Pagina 130 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 14:52
door Roeland
Maar de reizigers moeten wel fatsoenlijk in de bus passen. Lukt dat wel met in de spits slechts 2x/uur op de lijnen C1 en 202?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 15:17
door flipje
Lijn C1 blijft in de spits 4x per uur rijden in de daluren zal het een halfuursdienst worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 15:49
door CamilleKreemers
Ik heb nooit begrepen waarom de C1 op een kwartiersdienst was gezet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 15:57
door Plutona
Betekent dit dat 1,5 jaar na aanvang lijn 293 voor het eerst gaat rijden vanaf volgende week?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 15:59
door Roeland
CamilleKreemers schreef: di 24 mei 2022, 15:49 Ik heb nooit begrepen waarom de C1 op een kwartiersdienst was gezet.
waarschijnlijk omdat het vorige PVE dat eiste voor Comfort-RRR-lijnen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 16:01
door CamilleKreemers
Dat was toch puur voor spitsuren?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 16:46
door Bartjk
En lijn 1 in Apeldoorn blijft wel elk kwartier rijden 7 dagen per week van begin dienstregeling tot eind dienstregeling? Uiteraard prettig voor de reizigers langs die lijn maar die snap ik nog steeds niet :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 16:50
door Dennenboom
Nu lees ik weer dat vanaf volgende week het aantal busritten van Keolis vanaf volgende week beperkt wordt:
https://www.transport-online.nl/site/14 ... hauffeurs/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 16:56
door teun
Die kwartierdiensten waren volgens mij vooral een gok, met zo min mogelijk extra materieel (je hebt het voor in de spits toch al nodig) zo veel mogelijk DRUs leveren. Daar wordt je eindbod immers op beoordeeld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 16:59
door sirvinniei
Op zich biedt een verhoging van 2x per uur naar 4x per uur ook meer groeipotentie dan het nog verder ophogen van de spits frequentie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 17:25
door CamilleKreemers
Kwartiersdienst is denk ik het beste.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 07:19
door Roeland
Een kwartierdienst op C1 is ook gewenst omdat de C1 op station Zwolle een doorgaande lijn is. Gelet op de treinenknoop op Zwolle komt een bus idealiter rond .07/.37 aan en vertrekt hij rond .22/.52. Met een kwartierdienst op een doorgaande lijn kun je dat realiseren, met een halfuurdienst niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 07:58
door ICE105
Volgens OV-info blijft de C1 een kwartierdienst tussen de spitsen tussen Dedemsvaart - Zwolle - Elburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 25 mei 2022, 10:42
door Milco
Volgens mij moet ovinfo nog bijgewerkt worden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 26 mei 2022, 22:07
door flipje
Lijn 170 zal vanaf a.s. maandag door een taxiboer gereden worden. Dus morgen de laatste dag van de kleine BYD busjes op lijn 170.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 26 mei 2022, 23:45
door ovVeluwe
Wellicht Noot weer met de 303-305.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 mei 2022, 05:57
door cassie127
Volgens mij zijn die busjes voor een vrij groot deel allemaal vergeven aan de nieuwe buurtbuslijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 mei 2022, 07:22
door gkw1969
Volgens mij kan Keolis niet wegkomen met inzet van fossiele brandstoffen op normale streeplijnen wanneer er zoveel geschrapt word dat er voldoende elektrisch materiaal over blijft. Het omzetten van een lijn 170 naar kleiner materiaal zou, in mijn ogen, alleen elektrisch mogen wezen.

De opdrachtgever gaat echt niet akkoord met afschaling van de DR als dat ook betekend dat elektrische bussen omgezet word naar diesel. Dat zou het hele concept onderuit halen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 mei 2022, 08:03
door busfanNL
Ik neem aan dat Munckhof de taxiboer is waarop gedoeld wordt. Die zijn contractpartner van Keolis voor reserveerRRReis en zij voeren al een vaste route uit, namelijk lijn 6 in Ede. En het makkelijkste: zij hebben al Sprinter busjes in RRReis kleuren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 mei 2022, 08:46
door Meltrain
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de onderaannemer de dienst gaat uitvoeren met de K7's en dat de inzet van chauffeurs van een onderaannemer alleen het tekort aan chauffeurs iets zal verkleinen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 27 mei 2022, 10:26
door ovVeluwe
busfanNL schreef: vr 27 mei 2022, 08:03 Ik neem aan dat Munckhof de taxiboer is waarop gedoeld wordt. Die zijn contractpartner van Keolis voor reserveerRRReis en zij voeren al een vaste route uit, namelijk lijn 6 in Ede. En het makkelijkste: zij hebben al Sprinter busjes in RRReis kleuren.
Wat dacht je van Noot? Zij reden vroeger ook lijn 170 met busjes van Keolis. Daarnaast rijden ze lijn 106 ook met geleende K7U bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 29 mei 2022, 19:01
door regenmaker
ICE105 schreef: wo 25 mei 2022, 07:58 Volgens OV-info blijft de C1 een kwartierdienst tussen de spitsen tussen Dedemsvaart - Zwolle - Elburg
Volgens de RRReis website wordt in de spitsuren ook 2x/uur gereden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 29 mei 2022, 19:13
door Plutona
Volgens diezelfde website gaan lijnen 103 en 293 de volledige dienstregeling rijden, maar lijn 109 blijft bij 2-3 ritten per dag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 29 mei 2022, 20:24
door Philip
En lijn 107 gaat wel de volledige dienstregeling rijden, maar pas vanaf dinsdag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 29 mei 2022, 20:56
door Milco
De nieuwe dienstregeling staat wel op www.connexxion.nl, waar ook dienstregelingen van andere vervoerders opstaan. Zo zie ik dat lijn C1 de hele dag dus tijdelijk 2x/uur gaat rijden.