Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

omaylie schreef: ma 28 nov 2022, 15:31 Hoezo is de 231 eigenlijk geen snelRRReis geworden? Dat past toch ook prima in dat rijtje?
Volgens mij is snelRRReis door EBS bedacht. Kon het iig niet vinden in het PvE van IJssel Vecht
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

ambassadorsound schreef: ma 28 nov 2022, 15:35 Gaan de Iveco's en Capacity's niet een keer aangepast worden naar de gewone RRReis kleurstelling?Ziet er nu wel erg tijdelijk uit.En die blijven de volle 2 jaar.
Zoals reeds vaker gemeld krijgen de bussen enkel de witte kleur en stickers van RRReis vanwege de korte duur van de concessie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: ma 28 nov 2022, 15:36 Waarom maakt scholierenlijn 651 geen deel uit van deze concessie?
Waarschijnlijk omdat men alle scholierenlijnen van/naar Apeldoorn onder dezelfde concessie wil houden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ambassadorsound

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ambassadorsound »

Ok, dank voor de reactie @milco( ook in het andere topic trouwens!)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

omaylie schreef: ma 28 nov 2022, 15:31 Hoezo is de 231 eigenlijk geen snelRRReis geworden? Dat past toch ook prima in dat rijtje?
In feite zou je het wel zo kunnen noemen uiteindelijk. Het 200 nummer blijft ook behouden (ipv 371 zoals eerst).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Hans schreef: ma 28 nov 2022, 13:19Alles per regio, dus kijk bij Regio Apeldoorn, Regio Harderwijk (voor de 110) en Ede. Bij het kopje van Ede staat ook de (niet aanklikbare) lijnennetkaart.
Onder de lijnennetkaart staat wel een knop om de kaart te downloaden, maar dan krijg je de kaart van Keolis :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

omaylie schreef: ma 28 nov 2022, 15:31 Hoezo is de 231 eigenlijk geen snelRRReis geworden? Dat past toch ook prima in dat rijtje?
Nu rijden er op Apeldoorn - Arnhem de C2 en de 231, dat worden de 302 en 231.
Voor HOV-nummers in de regio Arnhem worden 3xx nummers gebruikt: 300, 331 en 352.
Wat mij betreft zouden de C2 en de 231 zijn omgenummerd naar 320 en 321 (= 231 in andere volgorde).
En wellicht kunnen de 352 en de C3/301 in de toekomst worden gecombineerd naar één doorgaande HOV-lijn 350?
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Worden de 302 en 231 trouwens met 100 km/uur-bussen gereden, omdat ze een deel over de A50 rijden?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

Aangezien de 302 geleed gaat rijden, hoogstwaarschijnlijk niet.
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Wat is daar de reden van? Is de huidige C2 zo druk dat de capaciteit omhoog gaat?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

In de spits is 13m nu al geen overbodige luxe. En de frequentie gaat op bepaalde momenten ook fors omlaag, dus geleed lijkt me een prima oplossing. Het zou me ook niks verbazen als op de 231 ook geleed gaat rijden (302 en 231 in dezelfde omloop).
Roeland schreef: di 29 nov 2022, 07:57 Worden de 302 en 231 trouwens met 100 km/uur-bussen gereden, omdat ze een deel over de A50 rijden?
De 13m BYD's rijden nu al regelmatig boven de 90km/u, maar ik verwacht niet dat er ooit T100 bussen op gaan rijden.
Roeland schreef: di 29 nov 2022, 07:56
omaylie schreef: ma 28 nov 2022, 15:31 Hoezo is de 231 eigenlijk geen snelRRReis geworden? Dat past toch ook prima in dat rijtje?
Nu rijden er op Apeldoorn - Arnhem de C2 en de 231, dat worden de 302 en 231.
Voor HOV-nummers in de regio Arnhem worden 3xx nummers gebruikt: 300, 331 en 352.
Wat mij betreft zouden de C2 en de 231 zijn omgenummerd naar 320 en 321 (= 231 in andere volgorde).
En wellicht kunnen de 352 en de C3/301 in de toekomst worden gecombineerd naar één doorgaande HOV-lijn 350?
231 is meer als vangnet van de 302 (en bediening van De Maten), en rijdt enkel doordeweeks overdag. Dus niet echt een gekwalificeerde lijn voor HOV. Mochten ze ooit de principes van SnelRRReis overnemen is het lijnnummer dus al duidelijk.
303 en 352 gaan in de toekomst inderdaad gecombineerd worden, alleen welk lijnnummer dat gaat worden is nog niet bekend. Ik vraag me wel af of de Solaris trolleys dan in ComfortRRReis huisstijl zullen komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door teun »

Gewoon lekker lijnnummer 1 en door naar Velp. *O*
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

Ben benieuwd of de 86 ook nog doorgekoppeld wordt als 302 doorgekoppeld wordt.
Die zou mooi of aan lijn 50 gekoppeld kunnen worden (dan is de tak naar Veenendaal minder noodzakelijk) of aan lijn 51.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Drie vervoerders op 50 is wel heel complex, dan ligt 51 meer voor de hand. Ik zie ook zo even niet hoe een combinatie 50 en 86 de 50 naar Veenendaal zou moeten vervangen. Scheelt nogal in reistijd en een bus tussen de Heuvelrug en Veenendaal en tussen Veenendaal en De Klomp heb je toch al nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Hans »

