Pagina 10 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 17:16
door iamthedutchdude
Ahh. Dat verduidelijkt de zaak behoorlijk. Dank!

Dat krukken maakt het flink wat onwaarschijnlijker dat er gekeerd wordt op Lunteren en dan kan er dus hooguit tussen Barneveld-Noord en Barneveld Zuid gependeld worden. Ik kan me zo voorstellen dat Keolis dan nog liever het hele traject verbust.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 18:44
door Bemined
Ik heb even wat zitten zoeken: met VCVL beveiliging zou je in principe moeten kunnen keren achter het inrijdsein. Dus je komt binnen op het voorkeursspoor, je laat de reizigers uitstappen en vertrekt leeg tot achter het inrijdsein. Zodra je de las bij de inrijder voorbij bent loopt het wissel automatisch om en komt het sein uit de stand stop waarna je kop kunt maken. Maar je keert echter wel op de vrije baan dus als er overwegen aanwezig zijn zoals in Lunteren is het net even iets ingewikkelder. Wat ik kan vinden moet je in dat geval doorrijden tot voorbij het voorsein en dan met een partij instructies overweg op zak terugrijden naar de inrijder die dan automatisch uit de stand stop gekomen zal zijn.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 13 apr 2024, 22:28
door omaylie
Is het al bekend wanneer de treinen de RRReis-huisstijl krijgen?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 13 apr 2024, 23:00
door cassie127
Grote kans dat het gaat gebeuren tijdens/rondom de grote buitendienststelling van Amersfoort.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: zo 14 apr 2024, 21:44
door Nickipedia
De eerste revisie is nog niet begonnen, dus dat zal nog even op zich laten wachten. Dit is voor nu uitgesteld in verband met de gewenste inbouw van toiletten in de Protossen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 16:35
door Heel_Holland_Spot
Ik zag op Instagram een filmpje voorbij komen van FLIRT3 5038 in 's-Hertogenbosch. Ik vermoed dan dat ie naar Blerick gaat. Wellicht voor revisie? Of is er een andere reden voor dat hij in 's-Hertogenbosch was?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 16:37
door Lijn 45
De stellen van de Valleilijn worden in Roosendaal onderhouden, de snelste route tussen Amersfoort en Roosendaal is via 's-Hertogenbosch.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 18:29
door cassie127
De flirts worden ook onderhouden bij Stadler in Hengelo.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 20:16
door marvinkok
Nee, onderhoud is bij Brouwer, zowel voor de Flirt als de Protos van de Valleilijn.
Er is er laatst wel een in Hengelo geweest wegens een draaistelwissel, maar dat was alleen omdat het in Roosendaal niet mogelijk is door het ontbreken van hefbokken.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 22:36
door Durashift
^^ en wat met een laptop of schroevendraaier af kan..wordt op lokatie gedaan, schat ik zo in..Ik heb wel eens een service auto van Stadler op de Bokkeduinen gezien, voor de neus van de Vallei Flirt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 01:01
door Nickipedia
Afgelopen week zijn alle Protossen naar Strukton in Zp geweest voor het preventief afdraaien van de wielen. Die stellen komen nog eens ergens…

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 09:50
door ThatPCDude
...Maar erg efficiënt is het niet :X

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 10:18
door cassie127
Tja er zijn wel meer dingen niet efficiënt. Als je ziet hoeveel materieel er dagelijks leeg door het land rijdt om ergens anders weer een trein te kunnen rijden...

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 11:29
door ArrivaBas
Het is natuurlijk niet zo dat al die lege ritten doelbewust zijn. Bij NS zijn dat soms ook lege ritten omdat de Bijsturing materieel naar de juiste plek dirigeert, bijvoorbeeld om materieel waarvan een rit in de omloop is opgeheven toch aan de juiste kant van de route te krijgen, zodat de vervolgrit niet ook afgeschaft hoeft te worden.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 11:45
door cassie127
Klopt. Die ritten heb ik zelf ook vaak zat aangevraagd.
Spoiler: show
dan krijg je bijvoorbeeld een 89415 van Zp naar Ut via Dv met behandeling 0023 voor Machinistwissel te Dv en in Ut behandeling 0018: Opstellen
Maar zelfs dan wordt er nog veel leeg gereden. Ook vanuit de planning. Bijvoorbeeld omdat er veel vraag is naar Eindhoven en er daardoor meer stellen in Eindhoven uitlopen dan dat nodig is terwijl Nijmegen bijvoorbeeld 2 tekort komt voor de opstart.