Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 4846
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Als het goed is staat er een paar pagina's terug dat er een verplichte huisstijl is en zelfs hoe deze eruit ziet...

Merknaam zal RRReis worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Statler Rail
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

Wel lastig voor al die Chinezen in Giethoorn: LLLeis.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8212
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Nog minder dan een week en we weten wie de nieuwe vervoerder wordt: klik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
gkw1969
Berichten: 867
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

regenmaker schreef:Nog minder dan een week en we weten wie de nieuwe vervoerder wordt: klik.
Sterker nog, dinsdag is de grote dag.
When you're tired of London, you're tired of life
jensvdkroft
Berichten: 380
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door jensvdkroft »

Ben erg benieuwd. Wie hopen jullie dat gaat winnen?
Vaste (mee)reiziger van OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door isadora »

De consument.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 45630
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Suus »

Ik ken de biedingen niet, ik hoop vooral dat er een vervoerder wint die zoveel mogelijk van de sloopplannen van de provincies heeft kunnen voorkomen.

Maar vanuit het optiek van de markt zou het volgens mij het beste zijn als Connexxion wint, anders verdwijnt de meeste toekomst ook wel uit dat bedrijf.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8212
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen, mocht Keolis deze concessie verliezen dan hebben ze alleen nog Twente, Utrecht en Almere. In dat geval zal EBS of Keolis het gunstigst zijn voor de markt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2815
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Keolis heeft ook zwenzwoka nog *trein*
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8212
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik had bij Connexxion ook niet de Valleilijn meegerekend omdat ik even op busconcessies focuste. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
busfanNL
Berichten: 2048
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door busfanNL »

regenmaker schreef:Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen, mocht Keolis deze concessie verliezen dan hebben ze alleen nog Twente, Utrecht en Almere. In dat geval zal EBS of Keolis het gunstigst zijn voor de markt.
Ja maar keolis gaat waarschijnlijk over een paar maanden ook wel een gooi doen naar gooi en vechtstreek denk ik want ten noorden ligt hun concessie Almere en er omheen hun Utrecht concessie. Ik zou Arriva of EBS wel leuk vinden. *bus*
Karl
Berichten: 4003
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Karl »

Maar het aantal concessies zegt vooral iets over het bedrijfsrisico: je kan dan namelijk werk kwijtraken. De omvang van een concessie is ook van belang. Groningen en Drenthe is wel iets anders dan Zaanstreek bijvoorbeeld.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35049
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Je moet de omvang inderdaad wel meenemen: Keolis verliest in aantallen immers zelfs als ze IJssel-Vecht winnen alsnog een concessie. Maar het gebied waarin ze rijden zou in dat geval amper krimpen.
regenmaker schreef:Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen.
10 teveel dus ook naar mijn mening :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 3629
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Het mooiste zou zijn als de burgers in het concessiegebied zouden mogen stemmen welke wint. De rol van de aanbestedende provincie(s) is dan alleen nog het vaststellen van het budget en de minimumeisen en het vooraf controleren of het bid aan de eisen voldoet. Daarna kunnen de (overgebleven) vervoerders dan hun ideeën openbaren en kan de burger kiezen wat ze het beste vinden.
JordiBrabant
Berichten: 1112
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door JordiBrabant »

Indirect, en idealistisch gezien, hebben de burgers al ervoor gestemd. De kleur van de Provinciale Staten maakt namelijk voor het PvE een echt verschil.
Om niets anders dan OV enthousiasme zou ik graag hebben dat Arriva wint, dan zou je namelijk als alle overige concessies hetzelfde bleven van Zuid-Limburg naar de Eemshaven alleen met Arriva kunnen reizen. Dat zou dan kunnen via Maastricht, Roermond, Nijmegen, Beneden-leeuwen, Kesteren, Arnhem, Apeldoorn, Hattem, Kampen, Emmeloord en Groningen, maar HOV GD gaat van Arriva naar Qbuzz, dus moet je de route aanpassen en via Leeuwarden gaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
cassie127
Berichten: 4846
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

En als Keolis blijft kun je van Coevorden/Steenwijk naar Amsterdam met alleen maar Keolis... En zelfs nog met een omweg via Arnhem en Utrecht is het mogelijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
SuperGhost
Berichten: 3629
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

JordiBrabant schreef:Indirect, en idealistisch gezien, hebben de burgers al ervoor gestemd.
Dat zou misschien opgegaan zijn als het een concessie voor de hele provincie Gelderland zou zijn bijvoorbeeld. Nu is het een concessie van een minderheid van Gelderland en een minderheid van Overijssel.
Daarnaast moet je je ook afvragen of één college wel een beslissing moet maken waar de 2 opeenvolgende college's niets meer aan kunnen veranderen...

Maar tot zo ver het filosofisch uitstapje :roll:

Ik ben vooral benieuwd wat het voor het lijnnet (en de bijbehorende frequenties) betekend.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2815
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Keolis is de winnaar, zojuist verscheen op het Intranet daar een bericht over
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Lijn65
Berichten: 722
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn65 »

https://www.keolis.nl/over-ons/nieuws/k ... echt-en-in

Keolis wint de aanbesteding IJssel-Vecht. Keolis gaat in deze concessie met 300 elektrische bussen rijden.
Basislijn
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6318
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Netjes Keolis! *bus*
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 14-02-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

KEOLIS *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8212
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Waar ik op had gehoopt! Keolis! *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2815
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Dat wordt gebak morgen!
Of zal het RRReistevlaai worden
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
nvdw
Berichten: 2402
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door nvdw »

RRRmariakaakjes ;)
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten