Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Etienne »

NintendoC schreef: vr 21 apr 2023, 22:22 Ik hoor van chauffeurs van Connexxion dat lijn 510 (Buurtbus Kampen) al per 1 juni a.s. overgaat naar EBS. Schijnen forse problemen te zijn met het huidige voertuig. Zo ernstig zelfs dat half december niet meer gehaald kan worden.
Dit lijkt nog serieus te kloppen ook; lijn 510 staat al bij RRReis in de dienstregeling vanaf 5 juni as.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Ben benieuwd of de lijn ook nog vernummerd zal worden, aangezien in Apeldoorn ook al een lijn 510 is. Het systeemnummer zal (4)520 worden namelijk. En dan maar hopen dat het goed zal komen met de Crafters. Afgelopen week stonden er al meer dan 6 bij Buspartners in Zwolle.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

Van een chauffeur begrepen dat ze in Kampen zelfs een tijdelijke bus van EBS krijgen. De nieuwe Civitas moet nog uit Utrecht komen. Mercedes van Noot komt een maandje naar Kampen.

Beetje vreemde constructie, maar volgens die chauffeur vielen de bussen van Connexxion echt totaal uit elkaar.
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Best leuk hoor, een ritje maken in Zwolle met overstap op het busstation. Vertrek was met +15 wegens een uitgevallen rit. De overstap op het busstation ging ook niet soepel, want de chauffeur moest een bus omwisselen wegens een defecte bus. Reisinformatie zou ook gewoon wat duidelijker kunnen: als een rit uitvalt, is het helft van de tijd 'status onbekend' in OVinfo, terwijl de bus dan soms alsnog met +5 komt opdagen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

In Zwolle staan bij de stalling 2 Sprinters voor de 510. Wel nog zonder stickers. De dienstregeling van de 510 staat nu ook in OV info.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Gisteren stonden tenminste 2 "nieuwe" BYD's op stalling Zwolle. Ze zijn volledig ontstickerd. Het gaat om ex Keolis 2034 en 2095.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

ALs regelmatige gebruiker van de ZWolse stadsdienst ben ik nie thelemaal tevreden met de reisinformatie van EBS. Gisteren richting station gaf de Rrreis-app twintig minuten voor vertrek nog niks aan over een uitgevallen rit, en toen ik op de halte kwam reed de bus niet. Dit gebeurt wel vaker. Ik snap dat er personeelstekort is en dat de BYD-bussen niet uitblinken in betrouwbaarheid, maar de reisinformatie hobbelt vaak een beetje achter de feiten aan.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Tja, check daarom altijd kort voor vertrek (advies 10 minuten of mijder) je reisadvies. In die 20 minuten kan er vanalles gebeuren, kan die bus een ongeluk gehad hebben of kan de chauffeur zich ziekgemeld hebben. Dat zorgt dan voor last minute opgeheven verbindingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Tja, als de rit vanaf het station ook al is geannuleerd, zouden ze dat ook kunnen aangeven zodat je weet dat jouw rit ook niet rijdt. Je hebt ook niks aan minder dan tien minuten van tevoren de reisinfo bekijken, als je op het station nog een andere aansluiting hebt die dan de mist in gaat. En het is niet de eerste keer dat het last-minute gebeurt, en dat maakt je busdienst niet heel betrouwbaar. En ja, er kan altijd iemand ziek worden, maar nu lijkt het echt alsof het EBS allemaal overkomt, en als reiziger heb je het nakijken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Op OV info staat het vaak wel wat accurater aangegeven, dan zou ik die gewoon controleren.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Werkt de ovinfo-app voor mensen die zeer slechtziend tot blind zijn (en dus veel met gehoor doen)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

OVinfo werkt in elk geval goed met TalkBack (de standaard schermlezer op Android-telefoons).
gkw1969
Berichten: 1748
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Wat heel veel passagiers, maar ook collega’s, vergeten is dat jou situatie niet de enige is en de verkeersleiding niet alleen er is voor jou reis. Door alle verkeersleidingen te centreren sparen ze mensen uit, maar zijn ze minder slagvaardig.
Het proactief reageren op verstoringen is bijna niet meer te doen, zeker niet als er ook nog een calamiteit plaats vindt.
De verkeersleiding van EBS zit in Zoetermeer en bediend 4 concessies.
Als er zich in die 4 concessies zich ook nog eens per dag 10 chauffeurs per concessie zich ziek melden dan is de reizigersinformatie niet het belangrijkste.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Nickipedia »

Reisinformatie is voor de reizigers in dat geval toch juist het belangrijkste… Tegenwoordig kan je met de juiste software in een paar klikken hele diensten selecteren en op uitval zetten.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Een volledige trein opheffen is inderdaad niet zo moeilijk. Als het systeem daarvoor geopend is en aangemeld is in de browser kun je dat in 10 seconden doen waarna de trein binnen één minuut overal (intern als in reisinformatie) is opgeheven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Daar komt ook nog bij dat chauffeurs soms niet eens een bus hebben omdat de rit daarvoor is uitgevallen. Hier wordt niet op geanticipeerd. De verkeersleiding geeft niet door aan chauffeurs als hun omloop uitvalt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Nickipedia »

cassie127 schreef: za 10 jun 2023, 19:02 Een volledige trein opheffen is inderdaad niet zo moeilijk.
Klopt, maar inmiddels hele busdiensten met bijbehorende ritten ook niet meer.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

ovVeluwe schreef: za 10 jun 2023, 13:26 Op OV info staat het vaak wel wat accurater aangegeven, dan zou ik die gewoon controleren.
Die gebruik ik standaard, maar daar het natuurlijk ook niet altijd goed. Als de bus in OVinfo bijvoorbeeld staat gemarkeerd als 'status is onbekend', gebeurt het ook wel eens dat hij gewoon wel rijdt.
Milco schreef: za 10 jun 2023, 13:34 Werkt de ovinfo-app voor mensen die zeer slechtziend tot blind zijn (en dus veel met gehoor doen)?
Jazeker! Daar kunnen ze bij de Rrreis-app nog wat van leren. ;)
gkw1969 schreef: za 10 jun 2023, 17:02 Wat heel veel passagiers, maar ook collega’s, vergeten is dat jou situatie niet de enige is en de verkeersleiding niet alleen er is voor jou reis. Door alle verkeersleidingen te centreren sparen ze mensen uit, maar zijn ze minder slagvaardig.
Het proactief reageren op verstoringen is bijna niet meer te doen, zeker niet als er ook nog een calamiteit plaats vindt.
De verkeersleiding van EBS zit in Zoetermeer en bediend 4 concessies.
Als er zich in die 4 concessies zich ook nog eens per dag 10 chauffeurs per concessie zich ziek melden dan is de reizigersinformatie niet het belangrijkste.
Dank voor de info! Helaas niet leuk voor de reiziger, maar het biedt wel wat meer inzicht in hoe het werkt (of juist niet werkt).
Beul van de blindegeleidelijn
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

ovVeluwe schreef: za 10 jun 2023, 03:07 Gisteren stonden tenminste 2 "nieuwe" BYD's op stalling Zwolle. Ze zijn volledig ontstickerd. Het gaat om ex Keolis 2034 en 2095.
Die bussen worden op de Mindenstraat klaar gemaakt voor de nieuwe (buitelandse) eigenaar.
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Hopelijk heeft die nieuwe eigenaar er meer plezier van dan de vorige...
VIRM
Berichten: 7600
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Kleine verandering, maar het viel mij onlangs op dat de omroep is aangepast van 'Volgende halte: station' naar 'Volgende halte: Zwolle, station'.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ja, dat hoorde ik elders ook al zaterdag, volgens mij was het in Nunspeet. Slim :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Buzjevur »

Toch jammer als je dan denkt in Zwolle te zijn. :lol:
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door jelmerrr »

EBS heeft blijkbaar de reisinfo weggehaald bij bushalte pinksterbloem. Snap ik, bij EBS heeft die reisinfo toch geen nut. In 9292 stond gisteren een bus met +18 die maar +4 had en een bus die niet reed met +45. Hoe moet je als reiziger weten wanneer je bus komt? Gelukkig nog een week, dan ben ik van EBS af *O*
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Lijn 45 »

EBS gaat waarschijnlijk niet met diesels in IJsselmond rijden omdat er laadvoorzieningen voor de e-bussen gevonden zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten