Nee. Er zijn er meer nodig. Het is dan ook vwb de streekwagens geen 1:1 vervanging van de hele vloot.
Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik zag vanmiddag een Citaro gelede op lijn 2 in centrum Ede.
Zal dat nog prettig werken zijn?
Zal dat nog prettig werken zijn?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 23 feb 2023, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Maakt heel weinig uit, met 18 meter althans. 21 meter kan ik niet over meepraten, maar 18 meter rijdt niet veel anders dan 12 meter.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Die trein stopt natuurlijk ook op Ede-Wageningen
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geleed rijden op de stadsdienst in Ede is geen enkel probleem, rijdt net zo makkelijk als een 12 meter. Is alleen wat trager. 21 meter rijdt ook super makkelijk, enige aandachtspunt is de uitzwaai i.v.m. meesturende achteras dus je moet daar wel rekening mee houden, maar ervaar het niet als lastiger rijden dan een normale gelede.
Deze week is men op het station in Ede de laadpalen van de elektrische bussen volledig aan het verwijderen.
Deze week is men op het station in Ede de laadpalen van de elektrische bussen volledig aan het verwijderen.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Aan het verwijderen? Wat?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Gingen die niet naar Lelystad en Emmeloord?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De vele rotondes in Rietkampen lijken me anders niet fijn met gelede bussen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Rotondes in zijn algemeenheid zijn gewoon erg vervelend met een bus. Rij je als chauffeur in Wageningen dan heb je op een dag zo´n 60 á 70x per dag (x5 dagen per week) dat je met een bus een rotonde moet nemen, merk dat mijn polsen en schouders dat niet prettig vinden (en dan hebben we het nog niet over die rotdrempels die overal worden neergelegd). De rotondes in de rietkampen vind ik persoonlijk met een 13 meter vervelender dan met een gelede. Met bochten zoals rotondes verschilt een gelede niet zo veel van een 12 meter.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Niet alleen de laadpalen, maar ook het hele busstation op de huidige plek zal verdwijnen door de verbouwing van station Ede-Wageningen. Die laadpalen komen waarschijnlijk gewoon terug, maar dan bij het nieuwe busstation aan de zuidzijde.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Of die terugkomen is ook nog maar de vraag hoor, op het stallingsterein in Ede schijnen ook alle laadpalen weggehaald te zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
In de huidige concessie zullen ze wel niet terugkomen nee, maar ooit gaan daar ongetwijfeld weer elektrische bussen rijden.
Maar zoals regenmaker al schreef: horen die palen niet bij de BYDs en gaan ze daarom niet naar het volgend jaar toe te voegen deel van IJssel-Vecht?
Maar zoals regenmaker al schreef: horen die palen niet bij de BYDs en gaan ze daarom niet naar het volgend jaar toe te voegen deel van IJssel-Vecht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De panto's op het station misschien wel, maar de stekkerpalen zoals die op de stalling stonden zijn volgens mij universeel, want de Volkswagen E-Golf kon daar ook gewoon mee opgeladen worden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De laadpalen gaan als het goed is allemaal naar Lelystad, zodra daar de stalling gebouwd kan worden. De laadpalen zijn inderdaad universeel, maar ze horen bij IJssel-Vecht. Rijn-Waal start pas in 2026, dus tegen die tijd zal de winnende vervoerder moeten bepalen wat voor laadtechnieken ze willen toepassen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Nickipedia
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De laadinfra in Ede is eigendom van Keolis (gebleven) en komt voorlopig nergens terug.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
En waar ze komen. Want ook dat is nooit zekerovVeluwe schreef: ↑vr 24 feb 2023, 14:39 De laadpalen gaan als het goed is allemaal naar Lelystad, zodra daar de stalling gebouwd kan worden. De laadpalen zijn inderdaad universeel, maar ze horen bij IJssel-Vecht. Rijn-Waal start pas in 2026, dus tegen die tijd zal de winnende vervoerder moeten bepalen wat voor laadtechnieken ze willen toepassen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Wat zal er met de KeoBike fiets(deel)punten gebeuren? Blijven die wel in gebruik omdat er reizigers een abo'tje hebben?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Keobike staat volgens mij los van de concessie, aangezien deze ook niet is opgenomen in het PvE destijds. Ik heb er zelf afgelopen week nog gebruik van gemaakt tussen Heerde en Epe en zag de week ervoor nog het busje rijden. (Er zijn overigens geen abonnementen voor, je moet alleen voldoende tegoed in het account hebben en is nog steeds te gebruiken).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De 4214 stond vanochtend op de Breng-stalling in Nijmegen. De bussen van Veluwe-Zuid krijgen dus soms ook daar onderhoud.
Ook stonden er twee pluk-Amba's (58xx-serie).
Ook stonden er twee pluk-Amba's (58xx-serie).
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Hermes wil per 7 mei de dienstregeling iets aanpassen, o.a. aan de uitgedunde NS-treintijden.
Zie: https://rocovgelderland.nl/adviezen/vel ... 7-mei-2023
Saillant detail: Hermes wilde per 7 mei ook lijn 5-83-85 aanpassen aan de gewijzigde treintijden op De Klomp, maar Syntus kon daar op korte termijn blijkbaar niet aan meewerken. Daarom verbeteren deze aansluitingen per 7 mei alleen in avond/zondag, wanneer de Syntus-lijn 83 niet rijdt.
Zie: https://rocovgelderland.nl/adviezen/vel ... 7-mei-2023
Saillant detail: Hermes wilde per 7 mei ook lijn 5-83-85 aanpassen aan de gewijzigde treintijden op De Klomp, maar Syntus kon daar op korte termijn blijkbaar niet aan meewerken. Daarom verbeteren deze aansluitingen per 7 mei alleen in avond/zondag, wanneer de Syntus-lijn 83 niet rijdt.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Tsja, is altijd de vraag, wil je reizigers in je bus of niet? De treinen komen nu op het hele en halve uur op de Klomp, lijn 83 gaat 15 minuten later en lijn 5 20 minuten later.
Laat de koppeling op Klp van de 83 op de 5 los op Klp en je bent een stuk flexibeler met plannen van je tijden lijkt mij. Doorgaande reizigers zijn er zelden..
Syntus geef iig aan dat ze in de drg 24 op vrij t/m zon op andere tijden willen aansluiten op Klp ivm andere treintijden op deze dagen.
Laat de koppeling op Klp van de 83 op de 5 los op Klp en je bent een stuk flexibeler met plannen van je tijden lijkt mij. Doorgaande reizigers zijn er zelden..
Syntus geef iig aan dat ze in de drg 24 op vrij t/m zon op andere tijden willen aansluiten op Klp ivm andere treintijden op deze dagen.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op wo 12 apr 2023, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Het rondje is zeker bij deze koppeling niet heilig inderdaad en zeker nu het toch allemaal dieselbussen zijn vallen de argumenten die er in 2022 nog waren om de boel niet om te gooien weg.
Doorgaande reizigers heb ik op De Klomp inderdaad ook nooit gezien en met de non-aansluitingen is lijn 5 nog leger (ook op de 80 sluit hij nu net niet aan, da's een 28 minuten overstap geworden)
Eigenlijk is de koppeling qua tijden overigens best praktisch: als 83 op de trein naar Arnhem aansluit en 5 op die uit Utrecht (ligt qua reizigersstromen het meest voor de hand) dan hoef je dus alleen net als voor ETMET de opzet was kort stil te staan rond de haltering van die trein. En dan sluit je automatisch aan op de overige bussen.
Enige complicatie zit dan nog in of de aansluiting op Veenendaal Centrum past, al moet je daar sowieso al kiezen of je aansluit op de trein naar Utrecht met 85 of uit Rhenen met 83. Waarbij de laatste denk ik het relevantst is.
Dank in elk geval voor de link Roeland, zo is de gedachte van Hermes in elk geval nu ook bij het ROCOV Utrecht bekend.
Doorgaande reizigers heb ik op De Klomp inderdaad ook nooit gezien en met de non-aansluitingen is lijn 5 nog leger (ook op de 80 sluit hij nu net niet aan, da's een 28 minuten overstap geworden)
Eigenlijk is de koppeling qua tijden overigens best praktisch: als 83 op de trein naar Arnhem aansluit en 5 op die uit Utrecht (ligt qua reizigersstromen het meest voor de hand) dan hoef je dus alleen net als voor ETMET de opzet was kort stil te staan rond de haltering van die trein. En dan sluit je automatisch aan op de overige bussen.
Enige complicatie zit dan nog in of de aansluiting op Veenendaal Centrum past, al moet je daar sowieso al kiezen of je aansluit op de trein naar Utrecht met 85 of uit Rhenen met 83. Waarbij de laatste denk ik het relevantst is.
Dank in elk geval voor de link Roeland, zo is de gedachte van Hermes in elk geval nu ook bij het ROCOV Utrecht bekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten