Pagina 17 van 37

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 06:22
door gkw1969
Milco schreef: di 29 nov 2022, 22:24 Koppelen aan een lijn naar Kesteren kan wel in de uiteindelijke concessie Rijn-Waal, die uiteindelijk ook Rivierenland bevat.
Die plannen zijn al weer teruggedraaid. Berkel-Dinkel gaat niet door, waardoor Achterhoek-Rivierenland blijft bestaan. De concessies zouden zodanig groot worden dat deze niet beheersbaar zouden zijn

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 06:39
door regenmaker
Ik moet dat nog zien. Als ik de verklaring van Berkel-Dinkel las, dan lijkt de concessie Twente meer een korte overbruggingsperiode en niet het complete afblazen van de plannen. Verbaasd me niets als ze Achterhoek-Rivierenland 2 jaar verlengen en dan alsnog gaan samenvoegen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 07:15
door Arnhem_EW
gkw1969 schreef: di 29 nov 2022, 22:12 De huidige bussen zijn Mercedes Citaro G CNG(aardgas). Dezelfde bussen rijden ook op lijn 352. Deze bussen zijn 18 meter lang.

De bus die je gezien hebt is de nieuwe bus voor lijn C3 (303), Mercedes Capacity. Deze bussen zijn op basis van de Citaro, maar zijn 21 meter lang. Dus iets meer capaciteit.
Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 08:42
door ambassadorsound
@Arnhem_EW
Klopt, de Citaro (G) CNG's gaan uit dienst.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 09:05
door waldo79
gkw1969 schreef: di 29 nov 2022, 22:12 De huidige bussen zijn Mercedes Citaro G CNG(aardgas). Dezelfde bussen rijden ook op lijn 352. Deze bussen zijn 18 meter lang.

De bus die je gezien hebt is de nieuwe bus voor lijn C3 (303), Mercedes Capacity. Deze bussen zijn op basis van de Citaro, maar zijn 21 meter lang. Dus iets meer capaciteit.
Ergens rond 2005-2007 reden er in Nijmegen ook Citaro G in Nijmegen op lijn 10. Ook al geen prettige ervaring.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 12:40
door ovVeluwe
Er rijden nu nog steeds gelede Citaro's op lijn 10, alleen dan als gasbus.
Arnhem_EW schreef: wo 30 nov 2022, 07:15 Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.
De tijden van de 303/C3 blijven vrijwel hetzelfde als nu, dus 3x per uur via de campus en 3x per uur via Hoevestein. De lijn wordt gereden door stalling Wageningen (net zoals nu met de gelede gas Citaro), en zal dus volledig gereden worden met Capacity's.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 12:42
door ambassadorsound
@waldo
Die waren denk ik nog van voor de Facelift, maar denk dat ze niet veel beter zijn geworden.
Ze worden dus wel afgelost door solaris bussen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.Iemand anders wel?Zijn die prettig?
N.B: Ik heb in een Arriva citaro G(zonder facelift) gezeten in 2018, op zich wel OK vind ik.Waren toen wel een van de laatste in nederland.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 13:39
door waldo79
Ongetwijfeld, het is al lang geleden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 17:35
door MetroRET
ovVeluwe schreef: wo 30 nov 2022, 12:40 Er rijden nu nog steeds gelede Citaro's op lijn 10, alleen dan als gasbus.
Arnhem_EW schreef: wo 30 nov 2022, 07:15 Ok thanx. Zou dit dan betekenen dat die Citaro CNG weggaat? Ik las ergens dat de wethouder van Ede niet blij was met het feit dat de electrische bussen weg gaan maar dat ie blij was dat de Diesel bussen stiller zijn dan de aardgas bussen. En ergens was een nieuwsitem waar uit het leek dat de 22 meter alleen in de daluren gaan rijden, omdat ze dan maar 4 keer per uur naar de Campus rijden.
De tijden van de 303/C3 blijven vrijwel hetzelfde als nu, dus 3x per uur via de campus en 3x per uur via Hoevestein. De lijn wordt gereden door stalling Wageningen (net zoals nu met de gelede gas Citaro), en zal dus volledig gereden worden met Capacity's.
Doordeweeks tussen de spits en op zondag gaat de frequentie omlaag naar 4x/uur.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 17:44
door ovVeluwe
Wat is Hermes die concessie aan het afbreken zeg... :N

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 17:50
door MetroRET
Gebeurt dat landelijk niet in zowat elk gebied ?
#Personeelstekorten

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 19:42
door Arnhem_EW
Goed om te lezen dat die gasbussen weg gaan. Ben heel benieuwd naar die nieuwe bussen. Hoop dat 22 meter ook meer zitplaatsen betekent. Moet nu zo vaak staan.

