Pagina 35 van 38

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 14:01
door Daelea
Voor wat ik begreep uit het vervoerplan 2024, moeten de bussen op de 303 vanaf dit voorjaar via de Parklaan gaan rijden. Dus nog voor de Poortwachter vanaf de busbaan rechtsaf richting de Edeseweg. Dat zou dan behoorlijk moeten helpen in de betrouwbaarheid, gezien de filegevoelige route dwars over de Poortwachter en langs de Stadspoort.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 14:27
door Pim-AllianceB95
Wordt die file dan niet veroorzaakt doordat er zo weinig werknemers op de campus met de fiets of het OV komen? :mrgreen:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 15:32
door Gebruikersnaam
Deels, als ik vanuit Forum zie hoe lang de rij aan auto's wel niet is tussen 15:30 en 18:00... Tegelijkertijd rijdt er ook een hele stoet aan auto's Wageningen in/uit.
Het is inderdaad echt kommer en kwel de laatste tijd. Ik hoop dat de Parklaan een oplossing wordt, maar ben bang dat het ook een verplaatsing van het probleem wordt. Het beste zou denk ik zijn als er weer een constructie als lijn 184 komt, zoals Syntus dat toen deed, om de pieken op te vangen. Dat werkte in mijn beleving prima toen ik nog vaak tussen Ede en Wageningen pendelde.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 17:18
door SuperGhost
Daelea schreef: ma 01 jan 2024, 14:01 Voor wat ik begreep uit het vervoerplan 2024, moeten de bussen op de 303 vanaf dit voorjaar via de Parklaan gaan rijden. Dus nog voor de Poortwachter vanaf de busbaan rechtsaf richting de Edeseweg. Dat zou dan behoorlijk moeten helpen in de betrouwbaarheid, gezien de filegevoelige route dwars over de Poortwachter en langs de Stadspoort.
Maar welke file staat die bus dan in vast? De bus heeft eigen rijbanen over de Poortwachter. Ik snap dat je nog wat sneller bent als je alle haltes in Ede overslaat, maar weegt dat op tegen het verliezen van de rechtstreekse verbinding ziekenhuis<->Wageningen?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 18:05
door Daelea
Die verbinding blijft in stand, maar gaat terug naar 2x/uur. Lijn 303 gaat op werkdagen overdag 4x/uur via de Campus en de Parklaan rijden (avond en weekend 2x/uur), met daarnaast altijd 2x/uur lijn 103 via de huidige route (Hoevestein, Stadspoort en ziekenhuis). Ik kan me goed voorstellen dat het oversteken van de Poortwachter (stoplichten busbaan vanuit Wageningen - Stadspoort op) lang duurt, net als de route langs de rotonde van de Stadspoort en het ziekenhuis. Daar zou de Parklaan wel verlichting in moeten brengen. Maar files rondom de campus, daar blijft de bus last van houden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 18:11
door waldo79
Ter hoogte van de Campus wordt de provinciale weg verbreed en de Campus krijgt een extra uitgang aan de Nijenoord Allee. Dat gaat wel schelen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 01 jan 2024, 18:26
door Sorry_geen_dienst
Vanaf de halte stadspoort staat het vaak vast tot het punt dat de bus het ziekenhuisterrein op rijdt, dit kost 10 minuten vertraging. Vanaf ziekenhuis tot rotonde Bovenbuurtweg staat dan ook vast, kost weer tien minuten vertraging en in de spits duurt het vaak ook een minuut of 5 voordat de bus 'wit' krijgt om vanaf het ziekenhuis het kruispunt over te steken richting Bovenbuurtweg.

In Wageningen staat het nog wel eens vast op de Mansholtlaan, Nijenoord Allee en Lawickse Allee.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 02 jan 2024, 11:12
door KL577
Sorry_geen_dienst schreef: ma 01 jan 2024, 18:26 Vanaf de halte stadspoort staat het vaak vast tot het punt dat de bus het ziekenhuisterrein op rijdt, dit kost 10 minuten vertraging. Vanaf ziekenhuis tot rotonde Bovenbuurtweg staat dan ook vast, kost weer tien minuten vertraging en in de spits duurt het vaak ook een minuut of 5 voordat de bus 'wit' krijgt om vanaf het ziekenhuis het kruispunt over te steken richting Bovenbuurtweg.

In Wageningen staat het nog wel eens vast op de Mansholtlaan, Nijenoord Allee en Lawickse Allee.
En vergeet niet de oversteek bij de A12 - gaan soms ook minuten overheen voordat de bus mag oversteken naar de cinemec/stadspoort. Ik weet niet wat de definitie van HOV is - maar dit is het allemaal zeker niet.
Daelea schreef: ma 01 jan 2024, 18:05 Daar zou de Parklaan wel verlichting in moeten brengen. Maar files rondom de campus, daar blijft de bus last van houden.
Gebruikersnaam schreef: ma 01 jan 2024, 15:32 Ik hoop dat de Parklaan een oplossing wordt, maar ben bang dat het ook een verplaatsing van het probleem wordt. Het beste zou denk ik zijn als er weer een constructie als lijn 184 komt, zoals Syntus dat toen deed, om de pieken op te vangen.
Eigenlijk heeft de 303 nauwelijks last van de files rondom de campus zelf - immers het enige stuk waar de bus vrijliggende busbanen heeft. Ik hoop dat de Parklaan de beloofde verlichting en versnelling biedt, maar vermoed eigenlijk ook dat de file zich gewoon verplaatst. Inderdaad, een dedicated spitsversterking zoals de 184 is de meest praktische oplossing voor een snel effect. Maar dat brengt natuurlijk kosten met zich mee die TransDev liever ziet terugvloeien aan het moederbedrijf.
waldo79 schreef: ma 01 jan 2024, 13:51 Goh, dan werk ik voor dezelfde werkgever.
Je komt je collega's soms op onverwachte plekken tegen ;).

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 02 jan 2024, 11:48
door Sorry_geen_dienst
Het enige HOV stukje is in mijn optiek de campus busbaan, voor de rest ben je nog steeds afhankelijk van het overige verkeer, ook op de busstrook op de Dreeslaan. Daar sorteert verkeer voor rechts namelijk voor op de busstrook. En dan staat er net weer één autootje voor je die rechtsaf wilt maar rood heeft, jij staat er met de bus achter met een wit negenoog maar je kan er dus niet langs, vervolgens wordt je negenoog niet meer wit... En als er weer eens een paar auto's op elkaar klappen op de Dreeslaan kan de 'HOV' bus er ook niet meer langs.

Busstroken langs weerszijden van de Parklaan, een aparte bustunnel vanaf de Parklaan onder het kruispunt met de Dreeslaan door om op de busstrook richting Wageningen te geraken, een volledig vrijliggende busbaan langs de Dreeslaan met onderdoorgangen bij de kruispunten, dan is het pas echt HOV. Maarja het is geen randstad dus niet relevant helaas.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 02 jan 2024, 11:55
door Roeland
Daelea schreef: ma 01 jan 2024, 14:01 Voor wat ik begreep uit het vervoerplan 2024, moeten de bussen op de 303 vanaf dit voorjaar via de Parklaan gaan rijden. Dus nog voor de Poortwachter vanaf de busbaan rechtsaf richting de Edeseweg. Dat zou dan behoorlijk moeten helpen in de betrouwbaarheid, gezien de filegevoelige route dwars over de Poortwachter en langs de Stadspoort.
is dat vervoerplan ergens te vinden?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 02 jan 2024, 12:02
door Sorry_geen_dienst

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 02 jan 2024, 14:37
door MichelVZ
Ik denk dat de route en de drukte niet de grootste problemen zijn. In mijn ogen ligt het probleem bij de doorstroming, regelmatig rood licht, en de minimale keertijden op de eindpunten. Als men gegarandeerd wit of groen licht heeft als de bus op tijd of vertraagd is zal al wat schelen. In de periode 2020-2022 reed Keolis een 7,5 minutendienst tijdens de spits en werden slagen van 67,5 minuut gehanteerd. Voordeel was dat er aan beide kanten wat buffer was mocht je wat vertraagd zijn. Nu haal je niets in als je vertraging hebt opgelopen, aangezien je het per slag met 60min moet doen. Sterker nog, het wordt alleen maar erger, omdat je stap voor stap ook al de passagiers van de volgende bus meekrijgt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar die zijn niet maatgevend.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 21:32
door omaylie
Ondertussen is de digitale reisinformatie bij de haltes vrijwel geruisloos hersteld zonder enige aankondiging dat het weer werkt.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 12:58
door Philip
In bus 2750 wordt digitaal reclame getoond voor voorstellingen in Amstelveen en Amsterdam, hangt analoge Duitse reclame om buschauffeur te worden in Berlijn en deden de OV-chipkaartlezers het niet.

Een aangename, gratis reis in een comfortabele bus met een fijne chauffeur. Deze reiziger is tevreden, maar zou Connexxion toch adviseren om de puntjes op de i te zetten.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 13:59
door AnderzamNL
Dat laatste kan een Transdev-wijd probleem zijn: in HWGO deden de kaartlezers het namelijk ook niet.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 16:33
door aadvannijen
Volgens berichten vanuit het ROV een landelijke storing. "We zijn er mee bezig", en later de mededeling dat het nog wel de hele dag kan duren. Toch wel vreemd dat de ene bus geen probleem heeft en de andere de kaartlezers op "buiten dienst" staan. Had er vandaag zelf geen problemen mee, maar gisteren middag begon de ellende ( HWGO-chauffeur )

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 16:36
door Rkl
Philip schreef: ma 08 jan 2024, 12:58 In bus 2750 wordt digitaal reclame getoond voor voorstellingen in Amstelveen en Amsterdam, hangt analoge Duitse reclame om buschauffeur te worden in Berlijn en deden de OV-chipkaartlezers het niet.

Een aangename, gratis reis in een comfortabele bus met een fijne chauffeur. Deze reiziger is tevreden, maar zou Connexxion toch adviseren om de puntjes op de i te zetten.
Duitse reclame???

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 16:42
door omaylie
Die zal volgens mij wel zijn opgehangen door een reiziger.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 01:42
door Durashift
KL577 schreef: ma 01 jan 2024, 13:46 (..) Als meest simpele, bv. niet elke 303 Ede ->Wageningen helemaal naar het busstation te laten rijden, maar een aantal direct te laten keren op de campus en ook de haltes bij Cinemec en Ziekenhuis over te laten slaan.
(..)
Op de campus kan je niet keren, dus dat wordt de eerste rotonde Wageningen in, nabij de ingang Campus dan. Als de bus werkelijk leeg is, dan zou dat kunnen. Maar er zijn toch ook altijd wel instappers vanaf die halte naar Wageningen busstation.

Een volgende keermogelijkheid is de rotonde nabije de Nijenoord Allee, maar dan heb je al reizigers richting Wageningen busstation opgepikt, vrees ik.
Natuurlijk, je kan altijd een stukje MAT gaan rijden..

Via de nieuwe Parklaan/Edeseweg rijden en dan rechtsaf de Akulaan op naar het nieuwe busstation, tja, dat zal wel verlichting geven om niet langer over het ziekenhuis te hoeven rijden. Maar ja.. ál het overige regionaal verkeer zal dat ook wel een zaligheid vinden.. want het is ook als een snelle verbinding door/langs Ede bedoelt en dat trekt verkeer aan, zeker als een A12 in de spits vastloopt..

Hopelijk gaat men bij de aansluiting op de Edese/Bennekomseweg wel een VRI bouwen. Heb er nog niks van gezien ter plekke.. maar anders wordt het moeizaam de rijbaan op rijden, lijkt mij. (Wageningen- Ede richting).

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 04:10
door SuperGhost
Dit filmpje van de gemeente Ede geeft een antwoord op je laatste vraag.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 16:12
door MichOV
Ook vandaag 'gratis' met de bus(in elk geval met Hermes dan) mee door de landelijke storing. Is die storing zo hardnekkig dat dit nog niet is opgelosr?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: zo 28 jan 2024, 16:11
door KL577
Dit weekend maar weer eens in lijn 106 gezeten en (het wordt mijn standaard weekendervaring in het Gelderse OV) ook nu weer eens 8+ reizigers in een 8-persoonsbusje. Voor de formaliteit maar weer eens gemeld op vollebussen.nl, maar het zal (vermoed ik) Transdev allemaal weinig kunnen schelen.

En toeristen kunnen ook nog steeds geen losse kaartjes met VISA en Mastercard betalen, op deze lijn met vele Japanse toeristen. Wel inchecken via OV-pay, maar daar hebben gezinnen met één bankpas weinig aan.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 12:35
door albertjan96
https://www.gelrenieuws.nl/2024/02/mot ... brand.html

Die bus is voorlopig niet inzetbaar :(

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 13:11
door dennistd
Weer een dieselbus die spontaan in brand vliegt.....

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2026)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 13:23
door gkw1969
Dat noemen ze Deutsche Gründlichkeit