Pagina 7 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 09:51
door sirvinniei
Misschien komen er van die stakussetjes, zoals NS ze ook heeft in nieuwe trein.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 09:55
door VIRM
cassie127 schreef: wo 01 mar 2023, 09:49 NS heeft weldegelijk interesse getoond om zich in te schrijven en een bod uit te brengen.
Wat heeft NS tegengehouden dat te doen?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 19:03
door regenmaker
Komt de gedeputeerde weer als naam op de trein te staan? :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 21 apr 2023, 18:13
door aadvannijen
Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 21 apr 2023, 18:18
door SuperGhost
Tja, gezien de beperkingen van die lijn kun je ook niet zoveel op de dienstregeling concureren he? Dan valt de keuze al snel op dat 'kwartje' ;)

En resultaten uit het verleden bieden natuurlijk ook geen garantie voor de toekomst. Bovendien heeft Keolis dus niet eerder op die lijn gereden, dus kun je ook moeilijk vergelijken op hoe ze het beiden op die lijn zouden doen. Dan is het ook vrij oneerlijk om dat te gebruiken als maatstaf in een aanbesteding.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: ma 24 apr 2023, 16:18
door Reiziger Delft
aadvannijen schreef: vr 21 apr 2023, 18:13 Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Connexxion heeft de lijn ook verkregen via een aanbesteding en daar ben je toch juist tevreden over?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 25 apr 2023, 09:36
door gkw1969
Connexxion heeft in 2006 gewonnen, daarna zijn er geen aanbestedingen meer geweest. Alleen een verlenging van 5 en een verlenging van 2 (door corona) jaar.
En we weten allemaal wel dat bij een verlenging er geen bezuinigingsvoorstel op tafel ligt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 25 apr 2023, 22:19
door Durashift
aadvannijen schreef: vr 21 apr 2023, 18:13 Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Prijsstelling deed voor de helft mee in de weging / puntenaantal.

De provincie wordt nu opbrengstverantwoordelijk. Dus het financiële risico ligt minder bij de vervoerder, die dient 'gewoon' de rekening in voor de gemaakte kosten per jaar..
(..)Prijs-kwaliteit

2 partijen schreven in voor de aanbesteding. Gunning vond plaats op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Prijs en kwaliteit telden beiden voor 50% mee. Inschrijvers moesten een materieelplan, kwaliteitsplan en personeelsplan indienen. Een beoordelingsteam beoordeelde dit. Keolis behaalde de hoogste totaalscore.
Opbrengstverantwoordelijkheid

We hebben ervoor gekozen om in deze concessie verantwoordelijk te worden voor de opbrengst in plaats van de vervoerder. Dat betekent dat we de vervoerder betalen voor de kosten die worden gemaakt voor het rijden van de treinen en alles wat daarbij hoort. De inkomsten gaan naar de provincie. Daarmee halen we het grootste financiële risico voor de vervoerder weg.
https://www.gelderland.nl/nieuws/keolis ... wageningen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 30 mei 2023, 16:02
door Frank93
Transdev maakt geen bezwaar tegen de gunning en dus heeft Keolis nu ook officieel de aanbesteding gewonnen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 07 jul 2023, 19:25
door Lijn 45
Worden de treinstellen voor of na de concessiewissel gemoderniseerd/omgeschilderd?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 07 jul 2023, 19:27
door marvinkok
Na, wordt een 2 jarenplan. Zal een Flirt van Zwenzwoka naar Valleilijn gaan om stellen vrij te spelen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 08 jul 2023, 01:55
door dennistd
Zwenzwoka zit toch ook niet heel ruim in het materieel zou ik zeggen. Ideetje om twee gekoppelde Lintjes in de Barneveld-pendel te zetten? (A)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 10:20
door koekje
- Diesel onder bovenleiding terwijl dat niet persé noodzakelijk is
- Maximum snelheid van 120 km/h
- Iedere machinist daar bekend maken met het spul
- Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.

Ja hoor, topidee

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 10:43
door ArrivaBas
Connexxion heeft eerder twee Breng-GTW's ingezet op de Valleilijn. Dat was uiteraard ook dieselen onder de draad, maar voor een of meerdere kortere periodes dan de nu voorziene twee jaar.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 11:54
door marvinkok
Zwenzwoka kan makkelijk een stel missen....

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 12:03
door Wubbo
Is dieselen op Zwolle - Kampen niet logischer dan op Amersfoort - Barneveld Zuid (als je dan toch ergens Linten in moet zetten)?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 12:03
door Lijn 45
Ik denk niet dat de Linten de krappe rijtijden op Kampen kunnen halen.
ArrivaBas schreef: zo 09 jul 2023, 10:43 Connexxion heeft eerder twee Breng-GTW's ingezet op de Valleilijn. Dat was uiteraard ook dieselen onder de draad, maar voor een of meerdere kortere periodes dan de nu voorziene twee jaar.
Ze hebben ruim een jaar (eind 2016 tot begin 2018) op de Valleilijn gereden.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 14:24
door Meltrain
En omdat ze gekoppeld moesten rijden, ontstond toen de gekke situatie dat de "tussentreinen" meer capaciteit boden dan de doorgaande treinen.
Wubbo schreef: zo 09 jul 2023, 12:03 Is dieselen op Zwolle - Kampen niet logischer dan op Amersfoort - Barneveld Zuid (als je dan toch ergens Linten in moet zetten)?
Dat lukt waarschijnlijk alleen als Zwolle Stadshagenn tijdelijk niet bediend wordt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 09 jul 2023, 18:06
door Gebruikersnaam
koekje schreef: zo 09 jul 2023, 10:20 - Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.
Volgens Sporenplan is er op Amersfoort gewoon een tankplaat.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 11 jul 2023, 18:25
door Nickipedia
De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.

Afgezien daarvan zou de maximum snelheid van 120km/h van een Lint geen belemmering zijn, toen de Protossen net in dienst waren mochten deze vanwege slechte rijeigenschappen ook slechts 110km/h.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 11 jul 2023, 19:08
door SuperGhost
Alleen zijn er intussen wel twee stations bijgekomen op die lijn...

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 11 jul 2023, 19:29
door jelmerrr
Nickipedia schreef: di 11 jul 2023, 18:25 De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.
Nog vaker achterblijvers bedoel je?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 12 jul 2023, 20:03
door Nickipedia
Dat lijkt me niet zo moeilijk :D is mij in de afgelopen vijf jaar slechts 1x gelukt en dat was met de eerste trein na een verstoring.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 14:01
door omaylie
Krijgen de treinen op de Valleilijn dan eindelijk GPS zodat we ook live locatie van die treinen hebben? Want volgens mij hebben ze dat nu niet.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 14:44
door marvinkok
Aannemelijk komt er dezelfde reisinfo in die ook in de huidige Keolistreinen zit. Dus dan wel.