En zou Hermes al verder zijn met OVPay dan RRReis was ? In de huidige gasbussen heb ik nog niks van OVPay gezien.
Niet dat het nu heel belangrijk want ik heb een korting abbo voor de daluren dus dan heeft OVPay toch geen nut want dan betaal je meer.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 19:54
door ambassadorsound
Uiteraard meer zitplaatsen.
Voor zover ik lees geen OVpay bij Hermes RRReis.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 19:58
door Lijn 45
Volgens de RDW hebben de nieuwe bussen maar 2 extra zitplaatsen ten opzichte van de huidige.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:00
door ambassadorsound
Dat houd niet over @Lijn 45
Wel meer staanplaatsen in ieder geval.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:44
door ovVeluwe
Ga er maar vanuit dat bij Hermes ook gewoon OVpay mogelijk is.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:48
door Daniel
OVpay zou toch sowieso in januari landelijk beschikbaar moeten zijn?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 22:32
door Hainje
Bij Hermes in Eindhoven e.o. kun je in ieder geval gewoon met OVPay betalen. Lijkt me stug als dat dan op de Veluwe niet zo is.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 23:45
door Durashift
ambassadorsound schreef: wo 30 nov 2022, 08:42 @Arnhem_EW
Klopt, de Citaro (G) CNG's gaan uit dienst.
Heel goed, die hebben hun dienst gedaan, zijn versleten naar mijn indruk.
Reden er vanmiddag twee de 'heuvel' op, langs mij, van de Emmalaan (kruising Klinkebergeweg). Gas d'r op natuurlijk.. maar wát er aan herrie voorbij kwam.. leek meer op een (slechte) straalmotor dan een autobusmotor..

Dát 't blijft rijden.. is een wonder.

Zijn we ook verlost van dat pulserende (zuigende / ploppende) geluid uit de leidingen bij stationair draaien tijdens haltering (op station Wageningen vaak waargenomen).


~~~~~~~~~~~~~~~~

Omstreeks half elf vanochtend reden er drie BYD's over de Proosdijerveldweg in Ede, langs de Texaco, richting N224.
Wat zou hun bestemming geweest kunnen zijn?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 23:58
door PatrickM
Hainje schreef: wo 30 nov 2022, 22:32 Bij Hermes in Eindhoven e.o. kun je in ieder geval gewoon met OVPay betalen. Lijkt me stug als dat dan op de Veluwe niet zo is.
Paar weken terug stond het in ZOB/HWGO/Zeeland al aan, terwijl de kaartlezers in Arnhem/Nijmegen nog geen update hadden gehad. Dat lijkt dus per regio te gaan.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 05:41
door gkw1969
Durashift schreef: wo 30 nov 2022, 23:45

Zijn we ook verlost van dat pulserende (zuigende / ploppende) geluid uit de leidingen bij stationair draaien tijdens haltering (op station Wageningen vaak waargenomen).
Dat duurt nog een jaar, de Citaro’s van Breng blijven nog even tot de nieuwe Trollino’s er zijn

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 08:01
door ambassadorsound
Klopt @Durashift.
Maar de citaro's die in nijmegen rijden maken ook wel veel herrie, de MAN bussen zijn een stuk stiller.Misschien toch wat betere kwaliteit?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 09:43
door Nielsjuh5180
Arnhem_EW schreef: wo 30 nov 2022, 19:42 Goed om te lezen dat die gasbussen weg gaan. Ben heel benieuwd naar die nieuwe bussen. Hoop dat 22 meter ook meer zitplaatsen betekent. Moet nu zo vaak staan.

En zou Hermes al verder zijn met OVPay dan RRReis was ? In de huidige gasbussen heb ik nog niks van OVPay gezien.
Niet dat het nu heel belangrijk want ik heb een korting abbo voor de daluren dus dan heeft OVPay toch geen nut want dan betaal je meer.
In de huidige gasbussen op C3 en de 12 meters in Ede kan je zeker wel gebruik maken van OVPay, vandaar dat ze per deur één nieuwe lezer hebben.

Ik meen dat de wagens uit Gooi en Vechtstreek wél OVPay hebben. In hoeverre dat gebruikt gaat worden durf ik niet te zeggen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 12:35
door Hans
OVPay is straks gewoon beschikbaar in de bussen van Veluwe Zuid.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 dec 2022, 14:40
door gkw1969
Binnen Transdev zijn nu alle kaartlezers voorzien van de optie OVPay, het is nu alleen nog een kwestie van de software te activeren.

De 6663 had onlangs al een dag de software operationeel. De kaartlezer werd er trouwens niet sneller van.