Pagina 9 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 19 dec 2023, 22:22
door Nickipedia
Klopt, tijdelijk is de 315 uit Twente er, uiteindelijk komt de 323.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 29 dec 2023, 21:40
door ovVeluwe
De 315 heeft intussen het RRReis jasje aan met treinvervangend vervoer stickers.

Wat is eigenlijk de reden dat deze maar tijdelijk is en de 323 pas later gebruikt gaat worden?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 13:22
door Heel_Holland_Spot
Afgelopen zaterdag zag ik in Zwolle (op het terrein van Syntus/Keolis) een Tribus Civitas staan, in de kleuren van RRReis met de tekst 'Trein Vervangend Vervoer' erop.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 13:51
door VIRM
Ja. Van wat ik op dit forum heb gelezen, heeft Keolis een eigen vloot TVV-bussen in Overijssel.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 13:54
door Milco
Dat klopt, Keolis heeft enerzijds VDL Berkhof Ambassadors voor Blauwnet en anderzijds hetzelfde type én Tribus Civitassen voor de spoorlijn van RRReis.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 12:21
door omaylie
Is de RS34 nou een sprinter of een stoptrein? Op de OVNL wiki staat stoptrein, maar meerdere reisplanners (in ieder geval de NS, RRReis en 9292) zeggen juist sprinter.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 12:47
door umbusko
Best kans dat dat met de wisseling van vervoerder is gewijzigd en het daarom op de wiki vergeten is. Wellicht kan iemand zekerheid geven. _O_

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 12:53
door Milco
Blijkbaar is het inderdaad een sprinter. Ik zal het zo aanpassen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 12:55
door Heel_Holland_Spot
Ik weet het niet 100%, maar op Kampen-Zwolle-Enschede noemt Keolis het Sprinters, dus de kans lijkt me reëel aanwezig dat het op Amersfoort-Ede ook Sprinters zijn

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 13:21
door Lijn 45
Is er al iets bekend over wanneer men met de revisie van de treinstellen wil gaan beginnen?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 13:28
door omaylie
Milco schreef: zo 10 mar 2024, 12:53 Blijkbaar is het inderdaad een sprinter. Ik zal het zo aanpassen.
Dank je! Ik heb de Wikipedia-sjablonen (deze en deze) inmiddels ook aangepast.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 10 mar 2024, 15:23
door Daniel
Lijn 45 schreef: zo 10 mar 2024, 13:21 Is er al iets bekend over wanneer men met de revisie van de treinstellen wil gaan beginnen?
Hebben ze in augustus alle tijd voor denk ik zo, dan is er een periode waarin zowel Amersfoort als Ede-Wageningen eruit liggen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 12 mar 2024, 04:57
door erjeebee
Gaan ze dan niet tussen Lunteren en Barneveld pendelen? :lol:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 12:29
door Bemined
Kun je wel keren in Lunteren? Dat station heeft geen bediende inrijdseinen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 12:39
door Daniel
Zat je niet ook met veerwissels op die lijn waardoor je niet terug kunt waar je vandaan komt? Herinner dat de destijds op Barneveld Centrum iets moesten aanpassen om te keren en daarom in eerste instantie nog tot Barneveld Noord gereden werd.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 13:47
door iamthedutchdude
In Lunteren was er iets bijzonders met de wissels, maar wat precies ben ik even kwijt. Afhankelijk van de situatie in Lunteren zou er in theorie Barneveld Noord - Barneveld Zuid of Barneveld Noord - Lunteren gereden kunnen worden. Tijdens de afgelopen werkzaamheden op Amersfoort Centraal werd echter het hele traject verbust. Ik vermoed dan ook dat bij werkzaamheden in zowel Amersfoort als Ede hetzelfde gaat gebeuren.
Daniel schreef: zo 10 mar 2024, 15:23
Lijn 45 schreef: zo 10 mar 2024, 13:21 Is er al iets bekend over wanneer men met de revisie van de treinstellen wil gaan beginnen?
Hebben ze in augustus alle tijd voor denk ik zo, dan is er een periode waarin zowel Amersfoort als Ede-Wageningen eruit liggen.
Als ik de lijst met werkzaamheden bekijk liggen die twee trouwens geen enkel moment tegelijk: Amersfoort (geheel) van 13 tot 29 juli, Ede-Wageningen (geheel) van 29 juli tot 13 augustus en dan Amersfoort (geheel) weer van 15 tot 19 augustus. Gedurende dat Ede eruit ligt lijkt bij Amersfoort alleen aan het stuk richting Den Dolder gewerkt te worden.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 14:03
door dennistd
Lunteren heeft maar één uitrijsein per richting. Je kunt daar dus niet kopmaken. Enige manier zou het keren achter het inrijsein zijn.

Afbeelding
Bron: sporenplan.nl

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 14:13
door Bemined
Dat inrijdsein is dus echter een automatisch sein en bevind zich in een overwegaankondiging dus daar zal je niet zomaar kunnen keren vermoed ik.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 14:18
door iamthedutchdude
Zou er niet op spoor 922 gekeerd kunnen worden vanuit en richting Amersfoort? Als in: wissel 21 linksleidend, stoppen aan perron, kering en door uitrijsein 20 terug naar Amersfoort? Of is het daarvoor verplicht dat er een stoptonend uitrijsein richting Ede-Wageningen staat?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 14:28
door Bemined
Nee, vanuit Amersfoort kun je alleen naar spoor 1.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 15:12
door iamthedutchdude
Huh, wissel 21 biedt toch de mogelijkheid om vanaf spoor 2 richting Amersfoort te rijden? Waarom zou de omgekeerde richting dan niet kunnen (eventueel met het vastleggen van het wissel)? Of had Daniël gelijk en zijn het veerwissels op de Kippenlijn?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 16:00
door Daniel
iamthedutchdude schreef: do 14 mar 2024, 13:47 Als ik de lijst met werkzaamheden bekijk liggen die twee trouwens geen enkel moment tegelijk: Amersfoort (geheel) van 13 tot 29 juli, Ede-Wageningen (geheel) van 29 juli tot 13 augustus en dan Amersfoort (geheel) weer van 15 tot 19 augustus. Gedurende dat Ede eruit ligt lijkt bij Amersfoort alleen aan het stuk richting Den Dolder gewerkt te worden.
De nieuwsberichten hebben het echter over vier weken geen trein naar Hilversum, vijf weken naar Utrecht en zes weken naar Ede-Wageningen.
Ik vermoed zomaar dat het probleem is dat je niet het opstelterrein op en af kunt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 16:12
door ThatPCDude
Er kan wel in Lunteren gekeerd worden, maar dan moet er een wissel gekrukt worden. CXX was niet zo happerig met die instructies uitgeven, maar ik weet niet hoe het nu met Keolis zit.
^via via gehoord van een Valleilijnmachinist.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 17:03
door Gebruikersnaam
https://www.flickr.com/photos/134992401 ... 010712545/
Informatieve beschrijving van hoe het in Lunteren allemaal in elkaar steekt. Kort gezegd kan je inderdaad niet zomaar keren in Lunteren.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 17:08
door Bemined
iamthedutchdude schreef: do 14 mar 2024, 15:12 Huh, wissel 21 biedt toch de mogelijkheid om vanaf spoor 2 richting Amersfoort te rijden? Waarom zou de omgekeerde richting dan niet kunnen (eventueel met het vastleggen van het wissel)?
De inrijder is dus een automatisch sein, daar vandaan kunt helemaal geen rijwegen instellen en daarmee dus ook niet kiezen voor een perron. Je hebt alleen uitgaande rijwegen, die zetten het wissel in de juiste stand en zodra de rijweg afgereden is gaat het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand en zal de inrijder weer veilig komen. Ik weet alleen niet of dat direct is of dat de trein eerst een paar secties verder moet rijden omdat je dus in een overwegaankondiging zit.