Pagina 4 van 10

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:50
door Durashift
^^^ de provincie krijgt alle inkomsten, lees ik. Wat blijft er dan voor Cxx / Transdev nog over dan?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:01
door marvinkok
Hetzelfde als in andere concessies waar de opdrachtgever opbrengstverantwoordelijk is...
Een vaste vergoeding met eventuele bonussen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:40
door reisthijs
Connexxion krijgt voor deze noodconcessie een vaste vergoeding van €25 miljoen, plus compensatie voor het tekort aan inkomsten wat naar verwachting 3,5 miljoen is.
Meer daarover in het persbericht van de provincie: https://www.gelderland.nl/Persberichten ... traal.html

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 23:10
door Durashift
Ok, bedankt. :pos:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 23:37
door AppleMoose
Waarom worden er eigenlijk modernere (dus nieuwe) treinen gevraagd? Zo oud zijn de huidige treinen toch niet?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: di 02 nov 2021, 23:55
door reisthijs
Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.
Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 04:16
door bartjemestrom
Was het niet zo dat men o.a. niet inschreef vanwege die treinstellen? De fabrikant is er niet meer dus moeilijker te onderhouden terwijl de FLIRT een stuk makkelijker te onderhouden is? Dan zou het logischer zijn de Protossen weg te doen en te vervangen door wat anders.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 21:45
door AppleMoose
reisthijs schreef: di 02 nov 2021, 23:55 Er wordt om gemoderniseerde (dus bestaande) treinen gevraagd, zie persbericht, dat gaat om de midlife-revisie van de Protossen neem ik aan.
Zo is de modernisering van de treinstellen geschrapt. In de opvolgende concessie zal hier wel werk van moeten worden gemaakt.
Ah, even verkeerd gelezen :pos:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 11:16
door teun
De provincie begint met de aanbesteding voor de nieuwe concessie die 13 jaar zal lopen vanaf December 2023 tot dus dezelfde einddatum als de oorspronkelijke concessie gehad zou hebben, december 2036.

https://www.gelderland.nl/persberichten ... valleilijn

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 18:35
door Statler Rail
Ik hoop dat er wel wat prikkels voor de vervoerder in zullen zitten via bonus-malusregelingen. Bij een kostencontract heeft een vervoerder anders alleen de mogelijkheid om zijn resultaat te verbeteren door zijn kosten tijdens de looptijd van het contract zoveel mogelijk te verlagen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen 2021 - 2036 (Valleilijn)

Geplaatst: za 26 mar 2022, 18:54
door CamilleKreemers
bij Busvervoer kan reizigesgroei gedeeld worden in de inkomsten, maar bij treinen is dat wat lastiger lijkt me.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: ma 19 sep 2022, 22:29
door regenmaker
Aanbesteding is van start gegaan: Provincie Gelderland.

Volgende is interessant:
In de inspraakreacties werd onder andere gevraagd om het doortrekken van de treindienst naar Arnhem Centraal. Nu moeten reizigers overstappen op Ede-Wageningen. Ook kwam de vraag om een kwartierdienst over de gehele lijn. Voor beiden is nu geen aanleiding noch budget.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 20 sep 2022, 09:43
door sirvinniei
Kwartiersdienst is sowieso iets dat meer afhankelijk is van ProRail dan de vervoerder

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:01
door waldo79
Volgens mij ligt er te weinig dubbelspoor om ten zuiden van Barneveld Zuid een kwartierdienst aan te bieden (A)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:17
door teun
Verdubbeling van Ede Centrum is toch al best wel eens geopperd niet?

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: di 14 feb 2023, 19:39
door sneltram
De sluitingsdatum voor het indienen van een bod is verplaatst van 18 januari naar 27 februari. Ook is de minimum exploitatiebijdrage verhoogd van 11 naar 11,5 miljoen en het maximum van 13 naar 13,5 miljoen. Dit naar aanleiding van vragen van geïnteresseerden en de hoge inflatie. Oftewel: de vervoerders hebben blijkbaar aangegeven dat het voor 11 miljoen niet te doen was en hebben nu tijd meer gekregen en de mogelijkheid tot meer geld vragen: https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... publicatie.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 13:00
door Plutona
Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 13:02
door Hainje
Weer terug naar de NS dan maar.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 13:33
door CamilleKreemers
Jammer dat alle informatie weer geheim is. Het PvE en reizigers aantallen zijn soms heel interessant om te lezen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 17:26
door regenmaker
Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 13:02 Weer terug naar de NS dan maar.
Verbussen dan maar.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 17:32
door ArrivaBas
Plutona schreef: wo 15 feb 2023, 13:00 Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 18:00
door Hainje
regenmaker schreef: wo 15 feb 2023, 17:26
Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 13:02 Weer terug naar de NS dan maar.
Verbussen dan maar.
Doorrijden naar Arnhem acht ik een stuk realistischer dan verbussen.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 19:48
door Etienne
We hebben bingo. *O*

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 21:44
door Stijngeluk
ArrivaBas schreef: wo 15 feb 2023, 17:32
Plutona schreef: wo 15 feb 2023, 13:00 Dit boemeltje wordt volgens mij het minst gewilde spoorlijntje van Nederland.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met reizigersaantallen, maar met logistieke oorzaken. De Valleilijn is hoe dan ook een geïsoleerde spoorlijn met daarnaast een treintype dat verder nergens op de wereld voorkomt. En dan vormt de onderdelenvoorziening voor die treinen ook nog eens een uitdaging omdat de toko die de treinen bouwde al meerdere keren failliet gegaan is.
En een dienstregeling die nagenoeg vast ligt door de infrastructuur en omliggende treindiensten rond Amersfoort.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Geplaatst: do 16 feb 2023, 13:22
door MaartenD
Hainje schreef: wo 15 feb 2023, 18:00
Doorrijden naar Arnhem acht ik een stuk realistischer dan verbussen.
Deze trein heeft nooit doorgereden naar Arnhem, waarom zou dat nu opeens de oplossing zijn?
Daarbij is de infrastructuur er ook niet naar. Terug naar Arnhem moet je tot Wolfheze linkerspoor rijden terwijl met de huidigde dienstregeling de stopper kruist tussen Ede en Wolfheze.