Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
ambassadorsound

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ambassadorsound »

Is er inmiddels ook al een Citea gespot die voor hermes RRReis gaat rijden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Milco »

Nee.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door regenmaker »

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

Wat een onzalig idee om (als verbeterplan) de C3/303 alleen nog maar over de campus te laten rijden. Daarmee verliest deze bus voor veel inwoners van Wageningen haar functie. Je zou bv. maar slecht ter been zijn, wonende in de Roghorst en naar het ziekenhuis moeten...

In de allereerste plannen van de Rijnlijn was juist het idee de lijnen te splitsen: een snelle lijn via de campus direct naar het station in Ede, en een iets langzamere lijn over de Nijenoord Allee die ook het ziekenhuis bedient.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Volgens mij is die campus pendel een aanvulling op de huidige 303. Zoals lijn 184 destijds.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Meltrain »

Waarom stoppen de "Campus"-ritten van lijn 303 richting Wageningen niet bij de halte Dijkgraaf. De bus komt gewoon langs díe halte.
Als de halte in de andere richting verplaatst wordt naar de andere kant van de kruising (en een negenoog wordt geplaatst) zou de bus er zelfs in beide richtingen kunnen stoppen.

Ze kunnen de naam van die halte trouwens beter veranderen in Rooseveltweg, want de halte Mondriaanlaan ligt nog dichter bij de Dijkgraaf. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door omaylie »

Volgens mij omdat de bocht te krap is om vanuit de campus daar te stoppen. Voor die bussen is daarom niet voor niets de halte Mondriaanlaan als alternatief aangelegd, die ligt namelijk ook op loopafstand van de Dijkgraaf flat.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

KL577 schreef: vr 02 dec 2022, 23:49 Wat een onzalig idee om (als verbeterplan) de C3/303 alleen nog maar over de campus te laten rijden. Daarmee verliest deze bus voor veel inwoners van Wageningen haar functie. Je zou bv. maar slecht ter been zijn, wonende in de Roghorst en naar het ziekenhuis moeten...
Halte Campus/Forum ligt slechts 350m buiten die wijk. Grote delen van Wageningen liggen veel verder af van een bushalte van lijn C3/303. Waarom zou Roghorst anders zijn dan al die andere delen van Wageningen?
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

SuperGhost schreef: za 03 dec 2022, 18:37 Halte Campus/Forum ligt slechts 350m buiten die wijk. Grote delen van Wageningen liggen veel verder af van een bushalte van lijn C3/303. Waarom zou Roghorst anders zijn dan al die andere delen van Wageningen?
Ik zeg toch niet dat de Roghorst anders is? Het was een voorbeeld ter illustratie.

Inderdaad zijn veel inwoners uit de bovenbuurt nu al een flink stuk aan het lopen naar die haltes. Als je dan nog eens 350 meter extra moet lopen ben je die reizigers wel kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

Er zijn eigenlijk maar twee haltes die dan zouden vervallen. Beide haltes liggen ook vlakbij de route van lijn 86 en de eerder genoemde halte dus ook vlakbij de vervangende halte Campus/Forum. Ik denk dat voor de meesten het ongemak redelijk tot een minimum beperkt blijft en voor de mindervaliden die die extra 350 meter echt niet kunnen afleggen is er een goed alternatief met lijn 86 en dan via station Ede-Wageningen reizen (of via Wageningen Busstation).

Ik denk dat voor de meeste reizigers (niet alleen de studenten van de uni, maar ook de reizigers uit de naburige woonwijk) het beter is om de halte op de campus te gebruiken en daar dan 4x p/u (spits 6x p/u) te kunnen opstappen, dan dat ze keer op keer van tevoren moeten checken naar welke halte ze moeten lopen voor de eerstvolgende bus, omdat de beide alternatieven elk maar 2x p/u (spits 3x p/u) een bus heeft.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Durashift »

Wel zonde van de investering voor nieuwe DRIPS aan de Nijenoordallee.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

SuperGhost schreef: zo 04 dec 2022, 01:07 Ik denk dat voor de meesten het ongemak redelijk tot een minimum beperkt blijft en voor de mindervaliden die die extra 350 meter echt niet kunnen afleggen is er een goed alternatief met lijn 86 en dan via station Ede-Wageningen reizen (of via Wageningen Busstation).
Ik denk het dus niet. Het is 350 meter vanaf halte Bornsesteeg, dan hebben veel potentiële reizigers er al een tippel van een paar honderd meter opzitten. Vanaf halte Hoevestein is het bijna een kilometer lopen naar Campus/Forum. Die reizigers ben je gewoon kwijt voor de 303, tenzij je een gezonde jongedame of jongen bent en op de één of andere manier veel intrinsiek plezier beleeft aan een hele grote bus.

Daarmee verliest een deel van Wageningen een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis, en nogmaals, de bus heeft juist een functie voor mensen die niet meer kunnen of mogen autorijden, en dus ook geen 1,5 kilometer naar een bushalte kunnen lopen.

Ja, je kunt de 86 nemen, en in Ede overstappen, maar de meesten hebben dan al een familielid ingeschakeld, of een maatschappelijke dure OV-vangnet voorziening gebeld.

En overigens worden de aansluitingen van de 86 op de trein in Ede straks gewoon ronduit beroerd (in de weekenden). Dus ook voor de combi trein/bus 86 zullen (in het weekend dan) maar weinig reizigers warm lopen (letterlijk en figuurlijk).
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

En om hoeveel passagiers hebben we het dan? Reizigers dus die bij die haltes in- en uitstappen. Want hier zijn criteria voor die de opdrachtgever ook hanteert om akkoord te geven.
Daarnaast zijn ook de gemeentes en reizigersorganisatie’s om advies gevraagd.
Dit zijn geen eenzijdige besluiten van de vervoerder.
Daarnaast heeft de provincie Gelderland geen financiële middelen voor uitbreiding.

Een uitbreiding in Nijmegen, mede gefinancierd door wat kleine bezuinigingen zijn ook afgewezen (en daarmee gaan de kleine aanpassingen ook niet door).
When you're tired of London, you're tired of life
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Buiten de ´openingstijden´ van de universiteit is er amper vervoersvraag naar de halte Campus/Forum. Bij die ritten die buiten deze 'openingstijden' over de campus rijden stappen de meeste mensen uit bij de Mondriaanlaan, en de mensen die wel bij Campus/Forum uitstappen lopen dan alsnog binnendoor naar de Nijenoord Allee en passeren dan de halte Bornsesteeg die dan niet meer bediend zou worden.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door KL577 »

@gkw1969 ik reageerde op de 'verbeter'plannen die TransDev voorstelt post-2023, zoals besproken in de gelinkte presentatie:
Verbeterplannen

Worden behandeld in eerstvolgend vervoerplan:

• Aansluitingen Veenendaal De Klomp (lijn 5) verbeteren
• Lijn 303 krijgt één route over de Campus, bij toenemende drukte de Campuspendel introduceren
• Nu al onderzoeken of wensen gemeentes in december 2022 meegenomen kunnen worden, anders
behandelen in vervoerplan, evenals wensen ROCOV
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Tjekken »

De haltes Hoevestein en Bornsesteeg worden zeer goed gebruikt.
Ik weet niet wie dit idee bedacht heeft om de 303 één route te geven, maar daar zitten bijna alleen maar nadelen aan.

Zolang er minimaal 2x per uur een bus komt, is het veel gebruiksvriendelijker om op Hoevestein op te stappen dan om nog 10 minuten extra te lopen naar de Campus/Forum. Het 'voordeel' dat de bus daar dan vaker zou gaan, wordt teniet gedaan doordat je langer moet lopen.

Men moet echt eens ophouden met mensen die niet regulier van het OV gebruik maken zogenaamde "verbeteringen" voor lijnvoering op te laten stellen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

KL577 schreef: zo 04 dec 2022, 11:12Ik denk het dus niet. Het is 350 meter vanaf halte Bornsesteeg, dan hebben veel potentiële reizigers er al een tippel van een paar honderd meter opzitten. ...
Ik zei dan ook EXTRA 350 meter ;)

KL577 schreef: zo 04 dec 2022, 11:12Vanaf halte Hoevestein is het bijna een kilometer lopen naar Campus/Forum. Die reizigers ben je gewoon kwijt voor de 303, tenzij je een gezonde jongedame of jongen bent en op de één of andere manier veel intrinsiek plezier beleeft aan een hele grote bus.
Dan nemen ze dus de 86.
KL577 schreef: zo 04 dec 2022, 11:12Daarmee verliest een deel van Wageningen een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis, en nogmaals, de bus heeft juist een functie voor mensen die niet meer kunnen of mogen autorijden, en dus ook geen 1,5 kilometer naar een bushalte kunnen lopen.
1. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste reizigers uit die wijk naar het ziekenhuis reizen, maar ik gok zo dat 90% of meer van de reizigers die ri. Ede reizen naar het station gaan. De 86 is daar een prima alternatief voor.
2. De mensen die niet kunnen/mogen autorijden hebben dus de 86 al die sowieso al dichterbij stopte. Ze moeten dan wellicht 1x overstappen, maar dat is nog altijd een prima alternatief.
3. Waarom zou dit alleen voor deze wijk een enorm probleem zijn? Zoals gezegd hebben andere wijken van Wageningen altijd al dat ze ver van een halte van lijn C3/303 af liggen en sommigen daarvan hebben niet een halte van lijn 86 dichtbij. Waarom is dat geen enorm probleem, maar deze ene wijk die dan nog altijd beter af is wel? Laat staan voor Bennekom, waar bijna die hele kern daar last van heeft. Moet lijn 303 dan afslaan en dwars door Bennekom gaan rijden (route lijn 86), zodat al die bewoners die mogelijk naar het ziekenhuis moeten niet een enorme loopafstand naar de 303 hebben of anders de 86 met een overstap op het station moeten nemen?
KL577 schreef: zo 04 dec 2022, 11:12Ja, je kunt de 86 nemen, en in Ede overstappen, maar de meesten hebben dan al een familielid ingeschakeld, of een maatschappelijke dure OV-vangnet voorziening gebeld.
Dan hadden ze denk ik de C3/303 op de huidige halte ook niet gepakt, want via Ede-Wageningen reizen vanaf een halte van de 86 dichtbij is nog altijd meer comfortable dan eerst helemaal naar de halte Bornsesteeg moeten lopen/krukken/rollen. (je had het in je voorbeeld immers over iemand die vrijwel bovenop een halte van lijn 86 woont en dus niet dicht bij de C3/303)
KL577 schreef: zo 04 dec 2022, 11:12En overigens worden de aansluitingen van de 86 op de trein in Ede straks gewoon ronduit beroerd (in de weekenden). Dus ook voor de combi trein/bus 86 zullen (in het weekend dan) maar weinig reizigers warm lopen (letterlijk en figuurlijk).
Dan moet je daar dus iets aan doen.
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 14:10 Buiten de ´openingstijden´ van de universiteit is er amper vervoersvraag naar de halte Campus/Forum. Bij die ritten die buiten deze 'openingstijden' over de campus rijden stappen de meeste mensen uit bij de Mondriaanlaan, en de mensen die wel bij Campus/Forum uitstappen lopen dan alsnog binnendoor naar de Nijenoord Allee en passeren dan de halte Bornsesteeg die dan niet meer bediend zou worden.
Je zou dan kunnen overwegen om op de tijden dat de universiteit 'gesloten' is lijn 303 dan wel via de halte Bornsesteeg te laten rijden. Desnoods noem je de lijn dan 304 om het verder te verduidelijken.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door ovVeluwe »

Dan zou ik het 305 of 313 noemen, om doublering met 304 Apeldoorn-Zwolle te voorkomen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

Was vergeten dat de 304 straks al een nummer was. Zolang maar duidelijk is dat ik bedoelde dat je hem dan ter verduidelijking een ander nummertje geeft.
Arnhem_EW
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 nov 2022, 22:02

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Arnhem_EW »

Durashift schreef: zo 04 dec 2022, 02:11 Wel zonde van de investering voor nieuwe DRIPS aan de Nijenoordallee.
Wat is DRIPS?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door SuperGhost »

Digitaal Reisinformatiepaneel

Het is het scherm dat de reisinformatie aangeeft, dus wat de volgende bus is, het lijnnumer, de eindbestemming (+ evt. tussenbestemmingen) en wanneer het vertrekt.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door gkw1969 »

Nooit geweten dat het die afkorting was.
Ik dacht altijd DRIS: Dynamisch Reizigers Informatie Systeem.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dynamis ... tiesysteem

Een DRIP is: Dynamisch Route-informatiepaneel
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/DRIP
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Daniel »

Die twee zijn inderdaad de juiste afkortingen en betekenissen. De D staat dus voor Dynamisch en niet voor Digitaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door cassie127 »

In Apeldoorn staan in de voormalige Keolis stalling inmiddels de eerste amba's voor Veluwe Zuid met RRReis bestickering.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Bericht door Meltrain »

Heeft Keolis nu dan een andere stalling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten