Pagina 127 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 01:56
door CamilleKreemers
De provincie kan toch niet zomaar de verplichting weghalen tot overname materieel?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 06:36
door ArrivaBas
Als de provincie nu plotsklaps besluit om de bussen niet over te laten nemen moet uit het oogpunt van de vrije markt de hele aanbesteding opnieuw, omdat er anders een ongelijk speelveld ontstaat tussen de drie partijen die op de huidige eisen geboden hebben en geïnteresseerden die pas bieden nadat de overnameplicht is vervallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 08:26
door sirvinniei
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2053255/P ... o-mogelijk
Als de problemen met de elektrische bussen helemaal niet worden opgelost, dan is het mogelijk dat de verplichte overname wordt geschrapt als eis aan een eventuele nieuwe vervoerder in de regio IJssel-Vecht. Dat zei gedeputeerde Bert Boerman vandaag tijdens een vragenronde met Statenleden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 10:43
door Lijn 45
sirvinniei schreef: wo 19 jan 2022, 22:08 Het lukte Syntus in Utrecht om in hele korte termijn flink wat dieselbussen op te trommelen.
Toen waren er maar 130 tijdelijke bussen in gebruik, waarvan 75 niet afkomstig waren van onderaannemers en andere Syntusgebieden. En zoals Dennis al zegt: er waren toen net 3 concessies afgelopen. Daardoor konden ze makkelijk een paar series (deels) overnemen. Dit jaar zijn er 0 concessies geëindigd en zouden er voor IJssel-Vecht alsnog meer dan 200 bussen gevonden worden. Dat is wel een flink verschil. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 10:57
door Roeland
Staan er in het land niet veel bussen tijdelijk buiten gebruik, omdat in veel concessies is afgeschaald wegens corona?
En de bussen die Syntus vóór ingang van deze concesssie reed in Veluwe en Midden-Overijssel, zijn die niet meer beschikbaar?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 11:41
door MichOV
Er staan nog een aantal van voormalige Syntus bij Womy maar vele zijn door Womy volgens mij al verkocht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 12:19
door regenmaker
Waarom zou men geen bussen uit het buitenland kunnen halen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 12:33
door nvdw
Hoe meer tijd verstrijkt, hoe kleiner de kans dat een eventuele nieuwe vervoerder voortijdig een enorme vloot bussen voor elkaar kan boksen, zeker als het allemaal elektrisch moet. Dan kun je haast niet anders dan de BYD’s overnemen - of de verplichting nu geschrapt wordt of niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 12:42
door dennistd
sirvinniei schreef: do 20 jan 2022, 08:26 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2053255/P ... o-mogelijk
Als de problemen met de elektrische bussen helemaal niet worden opgelost, dan is het mogelijk dat de verplichte overname wordt geschrapt als eis aan een eventuele nieuwe vervoerder in de regio IJssel-Vecht. Dat zei gedeputeerde Bert Boerman vandaag tijdens een vragenronde met Statenleden
Als de overnameverplichting geschrapt wordt kun je er vanuit gaan dat CXX en Arriva een rechtszaak aanspannen tegen de provincie om een nieuwe aanbesteding te eisen. Zij hebben immers niet ingeschreven, juist vanwege het feit dat de bussen verplicht overgenomen moeten worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 13:22
door Roeland
Dan zou het alternatieve scenario worden, als die BYD-bussen echt niet over kunnen gaan:
Huidige aanbesteding wordt geannuleerd, er komt een nieuwe aanbesteding (zonder overnameverplichting van de bussen). Keolis blijft dan nog een jaartje extra doorrijden in de huidige concessie, en zit daarna (als een ander de nieuwe concessie wint) opgescheept met 130 matig functioneren BYD-bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 13:39
door VIRM
Hoe snel zouden fabrikanten nieuwe elektrische bussen kunnen leveren?

En ja, als de overnameverplichting vervalt, gok ik ook op een verlenging van de noodconcessie en een nieuwe aanbesteding.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 13:40
door regenmaker
Niet snel vanwege het wereldwijde chiptekort. In enkele andere concessies zijn de leveringen al vertraagt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 19:04
door MichOV
Weet iemand al iets over een 2e poging om 2 BYD bussen door de keuring heen te krijgen. Dit zou dacht ik vandaag plaatsvinden toch?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 20:13
door Speedmaster

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 20:43
door MichOV
Nog steeds niet goed dus zoals ik het lees en wordt het weer een soort van pappen en nathouden in plaats van alle punten oplossen. :N

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 20:47
door Lijn 45
Welke wagens zijn het eigenlijk?

Er is paar dagen geleden een BYD K7UA in Nederland geregistreerd, heeft die ook iets met Keolis te maken?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 22:46
door CamilleKreemers
Hoe kan een productielijn product altijd anders zijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 22 jan 2022, 00:56
door dennistd
Vraag dat maar aan de Italianen van AnsaldoTilburg _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 22 jan 2022, 11:14
door MichOV
Ben benieuwd of er binnenkort nog een zooi vervangende bussen met verwarmende kachels richting IJssel-Vecht komen om die BYD's(iglo's) tijdelijk te vervangen. *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 22 jan 2022, 12:01
door cassie127
Hoeveel bussen hebben nou dacht dat kachel probleem? Ik zot regelmatig in de BYD's maar heb er nog geen een aangetroffen die koud was.

Ja oké één keer maar dat was door een bedieningsfout van de vorige chauffeur. Want toen de nieuwe chauffeur het aanpaste kwam er wel warme lucht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 24 jan 2022, 11:17
door VIRM
Dan is de vraag... is dit goed genoeg?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 24 jan 2022, 18:11
door MichOV
Keolis 7103 Amba gesignaleerd als lijn 43 Apeldoorn-Arnhem vv (omloop 21802)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 25 jan 2022, 15:59
door ovVeluwe
Dan is hij laatst dus in Ede terecht gekomen. Opzich prima mogelijk aangezien ze daar ook nog kunnen tanken

Edit: zo te zien heeft hij voor een paar omlopen ingevallen in die middag/avond, en is daarna weer in Deventer geëindigd. Het komt nog wel eens voor dat er bussen uitvallen op de buffer in Apeldoorn dus moet de pleinwacht soms wisselen met de omlopen om rituitval te voorkomen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 26 jan 2022, 00:33
door gkw1969
Gezien het feit dat Deventer inmiddels ook lijn 43 rijdt en de bus laatst ook al in Arnhem was denk ik dat het een Deventerse omloop kan zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 26 jan 2022, 01:59
door CamilleKreemers
Hoe ziet een Deventer dienst eruit dat je helemaal in Arnhem kan eindigen?