Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij gaat dit artikel over het Veluwe-Zuid gebied, en dus het toekomstig domein van Hermes, niet de concessie IJssel-Vecht. Dat daar mogelijk dieselbussen komen is op zich niet vreemd. Hermes krijgt als het goed is overigens ergens dit jaar nog een flinke lichting beschikbaar, maar of de provincie daar genoegen mee neemt? Ik weet het niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vooralsnog moet er überhaupt nog een vervoerder voor dat gebied gekozen worden. Dus wie er ook komt, de implementatie wordt krap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gaat volgens mij wél over EBS en eventuele (tijdelijke) inzet van Scania's uit Waterland.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, teun heeft gelijk.
Na allerlei gedoe rond de aanbesteding van het openbaar vervoer is de provincie Gelderland op zoek naar een tijdelijke vervoerder in het gebied Veluwe-Zuid, vanaf december dit jaar. Het gaat om een reeks buslijnen in het gebied tussen Apeldoorn, Arnhem en Ede.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dus het gaat bijvoorbeeld om de huidige lijnen C2, 231 en 108 die nu nog door Keolis uitgevoerd worden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En de hele stadsdienst Ede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kunnen de Citaro's niet overgenomen worden?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke Citaro's? Die paar die Keolis nu gebruikt voor RRReis zijn niet voldoende om alle lijnen rondom Ede mee uit te voeren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In de wandelgangen heb ik destijds gehoord dat C2 en de 231 wellicht bij IJssel-Vecht blijven. Weet niet of dat 100% klopt, maar van Veluwe Zuid is amper iets bekend gemaakt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 43, C2, 106, 107, 108, 231 en 293 stonden in het ontwerp PvE van IJssel-Vecht juist als te gedogen lijnen uit toekomstig Rijn-Waal, dat suggereert dus juist anders.
De hele concessie Veluwe Zuid is eigenlijk alleen in deze statenbrief te vinden, waarin ook te vinden is dat het vanwege de landelijke afstemming van de aanbestedingen waarschijnlijk een concessie van 3,5 jaar wordt.Weet niet of dat 100% klopt, maar van Veluwe Zuid is amper iets bekend gemaakt.
Maar gegund is 'ie nog aan niemand...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Even wat licht schijnen op het hele verhaal:
1. Het deel Veluwe Zuid omvat alle lijnen ten zuiden van de A1 m.u.v. lijn 109;
2. Dit deel zal mogelijk overgaan naar Hermes; indien dit het geval is en er worden dieselbussen ingezet dan worden dit de Euro6 bussen uit IJsselmond aangezien het alternatief CNG bussen uit Zeeland is (bouwjaar 2008). Hier wordt een keuze gemaakt tussen comfort tegenover de CNG eis en ik weet niet in hoeverre de Euro6 motor milieuvriendelijker is dan de CNG bussen uit 2008. Overigens valt hier wel een kanttekening bij te plaatsen dat als het geheel onder Hermes gaat vallen en er dieselbussen gaan rijden dit op specifieke omlopen is om te voorkomen dat zo'n bus in Bemmel terecht komt, Bemmel heeft namelijk geen dieselpomp.
3. Omdat het om een beperkte tijd gaat, hooguit tot de zomer 2026, is de opdrachtgever eerder geneigd diesel toe te staan i.p.v. nieuw materiaal te eisen.
4. De 11 CNG geledes van Hermes krijgen een levensverlengende onderhoudsbeurt bij Evobus zodat deze wagens ook na december 2022 door kunnen.
De provincie is onlangs akkoord gegaan met een investering van 67 miljoen euro om van december 2024 tot zomer 2026 het vervoer te betalen voor Arnhem-Nijmegen en Veluwe Zuid samen, dus ligt het in de lijn der verwachting dat een gezamenlijke opdracht wordt; rijst alleen de vraag of er onderhands gegund mag worden aan Hermes of dat ze voor 1,5 jaar een volledige aanbesteding moeten optuigen. Vandaag is namelijk definitief geworden dat Hermes het vervoer tot december 2024 in Arnhem-Nijmegen blijft uitvoeren op basis van minimaal de huidige dienstregeling.
De statenbrief waaraan hiervoor is gerefereerd was ter voorbereiding op de budgettering van het vervoer tot zomer 2026.
1. Het deel Veluwe Zuid omvat alle lijnen ten zuiden van de A1 m.u.v. lijn 109;
2. Dit deel zal mogelijk overgaan naar Hermes; indien dit het geval is en er worden dieselbussen ingezet dan worden dit de Euro6 bussen uit IJsselmond aangezien het alternatief CNG bussen uit Zeeland is (bouwjaar 2008). Hier wordt een keuze gemaakt tussen comfort tegenover de CNG eis en ik weet niet in hoeverre de Euro6 motor milieuvriendelijker is dan de CNG bussen uit 2008. Overigens valt hier wel een kanttekening bij te plaatsen dat als het geheel onder Hermes gaat vallen en er dieselbussen gaan rijden dit op specifieke omlopen is om te voorkomen dat zo'n bus in Bemmel terecht komt, Bemmel heeft namelijk geen dieselpomp.
3. Omdat het om een beperkte tijd gaat, hooguit tot de zomer 2026, is de opdrachtgever eerder geneigd diesel toe te staan i.p.v. nieuw materiaal te eisen.
4. De 11 CNG geledes van Hermes krijgen een levensverlengende onderhoudsbeurt bij Evobus zodat deze wagens ook na december 2022 door kunnen.
De provincie is onlangs akkoord gegaan met een investering van 67 miljoen euro om van december 2024 tot zomer 2026 het vervoer te betalen voor Arnhem-Nijmegen en Veluwe Zuid samen, dus ligt het in de lijn der verwachting dat een gezamenlijke opdracht wordt; rijst alleen de vraag of er onderhands gegund mag worden aan Hermes of dat ze voor 1,5 jaar een volledige aanbesteding moeten optuigen. Vandaag is namelijk definitief geworden dat Hermes het vervoer tot december 2024 in Arnhem-Nijmegen blijft uitvoeren op basis van minimaal de huidige dienstregeling.
De statenbrief waaraan hiervoor is gerefereerd was ter voorbereiding op de budgettering van het vervoer tot zomer 2026.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Deventer stond daar ook niet in, maar dat deel blijft ook bij IJssel-Vecht. We gaan het denk ik zien als de plannen eindelijk bekend gemaakt zullen worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is er voor Zeeland dan al nieuw materiaal besteld, dat die wagens zo naar de Veluwe zouden kunnen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nee, dat zal ook niet gebeuren aangezien de bussen van Ijsselmond zo over zijn. Dus als er al gasbussen naar Arnhem-Nijmegen komen gaan de Crossways mogelijk naar Zeeland omdat ze die daar zelf ook hebben.
Ik weet niet of er een CNG eis is in Zeeland.
Ik weet niet of er een CNG eis is in Zeeland.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En zou dat betekenen dat voor het laatste jaar wellicht Ambassadors vanuit het Gooi naar IJsselmond gaan? Of zijn daar zoveel bussen over?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Of ex-AML Crossways, Gooise R-net Citea's of wagens uit Zuidoost-Brabant.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Gewoon afwachten. We merken vanzelf wat er gaat gebeuren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat zal ze, hopelijk, goed doen. Want het oogt toch allemaal wel wat vermoeid hoor, die rasperende en knisperende Citaro's. Geluidsbelasting door Oosterbeek zal hoger zijn dan ten tijde van de trolly's en MAN's, welke nog fris ogen en klinken, wat mij betreft.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Heeft iemand enig idee hoe het met de bezwaarprocedure staat en wanneer het Vervoerplan gepubliceerd wordt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vervoerder EBS mag het busvervoer de komende dertien jaar verzorgen in onder meer Midden-Overijssel en Zwolle. Qbuzz had bezwaar aangetekend tegen de gunning, maar de bezwaren zijn allemaal van tafel geveegd.
Bron en meer: RTV Oost
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En Qbuzz start geen beroepsprocedure bij de rechter wordt intern gecommuniceerd. Feitelijk is het dus definitief.
Grt. Stefan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Mooi zo.
Dan zal binnenkort vast ook meer bekend worden over de plannen van EBS?
Dan zal binnenkort vast ook meer bekend worden over de plannen van EBS?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Misschien een rare vraag maar gaat EBS los van aanpassen van het logo in de witte kleurstelling rijden zoals waar die BYD nu zijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja dat is de voorgeschreven huisstijl.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten