Pagina 117 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 18:21
door ovVeluwe
Ze worden meestal in 't Harde gewisseld en gaan dan mat naar Zwolle. 170 kent geen laadpunten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 14:20
door Stefan Works
aj80 schreef: za 05 jun 2021, 20:43
Stefan Works schreef: wo 02 jun 2021, 09:16 Voor de liefhebber;

Deze week worden / zijn de beide haltes Dorpskerk Voorthuizen en Lange Voren Barneveld opgeleverd.
...

groet, Stefan
Fijn om te lezen dat deze er uiteindelijk gekomen zijn Stefan!
Gr AJ
Ja duurde mede door een bezwaarprocedure even maar het is gelukt.
Resultaat Dorpskerk Voorthuizen:

Afbeelding

Afbeelding

Lange Voren Barneveld:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 14:23
door Stefan Works
En de opgewaardeerde opstapplaatsen in de Glind: (voorheen alleen haltepalen in het gras..)

Prinses Beatrxischool wordt nog afgemaakt;

Afbeelding

Klein Moorst:

Afbeelding

Afbeelding

Halte De Glind in De Glind

Afbeelding

Hier volgt nog zwart-witte blokmarkering.
Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 17:02
door Etienne
Op lijn 110 reden de afgelopen dagen de Rosero's 1803 en 1804. Ik neem aan dat deze nog gewoon in de Utrechtkleuren zijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 17:33
door Daniel
De 1804 sowieso, dat is normaal gesproken de pauzebus op De Klomp en die is nog rood-wit

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 18:48
door StefanRijnhoutjes
Etienne schreef: ma 14 jun 2021, 17:02 Op lijn 110 reden de afgelopen dagen de Rosero's 1803 en 1804. Ik neem aan dat deze nog gewoon in de Utrechtkleuren zijn?
Waarom word er eigenlijk niet meer in Utrecht mee gereden? Bijv. Op lijn 381, of stadsdienst Woerden waar deze vroeger wel reden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 20:10
door Daniel
Aannemelijk omdat je er geen eenrichtingsverkeer in kunt hebben wat momenteel gebruikelijk is in de bus.
Dat lukt op stillere lijnen in IJssel-Vecht wat makkelijker dan op bv. de stadslijnen in Amersfoort waar ze op reden. En gezien er in de provincie Utrecht ruim voldoende 12 meter materieel is is dat makkelijker om in te zetten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 20:17
door NintendoC
Stefan Works schreef: ma 14 jun 2021, 14:23 En de opgewaardeerde opstapplaatsen in de Glind: (voorheen alleen haltepalen in het gras..)
Vraagje uit interesse. Wat kost zo'n klein opstapplaatsje grofweg? Ziet er overigens weer mooi strak uit zo.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 22:16
door Stefan Works
Reken op zo'n 3 a 4k per perron inclusief manuren, verkeersmaatregelen bij het werkvak en andere realisatiekosten. Die Leicon Elementen zijn niet goedkoop maar het voordeel met prefab is dat ze hergebruikt kunnen worden bij routewijzigingen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 15 jun 2021, 09:21
door Milco
Als ik de digitale bronnen mag geloven rijdt Syntus Utrecht Setra 1042 momenteel op lijn C3 tussen Ede en Wageningen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 15 jun 2021, 23:36
door Gebruikersnaam
Beetje laat, maar vanmiddag tussen 12:15 en 12:30 zag ik ter hoogte van Halderbrink zelfs twee Utrechtse Setra's op C3.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 00:06
door ovVeluwe
Dat was de 1042. Het was een bonte boel vandaag in Ede, want er reed ook een 12m Citaro en BYD op C3. Daarnaast reed U-link Setra 1604 op de stadsdienst.

Ander nieuws: vanaf vandaag gaan er op andere lijnen ook BYD K7U rijden, zoals lijn 110, 104 en 129. Op lijn 170 zijn ze gisterenmiddag al gestart, in de ochtend werd er nog met 12m en Rosero gereden. De bussen zijn inmiddels van kuchschermen voorzien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 23:36
door StefanRijnhoutjes
Hoe zit het eigenlijk met lijn 106 (Otterloo-Hooge veluwe) Want de eene dag wordt het gereden met een Sprinter van Noot en de andere dag met een BYD of Rosero van Keolis. Zit er niet vast in de dienstregeling welke dag met wat wordt gereden i.p.v eene dag 8p en andere dag grootter materiaal? Want van de wiki werd ik niet veek wijzer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 22 jun 2021, 02:32
door ovVeluwe
Volgens mij heeft Keolis de lijn volledig overgenomen en staat die Sprinter die Noot gebruikte op stalling Ede. Waarschijnlijk verschilt het nog dagelijks welke bus er op de omloop gaat. In het weekend wordt zo te zien met 12m gereden, Citaro's vooral.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 22 jun 2021, 07:18
door StefanRijnhoutjes
Ah ohkee nu is die duidelijk voor me, dankjewel

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 22 jun 2021, 09:07
door Lijn 45
ovVeluwe schreef: di 22 jun 2021, 02:32 Volgens mij heeft Keolis de lijn volledig overgenomen en staat die Sprinter die Noot gebruikte op stalling Ede. Waarschijnlijk verschilt het nog dagelijks welke bus er op de omloop gaat. In het weekend wordt zo te zien met 12m gereden, Citaro's vooral.
Nee, Noot rijdt hem nog steeds volledig.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 22 jun 2021, 09:58
door jjasloot
Rrreis heeft gratis dagkaartjes/dagretours, 1x per mailadres, tot 18 juli bestellen, zie https://www.rrreis.nl/gratismee

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 jun 2021, 16:25
door Daniel
Rover-Amersfoort voorkomt opheffen buslijn 101
Een succesvolle lobby van Rover-Amersfoort: door tijdig en scherp commentaar op vervoersplan 2022 te leveren, wist de Rover-afdeling opheffing van buslijn 101 van Amersfoort naar Nijkerk en Harderwijk te voorkomen.

Mede op basis van het Rover-commentaar werd op 25 mei een advies vanuit het Reizigers Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (ROCOV) aan de provincie gezonden, met de boodschap dat er geen aanleiding was lijn 101 op te heffen. Een artikel op de Rover-website over het opheffen van de buslijn leidde tot aandacht in de regionale kranten. De Gedeputeerde Staten besloten vervolgens dat de buslijn toch moest worden behouden.

Lees verder

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 jun 2021, 17:36
door Lijn 45
Mooi, maar hoe komt de 101 er dan wel uit te zien?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 jun 2021, 17:37
door regenmaker
Ik vind lijn 111 toch belangrijker dan de 101. Lijn 101 is een lange lijn met beperkte reizigersvraag met veel prallelliteit aan het spoor. Lijn 111 bedient nog twee kernen en het industrieterrein van Harderwijk. Het is mooi nieuws zeker, maar ik ben benieuwd naar lijn 111.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 jun 2021, 17:55
door Daniel
Zover ik weet bleef 111 ook alsnog bestaan, maar nog nergens een formele bevestiging van gezien.
De opheffing van 101 kende wel een bredere oppositie: daar hebben ook de provincie Utrecht en de gemeente Amersfoort zich negatief over uitgesproken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 jun 2021, 18:09
door regenmaker
Liggen ook meer gemeentes aan lijn 101, dus ook wel logisch. :)

Persoonlijk zou ik eerder op lijn 108 gaan schrappen. Toen de bus 's avonds 1x/uur reed waren er al niet veel reizigers. Nu met 2x/uur lijkt me dat overdreven. Scheelt ook veel meer DRU als je op alle avonden de frequentie terugbrengt in plaats van op zondag een volledige lijn schrappen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 24 jun 2021, 07:51
door Roeland
Daniel schreef: wo 23 jun 2021, 16:25 Rover-Amersfoort voorkomt opheffen buslijn 101
Een succesvolle lobby van Rover-Amersfoort: door tijdig en scherp commentaar op vervoersplan 2022 te leveren, wist de Rover-afdeling opheffing van buslijn 101 van Amersfoort naar Nijkerk en Harderwijk te voorkomen.

Mede op basis van het Rover-commentaar werd op 25 mei een advies vanuit het Reizigers Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (ROCOV) aan de provincie gezonden, met de boodschap dat er geen aanleiding was lijn 101 op te heffen. Een artikel op de Rover-website over het opheffen van de buslijn leidde tot aandacht in de regionale kranten. De Gedeputeerde Staten besloten vervolgens dat de buslijn toch moest worden behouden.

Lees verder
Tja, hangt ervan af wat Rover Amersfoort een succes noemt...
Het nog een jaartje rijden van een kwijnend lijntje naar een non-bestemming Vathorst noem ik geen succes. Hooguit heb je dan de opheffing een (paar) jaar uitgesteld. Pas wanneer je de 101 weer naar echte doelbestemmingen in Amersfoort laat rijden, zodat het reizigersaantal weer toeneemt, heb je echt een succes behaald met de 101. Dan heeft de vervoerder in de toekomst ook geen redenen meer om die tot Vathorst geamputeerde 101 rond 2023 alsnog op te heffen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 24 jun 2021, 07:59
door Daniel
Dat rijden naar een bestemming waar de reizigers niet heen willen is natuurlijk ook een van de voornaamste kritiekpunten op die lijn.
Het misbruiken van de langdurige omleiding om de route door Hooglanderveen te verlaten en vervolgens in te korten tot station Vathorst vanwege teveel overlap is al vaker kritisch op gereageerd vanuit de afdeling Amersfoort.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 24 jun 2021, 09:16
door SuperGhost
De route inkorten tot Vathorst was al de bedoeling voordat de werkzaamheden in Hooglanderveen begonnen. Het kon echter nog niet eerder, omdat de doorsteek bij station Vathorst er nog niet was en het dus fysiek nog onmogelijk was.