Pagina 134 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 09 aug 2022, 08:43
door Buzjevur
gkw1969 schreef: zo 07 aug 2022, 17:22 Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand huilend achter het stuur zit omdat de baas of collega’s er een potje van maken. Volgens mij heb je dan net het verkeerde beroep gekozen en moet je snel wat anders gaan doen.
Ik daag je uit om dit te herhalen in een willekeurig personeelsverblijf binnen de concessie IJssel/Vecht.
busfanNL schreef: di 09 aug 2022, 07:21 ... omdat er dingen gebeuren waardoor zij zich geschoffeerd voelen (bewust te weinig inplannen, salarissen niet of te laat uitbetalen, niks meer laten horen als je een vraag stelt, te weinig salaris betalen, etcetera).
De grootste professional brandt een keer op als hij/zij met dit soort zaken te maken krijgt. Het verloop/tekort is niet voor niets zo groot bij bepaalde bedrijven. Die zullen dit probleem ook nooit erkennen. Geen enkel bedrijf wat gaat bevestigen dat het nu eenmaal de cultuur is om lak te hebben aan de chauffeur. Terwijl ik er toch meerdere zou kunnen noemen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 16:26
door marvinkok
Er gaan weer een aantal dieselbussen vanuit Twente naar Deventer. Dit om het tempo te kunnen verhogen voor de modificaties aan de BYD's

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 16:41
door cassie127
Heb er net al één zien rijden op lijn 2

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 18:07
door gkw1969
Het gaat om 2 bussen: 4133 (die terug is op het oude honk) en 3249 (ex-????, eveneens terug op het oude honk)
Ze rijden tot einde concessie vanuit Deventer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 18:26
door marvinkok
Het zouden er 7 moeten (gaan) zijn.
Ik las week 28, maar dat kan maar zo een typfout zijn :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 18:27
door omaylie
De 3249 is de ex-4139, dus ook deze is weer terug op het oude honk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 20:26
door ovVeluwe
De 3249 is de ex 4149. De 4139 heeft eerst nog in Gelderland gereden en is daarna pas naar Twente gegaan. Overigens zouden er ook nog 2 in Apeldoorn als reserve komen te staan. De 3249 stond origineel niet op het lijstje, maar net zoals afgelopen december zal er wel gewisseld worden weer.

Originele lijst
Deventer:
4049
4133
4135
4137
4139
3021
5125
Apeldoorn:
5121
5123

Wagens in Apeldoorn zijn reserve voor Deventer, worden dus niet ingezet in Apeldoorn

Wagens blijven tot december.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 20:36
door CamilleKreemers
Waarom staan reservewagens voor Deventer in Apeldoorn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 20:45
door Milco
Geen ruimte in Deventer?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 23 aug 2022, 20:45
door ovVeluwe
In Apeldoorn is blijkbaar ruimte over. In Deventer is de ruimte best beperkt. En de afstand tussen Apeldoorn en Deventer is relatief klein. Chauffeurs uit Apeldoorn worden ook wel eens in Deventer ingezet, waardoor chauffeurs uit Vaassen bijspringen in Apeldoorn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 19:04
door MichOV
Heerlijk dat er nu ook van die vrieskisten(Amba's) in Deventer rondrijden. :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 08 okt 2022, 15:25
door Tom024
Vanochtend om 9.10 uur voegde er een BYD in op de A59 bij Waalwijk centrum, richting Den Bosch. Die was ook danig uit de buurt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 08 okt 2022, 15:29
door Lijn 45
Zit daar niet ergens het bedrijf dat de aanpassingen tegen de problemen doorvoert?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 08 okt 2022, 16:17
door ArrivaBas
Dat bedrijf zit in Oosterhout, waarmee dat niet de meest logische plek is om in te voegen voor een bus die terug naar zijn stalling gaat.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 08 okt 2022, 17:54
door Chrysa
Valt wel mee hoor, met die vaste files bij Hooipolder zou ik ook binnendoor rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 11:15
door Michael
De A59 richting Den Bosch was dit weekend afgesloten bij Waalwijk. Dus waarschijnlijk is ie gewoon een stukje binnendoor gereden om die afsluiting te omzeilen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 19:26
door Raymond
Die afsluiting was er pas sinds zaterdagavond, anders kon de BYD ook niet invoegen bij Waalwijk-Centrum (die was immers dicht met de werkzaamheden) ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 nov 2022, 16:39
door Milco
Hebben de chauffeurs nog steeds de hele dienst dezelfde bus bij zich of is dat nu hier ook verleden tijd?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 nov 2022, 16:47
door marvinkok
Dat is al weer een paar weken voorbij.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 11 nov 2022, 17:23
door Milco
Ah top, bedankt!

Ik houd het allemaal niet meer bij :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 13:49
door Roeland
Waarom heeft lijn 11 (Apeldoorn) geen halte aan de Ravenweg? Lijn 11 rijdt daar non-stop middendoor een woonwijk die alleen aan de buitenranden bushaltes heeft?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 15:04
door Meltrain
Ik vind sowieso dat in Apeldoorn op best veel strategisch interessante plekken bushaltes ontbreken. :s

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 16:30
door Suus
Die haltes zijn er wel geweest in de tijd dat Apeldoorn nog een buslijn had die de ring afreed. Dat waren de Oude Beekbergerweg en Hofveld, de haltekommen zijn er volgens mij nog.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 17:58
door regenmaker
Roeland schreef: ma 14 nov 2022, 13:49 Waarom heeft lijn 11 (Apeldoorn) geen halte aan de Ravenweg? Lijn 11 rijdt daar non-stop middendoor een woonwijk die alleen aan de buitenranden bushaltes heeft?
Ja dat gaf ik destijds ook al aan, maarja niets mee gedaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 14 nov 2022, 21:42
door gkw1969
Dat zijn keuzes die Syntus/Keolis heeft gemaakt. Ze verleggen dan soms een route zonder haltes toe te voegen.

Door het niet toevoegen van een halte op de gewijzigde lijn 161 in Deventer waren ze eigenlijk wel verplicht weer terug te gaan naar een straat die niet geschikt is voor de bus om een halte in de buurt aan te doen. Op de juiste plek een halte plaatsen op de nieuwe route haf de afstand hooguit 300 meter verhoogd.