waren geleased en terug zijn gegaan naar VDL voor een nieuw tijdperk elders.👋

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 07 feb 2021, 23:10
door ovVeluwe
Maurice Hooikammer schreef: vr 05 feb 2021, 23:55 Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.
Was het niet toevallig de nieuwe witte bekleding? Blauw kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen aangezien het van de afgelopen concessie was. Of ze moesten het wellicht tijdelijk vervangen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 07 feb 2021, 23:46
door cassie127
Ze hebben in de capacity bussen in Zwolle het blauw destijds vervangen voor grijze zittingen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 08 feb 2021, 09:21
door Maurice Hooikammer
Het was 100% blauw.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 09:32
door MichOV
Rijdt de Keolis 5107 voor IJsselvecht? Die rijdt namelijk als zijnde 110 vanuit Barneveld naar Scherpenzeel en eerder in de ochtend als zijnde 105(omloop 21464)

Deze rijdt dus blijkbaar als één van de reserve bussen die zijn meegegaan naar de nieuwe concessie?