Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De 1034 is vanmiddag door een bergingsbedrijf naar Zwolle gebracht.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oké, Donderdag maar eens kijken
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er is misschien een heel klein beetje hoop voor de reisinformatie vanuit EBS: gisteren zag ik in OVinfo de meldingen staan voor de elektrische testbus en de gewijzigde dienstregeling vanwege de bouw van de passerelle.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat was sws wel toch?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nah. Omleidingen die niet altijd worden doorgegeven en bussen waarvan de status niet bekend is... Da's geen goede reisinformatie.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik bied nog het fenomeen dat de eerstvolgende 1-2 bussen van een lijn bijna structureel niet verschijnen (of een paar minuten voor vertrek verdwijnen) op de schermen van busstation Zwolle, waardoor het lijkt alsof er flinke rituitval is (en een nietsvermoedende reiziger wellicht dus nog een bakkie koffie gaat halen of onverrichter zake afdruipt) terwijl de bussen normaal rijden
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is bij wel meer vervoerders het geval. Zo zag ik dat afgelopen vrijdag ook in Groningen en Emmen gebeuren bij Qliner 300 van Qbuzz en op dinsdag elders in Emmen bij stadsbus 4 van Qbuzz. Dat probleem zou dus ook overkoepelend kunnen zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt, helaas gaat dit soms ook al automatisch dat de volgende rit wordt geactiveerd bij het aanrijden van het perron. Als je dan al een metertje verder rijdt, registreert hij dat je vertrokken bent en verdwijnt hij van het scherm. Ondanks dat je dan weer de positie wijzigt, je rit verschijnt dan niet meer. Ik raad mensen ook altijd OV info aan, waar duidelijkere info staat.gkw1969 schreef: ↑wo 24 apr 2024, 09:30 Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee die blijft voorlopig stil staan, de bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.Herjanuitoverijssel schreef: ↑wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, daarom is de bus waarschlijnlijk ook op proef in Zwolle om dat juist te kunnen testen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
OVinfo is ook veel beter en toegankelijker dan de verschrikkelijke app van Rrreis. Maar ook OVinfo kan er wel eens naast zitten. Maar dat hangt denk ik ook af van de data die zij krijgen.ovVeluwe schreef: ↑wo 24 apr 2024, 10:24Klopt, helaas gaat dit soms ook al automatisch dat de volgende rit wordt geactiveerd bij het aanrijden van het perron. Als je dan al een metertje verder rijdt, registreert hij dat je vertrokken bent en verdwijnt hij van het scherm. Ondanks dat je dan weer de positie wijzigt, je rit verschijnt dan niet meer. Ik raad mensen ook altijd OV info aan, waar duidelijkere info staat.gkw1969 schreef: ↑wo 24 apr 2024, 09:30 Het probleem van het wegvallen van de rit van de schermen wordt veroorzaakt door de halte informatie in de bus. Als de bus op de buffer staat en de rit is al geselecteerd, inclusief begin halte, dan registreert de computer bij het rijden van de buffer naar de halte dat de bus al is vertrokken. Dus valt ook de informatie op de DRIS panelen, die krijgen immers het signaal dat de bus al weg is.
Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1. het coördinaat van de halte zo smal maken dat die alleen op de halte de bus ziet, maar dan blijft hij vaak bij aankomst op de vorige halte hangen.
2. niet van tevoren de volgende rit/halte al selecteren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 101 (Vathorst - Harderwijk) mist een tijdhalte tussen Nijkerk en Harderwijk. De bus van 16.10 uur vertrok acht minuten te vroeg van de halte Salentijnerhout. Dat gebeurt wel vaker. Zou Salentijnerhout geen tijdhalte kunnen worden?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zou er een kans in kunnen zitten dat ze ervoor zorgen dat deze bus een panto-down krijgt, waardoor inzet op 71 en 141 mogelijk zou kunnen zijn? Of houden ze wel de panto-up en blijven ze (als inzet in IJV er ooit van komt) dus verplicht in de buurt van Zwolle?flipje schreef: ↑wo 24 apr 2024, 15:42De bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.Herjanuitoverijssel schreef: ↑wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen dit onderschrift en het volgende onderschrift. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zou wel een mooie zijn. Toevallig staat die halte ook bovenaan in de lijst waar het meest te vroeg vertrokken wordt. EBS is wel van plan om binnenkort tijdhaltes te introduceren.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Fijn! Het irritante voor de reiziger is dat sommige chauffeurs tijd af gaan staan wachten en anderen niet. Je weet dus niet wanneer je bij de halte moet gaan staan.
Maar goed om te zien dat EBS dit monitort en dat de uitval onder controle lijkt te zijn op de West-Veluwe.
Maar goed om te zien dat EBS dit monitort en dat de uitval onder controle lijkt te zijn op de West-Veluwe.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zit er geen stekker aansluiting op, als back-up?flipje schreef: ↑wo 24 apr 2024, 15:42Nee die blijft voorlopig stil staan, de bus kan nog niet laden op de stalling/pantograaf.Herjanuitoverijssel schreef: ↑wo 24 apr 2024, 10:00 Rijd de 1034 al? Volgens busposities nog niet maar kan zijn dat iemand ‘m al gezien heeft
Of heeft de stalling die laders met een stekker weer niet?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Sinds de uitdunning van de dienstregeling vorige week vond ik het een paar dagen best goed gaan, met slechts een enkele uitvallende rit per dag op mijn 201 en zonder nog mee te maken dat een bus niet komt opdagen zonder melding van uitval. Vanochtend was het echter wel heel erg bonje en viel de helft of tweederde (afhankelijk van of je de planmatig geschrapte ritten meerekent) van alle ritten uit. Zo ernstig heb ik het in maanden niet meegemaakt
Helemaal onder controle is de ganse boel dus nog niet.
Helemaal onder controle is de ganse boel dus nog niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heeft de 101 dan zoveel speling in z'n rijtijd? of gebeurt het alleen bij ritten in de rustigste uren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De halte Salentijnerhout ligt aan de weg zonder plek waar de bus kan wachten zodat het verkeer er hinder van ondervind (Google Maps). Een halte verder, Triasplein ligt aan de busbaan met ruimte om stil te staan, dat zou een betere optie zijn.
Dit ligt enorm aan de verkeersdrukte op de koolbaanweg, rondom de spits rijdt het daar meestal niet erg door.
Vaste klant van NS en EBS Ijssel-Vecht :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het is vrij wisselend. 's Avonds zou de reistijd wel echt korter kunnen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen spits en avond. Als het een keer meezit, gebeurt het ook overdag dat een bus met -5 of -10 rijdt. Gisteren reden 14 van de 22 bussen bij Salentijnerhout voor op dienstregeling. Dat is wel de uitzondering. Vandaag 7 van de 16, maar minder extreem.
De reden dat ik Salentijnerhout noemde is dat die halte wel goed wordt gebruikt. Je wilt daar dus niet veel te vroeg voorbijrijden. Ik heb geen rekening gehouden met de aanwezigheid van een haltekom.
De reden dat ik Salentijnerhout noemde is dat die halte wel goed wordt gebruikt. Je wilt daar dus niet veel te vroeg voorbijrijden. Ik heb geen rekening gehouden met de aanwezigheid van een haltekom.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zou het aan EBS doorgeven. Ze schieten er zelf ook niets mee op als ze hierdoor reizigers laten staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De info van BuurtRRReis klopt ook weer niet. De buurtbus Dronten staat gewoon in de reisinfo maar die rijden vandaag (blijkbaar) niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten