Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

ambassadorsound schreef: vr 02 dec 2022, 17:03 klopt, echter vind ik niet dat zowat 1/4 nederland EBS moet hebben.
Wat mij betreft blijft Arriva gwn in Lelystad.
Las dat Achterhoek/Rivierenland geen RRReis word, nou gelukkig maar.
De beste (waarschijnlijk eerder goedkoopste) vervoerder met de beste toekomstplannen wint een concessie. In dit geval is dat EBS voor deze Grote conccessie. Arriva en Connexxion hebben ook grote delen van het land. Is er een reden dat je specifiek EBS het niet gunt?

Ik vind de plannen voor deze concessie anders niet heel slecht en hoop dat de plannen uitgevoerd en verbeterd worden in de toekomst.
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Ik heb niet echt wat tegen EBS, maar er zijn toch wel wat vage verhalen over.Daarnaast is Arriva gewoon een goede vervoerder, ik lees niet echt problemen met hun.Hun materieel is erg betrouwbaar, en het inzetten van elektrische bussen gaat zover ik weet goed.
Bij andere vervoerders, zoals Qbuzz gaat dat allemaal niet zo heel goed.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door sirvinniei »

Dan heb je toch weinig divers gelezen. Juist Arriva stond er om bekend om met oude troep te rijden. Zie bijvoorbeeld de Molenhoek en de slecht onderhouden treinen en bussen (waarvan de laatste tegenwoordig wel vervangen zijn door Qbuzz).
Ik heb geen onderschrift
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat eerste punt (Arriva) ga ik even niet op in, daarmee zou ik enorm off-topic gaan.

Dat tweede punt wil ik wel kort op reageren, ik zie bij Qbuzz namelijk helemaal niet zoveel problemen met de inzet van elektrische bussen. Hier in GD rijdt veel elektrisch en uitval van bussen vanwege het elektrisch rijden komt (nagenoeg) niet voor. Qbuzz heeft vooral in de eerste jaren in DMG een slechte naam gekregen, maar dat kwam ook niet enkel door het elektrisch rijden. (Ik vermoed zelfs dat ook Arriva hier een vinger bij in de pap heeft gehad.)
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door teun »

Arriva rijdt ook nauwelijks elektrisch rond, en juist waar ze een grote vloot hebben (Limburg) is laatst een boel vervangend materieel moeten komen…
ambassadorsound

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ambassadorsound »

Qbuzz in utrecht gaat niet zo goed met elektrisch hoor ik in het nieuws.
Momenteel is het materieel van Arriva relatief nieuw, enkel de Volvo 8700 en lion city T's zijn wel erg verouderd.Ambassador ook wel een beetje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Suus »

Arriva zette in Limburg tijdelijk vervangend materieel in omdat leverancier VDL een terugroepactie organiseerde.

Voornaamste klacht bij elektrische bussen is dat de verwarming niet zo hoog wordt gezet, en na decennia van warm opgestookte bussen met verbrandingsmotor is dat even wennen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Goed werkende airco (alla Breng's MAN bussen) is voor mij belangrijker dan goede verwarming.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Zullen we nu weer on-topic gaan?

En het gesprek over bussen in een ander topic verder voeren?
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Dienstregeling staat inmiddels in OVinfo.

Heel eerlijk gezegd snap ik de terugkeer van lijn 609 niet, want er schijnen ook geen ritten te starten of te eindigen op het transferium (vroeger was het een matrit die in de dienstregeling werd opgenomen, als uitloper van lijn 203). Nu Overijssel en Veluwe samen zijn gevoegd lijkt het me toch dat ze de spits richting wel kunnen omdraaien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: vr 07 okt 2022, 19:29 De volgende lijnen gaan als ExpressRRReis/SnelRRReis rijden, deze lijnen passen niet bij de frequenties van ComfortRRReis en zijn daarom onder deze formule komen te vallen:
201 Apeldoorn - Zwolle via A50 (2023)
206 Harderwijk - Apeldoorn (2023)
207 Harderwijk - Lelystad Batavia Stad (2024)
210 Apeldoorn - Epe - Zwolle (2023)
214 Steenwijk - Emmeloord - Lelystad (2024)
215 Kampen - Urk (via Nagele) (2024)
216 Harderwijk - Zeewolde - Almere (2024)
217 Dedemsvaart - Zwolle via A28 (2023)
218 Lelystad - Urk (2024)
Heeft iemand trouwens enige logica in deze nummering kunnen ontdekken?
Goed, 201 is logisch omdat de lijn nu ook al dat nummer draagt, maar voor de rest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ja, alle lijnen van de formule snelRRReis hebben een 200-nummer, behalve lijn 205 die tijdelijk nog dat nummer behoudt voor een jaartje.

Ik vermoed dat de nummers niet aaneengesloten zijn zodat als men iets anders verzint in een bepaalde regio er nog nummers vrij zijn en er dan gewoon doorgenummerd kan worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Ik had eerst het idee dat ze met de klok mee liepen, maar dat gaat maar tot 210 enigszins op. In het tweede rijtje (>210) zit 217 immers als buitenbeentje wat niet in IJsselmond ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Volgens OVinfo heeft lijn 10 in Apeldoorn de bestemming "Den Haag s-Gravenzande" en bij lijn 2 en 8 in Apeldoorn staat er nog een backslash in de bestemming. De bestemming van lijn 109 was bij Keolis en is nu ook weinig verhelderend, "Eerbeek via Loenen", dat zegt niks over de route want de 43 gaat bijv. ook naar Eerbeek via Loenen, hoe wil je anders in Eerbeek komen. "Eerbeek via De Maten", "via Matenveld" of "via De Heemgaard" lijkt mij logischer en meer in lijn met lijn 4. En lijn 13 en 14 gaan allebei naar "Kerschoten" zonder een 'via' vermelding.

Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op zo 04 dec 2022, 13:16, 4 keer totaal gewijzigd.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

ovVeluwe schreef: za 03 dec 2022, 23:21.
Heel eerlijk gezegd snap ik de terugkeer van lijn 609 niet, want er schijnen ook geen ritten te starten of te eindigen op het transferium (vroeger was het een matrit die in de dienstregeling werd opgenomen, als uitloper van lijn 203).
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal. Ik had verwacht dat deze ritten gekoppeld waren aan de extra spitsritten van lijn 210 (tot Epe) en dan als lijn 609 via Deltion weer terug naar het station. Maar de ritten gaan materiaal vanaf station Zwolle naar transferium om vanaf daar als lijn 609 weer terug te keren naar Zwolle :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 12:10 Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.
Ja, ik hoop dat eigenlijk ook. Ik zou lijn 10 niet langer via de Arnhemseweg laten rijden, maar in beide richtingen via de Kayersdijk en dan via de Laan van Malkenschoten naar het Gelre Ziekenhuis. Zowel lijn 10 als 11 kan dan de gehele week 2x/uur gaan rijden waarbij in een lus wordt gereden. Lijn 11 zou haltes moeten krijgen langs Zuiderpark/Ravenweg en lijn 10 haltes aan de overzijde bij Lekstraat, Saba, Ekro, FizzionParc en Achmea. Voordeel is dat lijn 206 dan die haltes ook in beide richtingen kan bedienen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
Zodra er een dag vanuit busposites te tracken is, zal ik wel even een uitdraai maken van alle omlopen binnen de concessie.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
In theorie wel.. maar mijn dienstenboekje zegt toch wat anders
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: zo 04 dec 2022, 13:20
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 12:10 Ook ben ik benieuwd of EBS ooit nog de bediening van Apeldoorn Zuid gaat verbeteren, de enige halte die daar nog in de wijk resteert "Lekstraat" heeft in het weekend geen bediening omdat lijn 10 dan niet rijdt en daar is echt wel vraag naar om daar met de bus naartoe te komen.
Ja, ik hoop dat eigenlijk ook. Ik zou lijn 10 niet langer via de Arnhemseweg laten rijden, maar in beide richtingen via de Kayersdijk en dan via de Laan van Malkenschoten naar het Gelre Ziekenhuis. Zowel lijn 10 als 11 kan dan de gehele week 2x/uur gaan rijden waarbij in een lus wordt gereden. Lijn 11 zou haltes moeten krijgen langs Zuiderpark/Ravenweg en lijn 10 haltes aan de overzijde bij Lekstraat, Saba, Ekro, FizzionParc en Achmea. Voordeel is dat lijn 206 dan die haltes ook in beide richtingen kan bedienen.
Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
flipje schreef: zo 04 dec 2022, 13:23
Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:12 Het zou op zich nog steeds kunnen.
Lijn 210 eindigt om 15:23 bij de halte Klaarbeek in Epe, rijdt dan leeg naar Transferium Horsthoek en vertrekt daar om 15:42 weer als lijn 609 naar Zwolle.
In theorie wel.. maar mijn dienstenboekje zegt toch wat anders
Aha, ik wist niet dat jij chauffeur bent.
Tja, dan snap ik het ook niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Sorry_geen_dienst »

@Regenmaker: Of lijn 10 in beide richtingen via Kayersdijk/Laan van Malkenschoten/ rechtsaf Arnhemseweg op en keren op parkeerterrein voormalige halte van zwembad Dubbelbeek. Zo bedien je alle haltes in beide richtingen een keer en heeft heeft Apd Zuid (Lekstraat) rechtstreekse verbinding vanaf station en hoeven reizigers niet het hele rondje mee te rijden. Ook Dubbelbeek/Malkenschoten heeft dan weer een bushalte.

Edit: Maar eigenlijk hoort er weer een bus door de wijk te rijden. 18/19 waren echt wel goed bezet in het weekend. Hoop mensen met kinderwagens en boodschappentrolleys ook.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op zo 04 dec 2022, 13:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 13:23 Ik denk er precies hetzelfde over. :D
Ik snap ook echt niet waarom de haltes Ekro, FizzionParc en Achmea nog niet in de andere richting bestaan. Hoe veel moeite kost het om een paal neer te zetten?
Nouja, zo eenvoudig is dat niet. Aangezien er stoep aan de overkant ligt en er dus ook geen oversteekplaatsen zijn.
Sorry_geen_dienst schreef: zo 04 dec 2022, 13:28 @Regenmaker: Of lijn 10 in beide richtingen via Kayersdijk/Laan van Malkenschoten/ rechtsaf Arnhemseweg op en keren op parkeerterrein voormalige halte van zwembad Dubbelbeek. Zo bedien je alle haltes in beide richtingen een keer en heeft heeft Apd Zuid (Lekstraat) rechtstreekse verbinding vanaf station en hoeven reizigers niet het hele rondje mee te rijden. Ook Dubbelbeek heeft weer een bushalte.
Ik bedoel dat lijn 10 in beide richtingen gaat rijden net als lijn 11 naar het Gelre Ziekenhuis. Je hoeft ze dan alleen bij het ziekenhuis aan te koppelen en hebt zo een lusroute 2x/uur in beide richtingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Rectificatie.
Bij ons op de stalling zit er geen koppeling tussen lijn 210 en 609. Maar enkele diensten uit Apeldoorn hebben deze koppeling wel.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ThatPCDude »

Is de lijnennetkaart voor dienstregeling 2023 al ergens online te vinden?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MetroRET »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten