Pagina 12 van 37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: vr 04 nov 2022, 18:02
door Tjekken
Daniel schreef: vr 04 nov 2022, 17:53 Wanneer dan? Ik zie elke ochtend in de vroege spits groepjes DPD medewerkers langs fietsen na de nachtdienst terug naar huis, maar de 89 staat op hetzelfde moment leeg op De Klomp. Vanaf De Klomp is DPD nog wel even lopen overigens.
Ritten met meer dan 5 passagiers heb ik notabene in de spits nog nooit gezien.
Ik zat vanmiddag met 8 man in de 89, het kan dus wel ^^

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 10:38
door KL577
Philip schreef: vr 04 nov 2022, 15:30
Problematisch is ook het schrappen van de halte 'Kruispunt' in Wekerom. In het verleden was daar vanaf de Wittenberg (lijn 107) een goede aansluiting richting Arnhem.
Wanneer is die halte/overstap verdwenen dan? Op Rocov staat in het RRReis vervoersplan voor 2021 de overstapmogelijkheid 105-107 in Wekerom nog prominent genoemd. Of heeft deze overstap nooit echt bestaan?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 10:41
door Daniel
In december 2021 bestond 'ie volgens onze wiki nog, maar de wijziging staat daar op met onbekende datum.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 11:05
door Milco
Voor lijn 107 bestaat de halte Kruispunt wel gewoon; lijn 105 stopt even verderop bij de halte A.G. Wijersweg.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 11:38
door ovVeluwe
Sinds de sloop van het pand die naast de weg lag kon er op die locatie niet meer gehalteerd worden, waardoor de halte naar achteren werd geplaatst. Vanwege de grote afstand kwamen er klachten omdat de overstappen niet meer gehaald werden. Hierna is de halte definitief opgeheven.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 13:32
door KL577
Treurig om te lezen dat dan door de sloop van een pand langs de weg een nogal essentiële overstap in het busnetwerk om zeep is geholpen :( . Je zou toch denken dat de gemeente Ede en de vervoerder samen tot een constructieve oplossing zouden moeten kunnen komen om dit te herstellen :roll: .

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 13:37
door KL577
Weet iemand trouwen al meer over de acceptatie van abonnementen vanaf december? Nu Hermes/Breng de vervoerder wordt, betekent dit dat ook Breng Vrij bv geldig wordt in Veluwe Zuid? Of blijft er een strikte scheiding tussen Breng en RRReis?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 14:01
door Meltrain
Aangezien de concessie niet onder de naam Breng wordt uitgevoerd, neem ik aan dat de strikte scheiding blijft.
Ik hoop wel dat RRReis-producten bij zowel Hermes als EBS geldig zijn.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 14:03
door Milco
Lijkt mij wel, aangezien beide concessies de merknaam RRReis hanteren. ;)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 14:51
door gkw1969
ovVeluwe schreef: za 05 nov 2022, 11:38 Sinds de sloop van het pand die naast de weg lag kon er op die locatie niet meer gehalteerd worden, waardoor de halte naar achteren werd geplaatst. Vanwege de grote afstand kwamen er klachten omdat de overstappen niet meer gehaald werden. Hierna is de halte definitief opgeheven.
Wat dus een keuze van Keolis is geweest en niet van Hermes

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 15:13
door Meltrain
Wat heeft de sloop van een pand überhaupt met de mogelijkheid tot halteren te maken?
Milco schreef: za 05 nov 2022, 14:03 Lijkt mij wel, aangezien beide concessies de merknaam RRReis hanteren. ;)
Het lijkt me inderdaad ook de bedoeling, maar ik hoop dat het in de praktijk ook echt werkt. (A)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 15:18
door Milco
Je merkt vanzelf of je abonnement bij beide vervoerders werkt. ;)

Ik vermoed dat er ruimte nodig is om een pand te slopen en dat de halte dan in de weg kan liggen?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 15:18
door ovVeluwe
De bouwhekken staan behoorlijk dicht op de weg. Daardoor werd de halte honderden meters verplaatst, waardoor de loopafstand aardig groot werd. Aangezien er geen haltekom ligt kunnen de bussen op lijn 105 ook niet wachten op passagiers. Voorheen kon de bus nog halteren op het nu gesloopte terrein.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 17:41
door Daniel
Je was me net voor met je eerdere bericht: was vanmiddag nog in Wekerom er zit daar inderdaad een groot gat naast de Lage Valkseweg, daar kan de 105 idd niet halteren. Echter ligt aan de andere kant van de kruising (aan de Otterloseweg) ook nog iets wat verdacht veel op een voormalige halte lijkt.

Alleen waar lag die halte van lijn 105 nu? Ik zie 'm namelijk ook nergens terug op oude Streetview-beelden van voor de sloop van dat pand daar.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 17:44
door Etienne
Nergens; want sinds Keolis rijdt, is lijn 105 verlegd naar Wekerom. Hiervoor reed hij via Harskamp en Kootwijkerbroek ;)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 18:18
door ovVeluwe
De streetviewbeelden gaan van november 2020 naar 2022. Tussen december 2020 tot ergens in 2021 lag de halte aan de Lage Valkseweg, met de bedoeling om over te stappen op de 107. Van korte duur dus helaas. Voor december 2020 reed de 105 inderdaad via Harskamp.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 18:32
door Daniel
Nou lijkt een overstap van 2 minuten (van Otterlo ri. Harskamp v.v., de enige overstap die er qua tijden mogelijk is geweest) me sowieso kort gezien halte Kruispunt nog best een stukje zuidelijk van de kruising lag.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 20:14
door marcel1970
Het wordt in elk geval een allegaartje kwa bussen voor Veluwe Zuid.
Naast de Amba,s staan er nu ook 4 Rnet Iveco,s bij het bedrijf waar de bussen worden wit beplakt.
Er staat een gelede Citaro bij Breng in Nijmegen en 2 IJsselmond Volvo,s staan bij een garage in Duiven.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 22:04
door Durashift
Beetje afwisseling, mooi toch?
Daniel schreef: za 05 nov 2022, 17:41 (..)

Alleen waar lag die halte van lijn 105 nu? Ik zie 'm namelijk ook nergens terug op oude Streetview-beelden van voor de sloop van dat pand daar.
Het was zo'n tijdelijke halte, aluminium platen op de klinkers op het bestrate terrein van de voormalige veevoederfabriek. Die is nu gesloopt, zoals je zag. Er is een fikse kuil gegraven voor een parkeergarage (neem ik aan) voor het wooncomplex én een Albert Heijn dat daar gebouwd gaat worden.

Ik verwacht niet dat er ruimte komt om daar alsnog te halteren in de toekomst. Kan men beter een stuk sloot aan de overkant (tegenover de Avia) dempen en daar een lus maken zodat er ook nog gekeerd kan worden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 22:07
door Daniel
Durashift schreef: za 05 nov 2022, 22:04Kan men beter een stuk sloot aan de overkant (tegenover de Avia) dempen en daar een lus maken zodat er ook nog gekeerd kan worden.
Tegenover die Avia ligt al iets wat verdacht veel lijkt op een oude bushalte met fietsnietjes, zie hier.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 22:21
door Durashift
Dat is voor één richting. Dan wordt het een stuk lopen naar je fiets als je 's middags uit de richting Barneveld komt. :o

De nieuwe fietsnietjes zijn trouwens een stukje hoger, wel smaller, volgens mij. Is ook een kort stukje stoep. Wordt wel goed gebruikt, zag ik van de week.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: za 05 nov 2022, 22:53
door Philip
Daniel schreef: za 05 nov 2022, 18:32 Nou lijkt een overstap van 2 minuten (van Otterlo ri. Harskamp v.v., de enige overstap die er qua tijden mogelijk is geweest) me sowieso kort gezien halte Kruispunt nog best een stukje zuidelijk van de kruising lag.
Was inderdaad behoorlijk doorlopen, maar de buschauffeurs waren meestal wel zo vriendelijk even te bellen met de andere bus. Je kon in recordtempo naar Arnhem op die manier. Tegenwoordig moet je de trein nemen vanaf Ede-Wageningen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: zo 06 nov 2022, 09:01
door Philip
Jurre schreef: do 03 nov 2022, 13:25 ReserveerRRReis bieden we niet aan. Zoals genoemd vervalt lijn 6 en op lijn 107 gaan we ReserveerRRReis vervangen door 2 extra late vaste ritten vanuit Ede en 3 extra late vaste ritten vanuit Putten. Ook in het weekend in de ochtend rijdt er een extra rit.
De conclusie is helaas dus dat de laatste twee ReserveerRRReis-ritten uit Ede en de laatste ReserveerRRReis-rit vanuit Putten zonder vervanging worden opgeheven. Dat er een vaste bus rijdt, is op zich positief, maar de reizigersaantallen zullen waarschijnlijk tussen de 0 en 1 reiziger per rit uitkomen. Dat is vragen om opheffen bij het aanbesteden van de nieuwe concessie. Maar goed, daar kan Hermes dan weinig aan doen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: zo 06 nov 2022, 11:23
door Meltrain
Momenteel is in OVInfo uitsluitend de de dienstregeling van 31 december te zien.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: zo 06 nov 2022, 16:16
door ovVeluwe
Komen er eigenlijk nog Citea's naar dit gebied? Of wordt de vloot aangevuld met nog meer iveco's?