Pagina 135 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 15 nov 2022, 07:44
door Roeland
Hopelijk leest EBS (Maxim?) mee met dit topic en maken ze hier wel werk van :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 15 nov 2022, 09:25
door sirvinniei
Lijn 11 is sowieso de verantwoordelijkheid van de gemeente Apeldoorn. Wat ik in het vervoersplan las had Keolis de intentie om een extra bushalte aan te leggen, maar de realisatie ligt natuurlijk altijd bij de gemeente.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 13:00
door Maxim
Roeland schreef: di 15 nov 2022, 07:44 Hopelijk leest EBS (Maxim?) mee met dit topic en maken ze hier wel werk van :)
Uiteraard :mrgreen:

Nu is gekozen voor zo veel mogelijk overnemen huidige dienstregeling. Komende jaren gaan we als gebruikelijk weer ontwikkelen, waarbij dit natuurlijk interessante ideeën zijn om mee te nemen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 16:32
door CamilleKreemers
Ik ben benieuwd naar hoe jullie de concessie gaan ontwikkelen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 18:24
door PHS
Niet zo'n positieve ervaring vandaag op lijn 106 naar het Nationaal Park De Hoge Veluwe, waar ik mijn vrije dag doorbracht. Op Otterlo, Centrum hangt in de abri een plakkaat dat lijn 106 vanwege personeelstekort tot nader bericht is opgeheven. Dat klopt niet (meer); in de berm even voor de halte stond al een taxibusje van Noot klaar. Helaas met een chauffeur die geen zin had in zijn werk. De chauffeur weigerde ons in te laten stappen, wij moesten terug naar de halte en daar wachten, in de kou. Pas op vertrektijd kwam hij aangereden en mochten we eindelijk instappen. De radio stond hard aan. De entree voor het nationaal park kon hij niet verkopen, bij de ingang moest iedereen uitstappen en een kaartje kopen dan wel zijn abonnement laten zien aan de caissière. Vroeger kon dit gewoon op de bus, wel zo makkelijk. Op de terugweg maar in Hoenderloo lijn 108 genomen; ik had geen zin om deze chauffeur nog een keer te zien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 18:48
door sirvinniei
Klagen bij Keolis en/of Noot

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 19:27
door regenmaker
Entreepassen worden al jaren niet meer op de bus verkocht en zo koud was het nu ook weer niet vandaag. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 19:40
door PHS
regenmaker schreef: wo 16 nov 2022, 19:27 Entreepassen worden al jaren niet meer op de bus verkocht
Dat klopt niet, dit voorjaar ben ik ook met lijn 106 naar de Hoge Veluwe gereisd, en toen kon ik bij de chauffeur de entree betalen. Toen reed er overigens een gewone BYD, in plaats van een taxibusje.
sirvinniei schreef: wo 16 nov 2022, 18:48 Klagen bij Keolis en/of Noot
Ik vrees dat Keolis daar niets mee gaat doen, in de laatste dagen van de concessie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 19:50
door regenmaker
De laatste keer dat ik met de 106 reisde, kon dat niet. Ik begreep van een chauffeur dat de kaartjes in de bus verkopen te veel tijd kostte. Vreemd...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 20:33
door sirvinniei
PHS schreef: wo 16 nov 2022, 19:40
sirvinniei schreef: wo 16 nov 2022, 18:48 Klagen bij Keolis en/of Noot
Ik vrees dat Keolis daar niets mee gaat doen, in de laatste dagen van de concessie.
Maar de provincie wel, vervoerders moeten verplicht het aantal klachten bijhouden. Klagen heeft dus ook zin als je geen oplossing wilt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 23:18
door ovVeluwe
Volgens mij kan je in lijn 108 al kaartjes kopen voor het park, tenzij dat ze dit recent hebben aangepast.
Was het echt een taxi van Noot en niet van Munckhof? Als het goed is rijden zij nu namelijk op de 106 met eigen taxi's (van de week nog wel gezien). Van Munckhof kan ik zo'n situatie wel voorstellen, heb geen goede ervaringen met dat bedrijf en ook in de kantine van Apeldoorn tonen ze geen werkmotivatie en rijden ze levensgevaarlijk over het busstation. Het is een bedrijf zonder gevoel voor ov.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 07:07
door sirvinniei
Dat klinkt als personeel dat überhaupt ongeschikt is voor personenvervoer.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 07:30
door regenmaker
ovVeluwe schreef: wo 16 nov 2022, 23:18 Volgens mij kan je in lijn 108 al kaartjes kopen voor het park, tenzij dat ze dit recent hebben aangepast.
In de 108 heb ik dat nooit iemand zijn doen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 07:55
door ovVeluwe
Het werd altijd afgeraden, aangezien er verwarring kon ontstaan als ze gingen overstappen op de 106 (waarom weet ik niet), maar er bestond wel een toegangsticket in de kaartverkoop op de 108.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 08:15
door Tom98
Ik kan uit eigen waarneming de afgelopen maand melden dat ik een dergelijk kaartje op de 108 niet in de lijst heb zien staan van kaarten die ik kon verkopen. Oftewel in de computer kan men die niet selecteren voor verkoop.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 23 nov 2022, 23:03
door sith_mike
Tom98 schreef: do 17 nov 2022, 08:15 Ik kan uit eigen waarneming de afgelopen maand melden dat ik een dergelijk kaartje op de 108 niet in de lijst heb zien staan van kaarten die ik kon verkopen. Oftewel in de computer kan men die niet selecteren voor verkoop.
Afbeelding

€11,30

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 19:08
door Etienne
De POD-auto's waren vermoedelijk al ingeleverd vandaag; in Apeldoorn kwamen meerdere midi-BYD's als POD langs.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 19:11
door ovVeluwe
Klopt, POD-auto's worden in Zwolle klaargemaakt voor EBS. Die kleine BYD in Apeldoorn is al voorzien van de nieuwe systemen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 19:30
door Milco
Zijn er eigenlijk specifieke lijnen waar de mini-BYD's gaan rijden voor ze naar Lelystad gaan eind 2023?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 11:45
door Perks
Zag gisteren nog dat er 3x een LLE-120 van concessie Provincie Utrecht meereed op de C3

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 11:57
door ovVeluwe
De bussen konden vanaf 18.00 niet meer laden door een update aan de laadpalen. Rondom Ede konden er bussen van Syntus Utrecht ingezet worden. Elders in het gebied vielen er veel ritten uit en werd de SOC waarde in de gaten gehouden of ze nog op de stad of streek de laatste ritjes konden rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 22 dec 2022, 16:39
door dennistd
Buurtbussen 837 en 838 staan nu op de stalling Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 22 dec 2022, 22:49
door ovVeluwe
Die zullen dan waarschijnlijk reserve worden voor Twente. Kan ook prima met die leeftijd (2018).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 01:06
door dennistd
Er zijn al reservebuurtbussen in Twente. En deze twee hebben geen mooie brede deuren zoals de rest hier, maar alleen een smalle voordeur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 22 jan 2023, 20:13
door Lijn 45
Waar staan de BYD's die niet naar EBS zijn gegaan tegenwoordig?