Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Eindelijk van die stomme C-lijnnummering af! EBS neemt ook afscheid van de C1 als lijnnummer heb ik begrepen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Mooi, maar het zou nog beter zijn als de twee verschillende routes van lijn C3 elk een apart lijnnummer zouden krijgen (bijvoorbeeld 303 en 304).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Waarom zouden we het voor de reizigers duidelijk maken?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
304 wordt al gebruikt tussen Apeldoorn en Zwolle. Ik las in het vervoersplan van Arnhem-Nijmegen dat lijn 52 uiteindelijk wordt doorgetrokken van Wageningen naar Ede, via Hoevestein. 303 (als die ook zo blijft heten als hij wordt samengevoegd met 352) zal dan nog enkel over de campus rijden. Dus de dubbele routes zijn waarschijnlijk slechts tijdelijk voor de komende 2 jaar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Dat plan over lijn 52 stamt nog uit de tijd dat het nog de 52 was...
Is inmiddels al meerdere keren veranderd, mede door het vervallen van de 1; maar geen idee wat nu de plannen zijn tussen Wageningen en station Ede-Wageningen.
Is inmiddels al meerdere keren veranderd, mede door het vervallen van de 1; maar geen idee wat nu de plannen zijn tussen Wageningen en station Ede-Wageningen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Prima, dan maken we er 303 en 313 van.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Vanuit WUR wordt het doortrekken van de (3)52 naar Ede nog steeds gewenst naar ik weet
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De 352 doortrekken naar Ede is nog altijd het plan, dat zou ook met de trolley 2.0 moeten gebeuren. Ik geloof ook dat de bestelling daarvoor ook al gedaan is?
De langzame buslijn uit Arnhem doortrekken weet ik niet of dat nog altijd in de plannen zit.
Dat de WUR de 352 doorgetrokken wil hebben lijkt me ook logisch, gezien de rechtstreekse verbinding met Arnhem die dan ontstaat. Voor de langzame lijn zal het voor de WUR wat minder nut hebben, dan lijkt het me dat de WUR liever heeft dat de lijnen uit Kesteren naar Ede doorgetrokken worden om ook vanuit de Betuwe/Tiel rechtstreeks een verbinding te hebben. Alleen lijkt me niet dat daar plannen voor zijn.
De langzame buslijn uit Arnhem doortrekken weet ik niet of dat nog altijd in de plannen zit.
Dat de WUR de 352 doorgetrokken wil hebben lijkt me ook logisch, gezien de rechtstreekse verbinding met Arnhem die dan ontstaat. Voor de langzame lijn zal het voor de WUR wat minder nut hebben, dan lijkt het me dat de WUR liever heeft dat de lijnen uit Kesteren naar Ede doorgetrokken worden om ook vanuit de Betuwe/Tiel rechtstreeks een verbinding te hebben. Alleen lijkt me niet dat daar plannen voor zijn.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Zijn er al ergens plannen gepubliceerd voor de concessie? Ik kan nog niks vinden
When you're tired of London, you're tired of life
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Vooralsnog geen gemeente kunnen vinden die gelekt heeft, helpt natuurlijk niet dat er maar drie gemeenten (Ede, Wageningen en Scherpenzeel) volledig in deze concessie liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Barneveld ook officieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Barneveld ligt op de grens: sommige kernen in die gemeente (bv. Voorthuizen) liggen in IJssel-Vecht, maar Barneveld zelf weer in Veluwe Zuid idd.
Niet dat dat helpt, want ook in Barneveld zag ik nog geen vervoerplan in het raadsinformatiesysteem.
Niet dat dat helpt, want ook in Barneveld zag ik nog geen vervoerplan in het raadsinformatiesysteem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ja qua lijnen, maar volgens de plaatjes ligt heel Barneveld in Veluwe-Zuid.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Het ROCOV heeft ook nog geen plannen gezien, dus ik begin me langzaam de vraag te stellen OF er een plan is
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik dacht dat de huidige dienstregeling ongewijzigd werd voortgezet. Maar kan het mishebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Op hoofdlijnen hetzelfde, aldus dit artikel.
Helemaal hetzelfde lijkt me trouwens ook niet persé wenselijk: er zaten door de haast van vorig jaar bv. nog wat ongelukkige aansluitingen op De Klomp in die nu juist beter zouden kunnen.
De vraag is trouwens überhaupt of Hermes en Syntus de samenwerking op het rondje Ede/Veenendaal voortzetten. Daar heeft het ROCOV Utrecht in het advies over dienstregeling 2023 ook al duidelijkheid over gevraagd op een moment dat er nog input gegeven kan worden. Maar ook van die kant heb ik nog helemaal niets gezien.
Helemaal hetzelfde lijkt me trouwens ook niet persé wenselijk: er zaten door de haast van vorig jaar bv. nog wat ongelukkige aansluitingen op De Klomp in die nu juist beter zouden kunnen.
De vraag is trouwens überhaupt of Hermes en Syntus de samenwerking op het rondje Ede/Veenendaal voortzetten. Daar heeft het ROCOV Utrecht in het advies over dienstregeling 2023 ook al duidelijkheid over gevraagd op een moment dat er nog input gegeven kan worden. Maar ook van die kant heb ik nog helemaal niets gezien.
Weet niet hoeveel dat in dit geval zegt, datzelfde kreeg ik over IJssel-Vecht terug vanuit Gelderland na navraag via Rover Gelderland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik vind vooral belangrijk dat de aansluitingen op Wittenberg gewaarborgd blijven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Dat is inderdaad ook iets wat eventueel zou kunnen wijzigen, mocht EBS op hun daar komende lijnen op andere tijden rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Kun je dan straks op de website van RRReis de reisinformatie van zowel Hermes als EBS zien?
Gaat lijn 43 volledig bij deze concessie horen of blijft die lijn (voorlopig) gedeeld worden met Arnhem-Nijmegen?
Gaat lijn 43 volledig bij deze concessie horen of blijft die lijn (voorlopig) gedeeld worden met Arnhem-Nijmegen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Nouja, in de praktijk zal dat niet uitmaken aangezien beide concessies in handen zijn van Hermes. Maar officieel hoort de lijn deels bij Veluwe-Zuid.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Lijkt me wel de bedoeling ja. Nu staat bijvoorbeeld de Haltetaxirrreis er ook op en die wordt niet door Keolis uitgevoerd.
Wel voor het eerst een gedeelde website voor vervoer met grote bussen, maar de Connexxion site laat zien dat dat mogelijk is.
(De RRReis site is onder de motorkap immers gewoon de Keolis site, net als dat de U-OV site gewoon een skin over de Qbuzz site is. Maar beide moeten uiteindelijk door meerdere vervoerders gedeeld gaan worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Vanuit deze concessie is dat toch alleen de 107? Het zou me erg verbazen als ze die lijn aan gaan passen. De lijn sluit nu niet alleen mooi aan op Wittenberg, maar ook op station Putten. Qua rijtijd klopt het ook allemaal behoorlijk.regenmaker schreef: ↑wo 12 okt 2022, 20:52 Ik vind vooral belangrijk dat de aansluitingen op Wittenberg gewaarborgd blijven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ja klopt, maar dan moeten Hermes en EBS ook in toekomst goede afspraken blijven maken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Maar blijft dat zo?
Ik neem aan dat Keolis de site niet meer zal beheren, dus wie gaat dat dan doen? De lay-out van de site zal dan vermoedelijk ook wel veranderen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Lijn 43 is, zolang de noodconcessies lopen gedeeld. Na de definitieve aanbesteding Riin-Waal hoort het bij 1 concessie.
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten