Pagina 119 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 15:14
door Hainje
Voor zover ik weet piept het materieel van Arriva Brabant niet. Bij het sluiten van de deuren althans.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 16:18
door Daniel
Dat is ook niet bepaald nieuw ;) De Citea's van Syntus Utrecht hebben ook piepende deuren overigens, dat is al wat nieuwer materieel dan in Brabant.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 17:26
door Lijn 45
De voormalige Maastrichtse stadscitea's zijn iets ouder dan die van Syntus en piepen niet. En bijvoorbeeld de Ebusco's van U-OV ook niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 18:14
door ArrivaBas
Of er akoestische signalen klinken bij het sluiten van deuren is geheel aan de vervoerder zelf. Het is in elk geval niet iets dat nog heel nieuw is, want zelfs op de eerste generatie van de Mercedes-Benz Integro kun je zoiets aantreffen. Wel vind ik geluidssignalen een stukje klantvriendelijkheid richting blinde/slechtziende reizigers, maar ik kan mij voorstellen dat veel andere reizigers niet op een kakofonie aan piepjes, zoemers en andere alarmen zitten te wachten, waarbij ik de piep bij het ontgrendelen van een SNG persoonlijk wel erg hinderlijk vindt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 23:03
door cassie127
Ach ga eens een dagje door NRW met de trein... Dan hoor je echt alleen maar gepiep :Y

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 21 aug 2021, 19:57
door Etienne
Het was knap druk op de Veluwe vandaag met de vele fietsers en vakantiegangers+caravans; mijn bus 107 die ik van Garderen naar Putten zou nemen had al +6 opgelopen bij Stroe en dat kreeg die er ook niet meer vanaf. Helaas miste ik daardoor wel de trein in Putten en moest een half uur wachten, wat met het weer vandaag dan wel geen straf was.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 21 aug 2021, 20:26
door Willem
Alleen een richtingflim waarop heel groot "STATION" en daaronder heel klein "Ede-Wageningen" staat begrijp ik niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 aug 2021, 14:43
door cassie127
Keolis betaalt 2,9 miljoen euro schadevergoeding vanwege fraude concessie IJssel-Vecht
Keolis betaalt de provincies Overijssel, Gelderland en Flevoland een schadevergoeding van 2,9 miljoen euro vanwege het plegen van fraude bij de busconcessie IJssel-Vecht. Met het betalen van de schadevergoeding is volgens de provincies het juridische proces afgerond.

Keolis verloor in augustus vorig jaar de gunning IJssel-Vecht, omdat het gefraudeerd had in de aanbesteding. Er kwamen geheime documenten aan het licht, waarin stond dat de producenten van de bussen uit China geen boetes kregen opgelegd als ze te laat zouden leveren.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000183/K ... ssel-Vecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 aug 2021, 15:47
door Suus
Het wordt mij uit zowel het artikel als de onderliggende brief van Gedeputeerde Staten niet duidelijk of Keolis nu wel of niet is uitgesloten van de nieuwe concessie vanaf december 2022.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 aug 2021, 15:49
door BrengMe
Keolis mag gewoon meedoen aan de nieuwe aanbesteding, dat was in april al bekend gemaakt. Zie dit bericht van de Stentor (let op: premium artikel).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 aug 2021, 15:57
door cassie127
Rode draad van het verhaal is dat ze een partij die de fout in is gegaan bij een vorige europese aanbesteding, juridisch niet mogen uitsluiten van het doen van een bod.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 aug 2021, 09:59
door gkw1969
Wat ook meegeholpen heeft, waarschijnlijk, is dat een beleidsadviseur Openbaar Vervoer een voormalige concessiemanager van Keolis is.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 aug 2021, 10:59
door ZO6176
En wij nu

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 aug 2021, 11:21
door Roeland
gkw1969 schreef: wo 25 aug 2021, 09:59 Wat ook meegeholpen heeft, waarschijnlijk, is dat een beleidsadviseur Openbaar Vervoer een voormalige concessiemanager van Keolis is.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.
Dat lijkt mij niet een rol te spelen, zeker niet in zo'n politiek gevoelig dossier. Dit soort juridische afwegingen worden niet door beleidsadviseurs, maar door de afd. Juridische zaken gemaakt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 aug 2021, 22:37
door MichOV
Helaas zijn er opnieuw problemen met de BYD's:

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000904/O ... -uitvallen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 29 aug 2021, 23:53
door cassie127
In Zwolle rijden vanaf nu twee nieuwe stadslijnen. Lijn 10 en lijn 13. Deze twee lijnen gaan 2×/uur de vervallen haltes in de Aa-Landen en Holtenbroek weer bedienen. Door deze wijzigingen zal de dienstregeling van lijn 2 en 4 van 4×/uur terug gaan naar 2×/uur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 15:12
door MichOV
Op lijn 111 vanaf Harderwijk station naar Nunspeet rijdt een Comfort BYD(23xx serie) ipv de reguliere BYD. Komt dit toevallig zo uit vanwege eventuele uitval van een andere bus of komt dit wel vaker voor?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 15:58
door marvinkok
Nee, hoort niet voor te komen.
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 17:55
door Lijn 45
Ik zag ook dat een ComfortRRReis gelede vandaag onder andere op de C2 en 108 rijdt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 19:27
door CamilleKreemers
marvinkok schreef: za 04 sep 2021, 15:58 Nee, hoort niet voor te komen.
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...
Is dat mogelijk met een C1?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 20:20
door marvinkok
Wat bedoel je met C1?
Vast niet een Citroën :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 20:51
door ArrivaBas
Ik denk lijn C1 van ComfortRRReis. Lijn C1 heeft materieeltechnisch een gesloten omloop, maar chauffeurs blijven als het goed is niet aan een lijn gebonden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 21:17
door Lijn 45
Ik denk Citaro eerste generatie, de gasgeledes dus. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 21:18
door marvinkok
Er zijn wel diensten met maar 1 lijn, maar inderdaad, chauffeurs wisselen regelmatig van lijn en nemen dan vandaag hun bus mee. Kán voor afwijkende materieelinzet op alle leiden, ook al is er normaal een gesloten omloop.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 04 sep 2021, 21:39
door Guido
Er rijd voor het eerst een gelede citaro op de c2