Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dat is niet meerdere keren aangetoond, want als ik het me goed herinner werd er altijd uitgegaan van een hypothetische ETMET-dienstregeling met het huidige station Ede-Wageningen. Een combi waarvan we weten dat die niet voor gaat komen.
Binnen de huidige dienstregeling past het gewoon, getuige ook het feit dat de NS-sprinter altijd in één richting op de Valleilijn goed heeft aangesloten en die aansluiting van richting is veranderd zonder dat de IC-paden zijn veranderd. Dus er is gewoon een sprinterpad beschikbaar in beide richtingen.
De tijden voor zo'n doorgetrokken sprinter zouden dan bijv. zijn:
.46 aankomst vanaf Amersfoort Centraal (spoor 1a)
.51 Ede-Wageningen
.57 Wolfheze
.01 Oosterbeek
.05 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.06 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.10 Oosterbeek
.14 Wolfheze
.21 Ede-Wageningen (spoor 3)
.22 vertrek ri. Amersfoort Centraal
.26 aankomst IC Utrecht C, dat past prima binnen de opvolgtijd
Dit past dus prima. Bij een ICE naar Duitsland moet zo'n Valleilijn dan wel 5 minuten in Wolfheze aan de kant gezet worden, maar dat is exact hetzelfde als nu met de huidige NS-sprinter gebeurd. Dit zorgt er dan ook voor dat spoor 9 of 10 dan vrij is voor de ICE en die ICE is dan alweer weg als de sprinter uit Ede binnen komt.
Voor een ICE naar Duitsland is het vertrek in Arnhem .30, waardoor de sprinter uit Ede dan nog niet binnen is en dus ook spoor 9 of 10 vrij is. Hier levert het dus ook geen probleem op.
En voor wat betreft bij ETMET: het grootste probleem wat steeds werd aangevoerd was dat invoegen vanaf spoor 1 ri. Arnhem niet mogelijk zou zijn (wat gek genoeg een losse NS-sprinter alsnog moet doen...), daarnaast werd daarbij steeds ook uitgegaan van het huidige Ede-Wageningen, terwijl al bekend is dat er een perronspoor bij komt (spoor 5 voor de IC's Utrecht->Arnhem) en dus trapsgewijs invoegen (spoor 4 gebruiken) mogelijk zou zijn als je dat spoor beschikbaar houdt vanaf Lunteren en naar Arnhem. Ook het opdelen van 1a en 1b met een kruiswissel zou nog mogelijk zijn. Ook daar zijn dus weldegelijk mogelijkheden door een strategische wissel te plaatsen.
Binnen de huidige dienstregeling past het gewoon, getuige ook het feit dat de NS-sprinter altijd in één richting op de Valleilijn goed heeft aangesloten en die aansluiting van richting is veranderd zonder dat de IC-paden zijn veranderd. Dus er is gewoon een sprinterpad beschikbaar in beide richtingen.
De tijden voor zo'n doorgetrokken sprinter zouden dan bijv. zijn:
.46 aankomst vanaf Amersfoort Centraal (spoor 1a)
.51 Ede-Wageningen
.57 Wolfheze
.01 Oosterbeek
.05 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.06 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.10 Oosterbeek
.14 Wolfheze
.21 Ede-Wageningen (spoor 3)
.22 vertrek ri. Amersfoort Centraal
.26 aankomst IC Utrecht C, dat past prima binnen de opvolgtijd
Dit past dus prima. Bij een ICE naar Duitsland moet zo'n Valleilijn dan wel 5 minuten in Wolfheze aan de kant gezet worden, maar dat is exact hetzelfde als nu met de huidige NS-sprinter gebeurd. Dit zorgt er dan ook voor dat spoor 9 of 10 dan vrij is voor de ICE en die ICE is dan alweer weg als de sprinter uit Ede binnen komt.
Voor een ICE naar Duitsland is het vertrek in Arnhem .30, waardoor de sprinter uit Ede dan nog niet binnen is en dus ook spoor 9 of 10 vrij is. Hier levert het dus ook geen probleem op.
En voor wat betreft bij ETMET: het grootste probleem wat steeds werd aangevoerd was dat invoegen vanaf spoor 1 ri. Arnhem niet mogelijk zou zijn (wat gek genoeg een losse NS-sprinter alsnog moet doen...), daarnaast werd daarbij steeds ook uitgegaan van het huidige Ede-Wageningen, terwijl al bekend is dat er een perronspoor bij komt (spoor 5 voor de IC's Utrecht->Arnhem) en dus trapsgewijs invoegen (spoor 4 gebruiken) mogelijk zou zijn als je dat spoor beschikbaar houdt vanaf Lunteren en naar Arnhem. Ook het opdelen van 1a en 1b met een kruiswissel zou nog mogelijk zijn. Ook daar zijn dus weldegelijk mogelijkheden door een strategische wissel te plaatsen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Daar gaan we weer met die Valleilijn doortrekking...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Maar met name omdat het twee Flirts zijn en een paar Protossen, waarmee ook onderhoud, certificering en dergelijke allemaal lastig is. Waarom zou dit eigenlijk een aantrekkelijke concessie zijn voor anderen dan CXX?The Greyhound schreef:(...)
Daar ben je klaar mee, die incourante treinstellen verplicht overnemen.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Keolis, aangezien de FLIRT3 van Kampen-Enschede technisch gelijk zijn met die van CXX (incl ATBNG ingebouwd).
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Jawel, dat heb ik al een paar keer aangetoond, ook in de huidige dienstregeling. Maar goed, nog 1 keer dan:SuperGhost schreef:Dat is niet meerdere keren aangetoond, want als ik het me goed herinner werd er altijd uitgegaan van een hypothetische ETMET-dienstregeling met het huidige station Ede-Wageningen. Een combi waarvan we weten dat die niet voor gaat komen.
Vertrek om .51 (en .21) kan niet als de tegentrein om .21 en .51 aankomt, dat moet een minuut later zijn. Maar een minuut later vertrek past hoogstwaarschijnlijk niet met de aankomende IC uit Arnhem, en een minuut eerdere aankomst lukt waarschijnlijk niet qua vertrek uit Arnhem.SuperGhost schreef:De tijden voor zo'n doorgetrokken sprinter zouden dan bijv. zijn:
.46 aankomst vanaf Amersfoort Centraal (spoor 1a)
.51 Ede-Wageningen
.57 Wolfheze
.01 Oosterbeek
.05 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.06 Arnhem Centraal (alternerend spoor 9 en 10)
.10 Oosterbeek
.14 Wolfheze
.21 Ede-Wageningen (spoor 3)
.22 vertrek ri. Amersfoort Centraal
.26 aankomst IC Utrecht C, dat past prima binnen de opvolgtijd
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
En je kan niet om .06 op spoor 10 in Arnhem aankomen als om .05 van spoor 9 een trein naar Ede vertrekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ik dacht dat dat door het lange stuk spoor van 1 voordat je invoegt dat nog net wel lukte? Maar sowieso is dat ook simpel op te lossen door de sporen om te draaien (vertrek ri. Arnhem op 3 en aankomst uit op 1a). De voorgaande IC naar Utrecht vertrekt om .12/.42, dus een opvolgtijd van 4 minuten. Desnoods kun je de Valleilijn ri. Arnhem op Ede Centrum ook nog 1 of 2 minuutjes laten halteren om de aankomst op Ede-Wageningen iets later te laten zijn. Dat kan dus prima. De ICE zit nog voor die IC dus die hoeft ook niet op moment van halteren over spoor 3.Wubbo schreef:Vertrek om .51 (en .21) kan niet als de tegentrein om .21 en .51 aankomt, dat moet een minuut later zijn. Maar een minuut later vertrek past hoogstwaarschijnlijk niet met de aankomende IC uit Arnhem, en een minuut eerdere aankomst lukt waarschijnlijk niet qua vertrek uit Arnhem.
Dat staat er dan ook niet. De aankomst is om .05 en het vertrek om .06Suus schreef:En je kan niet om .06 op spoor 10 in Arnhem aankomen als om .05 van spoor 9 een trein naar Ede vertrekt.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Doortrekken richting Arnhem zit er voor de komende jaren helaas niet in. Het kán technisch wel, maar men heeft niet de kans gegrepen om dat in deze aanbesteding te regelen. Het had wel gekund, als de provincie Gelderland bij het Ministerie was gaan lobbyen om de Sprinter Ede-Arnhem over te nemen van het Rijk.
Nu is de kans voorlopig verkeken. De Valleilijn zit straks tot 2036 in deze nieuwe concessie en de Sprinter Ede - Arnhem zit in ieder geval nog tot eind 2024 in een concessie. Je zou eventueel het traject Ede - Arnhem via een onderhandse gunning per december 2024 kunnen gunnen aan de vervoerder die zometeen de Valleilijn wint. Maar dat is juridisch ook al tricky.
Overigens hoor ik ook in de wandelgangen de vrees dat NS graag de Valleilijn wil winnen, zodat ze deze vervolgens weer als omleidingsroute kunnen gebruiken door treinen op de Valleilijn uit te laten vallen. NS kan namelijk een afweging maken: wat kost meer, een trein op de Valleilijn laten uitvallen (en eventueel een kleine boete aan de provincie betalen) of een internationale trein laten uitvallen? Het zou mij niet verbazen als dat tweede voor NS goedkoper is.
Nu is de kans voorlopig verkeken. De Valleilijn zit straks tot 2036 in deze nieuwe concessie en de Sprinter Ede - Arnhem zit in ieder geval nog tot eind 2024 in een concessie. Je zou eventueel het traject Ede - Arnhem via een onderhandse gunning per december 2024 kunnen gunnen aan de vervoerder die zometeen de Valleilijn wint. Maar dat is juridisch ook al tricky.
Overigens hoor ik ook in de wandelgangen de vrees dat NS graag de Valleilijn wil winnen, zodat ze deze vervolgens weer als omleidingsroute kunnen gebruiken door treinen op de Valleilijn uit te laten vallen. NS kan namelijk een afweging maken: wat kost meer, een trein op de Valleilijn laten uitvallen (en eventueel een kleine boete aan de provincie betalen) of een internationale trein laten uitvallen? Het zou mij niet verbazen als dat tweede voor NS goedkoper is.
- AppleMoose
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
ik spreek liever over feiten dan wat ik in de wandelgangen allemaal hoor...
En blandning av sött och salt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
^^^dat eerste, bedoel je, zeker.
Lijkt mij ook afhankelijk van hoe dik de bezettingsgraad van zo'n internationale trein zal zijn.. maar goed, ik las ergens anders dat die 7 treinen per dag telkens goed vol zitten.. dus dan levert dat wel een hoge claim op bij uitval/vertraging.
Anderzijds.. is dat kippenlijntje zo druk bezet dan.. dat er geen tijdpaden beschikbaar zijn om een omleidende ICE in te passen, zonder uitval van Vallei lijnen? Het oogt altijd zo rustig, dat stukje spoor.
Lijkt mij ook afhankelijk van hoe dik de bezettingsgraad van zo'n internationale trein zal zijn.. maar goed, ik las ergens anders dat die 7 treinen per dag telkens goed vol zitten.. dus dan levert dat wel een hoge claim op bij uitval/vertraging.
Anderzijds.. is dat kippenlijntje zo druk bezet dan.. dat er geen tijdpaden beschikbaar zijn om een omleidende ICE in te passen, zonder uitval van Vallei lijnen? Het oogt altijd zo rustig, dat stukje spoor.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Je zit vooral met het enkelspoor: alle kruisingsmogelijkheden op de lijn zijn momenteel al in gebruik. 's Avonds laat en op zondag zou je het wellicht nog redden met wat lichte vertragingen als je vlak voor de trein vanuit Ede uit kunt rijden (dan wordt de kruising op Barneveld Centrum niet gebruikt immers).
Maar van maandag t/m zaterdag overdag kom je niet onder het laten uitvallen van een trein uit.
Maar van maandag t/m zaterdag overdag kom je niet onder het laten uitvallen van een trein uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Hoe wil je in Lunteren kruisen dan?Daniel schreef:Je zit vooral met het enkelspoor: alle kruisingsmogelijkheden op de lijn zijn momenteel al in gebruik. 's Avonds laat en op zondag zou je het wellicht nog redden met wat lichte vertragingen als je vlak voor de trein vanuit Ede uit kunt rijden (dan wordt de kruising op Barneveld Centrum niet gebruikt immers).
Maar van maandag t/m zaterdag overdag kom je niet onder het laten uitvallen van een trein uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Nou, daarom die lichte vertragingen dus: met twee treinen op blokafstand achter elkaar aan de tegentrein voorbij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Kom je dan niet bij Barneveld Noord in de knoop? De Valleilijntreinen kruisen elkaar relatief vlak voor dat station (5 minuten opvolgtijd). Een ICE naar Arnhem moet dan al voorbij Barneveld Noord als de Valleilijn naar Amersfoort er nog staat. En bij een ICE naar Amsterdam moet of de tegentrein eerder aankomen in Lunteren (waardoor die al bij Barneveld Noord zou moeten zijn als de Valleilijn naar Amersfoort er nog staat) of moet de achterliggende Valleilijn 4-5 minuten later vertrekken uit Lunteren (omdat de ICE dan in Lunteren moet wachten tot de tegentrein er is) en komt die op Barneveld Noord weer in de knoop met een tegentrein.
Ik denk dat je een ICE niet probleemloos kan inpassen met de huidige infra. Of je zult een Valleilijntrein niet meer moeten laten stoppen op Barneveld Zuid en Barneveld Noord om de tijd terug te winnen, of je moet een Valleilijntrein een kwartier lang laten wachten op station Barneveld Centrum (om in het pad van de korte slag terecht te komen).
Overigens: waarom zou NS die lijn nodig hebben als ze tegenwoordig een ICE via de Betuweroute naar Utrecht kunnen sturen. Dan kun je Utrecht zelf ook nog aandoen, wat me aantrekkelijker lijkt.
Ik denk dat je een ICE niet probleemloos kan inpassen met de huidige infra. Of je zult een Valleilijntrein niet meer moeten laten stoppen op Barneveld Zuid en Barneveld Noord om de tijd terug te winnen, of je moet een Valleilijntrein een kwartier lang laten wachten op station Barneveld Centrum (om in het pad van de korte slag terecht te komen).
Overigens: waarom zou NS die lijn nodig hebben als ze tegenwoordig een ICE via de Betuweroute naar Utrecht kunnen sturen. Dan kun je Utrecht zelf ook nog aandoen, wat me aantrekkelijker lijkt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dat lost het probleem niet op want het conflictpunt blijft hetzelfde. Je komt in dit soort situaties zelden op minder dan 1 minuut uit: trein moet voorbij het wissel rijden, rijweg moet worden ingesteld, sein komt op groen, sein moet gezien worden, vertrekproces moet worden gestart en dan wordt er pas gereden.SuperGhost schreef:Ik dacht dat dat door het lange stuk spoor van 1 voordat je invoegt dat nog net wel lukte? Maar sowieso is dat ook simpel op te lossen door de sporen om te draaien (vertrek ri. Arnhem op 3 en aankomst uit op 1a).Wubbo schreef:Vertrek om .51 (en .21) kan niet als de tegentrein om .21 en .51 aankomt, dat moet een minuut later zijn. Maar een minuut later vertrek past hoogstwaarschijnlijk niet met de aankomende IC uit Arnhem, en een minuut eerdere aankomst lukt waarschijnlijk niet qua vertrek uit Arnhem.
- AppleMoose
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Goed, los van de eeuwige droom om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem en wandelgangangsten over omgeleide ICE's, mocht NS de concessie winnen, wat voor toegevoegde waarde, dat voor reizigers merkbaar is, kan een nieuwe vervoerder hebben op deze lijn, aangezien het materieel overgenomen moet hebben en de dienstregeling zo goed als vastligt?
En blandning av sött och salt.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3415
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Dank Ronaldussen, graag het in dit topic bij de feiten rond de nieuwe concessie houden, voor al uw ideeën rond het doortrekken van de valleilijn hebben we dit topic al.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Hooguit dat de korte slag langer of korter doorrijdt op weekdagen en wel of niet gaat rijden in het weekend.Ronaldussen schreef:Goed, los van de eeuwige droom om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem en wandelgangangsten over omgeleide ICE's, mocht NS de concessie winnen, wat voor toegevoegde waarde, dat voor reizigers merkbaar is, kan een nieuwe vervoerder hebben op deze lijn, aangezien het materieel overgenomen moet hebben en de dienstregeling zo goed als vastligt?
En wellicht de perronindeling op station Barneveld Centrum (houden zoals nu: de doorgaande trein altijd op 1 staat en de korte slag altijd op 2, of zoals kort geleden was: ri. Amersfoort altijd op 1 stond en ri. Barneveld Zuid/Ede altijd op 2)
-
- Berichten: 3679
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Ervaring leert dat bij het verplicht overnemen van al het materieel meestal de zittende vervoerder blijft.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Oja? Maaslijn, Merwede-Lingelijn. Of mis ik iets?
-
- Berichten: 3679
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Daar hoefde niet al het materiaal overgenomen te worden. Er hoefde maar een paar bussen overgenomen te worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Maar alle treinen moesten wel worden overgenomen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Op de Noordelijke Nevenlijnen en ZHO na zijn zelfs alle concessies met een spoorlijn erin na de tweede aanbesteding naar een andere vervoerder gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Maar zoveel zijn er niet overgegaan toch? Achterhoek-Rivierenland, Maaslijn/Limburg en de MerwedeLingeLijn zijn overgegaan met vervoerderswissel? En Almelo-Marienberg is van losse concessie naar onderdeel van een concessie gegaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)
Almelo - Mariënberg zat in een eigen concessie maar is toen mee aanbesteed met de nieuwe concessie Vechtdallijnen, een materieelwissel was er daar al eerder nadat de oorspronkelijke exploitant Oostnet (later opgegaan in Connexxion) de uitvoering aan Syntus uitbesteedde. De Linten waarmee Syntus daar reed zijn echter gewoon mee overgegaan naar Arriva.
Verder heb je dus nog maar twee concessies met spoorlijn die meerdere keren zijn aanbesteed: ZHO was Syntus en is toen het opging in de nieuwe concessie Twente ook bij Syntus gebleven. En de Noordelijke Nevenlijnen zijn bij de tweede aanbesteding ook bij Arriva gebleven.
Verder heb je dus nog maar twee concessies met spoorlijn die meerdere keren zijn aanbesteed: ZHO was Syntus en is toen het opging in de nieuwe concessie Twente ook bij Syntus gebleven. En de Noordelijke Nevenlijnen zijn bij de tweede aanbesteding ook bij Arriva gebleven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten