Pagina 4 van 37

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: ma 28 dec 2020, 13:43
door teun
De nieuwe vervoerder van de definitieve IJssel-Vecht concessie bedoelde ik.

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 11:36
door teun
Deze concessie is nog niet eens van start maar gaat toch al een vervolg krijgen, niet zoals wellicht verwacht als opstapje naar een volwaardige Rijn-Waal concessie maar als een nieuwe noodconcessie, ditmaal voor anderhalf jaar tot juni 2026.

https://www.gelderland.nl/nieuws/2e-noo ... eluwe-zuid

Men lijkt in het oosten vooral nog geen knopen te willen doorhakken m.b.t. de toekomstige opzet van de concessies.

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 11:54
door Roeland
Dit lijkt alsof de Breng-concessie met 1,5 jaar wordt verlengd, en dat de huidige RRReis-lijnen rond Ede en Wageningen dan ook daarin worden opgenomen?
Zie ook: https://www.gelderlander.nl/arnhem/br-n ... a52d1a544/

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 12:26
door DPDelft
Dat is inderdaad de bedoeling.

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 15:16
door gkw1969
Roeland schreef: do 24 mar 2022, 11:54 Dit lijkt alsof de Breng-concessie met 1,5 jaar wordt verlengd, en dat de huidige RRReis-lijnen rond Ede en Wageningen dan ook daarin worden opgenomen?
Zie ook: https://www.gelderlander.nl/arnhem/br-n ... a52d1a544/
Met ingang van december 2022 gaat Zuid Veluwe/Foodvalley al over naar Breng. Hoe dat vorm gaat krijgen weten we nog niet.

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 15:32
door Roeland
Mooie ontwikkeling. Biedt de mogelijkheid voor optimalisaties in het lijnennet, bijvoorbeeld combinatie van de C3 en 352 tot één doorgaande, hoogfrequente lijn Ede - Wageningen - Arnhem. En mogelijk ook bediening van Papendal door lijn 105.

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 17:15
door SuperGhost
Volgens mij was een HOV-lijn Ede-Wageningen-Arnhem juist ook de bedoeling. ;)

Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 19:22
door gkw1969
Dat is ook de bedoeling, alleen dit jaar nog niet.

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 30 aug 2022, 23:30
door gkw1969
https://www.gelderland.nl/nieuws/hermes ... XkI0Qizn7s

Hermes gaat noodconcessie Veluwe Zuid rijden

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 08:11
door Etienne
@beheer wellicht nieuw topic Veluwe-Zuid aanmaken.

Via een andere weg heb ik begrepen dat als tijdelijk materieel een aantal VDL Ambassadors gaan rijden vanuit Hilversum, aangevuld met Capacity's vanuit Amstelland-Meerlanden. :o

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 08:34
door Milco
Geen idee wat er allemaal van klopt natuurlijk, ik had juist weer ergens vernomen dat er diesels (vanuit Hilversum?) naar Zeeland zouden gaan omdat men daar van het aardgas af zou willen; de CNG-wagens zouden dan naar Veluwe-Zuid gaan.

Ook hier uiteraard: geen idee wat er waar is :')

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 09:29
door teun
Wel opvallend aan dit nieuwsbericht eigenlijk, er lijkt dus weldegelijk de intentie te zijn om op termijn toch een concessie Rijn-Waal te creëren (en impliciet dus waarschijnlijk ook een concessie Berkel-Dinkel) benieuwd hoe dat nog gaat lopen allemaal.

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 10:07
door Lijn 45
Ook opvallend: de woorden Breng en RRReis worden niet genoemd. Zou Hermes zonder een merknaam gaan rijden?

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 10:11
door Suus
Etienne schreef: wo 31 aug 2022, 08:11 @beheer wellicht nieuw topic Veluwe-Zuid aanmaken.
Hebben we al, alleen nog niet met de juiste TT: viewtopic.php?p=683922#p683922

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 10:18
door Tom024
Totpictitel op verzoek gewijzigd.

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 12:42
door Daniel
Etienne schreef: wo 31 aug 2022, 08:11 Via een andere weg heb ik begrepen dat als tijdelijk materieel een aantal VDL Ambassadors gaan rijden vanuit Hilversum, aangevuld met Capacity's vanuit Amstelland-Meerlanden. :o
Die Ambassadors voldoen toch niet aan de in het persbericht genoemde Euro 5/6?

Even redenerend vanuit materieel dat binnen Transdev over is: ex-R net Crossways uit AML? Of Amba's uit het Gooi naar IJsselmond voor het laatste jaartje en dan die Crossways naar Veluwe Zuid.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: wo 31 aug 2022, 15:47
door Lijn 45
Beide series Gooise Amba's zijn Euro 5.

De AML Crossway's zijn allemaal geëxporteerd, mits ze niet worden gebruikt voor de Transdev Academy. Er staan nog wel 11 te koop bij Belgian Bus Sales.

Ik zat ook te denken aan Ambassadors uit Zuidoost Brabant, mochten de nieuwe Citea's daar eindelijk eens komen. :p

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 07:10
door gkw1969
Bij Womy staat aan NL nog:
24 Rotterdamse Citaro’s 2008, 15 Syntus Amba’s van 2010, 10 Syntus MAN CNG en Citaro CNG. Dat zijn er al 50

Inbouw apparatuur, kleurtje vervangen en klaar.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 07:18
door regenmaker
Kortom van oude meuk naar Chinese meuk terug naar oude meuk. -0-

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 08:46
door Roeland
Beter een iets oudere bus die wel betrouwbaar rijdt, dan een splinternieuwe BYD die op de meest onverwachte momenten staakt...

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 10:41
door Hans
Het is een STREVEN om bussen met euro 5/6 in te gaan zetten. dat betekend volgens mij dat het geen keiharde afspraak is.
De optie van 'lijn45' van Amba's uit ZOB dat gaat hem in eerste instantie niet worden, die zijn in december nog niet beschikbaar!

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 16:08
door Mr-W
regenmaker schreef: do 01 sep 2022, 07:18 Kortom van oude meuk naar Chinese meuk terug naar oude meuk. -0-
Journalist van Gelderlander schreef er n tweet over
https://twitter.com/apHeller/status/156 ... X0uo3leEKQ
Hans schreef: do 01 sep 2022, 10:41 De optie van 'lijn45' van Amba's uit ZOB dat gaat hem in eerste instantie niet worden, die zijn in december nog niet beschikbaar!
Helaas blijft die 14 jaar oude troep hier rondrijden -0-
Hans schreef: do 01 sep 2022, 10:41 Het is een STREVEN om bussen met euro 5/6 in te gaan zetten. dat betekend volgens mij dat het geen keiharde afspraak is.
En dat op de stikstofgevoelige veluwe -0-

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 16:33
door Milco
Het is maar tijdelijk voor enkele jaren. Ik heb liever een wat oudere bus dan geen bus, maar dat is mijn mening.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 19:40
door fogeltje
Mr-W schreef: do 01 sep 2022, 16:08 Journalist van Gelderlander schreef er n tweet over
https://twitter.com/apHeller/status/156 ... X0uo3leEKQ
Want een vervoerder gaat voor twee jaar ook echt spiksplinternieuwe bussen aanschaffen. :roll: Als de OV-autoriteit geen garantie tot overname biedt (of nog beter, de bussen zelf aanschaft en ter beschikking stelt aan de vervoerder van nu en over twee jaar) dan zie je toch ook in dat dit zo gaat gebeuren? En ik zou zeggen, liever een Amba dan die buitenlandse troep *bus*

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: do 01 sep 2022, 19:54
door Hans
En buiten dat.... absoluut niet haalbaar natuurlijk om in december nieuwe voertuigen te hebben.