OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Daar ligt een klein cultuurverschil tussen Nederlandse en Duitse OV-aanbesteding. In Duitsland wordt een hoofd-opdrachtgever vastgesteld. Maar soms komen OV-diensten op het grondgebied van andere opdrachtgevers en die worden dan gelijk ook allemaal op de voertuigen benoemd, terwijl ze meestal niet meer doen dan input leveren op het bestek. Dat laatste doen we in Nederland ook, maar dan wordt het verder niet benoemd, zowel dan had Syntus Utrecht ook stickers van de Vervoerregio Amsterdam, Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland en de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag op hun voertuigen moeten plakken bijvoorbeeld.
In dit geval is de afhandeling en geldigheid van binnenlandse vervoerbewijzen op deze verbinding zelfs uitbesteed aan de contractant van de concessie Achterhoek-Rivierenland, en in een volgende concessie rondom Arnhem zal dat wel mee overgaan.
In dit geval is de afhandeling en geldigheid van binnenlandse vervoerbewijzen op deze verbinding zelfs uitbesteed aan de contractant van de concessie Achterhoek-Rivierenland, en in een volgende concessie rondom Arnhem zal dat wel mee overgaan.
Rame à l'approche
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Maar door wie zouden OV-chippaaltjes dan geregeld moeten worden? En waarom alleen de stations binnen de gemeente Emmerich?
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Het schijnt dat daar veel Nederlanders komen.
-
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Het station? Emmerik is toch juist zo'n goedkoop tanken plaatsje net over de grens?
Elten is praktisch Nederland, dus dat zou ik begrijpen.
Elten is praktisch Nederland, dus dat zou ik begrijpen.
Ik heb geen onderschrift
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Door (mede-)opdrachtgever provincie Gelderland.waldo79 schreef:Maar door wie zouden OV-chippaaltjes dan geregeld moeten worden?
Omdat dat maar twee stations zijn. Dat is waarschijnlijk makkelijker te regelen dan alle stations op de volledige route van de RE19.waldo79 schreef:En waarom alleen de stations binnen de gemeente Emmerich?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Dat laatste zou de gelegenheid van de OV chipkaart enorm oprekken _O_
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
De gedachte Emmerich en Elten bereikbaar te make met de OV-chipkaart is ontstaan doordat het voor sommige mensen uit Nederland met de auto/fiets naar die stations en dan de trein naar Arnhem sneller zou moeten zijn dan via een station in Nederland. Vanaf Lobith fiets je best wel snel naar Elten bijvoorbeeld (zou nog wel beter zijn als het mooie fietspad niet precies op de grens zou eindigen).
Rame à l'approche
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Het valt toch wel te hopen dat er iets van een fietsparkeerplaats op het station van Elten komt? Want het is maar 10 minuutjes fietsen naar Lobith, met de combinatie fiets+trein ben je een heel stuk sneller dan met de bus. :)
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Flickr!
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Dan zouden er eigenlijk ook op Praest en Empel-Rees incheckpaaltjes moeten komen, dat scheelt, zeker vanuit Mechelen, een half uur reizen naar Arnhem.
Laatst gewijzigd door RFkosk op wo 20 mar 2019, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Want de vervoersvraag tussen Mechelen en Empel Rees is hoog? Vreemde reden om paaltjes neer te zaten.
-
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Vanuit Gendringen is Empel-Rees wel makkelijk te bereiken, maar dan vooral als opstappunt om verder Duitsland in te reizen, niet om naar Arnhem te reizen. Dan zijn de stations van Terborg en Doetinchem een stuk praktischer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Ik bedoelde naar Arnhem, excuus en Empel-Rees zou idd handig kunnen zijn voor Gendringen en Dinxperlo om sneller in Arnhem te komen.en-es schreef:Want de vervoersvraag tussen Mechelen en Empel Rees is hoog? Vreemde reden om paaltjes neer te zaten.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Maar vanuit de Duitse stations is het slechts 1 keer per uur mogelijk om naar Zevenaar en Arnhem te reizen, terwijl het vanuit Doetinchem tot 4 keer per uur kan.
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Als Lijn 24 doorgetrokken wordt tot Emmerich 1x per uur en je daar een overstap op de RE19 hebt zou dit voor reizigers uit 's Heerenberg best wat tijdswinst kunnen opleveren. Dat buurtbusje met een frequentie van 1/2x per uur is ook niet geweldig. En dan met OV paaltjes in Emmerich er bij natuurlijk.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
Laatste keer dat ik de 91 had reed er een Iveco Crossway op. Helemaal leeg dat dan weer wel. Niet echt buurtbusmaterieel per se. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
-
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
De provincie had niet zo gek lang geleden nog een plan voor een directe buslijn Doetinchem-Nijmegen via Emmerich en Kleve. Dus wellicht in plaats van lijn 24 doortrekken, kun je beter de Duitse lijn 58 doortrekken naar Doetinchem. Zorg er dan alleen voor dat op Emmerich er een goede tot redelijke overstap 's-Heerenberg<->Arnhem ontstaat. Dan heeft 's-Heerenberg niet alleen een snellere verbinding naar Arnhem, maar ook een rechtstreekse naar Nijmegen en ook de universiteit aldaar.Rikkel schreef:Als Lijn 24 doorgetrokken wordt tot Emmerich 1x per uur en je daar een overstap op de RE19 hebt zou dit voor reizigers uit 's Heerenberg best wat tijdswinst kunnen opleveren. Dat buurtbusje met een frequentie van 1/2x per uur is ook niet geweldig. En dan met OV paaltjes in Emmerich er bij natuurlijk.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: OV incheckpaal op station Elten en Emmerich
De SB58 is al enorm vertragingsgevoelig. De knoop in Kleve wordt nu al vaak gemist. Lijkt me geen goed idee om deze lijn nog langer te maken. Ook rijden de meeste reizigers nu al alleen tussen Emmerich en Kleve of Nijmegen en Kleve.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten