Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Milco schreef: di 20 dec 2022, 09:19 ROV is het regiecentrum van Connexxion.
gkw1969 schreef: di 20 dec 2022, 09:48 ROV staat voor Regiecentrum Openbaar Vervoer, oftewel de centrale verkeersleiding.
Ah, ok. In ieder geval niet benaderd tijdens de rit. Sowieso was het een busje en chauffeur van een taxibedrijf, ook geen OV-chipkaartlezers. Ik vermoed dat deze overbezetting verder nergens is geregistreerd.
nvdw schreef: di 20 dec 2022, 10:39 Eerst maar eens de klantenservice van RRReis, als het om een haltefout gaat zoals gkw1969 vermoedt (je transactieoverzicht al gecheckt?): https://klantenservice.rrreis.nl/hc/nl/ ... -chipkaart of https://klantenservice.rrreis.nl/hc/nl/ ... egistreerd
Ik weet niet goed wat je onder een haltefout verstaat, maar het gaat (zoals hierboven aangegeven) om een (naar het lijkt) verkeerd ingesteld tarief tussen twee haltes. En we hebben het natuurlijk over honderden reizigers die elke dag deze rit op de C3 303 tussen deze twee haltes maken.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door nvdw »

Dat kon ik niet uit je relaas opmaken: of er puur een verkeerd tarief is berekend, of dat er sprake was van een fout geregistreerde in- of uitstaphalte (bijvoorbeeld een halte ‘te vroeg’ aangeslagen waardoor teveel afstand berekend wordt).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

KL577 schreef: zo 18 dec 2022, 21:01
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
;)

Net klacht bij rrreis ingediend, ben benieuwd of dat uiteindelijk bij de juiste vervoerder terechtkomt; en of die dan ook erkent dat hier een foutje in het systeem is ingeslopen; en of die vervoerder dan een plan heeft om dit recht te zetten.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Hans »

Ik weet dat connexxion/Hermes exacte kilometers hanteert voor tarief bepaling. Hierdoor is het dus mogelijk dat de heenrit duurder is dan terugrit. Omdat er meer meters worden afgelegd.

Dat zou mogelijk een verklaring kunnen zijn.
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat zou betekenen dat de heenweg hier meer dan 1 km langer is dan de terugweg. Ik heb daar een beetje mijn twijfels bij (al ken ik de lokale situatie niet zo goed meer).
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Dat kan dan weer gebeuren wanneer de bus niet exact dezelfde route heen als terug heeft. Lijn 43 is daar een goed voorbeeld van, deze rijdt in Beekbergen b.v. anders en alles met elkaar (binnenbocht dan wel buitenbocht, halteren Dieren) kan er inderdaad wel eens een km of meer verschil zitten tussen de heen en terugrit.
When you're tired of London, you're tired of life
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Interessante theorie, even snel uitgetekend in runnermaps. Heen (van Ede NS naar Campus/Atlas) is 7,1 km, terug is 7,08 km. Het verschil geeft ook niet direct aanleiding om de ene rit omhoog af te ronden (zeg naar 8km) en de andere naar 7km. Ben benieuwd of en welke verklaring ik krijg. Zal het ook hier melden.
ambassadorsound

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ambassadorsound »

Vandaag de Breng MAN Lion City G tegengekomen op Lijn 43.
De vond ik nog best mooi klinken, beter dan die Citaro G dingen.
Ik het de bedoeling dat deze straks permanent voor Veluwe Zuid gaat rijden of is deze tijdelijk op afwachting van wat anders?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Meltrain »

Lijn 43 wordt vanuit twee concessies gereden, dus een bus van Breng is vrij normaal, al wist ik niet dat Breng ook gelede MAN's heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ambassadorsound

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ambassadorsound »

Breng heeft er maar 1tje.Deze reed tot een tijdje terug enkel een lijn in nijmegen.
Volgens mij staat er wel Breng op, maar rijd deze sinds 13-12 onder Veluwe Zuid.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Normaliter stond deze 9241 (als reserve tijdens de spits?) in Nijmegen. Afgelopen maanden stond hij daar in elk geval op de buffer 's ochtends. Nu rijdt hij dus voor Veluwe Zuid.

Breng had overigens 5 gelede MAN's. Daar is de 9241 als enige van over.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Plutona »

KL577 schreef: zo 18 dec 2022, 21:01
Milco schreef: wo 14 dec 2022, 16:59 Daarbij waren de halteborden waar lijn 89 kwam voorzien van een oranje zak en de mededeling dat lijn 89 is opgeheven, maar van lijn 303 ontbreekt ieder spoor qua vertrekstaten.
We zijn nu een week in deze nieuwe (nood)concessie, en nergens zijn nog nieuwe haltevertrekstaten te vinden. Ik reis privé en voor mijn werk veel in deze regio, en ik heb noch in Arnhem, Ede, Wageningen of Otterlo een nieuwe haltevertrekstaat ontdekt...
Ik heb vandaag zowaar één nieuw vertrekstaatje gezien, van lijn 303 in Ede. Haltebord was niet aangepast. Sowieso zijn die haltes om te gieren. In het centrum van Ede staat op de haltes nog de route van lijn 6 richting Gelderhorst die per december 2021 werd opgeheven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Erg veel aandacht is er inderdaad nooit aan die RRReis-borden besteed, op Veenendaal-De Klomp staan de halteletters ook al maanden precies verkeerd om. Nog in de tijd met alleen Keolis daar een poging gedaan het te laten corrigeren, maar RRReis was destijds overtuigd ze juist geplakt te hebben.

Hermes maakt het daar nog een tikkeltje erger door voor alle lijnen hetzelfde haltenummer te gebruiken, waardoor de Hermes-ritten op lijn 5 volgens de apps en DRIPs van perron A vertrekken en de Syntus-ritten van perron B :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

In Arnhem is de reisinfo al wel aangepast, zowel haltebord als vertrekstaten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Meltrain »

In OVInfo hebben de lijnen van deze concessie nu "Hermes" als vervoerder in plaats van "Breng".
Ook zijn de lijnen niet meer groen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Hans »

De Hermes 9246 en 9247 staan inmiddels weer op de stalling van Eindhoven.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Jurre »

Milco schreef: wo 14 dec 2022, 16:59 (...) Verder wachtte niet elke lijn 105 bij beginpunt Troelstralaan z’n tijd af maar pas bij station Barneveld Centrum. Verder viel mij op dat er chauffeurswissels plaatsvinden bij Otterlo Rotonde.
Zoveel ritten als mogelijk van lijnen 105 en 110 hebben 3 minuten haltering op station Barneveld Centrum omdat daar meer voorzieningen zijn voor de chauffeur zoals een toilet en aflosmogelijkheid.
Daniel schreef: vr 23 dec 2022, 17:14 Erg veel aandacht is er inderdaad nooit aan die RRReis-borden besteed, op Veenendaal-De Klomp staan de halteletters ook al maanden precies verkeerd om. Nog in de tijd met alleen Keolis daar een poging gedaan het te laten corrigeren, maar RRReis was destijds overtuigd ze juist geplakt te hebben.

Hermes maakt het daar nog een tikkeltje erger door voor alle lijnen hetzelfde haltenummer te gebruiken, waardoor de Hermes-ritten op lijn 5 volgens de apps en DRIPs van perron A vertrekken en de Syntus-ritten van perron B :s
Dit wordt spoedig hersteld.
Meltrain schreef: za 24 dec 2022, 12:10 In OVInfo hebben de lijnen van deze concessie nu "Hermes" als vervoerder in plaats van "Breng".
Ook zijn de lijnen niet meer groen.
Het had wat voeten in de aarde, maar werpt nu inderdaad zijn vruchten af.
Philip
Berichten: 326
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Philip »

Op lijn 107 die een half uurtje geleden uit Putten vertrok, trof ik vier medereizigers. Dat waren er vier meer dan verwacht. Blijkbaar is er vraag naar een vaste bus in de avonduren. Hermes had goed geanticipeerd op de verwachte drukte door alvast een gelede bus in te zetten.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MdJ »

Ook de 9259 en 9263 rijden in de tijdelijke RRReiskleurstelling rond in de concessie. Voorheen reden deze in Haarlem.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Meltrain »

Op OVInfo tonen nog steeds alle ritten van lijn 303 "via Hoevestein". :neg:
Is dat op de bussen zelf ook het geval?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door MetroRET »

Ik zag gisteren toevallig de route via "Campus" aangeduid op de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Hangen er trouwens inmiddels ook vertrekstaten in deze concessie?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

In Arnhem al wel een tijdje.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door termatenjohan »

Als het goed is zijn alle vertrekstaten en routepijlen geplaatst. Als er ergens nog iets mist dan hoor ik het graag want dan zijn we nog wat vergeten.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Ik ben geen oude haltevertrekstaten meer tegengekomen. Wel hangen op veel plekken nog de oude lijnoverzichten/plattegronden. Op Ede-Wageningen bijvoorbeeld nog een stadsplattegrond met de niet meer bestaande buslijn 6 als ook de voormalige C3 ingetekend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten