Pagina 29 van 38

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 15:46
door KL577
gkw1969 schreef: ma 02 okt 2023, 13:04
Laat dat hele rondje Papendal dan maar gewoon vervallen en die reizigers lopen naar de halte Van de Valk/Papendal op lijn 105. Zijn toch allemaal sportieve mensen daar dus klein stukje lopen kan geen kwaad.
Dat denk ik niet aangezien er een revalidatiecentrum zit op Papendal en naast de gewone sporters zitten daar ook de sporters met een handicap. En die mensen kunnen die afstand met geen mogelijkheid overbruggen.

Dus nee, het zijn niet alleen sportieve mensen die de afstand wel kunnen overbruggen.
Dat is een goed punt, maar lijkt helaas voor de gemeente Arhem en de provincie ook geen belemmering voor het opheffen van Lijn 10 door Heijenoord. Deze bus stopt (nu nog) voor de deur van Revalidatiecentrum Klimmendaal (een belangrijk regionaal revalidatiecentrum voor patienten met niet-aangeboren hersen en zenuwafwijkingen). Die bushalte verdwijnt dus per december en dan moeten patienten 400-500 meter naar de halte op de Amsterdamseweg lopen. Dat lijkt niet veel, maar geef het je te doen als je herstelt van een hersenbloeding. Gaat een hoop extra ritten met Avan betekenen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 20:42
door gkw1969
Met dit verschil dat er een buurtbus komt te rijden naar Het Dorp. De halte wordt namelijk niet opgeheven.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 21:12
door Milco
Het vervoerplan ziet er in mijn ogen netjes uit, al vraag ik mij een kleingheidje af: bij Otterlo Rotonde is de wens de haltes te verlengen zodat er 2 bussen van 13,5 meter kunnen staan. In de praktijk rijden er nu geregeld geledes op lijn 105 en 108. Of gaat men de gelede Solarissen vanaf december specifiek inzetten op andere lijnen?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 21:37
door KL577
gkw1969 schreef: di 03 okt 2023, 20:42 Met dit verschil dat er een buurtbus komt te rijden naar Het Dorp. De halte wordt namelijk niet opgeheven.
Dat moet allemaal nog blijken. Ik woon in de wijk en het is hoogst twijfelachtig of die buurtbusvereniging van de grond komt. In december staat er zeker geen vervangende buurtbus klaar, en ik vermoed eigenlijk nooit.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 23:12
door regenmaker
Er wordt gezegd dat aansluiting wordt gezocht bij Klarendal die voorheen lijn 13 had. Wellicht met twee wijken een lijn opstarten die beide wijken met een lus van ongeveer 30 minuten bediend meer kans maakt door hogere verwachte reizigersaantallen en meer vrijwilligers die bereid zijn de dienst uit te voeren.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 23:16
door Meltrain
Waar komen de DRU's eigenlijk terug die bespaard worden door lijn 110 om te zetten naar een schoolbus?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 06:56
door JothamvW
Breng en DRU's elders inzetten na opheffing of vermindering frequentie? Goede grap. :(

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 09:09
door BrengMe
KL577 schreef: di 03 okt 2023, 15:46 Dat is een goed punt, maar lijkt helaas voor de gemeente Arnhem en de provincie ook geen belemmering voor het opheffen van Lijn 10 door Heijenoord. Deze bus stopt (nu nog) voor de deur van Revalidatiecentrum Klimmendaal (een belangrijk regionaal revalidatiecentrum voor patienten met niet-aangeboren hersen en zenuwafwijkingen). Die bushalte verdwijnt dus per december en dan moeten patienten 400-500 meter naar de halte op de Amsterdamseweg lopen. Dat lijkt niet veel, maar geef het je te doen als je herstelt van een hersenbloeding. Gaat een hoop extra ritten met Avan betekenen.
Gelukkig staat het voorstel om lijn 10 te strekken over de Amsterdamseweg onder de wijzigingen die wel onderzocht worden, maar per december nog niet ingaan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat Heijenoord over een aantal maanden zonder bus komt te zitten.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 11:49
door Jurre
sirvinniei schreef: zo 01 okt 2023, 19:48 (...) De nieuwe varianten van 303 en 103 zijn boeiend, maar ik had liever lijn 303 via de kenniscampus zien rijden. Dan vang je het capaciteitsprobleem tussen Ede-Wageningen en Kenniscampus in de spits op. (...)
Welk capaciteitsprobleem? Lijn 1 is druk tussen het Station en de Kenniscampus, maar 2x per uur met één toegevoegde rit in de ochtendspits volstaat.
Milco schreef: di 03 okt 2023, 21:12 Het vervoerplan ziet er in mijn ogen netjes uit, al vraag ik mij een kleingheidje af: bij Otterlo Rotonde is de wens de haltes te verlengen zodat er 2 bussen van 13,5 meter kunnen staan. In de praktijk rijden er nu geregeld geledes op lijn 105 en 108. Of gaat men de gelede Solarissen vanaf december specifiek inzetten op andere lijnen?
De wens is om twee voertuigen van 13,5 meter (bustype met meeste ''bestreken baan'') onafhankelijk van elkaar weg te kunnen laten rijden. In de praktijk kan dan één van de twee voertuigen wel iets langer zijn.
Meltrain schreef: di 03 okt 2023, 23:16 Waar komen de DRU's eigenlijk terug die bespaard worden door lijn 110 om te zetten naar een schoolbus?
Het vervoerplan is DRU-neutraal. De vrijgekomen kwantiteiten worden gebruikt voor de uitbreidingen elders in het netwerk.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 14:24
door sirvinniei
Er is anders nog best lang 4x per uur in de ochtend gereden. Bij lijn 85 is het probleem van de drukte overigens wel een stuk erger, met ritten waar niemand meer meekon, zelfs toen er 4x per uur werd gereden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 07:39
door regenmaker
Meltrain schreef: di 03 okt 2023, 23:16 Waar komen de DRU's eigenlijk terug die bespaard worden door lijn 110 om te zetten naar een schoolbus?
Uitbreiding lijn 302 in de avonduren (doordeweeks) en op zondagmiddag. Uitbreiding lijn 108 tussen Ede en Otterlo.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 19:25
door JothamvW
Ik had blijkbaar gemist dat er een andere lijn 110 was'; "mijn" lijn 110 is al vanaf deze dienstregeling opgeheven blijkbaar.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 19:42
door Meltrain
Er is in deze concessie maar één lijn 110 (en die wordt in december opgeheven).

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 19:47
door JothamvW
Het is eerder over Papendal gegaan, daardoor zat ik in mijn gedachten bij de 110 die daar kwam.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 22:20
door Hans
JothamvW schreef: wo 04 okt 2023, 06:56 Breng en DRU's elders inzetten na opheffing of vermindering frequentie? Goede grap. :(
Sorry, maar dit gebied valt duidelijk niet onder Breng!
Veluwe Zuid is een ander contract dan dat van Breng.

SAN = Breng (merknaam)
Veluwe Zuid = RRReis (merknaam)

Beide zijn geen vervoerder, exploitant of wat dan ook. Alleen een naampje voor de herkenbaarheid voor de reiziger.

Bij beide zit wel dezelfde vervoerder er achter (Hermes), mogelijk dat je dat bedoeld.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 22:30
door JothamvW
Nee, ik was zoals in het bericht precies boven jou verward door het benoemen van Papendal, wat in Arnhem-Nijmegen ligt (de stadsregio bestaat als ik het goed zeg al een jaar of 10 niet meer). Ik was er niet mee bekend dat er een andere lijn 110 was die raakvlakken met de 105 heeft.

En ik ben echt al lang genoeg bekend met OV dat ik weet dat Breng slechts een naampje is, maar dat is wel altijd al onder CXX en haar dochterbedrijf Hermes geweest.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 05 okt 2023, 23:16
door Hans
Met Papendal begrijp ik je. SAN bestaat inderdaad al jaren niet meer als zodanig, helemaal waar, (net als SRE-gebied).

