Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Nickipedia »

Daniel schreef: za 05 nov 2022, 17:41 Alleen waar lag die halte van lijn 105 nu? Ik zie 'm namelijk ook nergens terug op oude Streetview-beelden van voor de sloop van dat pand daar.
POV :D
Afbeelding
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Lijn 45 »

omaylie schreef: vr 04 nov 2022, 17:59 Weet iemand trouwens welke 8-persoonsbusjes er in Veluwe-Zuid wordt ingezet voor de rustige lijnen en de buurtbussen (en vooral uit welke regio's ze die vandaan halen)?
Marcel1970 heeft op Busposities een paar foto's van in Duiven staande MidCity's in GD-kleuren geplaatst. Ik denk dat deze voor bijvoorbeeld de 106 zijn. Aan buurtbussen zwerft er bij CTS nog het een en ander dat ze kunnen gebruiken.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Hoe zit het met de rijtijden op lijn 107? volgens de drg heeft deze op Wittenberg - Ede minder rijtijd dan op Ede - Wittenberg. En de bus vertrekt uit Ede precies wanneer de IC uit Utrecht aankomt. Zit er voldoende ruimte in de drg om de 107 (met behoud van aansluitingen in Wittenberg en Putten) 3 minuten later uit Ede te laten vertrekken, om de IC-aansluiting in Ede te verbeteren?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Etienne »

Lijn 45 schreef: zo 06 nov 2022, 21:27 Marcel1970 heeft op Busposities een paar foto's van in Duiven staande MidCity's in GD-kleuren geplaatst. Ik denk dat deze voor bijvoorbeeld de 106 zijn. Aan buurtbussen zwerft er bij CTS nog het een en ander dat ze kunnen gebruiken.
Die staan daar al behoorlijk lange tijd; Duiven is ook een soort opslagstalling voor materieel dat terzijde gesteld is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Philip »

Roeland schreef: ma 07 nov 2022, 08:30 Hoe zit het met de rijtijden op lijn 107? volgens de drg heeft deze op Wittenberg - Ede minder rijtijd dan op Ede - Wittenberg. En de bus vertrekt uit Ede precies wanneer de IC uit Utrecht aankomt. Zit er voldoende ruimte in de drg om de 107 (met behoud van aansluitingen in Wittenberg en Putten) 3 minuten later uit Ede te laten vertrekken, om de IC-aansluiting in Ede te verbeteren?
Nee, ik ben bang van niet. Wittenberg - Ede is qua rijtijd aan de krappe kant. Vanaf Ede is de aansluiting in Putten is enigszins ruim, maar op Wittenberg niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Connexxion heeft de soms aparte dienstregeling en rijtijden van Keolis 1 op 1 overgenomen zo lijkt het…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Jurre »

Klopt. Rijtijden pas je enkel aan op basis van kwantitatieve analyses en overleg met de achterban, en dat heeft simpelweg niet kunnen plaatsvinden.
KL577 schreef: za 05 nov 2022, 13:32 Treurig om te lezen dat dan door de sloop van een pand langs de weg een nogal essentiële overstap in het busnetwerk om zeep is geholpen :( . Je zou toch denken dat de gemeente Ede en de vervoerder samen tot een constructieve oplossing zouden moeten kunnen komen om dit te herstellen :roll: .
We zijn al in overleg. Er wordt gekoerst op een halte met kommen voor lijn 105 in beide richtingen ter hoogte van het tankstation.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Philip schreef: ma 07 nov 2022, 09:00 Nee, ik ben bang van niet. Wittenberg - Ede is qua rijtijd aan de krappe kant. Vanaf Ede is de aansluiting in Putten is enigszins ruim, maar op Wittenberg niet.
Wordt er veel gebruik gemaakt van de overstaps in Wittenberg en in Wekerom? Alleen in de spitsrichting (ochtend naar Apeldoorn / Arnhem, 's middags naar Harskamp) of ook buiten de spits?
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Jurre schreef: ma 07 nov 2022, 09:59 We zijn al in overleg. Er wordt gekoerst op een halte met kommen voor lijn 105 in beide richtingen ter hoogte van het tankstation.
Mijn voorkeur zou hebben om (als de rijtijden dat toelaten) de 105 voortaan door Harskamp te rijden. Dat geeft voor Harskamp veel meer rechtstreekse verbindingen (en leidt daarmee tot een betere bezetting op de 105).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

Roeland schreef: ma 07 nov 2022, 09:59
Philip schreef: ma 07 nov 2022, 09:00 Nee, ik ben bang van niet. Wittenberg - Ede is qua rijtijd aan de krappe kant. Vanaf Ede is de aansluiting in Putten is enigszins ruim, maar op Wittenberg niet.
Wordt er veel gebruik gemaakt van de overstaps in Wittenberg en in Wekerom? Alleen in de spitsrichting (ochtend naar Apeldoorn / Arnhem, 's middags naar Harskamp) of ook buiten de spits?
Wittenberg wel toen ik er dagelijks op reisde (toen het nog Syntus Gelderland was). Vooral in de spits waren er veel scholieren die overstapten in alle richtingen. Buiten de spits waren er daar sowieso weinig reizigers.
De noodzaak voor dit busknooppunt ligt overigens wel vooral in het feit dat er geen treinen tussen Barneveld Noord en Apeldoorn rijden. Anders had Barneveld-Noord veel beter de functie kunnen vervullen dan die Wittenberg nu vervult.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 07 nov 2022, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Hopelijk gaan de rijtijden, en met name de rijtijdverdeling, nog aangepast worden. Bijv. met lijn 105 in 1 minuut tijd vanaf Arnhem CS (busstation) via het Willemsplein naar de halte aan de Sonsbeekzijde, dat is gewoon onmogelijk waardoor je continu met flinke vertraging rijdt richting Otterlo. Uiteindelijk ben je dan vaak wel weer op tijd in Otterlo, maar relaxt rijdt het niet. Of in Ede: Met lijn 1 krijg je 7 minuten om vanaf Raadhuis naar het station te rijden, met de 108 maar 4... En in Apeldoorn in 1 minuut vanaf het station naar Amaliapark met lijn 108, ook onmogelijk.
Ook gek inderdaad de 107 die richting Putten 3 minuten meer tijd heeft dan terug. Die 3 minuten mis je gewoon op de terugweg. Elke minuut die je te laat vanaf de Wittenberg vertrekt kom je te laat aan in Ede, en dan moet je nog geluk hebben met verkeer en dat je weinig hoeft te stoppen onderweg en vooral hard doorracen. Ook gek: De wisselende vertrektijden op overstappunten als Wittenberg en Otterlo Rotonde. De bussen zouden gelijktijdig moeten vertrekken, en niet met wisselende tijden. Kom je een halve minuut te laat aan en is de aansluitende bus al vertrokken...

Overstappers in Wekerom heb ik nog nooit meegemaakt. Overstappers op de Wittenberg juist continu, op elk moment van de dag.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ArrivaBas »

De reizigers van de 107 komen tussen Ede en Wittenberg uit Wekerom, Harskamp en Stroe. Deze plaatsen hebben feitelijk nauwelijks wat te zoeken in de buurt van de Valleilijn, omdat lijn 102 al een relatief snelle route naar Apeldoorn is. Parallel aan het spoor is hier geen bezwaar, omdat alle dorpen op deze route, Voorthuizen, Terschuur, Zwartebroek en Hoevelaken, geen station (met rechtstreekse verbindingen naar beide eindpunten) hebben.
Daarnaast zijn de knooppunten onderweg (Otterlo Rotonde, Wittenberg Bussation, Voorthuizen De Punt etc.) inderdaad te belangrijk om afwijkingen in het patroon van de dienstregeling te hebben, ook al zijn die afwijkingen maar één minuut. Het concept van Keolis, dat uitgaat van snelle aansluitingen, laten varen zou de kracht van het OV op de Veluwe grotendeels om zeep kunnen helpen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Jurre schreef: ma 07 nov 2022, 09:59
KL577 schreef: za 05 nov 2022, 13:32 Treurig om te lezen dat dan door de sloop van een pand langs de weg een nogal essentiële overstap in het busnetwerk om zeep is geholpen :( . Je zou toch denken dat de gemeente Ede en de vervoerder samen tot een constructieve oplossing zouden moeten kunnen komen om dit te herstellen :roll: .
We zijn al in overleg. Er wordt gekoerst op een halte met kommen voor lijn 105 in beide richtingen ter hoogte van het tankstation.
Dat stemt hoopvol!
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Philip »

