Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

De 1034 is vanmiddag door een bergingsbedrijf naar Zwolle gebracht.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Oké, Donderdag maar eens kijken
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Er is misschien een heel klein beetje hoop voor de reisinformatie vanuit EBS: gisteren zag ik in OVinfo de meldingen staan voor de elektrische testbus en de gewijzigde dienstregeling vanwege de bouw van de passerelle. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Herjanuitoverijssel
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Dat was sws wel toch?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

Nah. Omleidingen die niet altijd worden doorgegeven en bussen waarvan de status niet bekend is... Da's geen goede reisinformatie.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1327
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door DDietzen »

Ik bied nog het fenomeen dat de eerstvolgende 1-2 bussen van een lijn bijna structureel niet verschijnen (of een paar minuten voor vertrek verdwijnen) op de schermen van busstation Zwolle, waardoor het lijkt alsof er flinke rituitval is (en een nietsvermoedende reiziger wellicht dus nog een bakkie koffie gaat halen of onverrichter zake afdruipt) terwijl de bussen normaal rijden -0-
iamthedutchdude
Berichten: 1010
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat is bij wel meer vervoerders het geval. Zo zag ik dat afgelopen vrijdag ook in Groningen en Emmen gebeuren bij Qliner 300 van Qbuzz en op dinsdag elders in Emmen bij stadsbus 4 van Qbuzz. Dat probleem zou dus ook overkoepelend kunnen zijn.
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
When you're tired of London, you're tired of life
Herjanuitoverijssel
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

gkw1969 schreef: wo 24 apr 2024, 09:30 Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
Klopt, helaas gaat dit soms ook al automatisch dat de volgende rit wordt geactiveerd bij het aanrijden van het perron. Als je dan al een metertje verder rijdt, registreert hij dat je vertrokken bent en verdwijnt hij van het scherm. Ondanks dat je dan weer de positie wijzigt, je rit verschijnt dan niet meer. Ik raad mensen ook altijd OV info aan, waar duidelijkere info staat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Herjanuitoverijssel schreef: wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Nee die blijft voorlopig stil staan, de bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Nee, daarom is de bus waarschlijnlijk ook op proef in Zwolle om dat juist te kunnen testen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door VIRM »

ovVeluwe schreef: wo 24 apr 2024, 10:24
gkw1969 schreef: wo 24 apr 2024, 09:30 Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
Klopt, helaas gaat dit soms ook al automatisch dat de volgende rit wordt geactiveerd bij het aanrijden van het perron. Als je dan al een metertje verder rijdt, registreert hij dat je vertrokken bent en verdwijnt hij van het scherm. Ondanks dat je dan weer de positie wijzigt, je rit verschijnt dan niet meer. Ik raad mensen ook altijd OV info aan, waar duidelijkere info staat.
OVinfo is ook veel beter en toegankelijker dan de verschrikkelijke app van Rrreis. Maar ook OVinfo kan er wel eens naast zitten. Maar dat hangt denk ik ook af van de data die zij krijgen.
Beul van de blindegeleidelijn
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Lijn 101 (Vathorst - Harderwijk) mist een tijdhalte tussen Nijkerk en Harderwijk. De bus van 16.10 uur vertrok acht minuten te vroeg van de halte Salentijnerhout. Dat gebeurt wel vaker. Zou Salentijnerhout geen tijdhalte kunnen worden?
Heel_Holland_Spot
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

flipje schreef: wo 24 apr 2024, 15:42
Herjanuitoverijssel schreef: wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
De bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.
Zou er een kans in kunnen zitten dat ze ervoor zorgen dat deze bus een panto-down krijgt, waardoor inzet op 71 en 141 mogelijk zou kunnen zijn? Of houden ze wel de panto-up en blijven ze (als inzet in IJV er ooit van komt) dus verplicht in de buurt van Zwolle?
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Philip schreef: wo 24 apr 2024, 19:32 Lijn 101 (Vathorst - Harderwijk) mist een tijdhalte tussen Nijkerk en Harderwijk. De bus van 16.10 uur vertrok acht minuten te vroeg van de halte Salentijnerhout. Dat gebeurt wel vaker. Zou Salentijnerhout geen tijdhalte kunnen worden?
Zou wel een mooie zijn. Toevallig staat die halte ook bovenaan in de lijst waar het meest te vroeg vertrokken wordt. EBS is wel van plan om binnenkort tijdhaltes te introduceren.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Fijn! Het irritante voor de reiziger is dat sommige chauffeurs tijd af gaan staan wachten en anderen niet. Je weet dus niet wanneer je bij de halte moet gaan staan.

