Pagina 6 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 01 mar 2023, 20:04
door SuperGhost
Ah, oke

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 19:46
door marvinkok
dennistd schreef: di 28 feb 2023, 03:19 Ik las dat Connexxion en Keolis hebben ingeschreven op deze concessie.

(geen openbare bron voor te vinden)
Is het niet vreemd dat er niks over te vinden is vanuit de provincie?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 07 mar 2023, 16:05
door dennistd
Dat is inderdaad best raar....

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: ma 17 apr 2023, 14:32
door marvinkok
De uitslag van de aanbesteding is verschoven.
De provincie heeft gemeld dat de uitslag 18 april (morgen dus al!) Bekend wordt gemaakt.
Bron is mijn werkgever :Y

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:36
door marvinkok
Aan het personeel is medegedeeld dat Keolis de winnaar is geworden en de komende 13 jaar het vervoer op de Valleilijn mag gaan uitvoeren. Na de gebruikelijke bezwaarperiode uiteraard

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:42
door Flippylosaurus
Keolis heeft Amf-Ed gewonnen, volgens Transdev. Connexxion en Keolis waren de enige inschrijvers. Ze gaan (hoe kan het ook anders) de komende zes weken gebruiken om een eventueel bezwaar te formuleren.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:50
door dennistd

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:53
door reisthijs
Ah, ze hebben het foutje gelukkig snel ontdekt (er stond net nog 2013 in dat bericht).

Zie ook https://www.gelderland.nl/nieuws/keolis ... wageningen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:54
door Milco
Netjes! Ik gun het Keolis ook eerder dan Transdev. Ik ben benieuwd of ze wellicht uitbreidingsplannen hebben (in de toekomst). :)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:57
door sirvinniei
Nou de infrastructurele maatregelen voor een kwartiersdienst over de hele route zijn vrij recent afgeschoten, veel valt er niet uit te breiden.
Zullen we dan maar weer gaan speculeren over doortrekking naar Arnhem?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:01
door regenmaker
Laten we hopen dat dit een voorbode is voor de concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley. :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:05
door April064
Ik gun het Keolis ook wel. Die livery is ook echt prachtig. Het lijkt wel meer op een ComfortRRReis voertuig dan een "gewoon" RRReis voertuig, maar dat maakt niet zo veel uit.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:18
door SuperGhost
Ik denk dat een trein dan ook eerder in het comfortRRReis segment thuis hoort dan het gewone RRReis segment?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:52
door DDietzen
Uit het artikel van de provincie:
Provincie Gelderland schreef:In de toekomst is te zien waar het druk is in de trein en waar nog zitplaatsen zijn. Aan de buitenkant van de trein is dat te zien aan de kleuren rood, groen en oranje. Binnen in de trein is dit te zien aan groen boven een lege zitplaats.
Leuk foefje :lol: Nu nog hopen dat dat systeem onderscheid kan maken tussen een jas of tas en een persoon op een zitplaats, anders zal je bij een halfvolle trein al gauw geen groen licht boven een stoel meer zien :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 17:05
door Lijn 45
Milco schreef: di 18 apr 2023, 15:54 Ik ben benieuwd of ze wellicht uitbreidingsplannen hebben (in de toekomst). :)
Misschien willen ze Flirts en Protossen tussen ZwenZwoka en de Valleilijn ruilen om meer capaciteit op laatstgenoemde verbinding te krijgen? Oorspronkelijk was het idee dat de Protossen verlengd konden worden met extra tussenbakken, maar door de failliesmenten van FTD is dat niet meer mogelijk.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 17:09
door jelmerrr
Op Zwenzwoka is het ook al staan in het gangpad in de spits dus daar is capaciteit ook volledig nodig.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 17:13
door Daniel
DDietzen schreef: di 18 apr 2023, 16:52 Uit het artikel van de provincie:
Provincie Gelderland schreef:In de toekomst is te zien waar het druk is in de trein en waar nog zitplaatsen zijn. Aan de buitenkant van de trein is dat te zien aan de kleuren rood, groen en oranje. Binnen in de trein is dit te zien aan groen boven een lege zitplaats.
Leuk foefje :lol: Nu nog hopen dat dat systeem onderscheid kan maken tussen een jas of tas en een persoon op een zitplaats, anders zal je bij een halfvolle trein al gauw geen groen licht boven een stoel meer zien :mrgreen:
Als je al in de trein staat heb je toch geen lampje meer nodig om te zien of een zitplaats vrij is?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 17:58
door regenmaker
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de samenwerking op de RRReis website gaat. Straks EBS, Hermes, Arriva en Keolis. :')

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:09
door The Greyhound
Hoe denkt Keolis met 7 oude incourante treinstellen hier geld te kunnen verdienen? Een Frans staatsbedrijf dat ons heeft opgezadeld met een fraude zaak en een vloot waardeloze Chinese bussen had ik graag definitief zien verdwijnen uit Nederland.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:21
door marvinkok
Ik zou de Flirt geen incourant treinstel willen noemen...

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:22
door Tjekken
April064 schreef: di 18 apr 2023, 16:05 Ik gun het Keolis ook wel. Die livery is ook echt prachtig. Het lijkt wel meer op een ComfortRRReis voertuig dan een "gewoon" RRReis voertuig, maar dat maakt niet zo veel uit.
Op de render staat Ede-Noord op de treinbestemming....
Foutje of gaat men weer stationsnamen veranderen?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:25
door SuperGhost
Waarschijnlijk gewoon een PR-mannetje zonder verstand van het OV lijkt me.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:34
door Meltrain
regenmaker schreef: di 18 apr 2023, 17:58 Ik ben overigens wel benieuwd hoe de samenwerking op de RRReis website gaat. Straks EBS, Hermes, Arriva en Keolis. :')
Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 18 apr 2023, 18:49
door DDietzen
Lijn 45 schreef: di 18 apr 2023, 17:05
Milco schreef: di 18 apr 2023, 15:54 Ik ben benieuwd of ze wellicht uitbreidingsplannen hebben (in de toekomst). :)
Misschien willen ze Flirts en Protossen tussen ZwenZwoka en de Valleilijn ruilen om meer capaciteit op laatstgenoemde verbinding te krijgen?
Klein zijweggetje: voor inzet op ZwenZwoka zou ATB-NG vereist zijn, heeft de Protos dat? Ik zou verwachten dat 'ie slechts ATB-EG aan boord heeft aangezien 'ie nergens in de buurt van z'n inzetgebied ATB-NG-spoor tegenkomt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 09:33
door en-es
Volgens Keolis gaat staan in hun treinen aangenaam worden. Voor wat het waard is. _O- _O-