Breng, RRReis, Overal, Door Zeeland, Bravo en wat al nog maar meer, ik vindt het verkwisting van geld dat beter aan andere zaken besteedt kan worden. En ondanks dat een aantal, waaronder ook jij, weliswaar weten dat er andere bedrijven achter schuil gaan, zie je dat toch vaak nog fout gaan. Vandaar ook mijn opmerking over 'Breng' in de context waar je bericht over ging.

Maar goed, we dwalen af van het onderwerp. Morgen op de terugweg vanuit Berlijn per de trein het vervoerplan maar eens lezen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: ma 09 okt 2023, 22:37
door Durashift
KL577 schreef: zo 18 dec 2022, 21:01
Milco schreef: wo 14 dec 2022, 16:59 Daarbij waren de halteborden waar lijn 89 kwam voorzien van een oranje zak en de mededeling dat lijn 89 is opgeheven, maar van lijn 303 ontbreekt ieder spoor qua vertrekstaten.
We zijn nu een week in deze nieuwe (nood)concessie, en nergens zijn nog nieuwe haltevertrekstaten te vinden. Ik reis privé en voor mijn werk veel in deze regio, en ik heb noch in Arnhem, Ede, Wageningen of Otterlo een nieuwe haltevertrekstaat ontdekt...

(..)
Ik had het afgelopen zondagavond wel op prijs gesteld als er een vertrekstaat van lijn 51 / 352 in de paal bij het vetrekperron op Wageningen busstation had gezeten.

De DRIS(P) doet het immers (nog steeds) niet.
Google maps gaf de vertrektijden van Arriva/Syntus én RRReis.. maar niet van Breng.. om één of andere (vage) reden?

Zoekend op ov9292.nl kan je dus niet op sec. Wageningen zoeken.. maar is het wenselijk om met het woord busstation te beginnen.. :roll: :?:

Enfin, in de tussentijd kwam lijn 352 aangereden en was de info niet meer nodig. :X

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 09 okt 2023, 22:43
door Milco
Is het een idee om de ovinfo-app te downloaden?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: ma 09 okt 2023, 23:46
door gkw1969
Durashift schreef: ma 09 okt 2023, 22:37 [
Ik had het afgelopen zondagavond wel op prijs gesteld als er een vertrekstaat van lijn 51 / 352 in de paal bij het vetrekperron op Wageningen busstation had gezeten.

De DRIS(P) doet het immers (nog steeds) niet.
Google maps gaf de vertrektijden van Arriva/Syntus én RRReis.. maar niet van Breng.. om één of andere (vage) reden?

Zoekend op ov9292.nl kan je dus niet op sec. Wageningen zoeken.. maar is het wenselijk om met het woord busstation te beginnen.. :roll: :?:

Enfin, in de tussentijd kwam lijn 352 aangereden en was de info niet meer nodig. :X
De vertrekstaten van lijn 51/352 hangt gewoon in de Abri, zoals in bijna de hele concessie. En dat is al een aantal jaren zo.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 10 okt 2023, 00:46
door Durashift
^^ Welke abri dan? Niet onder de DRIP. Langs de banken bij de fietsenstalling zag ik ook niks.
Vertrekstaat van Lijn 86 was gewoon te zien in de houder aan de paal bij het vertrekperron.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 10 okt 2023, 03:52
door gkw1969
De abri op het perron van lijn 51/352. Lijkt me niet dat de vertrekstaat op een ander perron hangt.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: do 12 okt 2023, 23:55
door MichOV
De Hermes 4214(van Veluwe Zuid) heeft voor een bepaalde.reden een ritje naar Middelburg gemaakt volgens busposities of klopt dat niet?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: vr 13 okt 2023, 03:37
door RnBn
Soms wordt er een omloop die op dat moment niet rondrijdt gebruikt in de werkplaats om de boordcomputer te testen, dit is dan niet perse een omloop in dezelfde concessie. Hierdoor kan het soms lijken dat een bus heel ver buiten zijn normale gebied gaat.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: za 14 okt 2023, 18:34
door MichOV
Hoe staat het met de voorbereidingen van het materieel aankomende dienstregeling december a.s.? Zijn er al andere bussen die gereed worden gemaakt om o.a. de amba's te vervangen althans meen dat ze in december weer weggaan toch?