Pagina 133 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 27 jun 2022, 18:15
door marvinkok
Bij de onderaannemer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 28 jun 2022, 12:35
door SuperGhost
sirvinniei schreef: ma 27 jun 2022, 16:52 https://www.rrreis.nl/buslijn-106-vervalt-tijdelijk
Lijn 106 vervalt door personeelstekort. Ik dacht dat die lijn door een onderaannemer werd gereden?
Grappig trouwens dat er ook een alternatief reisadvies vanaf Hoenderloo wordt gegeven; daar rijdt ie al vanaf 2020 niet meer heen
Alternatief reisadvies is om te komen bij de bestemmingen waar die lijn kwam, niet om bij haltes te komen waar je anders op die 106 had kunnen overstappen. Aangezien het vanaf Hoenderloo slechts 400 meter is om bij de fietsen te komen en dat mogelijk aantrekkelijker is dan 15 minuten lopen vanaf Otterlo, is dat dus een volwaardig alternatief. Dat de 106 niet in Hoenderloo kwam maakt niet uit.

Als er geen treinverkeer Utrecht-Arnhem mogelijk is en het omreisadvies is via 's-Hertogenbosch, dan ga je toch ook niet roepen "maar treinen Utrecht-Arnhem kwamen nooit in 's-Hertogenbosch"? ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 28 jun 2022, 13:24
door ArrivaBas
In Hoenderloo stopt lijn 108 praktisch voor de ingang bij de halte Centrum. Hoewel het niet heel handig lijkt met het oog op de zomervakantie heb ik wel begrip voor het schrappen van lijn 106, gezien het gros van het publiek een overstap bespaard blijft, ook al brengt de 108 ze naar de andere ingang van het Nationaal Park. Alleen voor reizigers die specifiek voor Kröller-Müller komen of met lijn 105 komen is dit alternatief niet heel aantrekkelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 01 jul 2022, 09:44
door Buzjevur
Ze zeggen dat er maar twintig bussen zijn aangepast. Er komen helemaal geen andere stoelen meer voor de BYD en dat was wel beloofd omdat veel chauffeurs niet goed zitten.
Boete voor een bus die niet klaar is 5000 euro.
Stoel 2000 euro.
En dan moeten ze de rest dus doen voor 3000 euro.

Volgens mij denken ze bij Keolis zoek het allemaal maar uit met je klachten en ziek zijn want niets doen is veel goedkoper en we gaan hier toch bijna weg. Hele grote middelvinger naar de chauffeurs maar dat is ook hoe ze over de chauffeurs denken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 01 jul 2022, 11:27
door sirvinniei
BYD is verantwoordelijk voor de bussen en doen, voor zever ik weet, ook de renovaties.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 01 jul 2022, 11:34
door ArrivaBas
Aangezien de bussen nog geen twee jaar oud zijn is dit mogelijk nog werk dat onder fabrieksgarantie valt ook.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 01 jul 2022, 12:31
door Buzjevur
Welke andere reden zou er dan moeten zijn om de stoelen niet te vervangen? Tigra is geweest en heeft ze afkeurd. Er zijn stapels klachten. Steeds meer zieken. En dan zegt Keolis we doen het toch niet. Of BYD zegt het en Keolis accepteert het. Ze mogen wel beter voor hun personeel gaan zorgen daar.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 01 jul 2022, 14:42
door gkw1969
De “renovaties” aan de bussen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van BYD en Keolis. Meestal wordt garantie op dit soort dingen afgekocht omdat het vaak om enkelvoudige problemen. Het gebeurt vrijwel nooit dat een hele vloot hetzelfde probleem kent.
Keolis riskeert een flinke boete, van 1,5 miljoen als ik me niet vergis, als ze niet op tijd klaar zijn. Gezien de huidige staat van het bedrijf en de slagvaardigheid van de afdeling wagenparkbeheer zie ik niet gebeuren dat de bussen voor het eind van het jaar allemaal opgeknapt zijn.
In het bestek is er wel het een en ander opgenomen over de kwaliteit van de bussen bij overname. En de provincie bepaald het bedrag wat EBS moet bepalen. Zijn de bussen niet opgeknapt, dan bestaat de kans dat De kosten in mindering worden gebracht op de rekening die EBS moet betalen en worden deze verhaald op Keolis.

Onder leiding van de vertrokken manager wagenpark ging het al niet goed, maar ze hebben nog steeds de verkeerde mensen op de verkeerde plek zitten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 02 jul 2022, 00:10
door MichOV
Ze kunnen die bussen beter retour afzender sturen en ze pas terug laten komen totdat alles echt is gefixed. Wel zonde dat het allemaal zo slecht loopt. Het is een kwalijke zaak dat personeel die deze bussen moeten besturen de dupe zijn.

Anderzijds zou de provincie ook eens kunnen nadenken of er andere opties zijn ipv met deze bussen door te gaan. Echter zie ik dat niet zo gauw gebeuren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 12 jul 2022, 09:10
door TommyBoy
Verschillende buslijnen lijken weer een stukje verder afgeschaald door personeelstekort.
Op de C1 van Zwolle naar Dedemsvaart (en vice versa) zijn een aantal bussen gedurende de dag uit de dienstregeling verdwenen. Hierdoor vallen er gaten van een uur tot 1 uur en 10 minuten tussen 2 bussen.

Voorbeeld: C1 ri Dedemsvaart van 8:50 uur (Zwolle) is verdwenen.
Voorbeeld: C1 ri Nunspeet van 18:50 uur (Zwolle) is verdwenen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 13 jul 2022, 13:19
door PHS
NOS: Keolis krijgt boete van bijna zes ton voor probleembussen
Vervoersbedrijf Keolis krijgt een boete van bijna zes ton vanwege aanhoudende problemen met een groot aantal bussen. Het bedrijf krijgt een boete van 5000 euro per bus die niet door de keuring is gekomen. Dat zijn er in totaal 119.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 13 jul 2022, 14:23
door CamilleKreemers
Succes EBS met die bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 14 jul 2022, 01:46
door gkw1969
Gelukkig zit er een clausule in de overname die bepaald dat de prijs voor de bus vastgesteld wordt door de opdrachtgever op basis van de staat van de bus en niet op basis van de nieuwprijs.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 14 jul 2022, 10:15
door Roeland
Dan vermoed ik dat de provincies de dagwaarde van die bussen niet zo hoog zullen stellen...

Financieel gezien kan Syntus, met zo'n afwikkeling, misschien wel verzuipen in IJssel-Vecht, want volgens mij was dit nou niet de eerste boete / schadevergoeding voor IJssel-Vecht?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 19 jul 2022, 11:25
door dennistd
Net als Utrecht al doet gaat ook IJssel-Vecht vanaf morgen over op het concept van de hele dienst dezelfde bus. Hiermee wordt voorkomen dat ritten uitvallen omdat chauffeurs wachten op bussen die niet komen (door uitgevallen diensten). Ben benieuwd of dat goed gaat qua laden...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 02 aug 2022, 21:11
door dennistd
Ik lees dat sinds gisteren Munckhof met een 8-persoons busje op lijn 106 rijdt tussen Otterlo en Park Hoge Veluwe. Zeven dagen per week tussen 9u en 18u.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 02 aug 2022, 23:06
door ovVeluwe
Sterkte aan die reizigers. Munckhof kan zich niet eens aan een dienstregeling houden. Ze hebben op lijn 170 ook al bewezen dat ze geen geschikte partij zijn om met een dienstregeling te rijden. Enige voordeel zullen de gratis ritjes zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 06 aug 2022, 18:11
door flipje
Munckhof was de enige partij die op korte termijn deze ‘dienst’ kon uitvoeren. De keuze voor wel of geen busje is dan gauw gemaakt..

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 06 aug 2022, 20:18
door ovVeluwe
Moeten ze wel rijden, heb veels te veel negatieve ervaringen met hun als dagelijks reiziger op de 170. Het handjevol vaste chauffeurs zat soms huilend achter het stuur vanwege hoe slecht Munckhof de dienst uitvoert.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 06 aug 2022, 21:44
door ArrivaBas
Chauffeurs die huilend achter het stuur zitten lijken mij nou niet bepaald bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Voor mij is het een no-brainer om het voertuig stil te zetten of een ander te laten rijden als emotie mijn rijgedrag in de weg gaat staan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 07 aug 2022, 10:53
door Chrysa
Wat verstandig van je. :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 07 aug 2022, 14:00
door umbusko
ArrivaBas schreef: za 06 aug 2022, 21:44 Voor mij is het een no-brainer om het voertuig stil te zetten of een ander te laten rijden als emotie mijn rijgedrag in de weg gaat staan.
Dan zou in Frankrijk of in Italië niets meer rijden. _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 07 aug 2022, 17:22
door gkw1969
ovVeluwe schreef: za 06 aug 2022, 20:18 Moeten ze wel rijden, heb veels te veel negatieve ervaringen met hun als dagelijks reiziger op de 170. Het handjevol vaste chauffeurs zat soms huilend achter het stuur vanwege hoe slecht Munckhof de dienst uitvoert.
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand huilend achter het stuur zit omdat de baas of collega’s er een potje van maken. Volgens mij heb je dan net het verkeerde beroep gekozen en moet je snel wat anders gaan doen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 08 aug 2022, 20:32
door Hainje
Misschien dat de baas zo incompetent is in de boel aansturen dat de medewerker zich niet gehoord of zelfs geschoffeerd voelt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 09 aug 2022, 07:21
door busfanNL
Het zou zomaar kunnen. Ik werk voor een uitzend/flexbureau waar de sfeer en dingen regelen ook zo is als Hainje beschrijft, en daar zit sommig uitzendpersoneel ook achter het stuur te huilen bijvoorbeeld omdat er dingen gebeuren waardoor zij zich geschoffeerd voelen (bewust te weinig inplannen, salarissen niet of te laat uitbetalen, niks meer laten horen als je een vraag stelt, te weinig salaris betalen, etcetera). Maar ik vraag me af of dat bij Munckhof zo is. Ik ken dat bedrijf juist als een gestructureerde organisatie waarbij alles goed geregeld is.