Pagina 112 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 18 feb 2021, 10:41
door treinfan98
Lijn 45 schreef: vr 12 feb 2021, 20:58
ovVeluwe schreef: zo 07 feb 2021, 23:10
Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.
Was het niet toevallig de nieuwe witte bekleding? Blauw kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen aangezien het van de afgelopen concessie was. Of ze moesten het wellicht tijdelijk vervangen.
Volgens mij is het eerder groen :p
Zover ik heb gezien zijn de 5258 en nog eentje waarvan ik het nummertje niet heb onthouden voorzien van blauwe bekleding en is de 5273 voorlopig de enigste met groene bekleding.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:10
door The Greyhound
Zijn ze niet te koud, zijn ze weer te nat.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1511961/V ... u-en-vocht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:11
door SuperGhost
Wacht maar tot de zomer voor de volgende reden _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:26
door cassie127
Vandaag twee keer in twee verschillende bussen gezeten, reisinformatie schermen achterin zijn alleen te lezen als je er recht onder staan (hangen niet meer zoals het hoort)

En in beide bussen een luik wat niet meer vast zit ter hoogte van de rolstoelplek :|

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 21:59
door Lange_Dre
Ja het zijn echt hele goed betrouwbare voertuigen die Keolis bij BYD heeft gekocht :roll:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 22:23
door MetroRET
Die uit Den Haag is er toch al, in de vorm van lijn 144.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 23:16
door omaylie
@MetroRET wat je over lijn 144 zei, moest die niet in het Haaglanden Streek topic? Want ik zie daar niet echt een link met de BYD bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 08:02
door MetroRET
Oeps... zat denk ik dingen tegelijk te doen :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 22 feb 2021, 14:18
door MichOV
En hoppakeej wederom is er een BYD uitgevallen nu bij Putten. Hij viel na een paar keer piepen zomaar uit. :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 22 feb 2021, 16:19
door Daniel
Er is wel meer uitgevallen denk ik zo: op Veenendaal-De Klomp staat nu de Utrechtse Setra 1633 als lijn 83, terwijl de rit van 16.21 uur er eentje is die door IJssel-Vecht wordt uitgevoerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 26 feb 2021, 08:42
door Globetrotter
marvinkok schreef: di 16 feb 2021, 15:35 De Blauwnet bussen zijn 7101-4 en staan in Sonnega. Die worden pas ingezet eind maart bij eerste stremming.
Tussen Hengelo en Enschede v.v. op 21 en 22 maart?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 27 feb 2021, 13:42
door marvinkok
Beetje off topic aan het worden, maar eerste inzet was vandaag al als POD-bus bij afvoer van oude bussen.
Ook bij Hengelo-Enschede zullen ze gebruikt worden als versterking van lijn 9.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 22:19
door Durashift
SuperGhost schreef: vr 19 feb 2021, 20:11 Wacht maar tot de zomer voor de volgende reden _O-
Jup, als de chauffeurs een beetje vooruit denken.. schaffen ze alvast een 24V dashboard ventilator aan. *bus* ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 03 mar 2021, 11:19
door MichOV
Op station Ede-Wageningen staan een aantal brandweerlieden rondom een stilstaande BYD heen te kijken. Wat daar de reden van is is me een raadsel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 03 mar 2021, 11:34
door Roeland
misschien een vlootschouw?
Of wellicht krijgen ze instructies voor het geval van rookontwikkeling?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 17 mar 2021, 18:56
door MichOV
Het wil helaas nog maar niet vlotten met die BYD's, op Arnhem Centraal was weer een sleepwagen ter plaatse om een BYD bus weg te slepen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:36
door Lijn 45
Kan het zijn dat de 12-meter Setra's 1652-1654 van Pouw naar IJssel-Vecht (zijn ge)gaan? Ze hebben in tegenstelling tot hun broertjes al minstens 10 dagen (sinds het moment dat Pouw de buurtbussen niet meer rijdt) niet in Utrecht gereden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:38
door cassie127
Lijkt mij niet de bedoeling, aangezien er volledig elektrisch gereden zou moeten worden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:43
door Daniel
Pouw rijdt daar voornamelijk scholierenlijnen, die rijden natuurlijk niet elektrisch. Maar Pouw rijdt in de nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht natuurlijk sowieso minder: er zijn ook diverse ritten waarop de 12-meter Setra's reden simpelweg opgeheven. De reden hoeft dus niet te zijn dat ze naar IJssel-Vecht gegaan zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:30
door Stadsbus
Ik kreeg zojuist prive een foto doorgestuurd van de nieuwe kleinere BYD busjes voor Keolis. In tegenstelling tot de 12 meter bussen hebben deze een 'grote zwarte glimlach' op de neus zitten. Vergelijkbaar met die van de Connexxion 2099. Geen idee of die blijft trouwens.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 mar 2021, 23:13
door StefanRijnhoutjes
Lijn 45 schreef: di 23 mar 2021, 20:36 Kan het zijn dat de 12-meter Setra's 1652-1654 van Pouw naar IJssel-Vecht (zijn ge)gaan? Ze hebben in tegenstelling tot hun broertjes al minstens 10 dagen (sinds het moment dat Pouw de buurtbussen niet meer rijdt) niet in Utrecht gereden.
Volgena mij rijden die vooral nu op Trein vervangend vervoer, zag daar afgelopen weekend een foto van.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 00:58
door ovVeluwe
Stadsbus schreef: di 23 mar 2021, 22:30 Ik kreeg zojuist prive een foto doorgestuurd van de nieuwe kleinere BYD busjes voor Keolis. In tegenstelling tot de 12 meter bussen hebben deze een 'grote zwarte glimlach' op de neus zitten. Vergelijkbaar met die van de Connexxion 2099. Geen idee of die blijft trouwens.
Waren die toevallig ook al bestickerd? Ik heb namelijk wel een foto gezien zonder RRReis stickers. Wellicht dat het zwarte nog wit gaat worden anders.

Tevens vermoed ik dat ze in mei gaan instromen. Vanaf 2 mei neemt Keolis lijn 170 ook voor haar eigen rekening ipv Noot.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 01:14
door Stadsbus
Waren onbestickerd, stuk of 7 op een rij dacht ik. Met helemaal rechts de Arriva 6052.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 21:44
door regenmaker
sirvinniei schreef: wo 27 jan 2021, 18:31 https://www.ovpro.nl/bus/2021/01/27/hal ... erbeteren/

Er komt nog een Rrreisproduct bij zo te zien: de haltetaxiRrreis.
Het lijkt alleen meer op de Groningse hubtaxi dan de Zeeuwse haltetaxi. Ach ja, het vraagafhankelijke jargon was toch al verwarrend.
Voor de liefhebber nog een uitgebreider document over haltetaxiRRReis (pdf).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 28 mar 2021, 08:24
door Lijn 45
Wat voor voertuigen rijden er op lijn 604?