Jurre schreef: ma 07 nov 2022, 09:59 We zijn al in overleg. Er wordt gekoerst op een halte met kommen voor lijn 105 in beide richtingen ter hoogte van het tankstation.
Geweldig.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Die overstap in Otterlo vindt wellicht vooral tussen de 105 en de 108 van/naar Apeldoorn plaats?
Misschien zou die overstap beter worden, als (bijv.) de 105 om .27/.57 langskomt, de 108 Apeldoorn - Ede iets daarvóór (bijv. .24/.54) langskomt en de 108 Ede - Apeldoorn iets daarna (bijv. .00/.30) langskomt?
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Sorry_geen_dienst schreef: vr 04 nov 2022, 13:33 Lijn 293 reed ook deels met gelede bussen, en ook daarin 's ochtends op de heenweg naar Arnhem staanplaatsen in de gelede bus. 's Middags terug naar Apeldoorn was het rustiger in de 293 maar zat er altijd nog wel redelijk wat volk in (scholieren van een school op de Geitenkamp en studenten van de CIOS).
Reed lijn 293 in het grijze verleden wellicht met hetzelfde materieel als lijn 109?
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Voor zover ik kan terugvinden, op een enkele omloop na niet. De omlopen van de heenritten 's ochtends zaten veelal verweven met andere ritten en de terugritten 's middags naar Apeldoorn kwamen allemaal af van lijn 91 naar Arnhem, en bus+chauffeur gingen dan leeg van Arnhem CS naar de Kleefse Waard om daar de 293 naar Apeldoorn te worden.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Roeland schreef: wo 09 nov 2022, 08:19 Die overstap in Otterlo vindt wellicht vooral tussen de 105 en de 108 van/naar Apeldoorn plaats?
Misschien zou die overstap beter worden, als (bijv.) de 105 om .27/.57 langskomt, de 108 Apeldoorn - Ede iets daarvóór (bijv. .24/.54) langskomt en de 108 Ede - Apeldoorn iets daarna (bijv. .00/.30) langskomt?
Deze overstapknoop is al prima geregeld. Alles sluit op elkaar aan nu, van-naar alle richtingen, inclusief de 106 richting park Hoge Veluwe. In mijn ervaring wachten alle chauffeurs netjes tot iedereen binnen is.

Afgelopen donderdag trouwens aanrijding tussen Ede-Wageningen en Arnhem, dus met een man/vrouw of 50-60 in de 108 richting Otterlo, overstappen op de 105 naar Arnhem. Chauffeurs hadden contact met elkaar gehad voor de zekerheid. Zou immers jammer zijn om met 60 reizigers lang op halte otterlo rotonde te staan....
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Tevens geeft het systeem van tevoren aan of een overstap gehaald zal worden. Otterlo Rotonde staat in de overstaplijst en het systeem houdt de vertraging van andere bussen bij. Anders is kort verkeer nog een optie inderdaad.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Even een update over het materiaal in Oosterhout (GE)
1 Iveco is al wit, er staan er nog 2 in het rood/grijs, dus denk ik dat nummer 4 binnen staat.
Er staat 1 Breng buurtbus en 1 Breng Mercedes Vito (vermoedelijk aflosauto)
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tom024 »

Deze week reed ik over de A12 en zag bij Duiven, vermoedelijk bij Tilburg Bastianen, een aantal Amba's staan. Deels wel en nog niet omgestickerd.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Dat klopt. Her en der staan al de nodige witte bussen opgeslagen. Ook bij de stalling Duiven (ligt er net achter)
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door MichOV »

Uit welk bouwjaar komen deze Amba's waarmee gereden gaat worden, 2009 of 2010?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Lijn 45 »

2007 en 2008.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door regenmaker »

Ik ben wel benieuwd welke lijnen in het pakket van de Apeldoornse chauffeurs komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten