Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door Durashift »

^^^ de provincie krijgt alle inkomsten, lees ik. Wat blijft er dan voor Cxx / Transdev nog over dan?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door marvinkok »

Hetzelfde als in andere concessies waar de opdrachtgever opbrengstverantwoordelijk is...
Een vaste vergoeding met eventuele bonussen
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door reisthijs »

Connexxion krijgt voor deze noodconcessie een vaste vergoeding van €25 miljoen, plus compensatie voor het tekort aan inkomsten wat naar verwachting 3,5 miljoen is.
Meer daarover in het persbericht van de provincie: https://www.gelderland.nl/Persberichten ... traal.html
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door Durashift »

Ok, bedankt. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door AppleMoose »

Waarom worden er eigenlijk modernere (dus nieuwe) treinen gevraagd? Zo oud zijn de huidige treinen toch niet?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door reisthijs »

Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.
Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door bartjemestrom »

Was het niet zo dat men o.a. niet inschreef vanwege die treinstellen? De fabrikant is er niet meer dus moeilijker te onderhouden terwijl de FLIRT een stuk makkelijker te onderhouden is? Dan zou het logischer zijn de Protossen weg te doen en te vervangen door wat anders.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door AppleMoose »

reisthijs schreef: di 02 nov 2021, 23:55 Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.
Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.
Ah, even verkeerd gelezen :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door teun »

De provincie begint met de aanbesteding voor de nieuwe concessie die 13 jaar zal lopen vanaf December 2023 tot dus dezelfde einddatum als de oorspronkelijke concessie gehad zou hebben, december 2036.

https://www.gelderland.nl/persberichten ... valleilijn
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door Statler Rail »

Ik hoop dat er wel wat prikkels voor de vervoerder in zullen zitten via bonus-malusregelingen. Bij een kostencontract heeft een vervoerder anders alleen de mogelijkheid om zijn resultaat te verbeteren door zijn kosten tijdens de looptijd van het contract zoveel mogelijk te verlagen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Bericht door CamilleKreemers »

bij Busvervoer kan reizigesgroei gedeeld worden in de inkomsten, maar bij treinen is dat wat lastiger lijkt me.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door regenmaker »

Aanbesteding is van start gegaan: Provincie Gelderland.

Volgende is interessant:
In de inspraakreacties werd onder andere gevraagd om het doortrekken van de treindienst naar Arnhem Centraal. Nu moeten reizigers overstappen op Ede-Wageningen. Ook kwam de vraag om een kwartierdienst over de gehele lijn. Voor beiden is nu geen aanleiding noch budget.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door sirvinniei »

Kwartiersdienst is sowieso iets dat meer afhankelijk is van ProRail dan de vervoerder
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door waldo79 »

Volgens mij ligt er te weinig dubbelspoor om ten zuiden van Barneveld Zuid een kwartierdienst aan te bieden (A)
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door teun »

Verdubbeling van Ede Centrum is toch al best wel eens geopperd niet?
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door sneltram »

De sluitingsdatum voor het indienen van een bod is verplaatst van 18 januari naar 27 februari. Ook is de minimum exploitatiebijdrage verhoogd van 11 naar 11,5 miljoen en het maximum van 13 naar 13,5 miljoen. Dit naar aanleiding van vragen van geïnteresseerden en de hoge inflatie. Oftewel: de vervoerders hebben blijkbaar aangegeven dat het voor 11 miljoen niet te doen was en hebben nu tijd meer gekregen en de mogelijkheid tot meer geld vragen: https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... publicatie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Plutona »

Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Hainje »

Weer terug naar de NS dan maar.
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door CamilleKreemers »

Jammer dat alle informatie weer geheim is. Het PvE en reizigers aantallen zijn soms heel interessant om te lezen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 13:02 Weer terug naar de NS dan maar.
Verbussen dan maar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ArrivaBas »

Plutona schreef: wo 15 feb 2023, 13:00 Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef: wo 15 feb 2023, 17:26
Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 13:02 Weer terug naar de NS dan maar.
Verbussen dan maar.
Doorrijden naar Arnhem acht ik een stuk realistischer dan verbussen.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Etienne »

We hebben bingo. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Stijngeluk »

ArrivaBas schreef: wo 15 feb 2023, 17:32
Plutona schreef: wo 15 feb 2023, 13:00 Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.
En een dienstregeling die nagenoeg vast ligt door de infrastructuur en omliggende treindiensten rond Amersfoort.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door MaartenD »

Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 18:00
Doorrijden naar Arnhem acht ik een stuk realistischer dan verbussen.
Deze trein heeft nooit doorgereden naar Arnhem, waarom zou dat nu opeens de oplossing zijn?
Daarbij is de infrastructuur er ook niet naar. Terug naar Arnhem moet je tot Wolfheze linkerspoor rijden terwijl met de huidigde dienstregeling de stopper kruist tussen Ede en Wolfheze.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten