Pagina 125 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 06 jan 2022, 00:23
door ovVeluwe
Klopt. Soms gaan er ook bussen via lijn 3 naar de garage om bij te laden. Echter is er geen snellaadpaal op de stalling dus moet alles daar aan de stekker.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 11:09
door Lijn 45
De Gelderse politiek begint de betrouwbaarheid van de BYD's ook in twijfel te trekken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 13:26
door dennistd
De vakantiedienst wordt verlengd tot 28 februari :shock:

https://www.rrreis.nl/dienstregeling-vanaf-10-januari

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 15:45
door CamilleKreemers
Lijn 45 schreef: vr 07 jan 2022, 11:09 De Gelderse politiek begint de betrouwbaarheid van de BYD's ook in twijfel te trekken.
het artikel vraagt zich af of nieuwe bussen toch niet beter zijn, maar aanbestedingstechnisch kan nu toch dat niet meer worden aangepast?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 23:47
door gkw1969
dennistd schreef: vr 07 jan 2022, 13:26 De vakantiedienst wordt verlengd tot 28 februari :shock:

https://www.rrreis.nl/dienstregeling-vanaf-10-januari
Bijzonder, het lijkt er op dat RRReis al weet wat er de komende weken gaat gebeuren.
Ik kan je vertellen dat bij Breng, bij beëindigen van de lockdown, de vakantieregeling totaal niet volstaat.
Maar ja, je hebt dan ook over mooie drukke winkelsteden als Arnhem en Nijmegen waarbij veel mensen gebruik maken van het OV.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 08 jan 2022, 00:10
door MichOV
Ondanks dat de bussen er leuk uitzien ben ik van mening dat die BYD's vanwege de grote aanhoudende problemen beter maar zsm retour afzender kunnen gaan. Als er al problemen met remmen zijn dan is het wachten op echte serieus grote problemen waar niemand op zit te wachten.

Ik ben dan ook benieuwd wat men gaat besluiten bij de nieuwe concessie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 16:15
door BrengMe
RRReis rijdt al sinds de start van dienstregeling 2021 de vakantiedienstregeling (met her en der extra ritten), al ruim een jaar dus. Is dus geen verrassing dat die weer verlengd is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 16:53
door marvinkok
Verzuim is ook hoog, waarschijnlijk is een normale dienst ook niet eens uit te voeren....

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 12:02
door gkw1969
Hoorde laatst dat als ze normale dienst moesten rijden, ze 57 man tekort kwamen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 15:15
door Statler Rail
Dus eigenlijk is Keolis objectief gezien überhaupt niet in staat om de concessie uit te voeren op de manier zoals zij destijds aangeboden heeft?

Is die permanente vakantiedienstregeling er nou puur vanwege de COVID-pandemie, of misschien toch ook een beetje omdat Keolis iets anders niet kan rijden? In dat laatste geval is er eigenlijk toch sprake van verkapte wanprestatie?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 16:02
door CamilleKreemers
Kan het ook een combinatie zijn van COVID en ergenis aan het nieuwe materieel? Als chauffeur zie je regelmatig mensen natuurlijk en het kan zijn dat daardoor chauffeurs ook groter risico lopen op problemen. En als een lid van de familie in quarantine moet door covid, moet de rest ook in quarantine.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 19:25
door gkw1969
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2049254/K ... te-managen

En dit helpt het moraal natuurlijk ook niet

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 20:48
door CamilleKreemers
ik weet eigenlijk niet zo goed, wat ik hiervan moet denken. Keolis denkt mee aan oplossingen, maar wel heel jammer dat het zover moet komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 21:57
door The Greyhound
gkw1969 schreef: ma 10 jan 2022, 19:25 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2049254/K ... te-managen

En dit helpt het moraal natuurlijk ook niet
Ben benieuwd hoe de provincie hier op gaat reageren. Bussen waarbij het personeel met thermokleding moeten werken kunnen onmogelijk aan de concessie eisen voldoen. Dit blijven gedogen is niet netjes ten opzichte van bedrijven die destijds wel van plan waren de concessie met fatsoenlijke bussen te exploiteren maar daardoor duurder waren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 23:14
door Statler Rail
Net als je denkt dat het niet meer erger kan bij Keolis, krijg je dit weer. En inmiddels heeft het ook de NOS gehaald: https://nos.nl/artikel/2412640-keolis-g ... anwege-kou

Ik heb zo´n gevoel dat de chauffeurs van Keolis - voor zover ze nog niet ziek thuis zitten - helemaal niet kunnen lachen om een "ludieke" oplossing en een brief met flauwe taalgrapjes van de concessiemanager.

Misschien kunnen ze in die reparatiestraat ook de sociale antenne van die concessiemanager eens nakijken?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 07:23
door Roeland
gkw1969 schreef: ma 10 jan 2022, 19:25 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2049254/K ... te-managen

En dit helpt het moraal natuurlijk ook niet
Met zo'n tRRRui hoef je tenminste niet te RRRillen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 08:01
door cassie127
Statler Rail schreef: ma 10 jan 2022, 23:14 Net als je denkt dat het niet meer erger kan bij Keolis, krijg je dit weer. En inmiddels heeft het ook de NOS gehaald: https://nos.nl/artikel/2412640-keolis-g ... anwege-kou
Bereikt de NOS omdat praktisch alle berichten van de provinciale omroepen op de NOS website worden gepubliceerd. Want dit artikel is exact hetzelfde als dat van RTV Oost.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 09:02
door gkw1969
CamilleKreemers schreef: ma 10 jan 2022, 20:48 ik weet eigenlijk niet zo goed, wat ik hiervan moet denken. Keolis denkt mee aan oplossingen, maar wel heel jammer dat het zover moet komen.
Het gaat eigenlijk om de toonzetting.
En met mijn kennis en ervaring van de managers vinden ze dit zelf wel een heel leuk idee, ze kunnen er zelf smakelijk om lachen. Maar ja, zij zitten niet achter het stuur van de bus.

Een zelfde idee in 2005 met de hevige sneeuwval. De bewuste wachtdienst zat 30 km verderop waar het niet sneeuwde en hij begreep dus niet waarom wij niet reden (in totaal 5 bussen hebben de nacht op straat in een sneeuwbank gestaan omdat ze niet verder konden, chauffeurs zijn lopend verder gegaan en kwamen verkleumd op de stalling dan wel thuis aan). Zo ver staat het management in het OV van het personeel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 16:15
door waldo79
2005 was nog legendarisch qua sneeuwval.
Meer ontopic: Arriva rijdt in de regio Den Bosch tot nader order de vakantiedienstregeling.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 18:48
door DDietzen
Wat heeft Arriva in Den Bosch met Keolis in IJssel-Vecht te maken? :o

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 20:58
door SuperGhost
Duidelijk maken dat Keolis niet de enige is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 21:55
door waldo79
Precies, niet te hard mauwen :6 Ik reis niet zoveel binnen de Concessie IJssel-Vecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 14 jan 2022, 09:56
door Rikkel

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 14 jan 2022, 12:31
door Selivio
Van dat hele stuk is in feite maar 1 ding echt relevant, en dat is dat meneer de hoogleraar niet de inhoud van de contracten kent. Zolang je die niet inhoudelijk kent, weet je dus niet wat er precies is afgesproken, en dus ook niet wat eventueel de mogelijkheden zijn voor de betrokken partijen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 14 jan 2022, 12:52
door sirvinniei
Nou ja, in ieder geval dus blijkbaar iets over dat de bussen aan het einde van de noodconcessie worden overgenomen door de nieuwe vervoerder.