Maar goed om te zien dat EBS dit monitort en dat de uitval onder controle lijkt te zijn op de West-Veluwe.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Durashift »

flipje schreef: wo 24 apr 2024, 15:42
Herjanuitoverijssel schreef: wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Nee die blijft voorlopig stil staan, de bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.
Zit er geen stekker aansluiting op, als back-up?
Of heeft de stalling die laders met een stekker weer niet?
DDietzen
Berichten: 1327
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door DDietzen »

Sinds de uitdunning van de dienstregeling vorige week vond ik het een paar dagen best goed gaan, met slechts een enkele uitvallende rit per dag op mijn 201 en zonder nog mee te maken dat een bus niet komt opdagen zonder melding van uitval. Vanochtend was het echter wel heel erg bonje en viel de helft of tweederde (afhankelijk van of je de planmatig geschrapte ritten meerekent) van alle ritten uit. Zo ernstig heb ik het in maanden niet meegemaakt :X

Helemaal onder controle is de ganse boel dus nog niet.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Roeland »

Philip schreef: wo 24 apr 2024, 19:32 Lijn 101 (Vathorst - Harderwijk) mist een tijdhalte tussen Nijkerk en Harderwijk. De bus van 16.10 uur vertrok acht minuten te vroeg van de halte Salentijnerhout. Dat gebeurt wel vaker. Zou Salentijnerhout geen tijdhalte kunnen worden?
Heeft de 101 dan zoveel speling in z'n rijtijd? of gebeurt het alleen bij ritten in de rustigste uren?
thiemko
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 okt 2023, 11:56
Locatie: Harderwijk

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door thiemko »

Philip schreef: wo 24 apr 2024, 19:32 Lijn 101 (Vathorst - Harderwijk) mist een tijdhalte tussen Nijkerk en Harderwijk. De bus van 16.10 uur vertrok acht minuten te vroeg van de halte Salentijnerhout. Dat gebeurt wel vaker. Zou Salentijnerhout geen tijdhalte kunnen worden?
De halte Salentijnerhout ligt aan de weg zonder plek waar de bus kan wachten zodat het verkeer er hinder van ondervind (Google Maps). Een halte verder, Triasplein ligt aan de busbaan met ruimte om stil te staan, dat zou een betere optie zijn.

Dit ligt enorm aan de verkeersdrukte op de koolbaanweg, rondom de spits rijdt het daar meestal niet erg door.
Vaste klant van NS en EBS Ijssel-Vecht :)
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Het is vrij wisselend. 's Avonds zou de reistijd wel echt korter kunnen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen spits en avond. Als het een keer meezit, gebeurt het ook overdag dat een bus met -5 of -10 rijdt. Gisteren reden 14 van de 22 bussen bij Salentijnerhout voor op dienstregeling. Dat is wel de uitzondering. Vandaag 7 van de 16, maar minder extreem.

De reden dat ik Salentijnerhout noemde is dat die halte wel goed wordt gebruikt. Je wilt daar dus niet veel te vroeg voorbijrijden. Ik heb geen rekening gehouden met de aanwezigheid van een haltekom.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ik zou het aan EBS doorgeven. Ze schieten er zelf ook niets mee op als ze hierdoor reizigers laten staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
NintendoC
Berichten: 425
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door NintendoC »

De info van BuurtRRReis klopt ook weer niet. De buurtbus Dronten staat gewoon in de reisinfo maar die rijden vandaag (blijkbaar) niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten