Pagina 3 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: ma 24 feb 2020, 21:01
door Wubbo
Ja, maar het ging me meer om de verhouding. Er zijn er 3 overgegaan met vervoerderswissel en 2 zonder vervoerderswissel, dat verschil is dus heel klein (en niet te voorkomen gezien het een oneven aantal is).

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: ma 24 feb 2020, 21:05
door sirvinniei
ovVeluwe schreef:Maar alle treinen moesten wel worden overgenomen. :wink:
Dat heb ik ook niets over gezegd. :wink:

Het punt is dat overheden die dezelfde dienstregeling met hetzelfde materieel willen eigenlijk impliciet om dezelfde vervoerder vragen. Ook niet verwonderlijk gezien de DMG taferelen: een vorige vervoerder kan de treinen zo afleveren als hij wil.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: ma 24 feb 2020, 21:12
door Durashift
^^ ja, maar dat was een concessie met trein én bus. Dit is (vooralsnog) alleen een trein concessie. Ligt toch weer ff anders, denk ik.

Draai het om.. vermoedelijk zitten er bij de opdrachtgever een paar snuggere mensen die dus snappen dat het huidige pakket, gezien de staat van infra en de verwachte toekomst daarvan, eigenlijk al het maximaal haalbare is. Dan getuigt het, vind ik, van realiteitszin om dat dan ook zo uit te vragen bij de markt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: ma 24 feb 2020, 21:35
door marvinkok
Daniel schreef:Almelo - Mariënberg zat in een eigen concessie maar is toen mee aanbesteed met de nieuwe concessie Vechtdallijnen, een materieelwissel was er daar al eerder nadat de oorspronkelijke exploitant Oostnet (later opgegaan in Connexxion) de uitvoering aan Syntus uitbesteedde. De Linten waarmee Syntus daar reed zijn echter gewoon mee overgegaan naar Arriva.
Niet helemaal, de 44 en 45 waren voor Almelo-Marienberg in Twents uitvoering, maar die rijden nog gewoon voor Syntus/Keolis :wink:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: ma 24 feb 2020, 22:46
door AppleMoose
sirvinniei schreef:Het punt is dat overheden die dezelfde dienstregeling met hetzelfde materieel willen eigenlijk impliciet om dezelfde vervoerder vragen.
Of men ziet in dat telkens vragen om nieuw materieel, terwijl het 'oude' nog goed is, gewoon geldverspilling is.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 25 feb 2020, 19:27
door SuperGhost
Hoe zijn we opeens van de Valleilijn naar Almelo-Mariënberg gegaan? :?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 25 feb 2020, 19:29
door Mikos
Omdat we er alles aan zullen doen het ook in dit topic te hebben over de doortrekking van de lijn Almelo-Mariënberg naar Groningen! :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 25 feb 2020, 19:47
door SuperGhost
Laten we dan eerst beginnen met doortrekken naar Enschede :wink:

Zullen we dan nu weer terug gaan naar de Valleilijn?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 26 mar 2020, 16:03
door Statler Rail
De coronacrisis heeft gevolgen voor de aanbesteding van de Valleilijn:
De Concessieverlener deelt uw mening dat de actuele ontwikkelingen rond het Coronavirus en de gevolgen hiervan voor het openbaar vervoer uitzonderlijk en ingrijpend zijn. Op dit moment zijn er nog vele vragen en onzekerheden. De Concessieverlener heeft daarom besloten om de sluitingsdatum voor het doen van een Inschrijving te verschuiven van 19 mei naar 24 augustus 2020 om 10:00 uur. De planning met betrekking tot de tweede Nota van Inlichtingen is ook gewijzigd. De tweede mogelijkheid voor het stellen van vragen sluit op woensdag 3 juni 2020 om 12:00 uur. De tweede Nota van Inlichtingen wordt op 17 juni 2020 gepubliceerd. Op Negometrix is de actuele planning te vinden.
Bron: Nota van Inlichtingen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 26 mar 2020, 21:51
door Durashift
Dat zal wel met meer aanbestedingen / sluitingsdatums gaan gebeuren. Inschrijvers zullen momenteel ook wel gebrek aan menskracht en, voor de nabije toekomst, aan middelen hebben om dit allemaal goed te kunnen managen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 21:09
door Statler Rail
Inmiddels is de laatste Nota van Inlichtingen gepubliceerd en bevestigt de concessieverlener nogmaals dat de aanbesteding gewoon door gaat.

Wel is er met het voornemen tot intrekking van het gunningsbesluit IJssel-Vecht nog wat extra onduidelijkheid ontstaan. Ik ben benieuwd of Keolis nog op deze concessie kan inschrijven. En als ze inschrijven en zouden winnen, dan wordt dat nog een leuke juridische discussie.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 23:44
door ICE105
Rustig afwachten wie er inschrijven. Wat is de de deadline voor het inleveren van de biedingen?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: vr 17 jul 2020, 01:29
door teun
24 Augustus als ik Negometrix moet geloven

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 25 jul 2020, 09:44
door Durashift
Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen. :lol: :roll:
Omroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)

De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.

Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.

Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beter

Petitie:

https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 25 jul 2020, 09:56
door en-es
Ik lees elders een bericht van 14 juli waarin staat dat het voortbestaan van de Valleilijn in gevaar is al er geen geld bijkomt. :shock:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 25 jul 2020, 10:28
door gkw1969
Dat geld voor alle concessies van CXX. Eringa roept dat al een aantal maanden voor de hele sector om Den Haag te bewegen met meer geld te komen. Dat is al meer dan 10 jaar de tactiek van CXX.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 25 jul 2020, 11:18
door sirvinniei
Durashift schreef:Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen. :lol: :roll:
Omroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)

De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.

Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.

Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beter

Petitie:

https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
*slaat vuist op tafel*
Van welk geld?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 25 jul 2020, 15:32
door SuperGhost
Durashift schreef:Ondertussen kan men nog een petitie ondertekenen. :lol: :roll:
Omroep GLD.nl schreef:Tim Sekac uit Amsterdam noemt zichzelf een 'spoorpetitionaris', die voor een duurzamer Nederland is. Hij ijvert voor meer spoorlijnen of verbeterd spoor in plaats van snelwegen. Zijn nieuwste project is Valleilijn. (..)

De Valleilijn vanaf Ede zou bij Barneveld (centrum) een afbuiging richting Apeldoorn moeten krijgen, vindt Sekac, met onderweg twee stations bij Stroe en Uchelen. Zo kan de reistijd van Ede naar Apeldoorn en terug met circa 25 minuten gereduceerd worden.

Ook zou er een Valleilijndienst tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten komen die dan stopt in Hoevelaken, Barneveld (Noord), Stroe en Uchelen.

Sekac adviseert om de huidige treindienst van Amersfoort naar Ede-Wageningen over bestaand spoor door te laten rijden naar Arnhem. (..)
Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -kan-beter

Petitie:

https://petities.nl/petitions/trek-vall ... ?locale=nl
- Het eerste punt (trein Ede-Barneveld-Apeldoorn) lijkt me kansloos, want dat gaat ten koste van een trein naar Amersfoort en die vraag is veel groter. Daarnaast is het ook minder noodzakelijk als dat tweede punt er al komt en je dan bij Barneveld Noord een goede overstap ri. Apeldoorn zou hebben.
- Het tweede punt (de Valleilijn ook een sprinterdienst Amersfoort-Apeldoorn laten rijden) lijkt me wel een mooie optie zolang NS nog altijd weigert mee te werken aan een station in Barneveld Noord. Wil NS daar wel aan meewerken, dan lijkt het me kansloos (onrendabel).
- Het derde punt (Valleilijn doortrekken naar Arnhem) weet ik zo nog even niet wat mijn standpunt daarin is... :roll: :roll: :roll:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 03 sep 2020, 10:07
door Dennenboom
Even het ontstane gaatje opvullen.
Aanbesteding Valleilijn mislukt: trein blijft toch rijden
https://www.ovpro.nl/trein/2020/08/24/g ... alleilijn/
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... valleilijn

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 03 sep 2020, 23:10
door Vinny
Tussen Apeldoorn en Amersfoort sprinters te laten rijden lijkt me wel een goed idee, dan hoeft de Valleilijn ook niet 4x per uur vanaf Barneveld te rijden.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 17:55
door SuperGhost
En waarom niet? Die 4x p/u kwam er weliswaar oorspronkelijk vanwege een concessie-eis, maar is inmiddels (corona niet meegerekend) hard nodig geworden in de spits vanwege de capaciteitsproblemen tussen Barneveld en Amersfoort (zelfs met 4x p/u waren die er nog). En dit komt echt niet vanwege Hoevelaken (de problemen waren er al voordat dat station geopend was), maar door Barneveld. Station Barneveld Centrum is op Amersfoort na het drukste station voor de Valleilijn. Een sprinter Amersfoort-Apeldoorn komt niet bij Barneveld Centrum en kan dus geen (extra) capaciteit bieden op deze verbinding.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 19:02
door Vinny
Langere treinen inzetten kan natuurlijk ook gewoon :lol:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 19:03
door cassie127
Een sprinter Apeldoorn - Amersfoort kan hooguit een alternatief zijn voor reizigers die gebruik maken van Hoevelaken en Barneveld Noord.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 19:32
door SuperGhost
Of het kan (als Gelderland vast wil houden aan 4 treinen voor Hoevelaken en Barneveld Noord ri. Amersfoort) gebruikt worden om 2 van de 4 treinen als sneltrein in te leggen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Centrum.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:11
door Gebruikersnaam
Tot 2023 rijdt Connexxion nog op de Valleilijn: De Gelderlander