Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Jurre schreef: ↑di 20 feb 2024, 16:51Wij zijn ons hiervan bewust en zetten de ritten die we niet rijden in de systemen ''uit''. Als de lijn echter een keer opnieuw geladen moet worden doordat er bijvoorbeeld een haltenummer wijzigt, moet het riedeltje telkens worden herhaald. Hier zit soms nog wel eens wat tijd tussen.
Ik zag vanmiddag dat ik het verkeerdom in m'n hoofd had opgeslagen. Het zijn (op De Klomp dan) de ritten van lijn 83 die Transdev rijdt die er dubbel op staan, want omdat dat een reguliere Syntus Utrecht-lijn is stuurt Syntus daar de volledige dienstregeling van naar de DRIPs en Transdev stuurt de ritten die ze zelf rijden er vervolgens ook nog heen.
Andersom gaat het inderdaad wel goed: lijn 5 staat er maar één keer op bij De Klomp, want daar heeft Syntus alleen de ritten die ze zelf rijden in de dienstregeling opgenomen (en Transdev ze dus "uit" gezet zoals je al schrijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Inmiddels staan de witte Amba's van Hermes die in Veluwe Zuid rondreden in Womy geparkeerd. Ook heel wat VDL's van Brabant staan er inmiddels voor export.
Zie link https://www.womy.com/used-buses/ambassa ... ts-euro-5/
Resterende vdl's amba's uit Nederland zullen binnen niet lange tijd daar ook ongetwijfeld naartoe gaan. Een totaal einde van een mooi betrouwbaar vdl amba tijdperk in Nederland nadert.
Keolis heeft er nog 9 voor treinvervangend vervoer en een aantal touringcar bedrijven hebben ze nog in dienst. Maar inderdaad voor het reguliere OV is het einde in zicht na deze dienstregeling.
In de Zaanstreek rijden er in ieder geval tot instroom van de Next Gen citea's ook nog een zooitje steeds afgeragdere amba's rond. Ook heeft Arriva er twee als lesbus!
Laatst gewijzigd door ThatPCDude op ma 04 mar 2024, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Arriva heeft er ook nog in de Achterhoek, Brabant en Schiphol en Connexxion heeft er nog een paar in het Gooi. TCR heeft er ook nog wat in Brabant rijden.
Vraagje voor wie het wellicht weet.. is de VDL Citea 5852 toevallig definitief uit dienst gehaald door een defect oid? Want op busposities was de laatste rit van deze bus op 30 november afgelopen jaar kan dat kloppen?
Milco schreef: ↑vr 23 feb 2024, 11:40
Ja, de 10,6 meter variant. Die rijden ook nog rond Gouda en in Friesland.
De 10,6 meter variant is nog wat langer doorgebouwd en even oud als de eerste Citea LLE's. Arriva heeft in Friesland en Zuid-Holland bij de start van de concessie 12 meter Citea's en 10,6 meter Ambassadors aangeschaft.
MichOV schreef: ↑wo 28 feb 2024, 23:32
Vraagje voor wie het wellicht weet.. is de VDL Citea 5852 toevallig definitief uit dienst gehaald door een defect oid? Want op busposities was de laatste rit van deze bus op 30 november afgelopen jaar kan dat kloppen?
Ik heb het even voor je gevraagd aan een bevriende chauffeur van mij, Hij denkt van wel maar weet het niet zeker.
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Dat is dan blijkbaar wel weer het voordeel dat ze 'plukbussen' bewaren om daarvan de nog goede onderdelen te gebruiken om potentiële bussen die eigenlijk nog prima door kunnen te repareren.
Sinds vandaag rijdt de VDL Citea 5852 na maanden stil te hebben gestaan weer zag ik net. Waarschijnlijk is deze bus weer opgelapt door de toppers van de TD!
Ik zat net in de VDL Citea 5889 vanuit Barneveld richting Arnhem maar die klonk niet heel erg lekker van wat je normaal van een Citea gewend bent(een probleem met uitlaat of motorisch???)
Die mag volgens mij wel even een keer door de TD worden nagekeken.
Vanaf 28 april rijden lijnen 2 en 86 weer de reguliere route. Vanaf 12 mei rijdt lijn 352 met Trolley 2.0 en wordt de route in Arnhem verlengd naar het Velperplein. Vanaf 14 juli rijdt lijn 303 via de Parklaan en de Campus en rijdt lijn 103 via het ziekenhuis en Hoevestein.
Betekent de splitsing in 103/303 ook nog dat er meer bussen gaan rijden ergens? Hermes had het in het vervoerplan continu over DRU-neutraal. Een snellere route betekent dat er DRU's overblijven.
Wellicht dat één van jullie dit weet maar het valt op dat doordeweeks rond 16.58 uur bij halte Evenementenhal buslijn 105 vrijwel altijd wisselt van materieel. Is daar een bepaalde reden voor?