Pagina 116 van 118

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 31 mei 2021, 20:26
door Lijn 45
Tom98 schreef: ma 31 mei 2021, 17:33 Ik kan me niet voorstellen dat het in de zomer comfortabel zal zijn in die bussen. Ik heb met verschillende bussen gereden en in de zomer is dat qua temperatuur gewoon kloten. Touringcars koelen wel goed maar een OV bus die aangenaam is in de zomer heb ik nog niet meegemaakt...
Ik wel, in Utrecht hadden we een halve zomer een van de beste airco's van het land *bus* . Helaas was hij in de middag op de warmste dag dat ik er in heb gezeten vervangen door een aircoloze ex-Veolia... -0-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 31 mei 2021, 22:01
door dennistd
Tom98 schreef: ma 31 mei 2021, 17:33
MichOV schreef: ma 31 mei 2021, 15:54 Ik zat net in een snikhete BYD, mag toch hopen dat dit incident was anders beloofd dit wat als over een tijdje de zomer los gaat. 🙈
Ik kan me niet voorstellen dat het in de zomer comfortabel zal zijn in die bussen. Ik heb met verschillende bussen gereden en in de zomer is dat qua temperatuur gewoon kloten. Touringcars koelen wel goed maar een OV bus die aangenaam is in de zomer heb ik nog niet meegemaakt...
De Amba's in de vorige Twente-concessie. Dat waren ijskasten *O*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 01 jun 2021, 08:25
door Pim-AllianceB95
Crossways kunnen er ook wat van, of vroeger de 88xx MAN's van Cxx. Die konden gerust tot 18 graden koelen als 't buiten 30 graden was, brr :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 01 jun 2021, 08:29
door DPDelft
Als het goed is heb ik alle berichten met betrekking tot ideeën voor bezuinigingen naar Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht verplaatst.
Mocht ik iets te veel (of juist te weinig) hebben verplaatst, meld het betreffende bericht dan even.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 01 jun 2021, 12:00
door sirvinniei
Kunnen we ook niet meteen een "alledaagse" pagina voor ijssel-vecht krijgen, zodat berichten over nieuwsartikelen en over busnummers of kapotte airco's gescheiden zijn (A)

Edit: o ja, oost Nederland is er natuurlijk. Misschien zouden berichten dan daarnaar verplaatst kunnen worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 07:50
door Roeland
Dennenboom schreef: wo 26 mei 2021, 21:57 Ook lijn 101 en 111 gaan wat streekvervoer betreft verdwijnen. Best wel een stevige ingreep.
in het PVE voor de nieuwe concessie worden lijn 101, 111, 161 en 166 wel als B-lijn geëist. Lijkt me vreemd om die nu te beëindigen, en dan in 2023 weer als nieuwe lijn te eisen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 09:16
door Stefan Works
Voor de liefhebber;

Deze week worden / zijn de beide haltes Dorpskerk Voorthuizen en Lange Voren Barneveld opgeleverd.
De haltepalen in het gras / op stelconplaten zijn daarmee verleden tijd.
Helaas hadden we door de korte implementatietijd als gemeente geen tijd de haltes sneller klaar te krijgen.

Verder krijgen deze haltes deze/komende week verhoogde (buurtbus) perrons i.p.v. een haltepaal in het gras.

De Glind Klein Moorst
De Glind De Glind
De Glind Prinses Beatrixschool(1 zijde)

De halte De Glind Schoonderbekerweg is afgelopen zomer opgewaardeerd, inclusief abri + fietsenrekken.

Verder werken we nu aan een mogeijke nieuwe halte nabij de ovatonde op de Dr. Willem Dreeslaan te Barneveld en aan opwaardering van haltepaar Troelstralaan op de Thorbeckelaan te Barneveld. Deze 2 wel afhankelijk van provinciale subsidie.


groet, Stefan

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 14:08
door sirvinniei
Roeland schreef: wo 02 jun 2021, 07:50
Dennenboom schreef: wo 26 mei 2021, 21:57 Ook lijn 101 en 111 gaan wat streekvervoer betreft verdwijnen. Best wel een stevige ingreep.
in het PVE voor de nieuwe concessie worden lijn 101, 111, 161 en 166 wel als B-lijn geëist. Lijkt me vreemd om die nu te beëindigen, en dan in 2023 weer als nieuwe lijn te eisen...
Voor lijnen geldt volgens mij in het PvE dat de frequenties van het laatste dienstregelingsjaar aangenomen mogen worden als die lager zijn dan de eisen voor de lijn categorie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 19:15
door regenmaker
Dat is leuk op papier, maar eind van het jaar moeten de biedingen al binnen zijn. Gunning volgt begin volgend jaar.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 05 jun 2021, 20:43
door aj80
Stefan Works schreef: wo 02 jun 2021, 09:16 Voor de liefhebber;

Deze week worden / zijn de beide haltes Dorpskerk Voorthuizen en Lange Voren Barneveld opgeleverd.
...

groet, Stefan
Fijn om te lezen dat deze er uiteindelijk gekomen zijn Stefan!
Gr AJ

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 14:28
door SerrTracks
De eerste K7U's zijn gespot in RRReis kleuren dichtbij station Breda Prinsenbeek.

Alle foto's zijn gemaakt door HenricoDDZ7507.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 15:30
door Michael
Ik zag een tijd terug er eentje in Oosterhout rijden (Als ik het me goed herinner ergens in April) Kwam van de A27 af.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 15:34
door Suus
Ze staan inderdaad al langer bij Bluekens, maar meestal goed verstopt achter andere bussen :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 18:19
door ArrivaBas
Er heeft altijd een rijtje dicht bij het spoor gestaan. Dan helpt de graffiti op de geluidsmuur inderdaad prima bij het verstoppen. :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 09 jun 2021, 15:48
door Stadsbus
De nieuwe 2410 is inmiddels onderweg op lijn 170. Dit is de eerste BYD K7U die nu in dienst is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 09 jun 2021, 16:38
door ovVeluwe

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 11:58
door Michael
Ik kwam er vanmorgen 2 tegen op de A27 ter hoogte van Meerkerk rijdend in noordelijke richting.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 13:06
door Plutona
In de Edese lijn 6 kun je nog altijd niet met OV-Chipkaart reizen. Je kunt alleen een los kaartje kopen.
Is dit bij andere Sprinter-buslijnen (bijv. 106) ook zo?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 13:48
door cassie127
Volgens mij mag je dan ook gewoon mee, er is ook geen communicatie online dat de ov-chipkaart daar niet geldig is. In andere sprinterbusjes kun je wel gewoon met je ov-chipkaart reizen (zoals met BuurtRRReis). Ik kom alleen iets tegen van de gemeente Ede over lijn 6 en dat een ov-chipkaart handig kan zijn om aan te schaffen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 13:51
door ovVeluwe
Michael schreef: do 10 jun 2021, 11:58 Ik kwam er vanmorgen 2 tegen op de A27 ter hoogte van Meerkerk rijdend in noordelijke richting.
Dat kan kloppen, ze worden deze week opgehaald vanuit Oosterhout naar Zwolle.

De stoelen zijn even dik als in de Ebusco's van Connexxion, iets dunner dan de 12m RRReis bussen. Achterin is de beenruimte wel beperkt. Wegligging is daarintegen vele malen beter dan de K7U van NHN.
Plutona schreef: do 10 jun 2021, 13:06 In de Edese lijn 6 kun je nog altijd niet met OV-Chipkaart reizen. Je kunt alleen een los kaartje kopen.
Is dit bij andere Sprinter-buslijnen (bijv. 106) ook zo?
Er zijn een aantal Sprinters met vaste OV chipkaart apparatuur, andere buurtbusjes hebben handheld chipkaartlezers. Lijn 6 is een servicebus dus ik gok dat daar speciale kaartjes voor nodig zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 15:16
door cassie127
Voor lijn 6 zijn geen speciale tarieven van toepassing.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 14:30
door ovVeluwe
Vanochtend de 2413 en 2407 op lijn 170. Echter moeten ze nog verder klaargemaakt worden waardoor er vandaag 12m bussen op die lijn rijden! Onder andere de 2107, 2134, 2142, 2171 en 2207. Is allemaal erg krap in de dorpjes maar een leuke tijdelijke upgrade!

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 15:18
door ArrivaBas
Bij Bluekens in Breda zijn alle BYD's weg. Grote kans dat die inmiddels uitgesmeerd worden over de stallingen vanwaaruit de lijnen waarop ze horen rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 17:10
door Lijn 45
Levert de inzet van een Zwolse BYD geen laadproblemen op?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 17:51
door cassie127
Nee die kunnen altijd nog stekkeren.