Totaal niet logisch om de 86 door te koppelen aan lijn 50. Zijn 2 verschillende concessies.
Het enige wat inderdaad zou kunnen is de 51/86 koppelen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door sirvinniei »

Voornamelijk omdat je via Ede Wageningen kunst reizen in plaats van via de Klomp. Kan je op de relatie Veenendaal-Utrecht, die relatief rustig is, maatwerk bieden. Qua frequenties sluit het ook goed aan.
Drie vervoerders op een lijn is inderdaad ongewoon, maar gaat de hele lijn 50 in de toekomst niet over naar "Utrecht buiten"?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ArrivaBas »

De Wageningse tak van lijn 50 komt helemaal niet in Veenendaal, en derhalve totaal niet van belang. Daarnaast bestaat en volstaat de verbinding Veenendaal-Ede al lang en breed met lijn 85.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Sirvinnei wil reizigers van de Heuvelrug om laten reizen door Wageningen en Bennekom heen naar Ede-Wageningen. Volgens mij zijn die minstens een half uur eerder in Arnhem via De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Roeland »

Bovendien is de 50 rond Rhenen nogal vertragingsgevoelig in de spits...

Wat voor de 86 nog de meest logische doorkoppeling zou zijn (maar dan heb je het inderdaad over de nieuwe concessie): aan lijn 44/45 richting Kesteren / Tiel. Dan krijg je een rechtstreekse bus Betuwe - Ede. Dat lijkt mij wel een kansrijke verbinding, waarmee je mogelijk nieuwe reizigers aantrekt.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 29 nov 2022, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee berichten samengevoegd
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

Hans schreef: di 29 nov 2022, 15:09 Totaal niet logisch om de 86 door te koppelen aan lijn 50. Zijn 2 verschillende concessies.
Het enige wat inderdaad zou kunnen is de 51/86 koppelen.
Je zou hem nog kunnen koppelen aan de buslijnen naar Kesteren, zodat je een rechtstreekse verbinding Betuwe-WUR/Ede krijgt.
Arnhem_EW
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 nov 2022, 22:02

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Arnhem_EW »

Na een tijdje meegelezen te hebben maar nog niet echt een duidelijk antwoord gelezen te hebben toch ff een vraagje hier.
Ik reis elke dag station Ede Wageningen naar de Campus (werk op de Campus) en heb al een paar keer een witte bus met 4 assen zien rondrijden. (denk dat dit de 22 meter is waar hier in het topic over gesproken wordt) weet iemand of deze bus dan de huidige C3 bussen gaat vervangen?

Heb geen idee wat voor merk de hudige C3 zijn, ik zit er elke dag in maar onthoudt dat niet echt :), maar zou wel graag iets anders willen zien voor die dingen. Sommige van die huidige C3 bussen zijn zulke schokkerig rijdende bussen en de stoeltjes zitten zo beroerd dus alles is een verbetering :)
En nee, ik denk dat het aan de chauffeur ligt want ik heb dat schokken al bij meerdere chauffeurs meegemaakt :)
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

De huidige bussen zijn Mercedes Citaro G CNG(aardgas). Dezelfde bussen rijden ook op lijn 352. Deze bussen zijn 18 meter lang.

De bus die je gezien hebt is de nieuwe bus voor lijn C3 (303), Mercedes Capacity. Deze bussen zijn op basis van de Citaro, maar zijn 21 meter lang. Dus iets meer capaciteit.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

SuperGhost schreef: di 29 nov 2022, 18:29
Hans schreef: di 29 nov 2022, 15:09 Totaal niet logisch om de 86 door te koppelen aan lijn 50. Zijn 2 verschillende concessies.
Het enige wat inderdaad zou kunnen is de 51/86 koppelen.
Je zou hem nog kunnen koppelen aan de buslijnen naar Kesteren, zodat je een rechtstreekse verbinding Betuwe-WUR/Ede krijgt.
En dat is dus ook geen optie omdat het 2 verschillende concessies en vervoerders zijn.

De plannen zijn en blijven voor hoogwaardig en hoogfrequent vervoer tussen Arnhem-Wageningen-Ede.
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Koppelen aan een lijn naar Kesteren kan wel in de uiteindelijke concessie Rijn-Waal, die uiteindelijk ook Rivierenland bevat.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Lijn 45 »

@Arnhem_EW De stoelen van de Capacity zijn naar mijn mening comfortabeler dan die van de bussen die er nu rijden. Ze zijn 7 jaar jonger, dus van het schokkerige gedrag zou geen sprake moeten zijn (als dat al speelt bij deze nieuwere generatie Citaro). :)

Overigens kan het zijn dat er af en toe een oudere CItaro (2 jaar ouder dan de huidige bussen) op lijn 303 terecht komt. Die hebben het zelfde model stoelen als de huidige bussen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten