Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Op busstation Ede-Wageningen zijn alle bushaltes afgezakt met de aanduiding er op dat vanaf 23 februari, dus ná de treinvrije periode, het busstation is verplaatst naar de zuidkant van de spoorlijn bij de nieuwbouw.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Volgens de titel van dit artikel wordt het nieuwe busstation bij Ede-Wageningen op 23 januari geopend: https://www.rrreis.nl/opening-busstatio ... nuari-2023
Maar ik dacht trouwens dat er tegelijkertijd meerdere wijzigingen zouden plaatsvinden, zoals een opsplitsing van lijn 303 in 103 en 303. Is dat uitgesteld?
Maar ik dacht trouwens dat er tegelijkertijd meerdere wijzigingen zouden plaatsvinden, zoals een opsplitsing van lijn 303 in 103 en 303. Is dat uitgesteld?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Hermes heeft in het vervoerplan meermaals aangegeven dat ze grote voorkeur hadden om de omklap van het busstation pas in april te laten plaatsvinden samen met de oplevering van de parklaan. Voor de opsplitsing van de 303 naar 103/303 is de Parklaan namelijk nodig.
Kennelijk is er niet naar de wens van Hermes geluisterd, wat betekent dat er twee keer kort na elkaar wijzigingen plaats gaan vinden. De rijtijden moeten nu namelijk ook aangepast worden voor de omklap naar het andere busstation...
Kennelijk is er niet naar de wens van Hermes geluisterd, wat betekent dat er twee keer kort na elkaar wijzigingen plaats gaan vinden. De rijtijden moeten nu namelijk ook aangepast worden voor de omklap naar het andere busstation...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
We hebben daardoor dit dienstregelingjaar inderdaad 3 wijzigingsmomenten. We verwachten op 14 juli, ingang zomerdienstregeling, met lijn 303 via de Hoekelumselaan (Parklaan) te kunnen rijden.
Scherp, gaan we aanpassen.Meltrain schreef: ↑do 15 feb 2024, 23:06 Volgens de titel van dit artikel wordt het nieuwe busstation bij Ede-Wageningen op 23 januari geopend: https://www.rrreis.nl/opening-busstatio ... nuari-2023
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ik neem aan dat perron B dan bedoeld is voor lijn 103?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Heeft iemand toevallig een foto van het busstation van hoe het binnenkort te openen nieuwe station bij station Ede-Wageningen eruit ziet?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ja, ik was zelf ook benieuwd, dus dit gevonden:
https://irp.cdn-website.com/e091f198/dm ... tation.jpg
https://irp.cdn-website.com/e091f198/dm ... tation.jpg
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Bedankt regenmaker
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ik vind het aan dramatisch busstation als dit zo blijft, aangezien je in de volle regen en wind mag wachten.... Als we het OV aantrekkelijker willen maken, laten we dan eens beginnen met drukke busstations (zeker bij treinstations waar je veel overstappers hebt) eens reizigers droog te laten wachten/overstappen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Voor architecten is warm en droog wachten geen prioriteit. Kijk maar naar Amersfoort, Zwolle, Apeldoorn, Enschede, Nijmegen CS, Utrecht Jaarbeurszijde, Den Bosch, Nijmegen Dukenburg.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ik vrees dat dat niet zozeer met architecten te maken heeft, maar meer met politici. Architecten ontwerpen immers conform de eisen die politici stellen. Als politici dus niet eisen dat op busstations reizigers droog moeten kunnen wachten....
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Er zijn helaas wel meer nieuwe busstations zonder (voldoende) overdekte wachtruimtes in welke vorm dan ook. Kijk maar naar het Zuidplein in Rotterdam of het vernieuwde busstation in Sneek.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Het is idd jammer dat vele stations niet fatsoenlijk overdekt zijn voor de passagiers die er dagelijks gebruik van maken. Van de politici hoef je het sws trouwens niet te hebben want die doen wat ze zelf willen met deels wat men door het fijne(sarcastisch bedoelt) EU wordt opgedragen. Zolang passagiers maar dik betalen voor het OV. Als je sommige busstations van vroeger vergelijkt met die van nu zijn die van heden niet bepaald beter geworden behalve mooi dan maar dat is het enige.
Trouwens Arnhem Centraal is ook niet bepaald goed gebouwd als je ziet wat daar aan mankementen is over de lekkages maar even te zwijgen bij die wachtruimtes en hal. Maar goed laten we nu verder maar on-topic blijven.
Trouwens Arnhem Centraal is ook niet bepaald goed gebouwd als je ziet wat daar aan mankementen is over de lekkages maar even te zwijgen bij die wachtruimtes en hal. Maar goed laten we nu verder maar on-topic blijven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ik herinner me een architect van een bushalte die bezwaar maakte tegen een geplaatste haltepaal anders (Maar dat was ruim buiten Veluwe Zuid)SuperGhost schreef: ↑zo 18 feb 2024, 10:28 Ik vrees dat dat niet zozeer met architecten te maken heeft, maar meer met politici.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Het is dan weer wel consistent met het nieuwe treinstation - sta je ondanks het (of eigenlijk dankzij het enorm hoge) dak ook alles behalve droog.MichOV schreef: ↑zo 18 feb 2024, 13:00 Het is idd jammer dat vele stations niet fatsoenlijk overdekt zijn voor de passagiers die er dagelijks gebruik van maken. Van de politici hoef je het sws trouwens niet te hebben want die doen wat ze zelf willen met deels wat men door het fijne(sarcastisch bedoelt) EU wordt opgedragen. Zolang passagiers maar dik betalen voor het OV. Als je sommige busstations van vroeger vergelijkt met die van nu zijn die van heden niet bepaald beter geworden behalve mooi dan maar dat is het enige.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Blijkbaar leverde een gewijzigde dienstregeling ook nieuwe bestemmingen op bij Transdev, maar of 't zo nu nuttig is...
Ik zag lijn 5 aankomen bij Veenendaal-De Klomp met de filmbak inmiddels versprongen naar "83 Station Centrum -> 85 Ede", maar tegen de tijd dat 'ie op de halte stond was dat al veranderd in "83 Station Centrum via West"
Ik zag lijn 5 aankomen bij Veenendaal-De Klomp met de filmbak inmiddels versprongen naar "83 Station Centrum -> 85 Ede", maar tegen de tijd dat 'ie op de halte stond was dat al veranderd in "83 Station Centrum via West"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Dat is wel voor het eerst dat ze bij Connexxion iets filmen wat pas op een volgende rit gaat gebeuren... iets wat EBS, Keolis en Qbuzz al een tijdje doen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Hetzelfde gebeurt ook voor de ritten van lijn 108 die tot Otterlo rijden en daar als lijn 105 verder rijden.Daniel schreef: ↑ma 19 feb 2024, 20:29 Blijkbaar leverde een gewijzigde dienstregeling ook nieuwe bestemmingen op bij Transdev, maar of 't zo nu nuttig is...
Ik zag lijn 5 aankomen bij Veenendaal-De Klomp met de filmbak inmiddels versprongen naar "83 Station Centrum -> 85 Ede", maar tegen de tijd dat 'ie op de halte stond was dat al veranderd in "83 Station Centrum via West"
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Keolis doet het ook alleen nog maar in Almere anders, in Utrecht is het weer afgeschaft. Zodoende ook nooit meer op de Syntus-ritten op het rondje Ede-Veenendaal gezien.
De onhebbelijkheid dat Transdev de volledige dienstregeling naar de DRISsen stuurt en juist alleen Syntus z'n eigen ritten ook hebben ze nog niet verholpen. Dus als er een Syntus-bus op de 5/83/85 rijdt staat die rit twee keer op de DRIS waarvan er maar eentje actuele info uitzendt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Bij Transdev is het zo dat, voordat de volgende rit geactiveerd is, de definitieve eindbestemming op de bus komt. Na het activeren van de rit komt een eventuele via bestemming tevoorschijn.Daniel schreef: ↑ma 19 feb 2024, 20:29 Blijkbaar leverde een gewijzigde dienstregeling ook nieuwe bestemmingen op bij Transdev, maar of 't zo nu nuttig is...
Ik zag lijn 5 aankomen bij Veenendaal-De Klomp met de filmbak inmiddels versprongen naar "83 Station Centrum -> 85 Ede", maar tegen de tijd dat 'ie op de halte stond was dat al veranderd in "83 Station Centrum via West"
Ik vraag me af of we dat nu ook op lijn 1-2 in Arnhem terug zien.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Aha, is dat de reden. Ik heb dit fenomeen afgelopen vrijdag waargenomen op de halte aan de Kerkewijk, nabij station Veenendaal. Overigens, nadat de Syntus bus vetrokken was kwam de volgende 83 op de Dris zonder actuele info bij beide '83' regels.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Ja, toen alles Keolis was publiceerde Gelderland een dienstregeling zonder Utrechtse ritten en omgekeerd. Maar nu publiceert Transdev alles en Syntus Utrecht ook haar ritten.
Op zich niet heel raar allemaal, maar wel met onbedoelde gevolgen.
Op zich niet heel raar allemaal, maar wel met onbedoelde gevolgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Zelfde probleem in de concessie Arnhem-Nijmegen met alle lijnen die gezamenlijk worden geëxploiteerd met Hermes (Breng), zoals de 27, 83, 85 en 99.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Etienne schreef: ↑ma 19 feb 2024, 21:29Hetzelfde gebeurt ook voor de ritten van lijn 108 die tot Otterlo rijden en daar als lijn 105 verder rijden.Daniel schreef: ↑ma 19 feb 2024, 20:29 Blijkbaar leverde een gewijzigde dienstregeling ook nieuwe bestemmingen op bij Transdev, maar of 't zo nu nuttig is...
Ik zag lijn 5 aankomen bij Veenendaal-De Klomp met de filmbak inmiddels versprongen naar "83 Station Centrum -> 85 Ede", maar tegen de tijd dat 'ie op de halte stond was dat al veranderd in "83 Station Centrum via West"
Dat hebben we op eigen initiatief gedaan door de eindbestemming voor bepaalde ''places'' in het betreffende systeem aan te passen. Nu gaat bijvoorbeeld elke rit van lijn 108 die bij Otterlo Rotonde eindigt daarna verder als lijn 105 naar Arnhem. Zodoende hebben we de eindbestemming ''Otterlo Rotonde'' aangepast naar ''Otterlo -> 105 Arnhem CS''. Net zoals elke rit van lijn 83 die Hermes rijdt daarna verder gaat als lijn 5 enerzijds of lijn 85 anderzijds. Mocht er dus een rit zijn die deze koppeling niet heeft, gaat het ook direct mis omdat er dan een koppeling vermeldt staat die op dat moment niet bestaat. Vandaar dat dit niet zomaar overal toegepast kan worden en dus ook de korte ritten van lijn 105 tot Otterlo overdag niet ''-> 108 Ede'' vermelden, omdat dagelijks de laatste 2 ritten tot Otterlo leeg naar de stalling gaan en die bestemming dus ook onterecht bij die ritten gefilmd zou worden.
Wij zijn ons hiervan bewust en zetten de ritten die we niet rijden in de systemen ''uit''. Als de lijn echter een keer opnieuw geladen moet worden doordat er bijvoorbeeld een haltenummer wijzigt, moet het riedeltje telkens worden herhaald. Hier zit soms nog wel eens wat tijd tussen.Daniel schreef: ↑ma 19 feb 2024, 21:40 De onhebbelijkheid dat Transdev de volledige dienstregeling naar de DRISsen stuurt en juist alleen Syntus z'n eigen ritten ook hebben ze nog niet verholpen. Dus als er een Syntus-bus op de 5/83/85 rijdt staat die rit twee keer op de DRIS waarvan er maar eentje actuele info uitzendt.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)
Dit werkt dus niet overal, dat is wel jammer. Het zou zo mooi zijn als dat gebeurt. Er zijn zoveel mogelijkheden, als je maar de juiste software en parameters gebruikt.Jurre schreef: ↑di 20 feb 2024, 16:51 Dat hebben we op eigen initiatief gedaan door de eindbestemming voor bepaalde ''places'' in het betreffende systeem aan te passen. Nu gaat bijvoorbeeld elke rit van lijn 108 die bij Otterlo Rotonde eindigt daarna verder als lijn 105 naar Arnhem. Zodoende hebben we de eindbestemming ''Otterlo Rotonde'' aangepast naar ''Otterlo -> 105 Arnhem CS''. Net zoals elke rit van lijn 83 die Hermes rijdt daarna verder gaat als lijn 5 enerzijds of lijn 85 anderzijds. Mocht er dus een rit zijn die deze koppeling niet heeft, gaat het ook direct mis omdat er dan een koppeling vermeldt staat die op dat moment niet bestaat. Vandaar dat dit niet zomaar overal toegepast kan worden en dus ook de korte ritten van lijn 105 tot Otterlo overdag niet ''-> 108 Ede'' vermelden, omdat dagelijks de laatste 2 ritten tot Otterlo leeg naar de stalling gaan en die bestemming dus ook onterecht bij die ritten gefilmd zou worden
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten