Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Hans »

teun schreef: vr 10 feb 2023, 08:21 Kun je met maar 32 streekwagens toekomen in ZOB? Op busposities te ik momenteel 11 reguliere streekomlopen uit Eindhoven, 10 uit Valkenswaard, 9 uit Helmond, en nog eens 4 vanuit Reusel, en dan zijn er nog de 28, 123, 656, en 657.
Nee. Er zijn er meer nodig. Het is dan ook vwb de streekwagens geen 1:1 vervanging van de hele vloot.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Durashift »

Ik zag vanmiddag een Citaro gelede op lijn 2 in centrum Ede. :?:

Zal dat nog prettig werken zijn?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door cassie127 »

.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 23 feb 2023, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom98 »

Durashift schreef: do 23 feb 2023, 21:06 Ik zag vanmiddag een Citaro gelede op lijn 2 in centrum Ede. :?:

Zal dat nog prettig werken zijn?
Maakt heel weinig uit, met 18 meter althans. 21 meter kan ik niet over meepraten, maar 18 meter rijdt niet veel anders dan 12 meter.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door MetroRET »

cassie127 schreef: do 23 feb 2023, 21:28 Als de Belgen wel zelf die tweede trein blijven rijden zou het een slimme zet zijn om die op Eijsden te laten keren zodat je dan met overstap 2× per uur van Luik naar Maastricht kan en andersom.
En wat heeft dit met Veluwe-Zuid vandoen ?? :|
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom98 »

Die trein stopt natuurlijk ook op Ede-Wageningen ;)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Geleed rijden op de stadsdienst in Ede is geen enkel probleem, rijdt net zo makkelijk als een 12 meter. Is alleen wat trager. 21 meter rijdt ook super makkelijk, enige aandachtspunt is de uitzwaai i.v.m. meesturende achteras dus je moet daar wel rekening mee houden, maar ervaar het niet als lastiger rijden dan een normale gelede.

Deze week is men op het station in Ede de laadpalen van de elektrische bussen volledig aan het verwijderen.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door jjasloot »

Aan het verwijderen? Wat?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door regenmaker »

Gingen die niet naar Lelystad en Emmeloord?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

De vele rotondes in Rietkampen lijken me anders niet fijn met gelede bussen.
Ik heb geen onderschrift
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Rotondes in zijn algemeenheid zijn gewoon erg vervelend met een bus. Rij je als chauffeur in Wageningen dan heb je op een dag zo´n 60 á 70x per dag (x5 dagen per week) dat je met een bus een rotonde moet nemen, merk dat mijn polsen en schouders dat niet prettig vinden (en dan hebben we het nog niet over die rotdrempels die overal worden neergelegd). De rotondes in de rietkampen vind ik persoonlijk met een 13 meter vervelender dan met een gelede. Met bochten zoals rotondes verschilt een gelede niet zo veel van een 12 meter.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door omaylie »

jjasloot schreef: vr 24 feb 2023, 10:33 Aan het verwijderen? Wat?
Niet alleen de laadpalen, maar ook het hele busstation op de huidige plek zal verdwijnen door de verbouwing van station Ede-Wageningen. Die laadpalen komen waarschijnlijk gewoon terug, maar dan bij het nieuwe busstation aan de zuidzijde.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom98 »

Of die terugkomen is ook nog maar de vraag hoor, op het stallingsterein in Ede schijnen ook alle laadpalen weggehaald te zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

In de huidige concessie zullen ze wel niet terugkomen nee, maar ooit gaan daar ongetwijfeld weer elektrische bussen rijden.

Maar zoals regenmaker al schreef: horen die palen niet bij de BYDs en gaan ze daarom niet naar het volgend jaar toe te voegen deel van IJssel-Vecht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom98 »

De panto's op het station misschien wel, maar de stekkerpalen zoals die op de stalling stonden zijn volgens mij universeel, want de Volkswagen E-Golf kon daar ook gewoon mee opgeladen worden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

De laadpalen gaan als het goed is allemaal naar Lelystad, zodra daar de stalling gebouwd kan worden. De laadpalen zijn inderdaad universeel, maar ze horen bij IJssel-Vecht. Rijn-Waal start pas in 2026, dus tegen die tijd zal de winnende vervoerder moeten bepalen wat voor laadtechnieken ze willen toepassen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Nickipedia »

De laadinfra in Ede is eigendom van Keolis (gebleven) en komt voorlopig nergens terug.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

ovVeluwe schreef: vr 24 feb 2023, 14:39 De laadpalen gaan als het goed is allemaal naar Lelystad, zodra daar de stalling gebouwd kan worden. De laadpalen zijn inderdaad universeel, maar ze horen bij IJssel-Vecht. Rijn-Waal start pas in 2026, dus tegen die tijd zal de winnende vervoerder moeten bepalen wat voor laadtechnieken ze willen toepassen.
En waar ze komen. Want ook dat is nooit zeker
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Durashift »

Wat zal er met de KeoBike fiets(deel)punten gebeuren? Blijven die wel in gebruik omdat er reizigers een abo'tje hebben?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Keobike staat volgens mij los van de concessie, aangezien deze ook niet is opgenomen in het PvE destijds. Ik heb er zelf afgelopen week nog gebruik van gemaakt tussen Heerde en Epe en zag de week ervoor nog het busje rijden. (Er zijn overigens geen abonnementen voor, je moet alleen voldoende tegoed in het account hebben en is nog steeds te gebruiken).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom024 »

De 4214 stond vanochtend op de Breng-stalling in Nijmegen. De bussen van Veluwe-Zuid krijgen dus soms ook daar onderhoud.
Ook stonden er twee pluk-Amba's (58xx-serie).
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Hermes wil per 7 mei de dienstregeling iets aanpassen, o.a. aan de uitgedunde NS-treintijden.
Zie: https://rocovgelderland.nl/adviezen/vel ... 7-mei-2023
Saillant detail: Hermes wilde per 7 mei ook lijn 5-83-85 aanpassen aan de gewijzigde treintijden op De Klomp, maar Syntus kon daar op korte termijn blijkbaar niet aan meewerken. Daarom verbeteren deze aansluitingen per 7 mei alleen in avond/zondag, wanneer de Syntus-lijn 83 niet rijdt.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door henrivanderweijden »

Tsja, is altijd de vraag, wil je reizigers in je bus of niet? De treinen komen nu op het hele en halve uur op de Klomp, lijn 83 gaat 15 minuten later en lijn 5 20 minuten later.
Laat de koppeling op Klp van de 83 op de 5 los op Klp en je bent een stuk flexibeler met plannen van je tijden lijkt mij. Doorgaande reizigers zijn er zelden..

Syntus geef iig aan dat ze in de drg 24 op vrij t/m zon op andere tijden willen aansluiten op Klp ivm andere treintijden op deze dagen.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op wo 12 apr 2023, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Het rondje is zeker bij deze koppeling niet heilig inderdaad en zeker nu het toch allemaal dieselbussen zijn vallen de argumenten die er in 2022 nog waren om de boel niet om te gooien weg.
Doorgaande reizigers heb ik op De Klomp inderdaad ook nooit gezien en met de non-aansluitingen is lijn 5 nog leger (ook op de 80 sluit hij nu net niet aan, da's een 28 minuten overstap geworden)

Eigenlijk is de koppeling qua tijden overigens best praktisch: als 83 op de trein naar Arnhem aansluit en 5 op die uit Utrecht (ligt qua reizigersstromen het meest voor de hand) dan hoef je dus alleen net als voor ETMET de opzet was kort stil te staan rond de haltering van die trein. En dan sluit je automatisch aan op de overige bussen.

Enige complicatie zit dan nog in of de aansluiting op Veenendaal Centrum past, al moet je daar sowieso al kiezen of je aansluit op de trein naar Utrecht met 85 of uit Rhenen met 83. Waarbij de laatste denk ik het relevantst is.

Dank in elk geval voor de link Roeland, zo is de gedachte van Hermes in elk geval nu ook bij het ROCOV Utrecht bekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Op Vndc komen beide treinen rond .15/.45 aan (zowel uit Rhenen als uit Utrecht). Wanneer je de 85 daar goed op laat aansluiten, zou de 83 in De Klomp (bij de huidige treintijden) net de IC-knoop missen, maar zou de 5 juist weer goed aansluiten op de IC's van/naar Utrecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten