Pagina 121 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 21:30
door regenmaker
Nieuwe lijn 8 in Apeldoorn is nog wel noemenswaardig. Op lijn 2 naar Zuidbroek wordt de frequentie gehalveerd en lijn 8 zorgt de hele week weer voor een ontsluiting van Zevenhuizen en wkc. Anklaar. De reserveerRRReis op lijn 14 komt dan te vervallen. Ook wordt op de lijnen 12, 13 en 16 de frequentie op zondag verlaagd naar 1x/uur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 22:46
door Plutona
Ben benieuwd naar lijn 6 in Ede. In het vervoerplan van RRReis werd een heel nieuwe route genoemd, die volgens mij een soort ringlijn zou worden. Ede-Wageningen - Oost - Centrum - Ede-Wageningen ofzoiets.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 23:35
door dennistd
Ede, Station Ede Centrum 09:00:00 09:00:00
Ede, Grotestraat 09:06:43 09:06:43
Ede, Raadhuis 09:09:20 09:09:20
Ede, Mausoleum 09:18:00 09:18:00
Ede, Langenberg 09:19:47 09:19:47
Ede, Tolhuislaan 09:26:11 09:26:11
Ede, Station Ede-Wageningen 09:28:00 09:28:00

Ede, Station Ede-Wageningen 09:30:00 09:30:00
Ede, Tolhuislaan 09:32:16 09:32:16
Ede, Langenberg 09:38:24 09:38:24
Ede, Mausoleum 09:40:00 09:40:00
Ede, Doelenstraat 09:48:41 09:48:41
Ede, Politiebureau 09:51:45 09:51:45
Ede, Maanderweg 09:53:38 09:53:38
Ede, Station Ede Centrum 09:58:00 09:58:00

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 08:09
door MichOV
Het is weer eens raak met die lijn 105 van Arnhem - Barneveld. Of die bus is vaak te laat of komt de bus gewoon die van 7.56 uur niet opdagen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 08:31
door Milco
In de ovinfo-app staat deze rit nu daadwerkelijk als vervallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 08:53
door Meltrain
In de concessie Veluwe had je de situatie dat je (op sommige lijnen) buiten de bebouwde kom op bijna elke willekeurige plek kon uitstappen.
Bestaat dat systeem nog steeds?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:06
door Milco
Voor zover ik weet zijn de Flexstops vervallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:10
door DPDelft
Alleen staan de paaltjes van de flexstops op sommige plaatsen nog steeds langs te route :roll:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:36
door Philip
Zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven zijn de flexstops vervallen.

Daarnaast vind ik het ook typisch dat op de per 13-12-2020 gewijzigde routes geen nieuwe haltes zijn geplaatst. Lijn 170 't Harde - Epe heeft geen halte bij het militair museum en ook niet bij de buurtschap Tongeren. Idem voor de route Barneveld - Wekerom. Rondom de Valkseweg staan huizen genoeg.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 15:00
door CamilleKreemers
De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 15:09
door Meltrain
Ook in Apeldoorn zijn er op verschillende logische plekken geen nieuwe haltes gekomen, zoals langs lijn 2. :s

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 15:31
door regenmaker
Lijn 2 tussen Georg Hengelstraat en Symfoniestraat.
Lijn 11 tussen Marchantstraat en Hoenderparkweg.
Dat zijn de grootste gapen waar echt haltes tussen moeten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 15:57
door flipje
Philip schreef: ma 29 nov 2021, 09:36 Zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven zijn de flexstops vervallen.
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?
Bij mijn weten zijn de flexhaltes nog gewoon in gebruik.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 17:28
door Philip
Er is geen informatie meer te vinden waaruit blijkt dat de flexstops nog in gebruik zijn. Alleen de borden staan hier en daar nog.

Dat een buschauffeur bereid is om er stoppen, zegt niet alles. Ik ben pas nog ergens in het gras uitgezet op mijn verzoek.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 19:28
door nvdw
CamilleKreemers schreef: ma 29 nov 2021, 15:00 De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?
De haltes waren er ooit wel, maar ik ben bang dat die zijn opgeruimd toen de weg opnieuw is ingericht. Er reed toen al jaren geen lijndienst meer op die route. (Die was er ooit wel: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... pe_Centrum)

Wil je ze weer terug hebben, dan moeten er op z’n minst haltekommen komen, stoepjes, oversteekplaatsen om er veilig te kunnen komen... da’s dus 50 mille per haltepaar. Volgens mij is in Gelderland de portemonnee van uienleer als het om ov gaat, dus verwacht er niet veel van.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 20:18
door Philip
Het Ministerie van Defensie exploiteert een eigen vervoersservice tussen station 't Harde en de kazernes. Als ze nu eens het ministerie zo ver zouden kunnen krijgen dat ze aan de lijnbus meebetalen? En dan het artilleriemuseum een eigen halte, genoemd naar het museum.

Gaat niet gebeuren, weet ik. Dit is veel te veel buiten de gebaande paden voor de OV-autoriteiten. En dan is het OV in Gelderland nog altijd veel beter dan in IJsselmond en Brabant.

Lang leve Nederland:
1. Veel haltes in het buitengebied zijn te onveilig.
2. Het Rijk stelt verhoogde haltes verplicht - want zij betalen het toch niet.
3. De provincie wil niet betalen voor een verhoogde halte.
4. We leggen gewoon helemaal geen halte meer aan. Probeem opgelost.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 30 nov 2021, 01:10
door dennistd
Meltrain schreef: ma 29 nov 2021, 08:53 In de concessie Veluwe had je de situatie dat je (op sommige lijnen) buiten de bebouwde kom op bijna elke willekeurige plek kon uitstappen.
Bestaat dat systeem nog steeds?
Eventjes lekken uit een interne nieuwsbrief (A)
De flexstop was onderdeel van de concessie Veluwe. Er is besloten om deze service tot nader order te handhaven in IJssel-Vecht. Omdat de toekomst van de flexstops nog niet is vastgesteld, blijft er op deze palen staan dat dit een service is van Syntus.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 12:18
door cassie127
De nieuwe dienstregeling en lijnennetkaart staat nu op de website https://www.rrreis.nl/dienstregeling

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 12:49
door Roeland
De 89 en de 110 staan er nog steeds bij. Ik dacht dat die zouden worden opgeheven vanwege de bezettingscijfers?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 12:57
door sirvinniei
Kan geen bron noemen, maar ik dacht dat ze hadden afgezien van het schrappen van die lijnen, omdat ze helemaal nieuw waren en tijd nodig hadden om te groeien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 13:40
door Plutona
Zo zijn er nog wat andere dingen die uiteindelijk niet doorgaan. Lijn 107 blijft op zondag rijden, bijvoorbeeld.
Overigens zie ik nergens iets over lijn 1 in Harderwijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 14:04
door The Greyhound
Het ging vandaag weer niet helemaal goed met de BYDs.

https://nos.nl/artikel/2407768-buspanee ... eur-gewond

Wie zou deze bussen nog over willen nemen bij de nieuwe concessie? En zoja, wat zou de dagwaarde dan nog zijn...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 14:44
door CamilleKreemers
Ik vraag me af waarom Connexxion niet deze problemen heeft met BYD? Het lijkt een puur Keolis probleem te zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 14:45
door marvinkok
Vooralsnog lijkt het niet zo zeer aan de bus te liggen. Het luik is zeer waarschijnlijk na onderhoud niet goed vergrendeld...
Onderzoeken lopen uiteraard...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 15:12
door Frank93
CamilleKreemers schreef: wo 01 dec 2021, 14:44 Ik vraag me af waarom Connexxion niet deze problemen heeft met BYD? Het lijkt een puur Keolis probleem te zijn.
Er zijn in NHN ook zeker problemen geweest met de BYD's. Heeft ook best lang geduurd voordat deze werden opgelost.