Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Olivia29 »

en-es schreef: za 26 sep 2020, 13:37 Ik begrijp trouwens niet zo goed wat voor punt Olivia29 nou wil maken. Of mis ik iets.
Een nieuwtje melden op OV gebied, daar gaat dit forum immers over.

En mijn diepe medeleven tonen aan alle getroffen buschauffeurs die slachtoffer zijn geworden van deze beslissing. :)

Ik vind het trouwens wel vreemd dat hier ineens zo radicaal toe is besloten, net alsof er voorheen geen veiligheids risico was voor de passagiers.
Het lijkt mij dan ook meer op een besparings reden, geld uitsparen op Buma rechten mischien? Of ivm. de corona?
Laatst gewijzigd door Olivia29 op za 26 sep 2020, 22:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Olivia29 »

dennistd schreef: vr 25 sep 2020, 21:42 Zo lang het op een acceptabel volume gaat is een radio geen probleem. Maar helaas zijn er chauffeurs die hem op een dusdanig volume hebben staan dat je hem zelfs op de achterbank nog hoort.... En zelfs als ze uitstappen blijft dat ding hard aan staan, ipv dat ze hem even uit of in elk geval wat zachter zetten.
Ik kon mij herinneren het eens in de verte buiten nog te kunnen horen bij de 2de deur. Verder lijkt dat een beetje op de bouwplaats, staat ook een radio te schalen terwijl ze ergens anders staan te schaften. Associaal gewoon.
nvdw schreef: vr 25 sep 2020, 21:26 Zo’n beetje elke vervoerder heeft in zijn huisregels iets staan over het luidop afspelen van muziek. Dan moet de chauffeur ook niet zelf een radio aanzetten. Als ik het stuur in de klauwen heb en er zitten reizigers in dan staat dat ding (mits aanwezig) dus gewoon uit.
Daar ben ik het mee eens, hetzelfde bedrijf dat zijn chauffeurs toestaat een radio aan te zetten zet in de huisregels dat je als reiziger een koptelefoon moet gebruiken en het volume laag moet zetten. En dan kun je met verhalen aan komen van ja het is zijn/haar werk en oortjes kan niet ivm met de verkeersveiligheid, maar het is NIET verplicht om die huisregel te hebben, en het is ook NIET verplicht je buschauffeurs toe te staan een radio aan te mogen hebben. Maarja er zijn wel meer dingen niet eerlijk in deze maatschappij laat ik maar zeggen.
Er zijn trouwens ook zwembaden die klanten verbieden een radio aan te zetten terwijl ze wel zelf de hele dag een radio laten schallen.
Kleding winkels met van die dreun muziek hebben die regel volgens mij niet (uberhoud geen huisregels volgens mij), dus daar kun je gewoon een speaker meenemen waar knalhard klassieke muziek uit schalt.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door jelmerrr »

Olivia29 schreef: za 26 sep 2020, 22:26
en-es schreef: za 26 sep 2020, 13:37 Ik begrijp trouwens niet zo goed wat voor punt Olivia29 nou wil maken. Of mis ik iets.
Een nieuwtje melden op OV gebied, daar gaat dit forum immers over.
Ik vind het na bijna een jaar geen nieuwtje meer eigenlijk.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door DPDelft »

Olivia29 schreef: za 26 sep 2020, 22:31
nvdw schreef: vr 25 sep 2020, 21:26 Zo’n beetje elke vervoerder heeft in zijn huisregels iets staan over het luidop afspelen van muziek. Dan moet de chauffeur ook niet zelf een radio aanzetten. Als ik het stuur in de klauwen heb en er zitten reizigers in dan staat dat ding (mits aanwezig) dus gewoon uit.
Daar ben ik het mee eens, hetzelfde bedrijf dat zijn chauffeurs toestaat een radio aan te zetten zet in de huisregels dat je als reiziger een koptelefoon moet gebruiken en het volume laag moet zetten. En dan kun je met verhalen aan komen van ja het is zijn/haar werk en oortjes kan niet ivm met de verkeersveiligheid, maar het is NIET verplicht om die huisregel te hebben, en het is ook NIET verplicht je buschauffeurs toe te staan een radio aan te mogen hebben. Maarja er zijn wel meer dingen niet eerlijk in deze maatschappij laat ik maar zeggen.
Er zijn trouwens ook zwembaden die klanten verbieden een radio aan te zetten terwijl ze wel zelf de hele dag een radio laten schallen.
Kleding winkels met van die dreun muziek hebben die regel volgens mij niet (uberhoud geen huisregels volgens mij), dus daar kun je gewoon een speaker meenemen waar knalhard klassieke muziek uit schalt.
Ik heb altijd muziek aan tijdens het rijden maar wel op dusdanige wijze dat het halverwege de bus al nauwelijks meer te horen is. Nog nooit een negatieve opmerking over gehad. De vergelijking die je maakt vind ik overigens niet van toepassing, er blijven altijd verschillen tussen het bedrijf, de werknemers en de klanten over wat ze wel/niet mogen. De (huis)regel geen muziek aan bij passagiers is ook gewoon praktisch, stel je hebt 20 reizigers in de bus en deze hebben allemaal hun eigen muziek aan staan. Dan krijgen je een enorme herrie in de bus waar geen enkele reiziger blij van gaat worden. Zelfde geldt overigens voor het zwembad: de muziek geeft sfeer (betaald het zwembad als het goed is ook voor), maar als alle bezoekers dat individueel doen wordt het een puinhoop.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Michael »

ICE105 schreef: za 26 sep 2020, 13:20
Suus schreef: vr 25 sep 2020, 20:17 Een radio komt alleen nog voor in gebieden met een zeer vrijgevochten chauffeursbestand.
Blijkbaar is Friesland ook zeer vrijgevochten :lol:
Bij Arriva zit standaard radio in de bus tenzij de concessieverlener dat verbied zoals in Brabant het geval is.
Tom024 schreef: vr 25 sep 2020, 21:12 In Brabant heeft geen enkele bus een radio
In Brabant zijn er 3 bussen met radio, namelijk de 7787, 7791 en 7792 Maar daar zijn ze simpelweg gewoon vergeten de radio eruit te halen toen die bussen naar Brabant zijn verhuisd. Bij de bussen die van Limburg naar Tilburg zijn verhuisd hebben ze de radio's er wel uitgehaald.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Vinny »

20 jaar geleden probeerden ze al muziek in de bus bij de chauffeur te verbieden. De praktijk is blijkbaar weerbarstig. Overigens vind ik het juist prettig, je hoort het alleen als je vooraan in de bus zit en het geeft wel wat van gezelligheid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Olivia29 »

@ Vinny

Wees blij dat je niet in Amerika woont daar mag (vrijwel) nergens de radio aan in de bus.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Aking »

Mooie ontopik bump na 2 weken :trein:

Hoe zit het in Oeganda? Mag het daar? :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door trolly »

Daar mag het :trein:


Maar de radio is stuk :cry:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Aking »

Misschien kunnen we een soort nieuwe Giro 555 opzetten maar dan voor een radio voor in de bus van Oeganda?
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door Jay20 »

In de Balkan mag je in elke bus keiharde riedelmuziek opzetten *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door en-es »

Dat zal Olivia29 als muziek in de oren klinken :Y
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!, buschauffeurs mogen GEEN radio meer luisteren in de bus.

Bericht door dennistd »

Om na de zoveelste onzinnige kick van het topic toch nog maar even weer ontopic te gaan: er komt toch een radio in de nieuwe bussen *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten